Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaimmat tavat oppia englantia?

Vierailija
12.04.2020 |

Mikä on parhaimmat tavat oppia englantia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä tapa tahansa käy, jos se innostaa ja kiinnostaa. Väkisin ei opi mitään eikä sellaisella "hitsi kun mulla on huono kielipää, emmää opi tätä koskaan" -asenteella.

Vierailija
2/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin ei opi mitään

Totta kai oppii! Jokaisella meillä on koulusta tonneittain tietoa, mitä opittiin väkisin.

Vierailija
4/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeimmin sen oppii kunnolla esim. opiskelemalla tai työskentelemällä Englannissa, USA:ssa yms.

Vierailija
5/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisella meillä on koulusta tonneittain tietoa, mitä opittiin väkisin."

Kyllä, kyllä. mutta unohdettiinkin se nopeasti. On suorastaan pelottavaa, miten nopeasti ihmiset unohtavat likimain kaiken oppimansa...

Vierailija
6/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato Netflixiä tai vastaavia enkkuteksteillä.

Vierailija
7/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nousin kutosen enkun oppilaasta ysin oppilaaksi pelaamalla tieokonepelejä. Ala pelaamaan jotain mutta jätä ne suomennokset pois.

Vierailija
8/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Lontooseen ja menin kouluun. Suosittelen. Asuin siellä 2 vuotta ja suoritin 4 tutkintoa englanninkielessä.

Vierailija
9/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokaisella meillä on koulusta tonneittain tietoa, mitä opittiin väkisin."

Kyllä, kyllä. mutta unohdettiinkin se nopeasti. On suorastaan pelottavaa, miten nopeasti ihmiset unohtavat likimain kaiken oppimansa...

Huoh! Joka tapauksessa, jos sanon "fotosynteesi", niin varmaankin sulla on joku aavistus siitä, mistä on kyse.

Vierailija
10/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato Netflixiä tai vastaavia enkkuteksteillä.

Ei tällainen auta. Juttu on urbaanilegendaa!

Vierailija
11/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikanaan olen sen oppinut. Meidän piti koulussa kääntää joka ikinen sana uudesta kappaleesta. Ei niinkuin noilla nykynuorilla, vain tummat sanat käännetään. Eihän sitä opi käyttämään, jos osaa vain kappaleen tummat sanat.

Kiinnostus on toinen tekijä. Ihan kaikki kuuntelemat biisit tuli käännettyä suomeksi. Elokuvia katsoin ilman tekstitystä. Luin englannin kielisiä tekstejä ja kirjoja. Olen myös ollut onnekas, että olen saanut puhua englantia.

Hiljan oli koulutehtäviä, jossa yuotubessa esiteltiin alan ammattilaisen työtä. Siinä oli tekstitys englanniksi, tosi aivan päin honkia. Eivät ne alkuperäisesti kieltä puhuvatkaan ymmärrä kaikkea

Vierailija
12/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa joskus vuonna miekka ja kirves opiskelin ahkerasti englantia. Erityisen kiitollinen olen siitä, että tankkasin lukiossa miltei mahdottoman kieliopin poikeuksen poikkeuksen poikkeuksineen hyvin. Opiskelin fraasit, sanonnat ja prepositioiden käytön. Tankkasin sanastot.

Yliopistossa olessani totuin lukemaan tenttikirjoja englanniksi. Samaan aikaan aloitin myös laajan englanninkielisten kirjojen/ romaanien ja lehtien lukemisen, joka on jatkunut tähän päivään asti. 

Edelleenkään en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmärrän ja osaan tuottaa kieltä kuitenkin suht. oikeaoppisesti.  Epäilen että nykyään lapset ja nuoret oppivat netistä  hyvin englantia, mutta tieto on pirstaleista, joten kieliopillisesti se todennäköisesti ei ole järin korkeatasoista.

Vierailija
13/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa joskus vuonna miekka ja kirves opiskelin ahkerasti englantia. Erityisen kiitollinen olen siitä, että tankkasin lukiossa miltei mahdottoman kieliopin poikeuksen poikkeuksen poikkeuksineen hyvin. Opiskelin fraasit, sanonnat ja prepositioiden käytön. Tankkasin sanastot.

Yliopistossa olessani totuin lukemaan tenttikirjoja englanniksi. Samaan aikaan aloitin myös laajan englanninkielisten kirjojen/ romaanien ja lehtien lukemisen, joka on jatkunut tähän päivään asti. 

Edelleenkään en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmärrän ja osaan tuottaa kieltä kuitenkin suht. oikeaoppisesti.  Epäilen että nykyään lapset ja nuoret oppivat netistä  hyvin englantia, mutta tieto on pirstaleista, joten kieliopillisesti se todennäköisesti ei ole järin korkeatasoista.

Hear, hear!

Vierailija
14/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan pääse opiskelemaan mitään, koska kielitaito niin heikko etten kykene ymmärtämään englannin kielisiä tenttikirjoja saati vielä vähemmän kirjoittamaan englanniksi. Kaikki aikani menisi vain käännöshommiin ja jotain pitäisi samalla oppiakin. Olen myös matemaattisesti todella heikkolahjainen, vaikka ihminen on yleensä toisessa näistä hyvä.

Vierailija
15/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta täällä Singapore:ssa tekee ihmeitä.

Tärkeintä on välttää kaikkia suomenkielisiä ihmisiä, näin ajatuskin kääntyy englanniksi tosi hitaasti kylläkin.

N. 55

Mexico City

Vierailija
16/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmärrän ja osaan tuottaa kieltä kuitenkin suht. oikeaoppisesti.

Hys! Nyt pitää löytyy shortcut! Ei se toimi, mutta...

Vierailija
17/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla pariksi vuodeksi englannin kieliselle alueelle. Muuten et vanhana (yli 30v) enää opi uusia kieliä.

Vierailija
18/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttamalla pariksi vuodeksi englannin kieliselle alueelle. Muuten et vanhana (yli 30v) enää opi uusia kieliä.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
19/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin katsomalla sensuroimattomia elokuvia kasarilla. Lisäksi kuuntelin lähinnä enkuksi laulettua musaa. Muksut tuntuu pelien takia osaavan aika hyvin enkkua. Jossain minäkin osaan. Isii tässä on ajokohtaus tule auttamaan. Pahimmillaan olen joutunut yrittämään kahdesti samaa pelin kohtaa.

kielestä voin heittää vaikka huulta I´m just asking, olen vain peppu kuningas.

Vierailija
20/41 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I´m just asking, olen vain peppu kuningas.

I have been there, minulla on papu siellä