Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tajunnut etten halua "auttaa" ketään työkseni

Vierailija
12.04.2020 |

Koko ikäni identiteettini on rakentunut muiden auttamisen ja palvelemisen ympärille. Se on rooli joka minulle annettiin perinnöksi suvun naisilta. Ensimmäinen koulutukseni oli sairaanhoitaja, sitten psykologian ja terapiamenetelmien opintoja.
Nyt karanteenin aikana huomasin keksiväni tekosyitä, miksen voi tarjota palveluitani netissä. En HALUA palvella enää.
Minulla on myös vahva luovuuden tarve ja mieluiten eläisin erakkona taidetta tehden. Tämä puoli on jäänyt varjoon kun ihmiset odottavat palvelua, hoitamista ja parantamista.
En halua pitää yhteyttä vanhoihin sukulaisiin, jotka olettavat minusta viihdyttäjää ja huolehtijaa itselleen, vaikken ole välittänyt heistä vuosiin.
On ollut helpottavaa sanoa ääneen, etten halua hoitaa, terapoida tai palvella muita. En halua kantaa muiden taakkoja harteillani. Olo on kevyempi ja olen parempi kumppani miehelleni ja paljon hauskempi. Luon taidetta päivittäin.
Tämä pysähtyminen on siis ollut hyväksi.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tämä korona-aika on pysähtymisen aikaa monelle. Menee entinen elämäntapa uusiksi, arvot muuttuvat, kiinnostuksenkohteet vaihtuvat. Toivottavasti hyvään suuntaan.

Vierailija
2/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!

Paljon puhutaan siitä, että negatiivista energiaa tuovat ihmiset pitäisi poistaa elämästä mutta mites sen teet kun ne ovat niitä asiakkaita, joita pitäisi palvella palkkansa eteen?

Jos saisin itse valita, menisin toimistohommiin, omaan työhuoneeseen 8-16 ja tulisin sieltä ulos vain ruokatauon ajaksi ja kun lähden kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ryhtyisi taideterapeutiksi? Saisit rahaa siitä, että asiakkaasikin oppivat luovuuteen. Win-win.

Vierailija
4/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ryhtyisi taideterapeutiksi? Saisit rahaa siitä, että asiakkaasikin oppivat luovuuteen. Win-win.

Se kuitenkin pohjautuu auttamiseen ja hoitamiseen?

Vierailija
5/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tämä korona-aika on pysähtymisen aikaa monelle. Menee entinen elämäntapa uusiksi, arvot muuttuvat, kiinnostuksenkohteet vaihtuvat. Toivottavasti hyvään suuntaan.

Onko täällä muita pysähtyneitä?

Vierailija
6/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että huomasit. Moni elää koko elämänsä roolissa jota ei itse ole valinnut.

Vierailija
7/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä auta!

Vierailija
8/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei tieni kulkenut psykologiksi ja terapeutiksi.

Olisi tosi palkitsevaa laskea käsi asiakkaan ylkapäälle ja sanoa hänelle että, "voe voe, voie voe kun on kurjaa, mitään muuta en sinulle osaa sanoa kuin että ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta turhasta itkeminen. Et arvakkaan kuinka aika rientää ja kohta olet hautuumaalla 2 metriä maata päällä. Ryhdistäysy kun vielä elät. Tee niitä kivoja asioita mistä nautit. Elämä ei jatku loputtomiin".

Vierailija
9/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, jos korona leviää niin, että sinutkin kutsutaan valmiuslain työvelvoitteen nojalla sairaanhoitajan töihin?

Vierailija
10/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei tieni kulkenut psykologiksi ja terapeutiksi.

Olisi tosi palkitsevaa laskea käsi asiakkaan ylkapäälle ja sanoa hänelle että, "voe voe, voie voe kun on kurjaa, mitään muuta en sinulle osaa sanoa kuin että ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta turhasta itkeminen. Et arvakkaan kuinka aika rientää ja kohta olet hautuumaalla 2 metriä maata päällä. Ryhdistäysy kun vielä elät. Tee niitä kivoja asioita mistä nautit. Elämä ei jatku loputtomiin".

Harmi.

Sinulla on lahjoja ihmisten auttamiseen.

Vierailija
11/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa rataa täälläkin omat ajatukset menneet, sillä erotuksella että olen pyöritellyt näitä ajatuksia pätkätyön ohessa vuoden verran. Ehkä myös jonkinlainen ikäkriisi, kun ikätoverit menee "eteenpäin" elämässään; vakituinen työpaikka, naimisiin ja lapsia. Sinällään ajatus tuntuu mukavalta mutta ei sitten kuitenkaan istu minulle.

Olen myös ihmisläheisessä työssä, joka uuvuttaa minut täysin. Ajatus vakinaisesta työpaikasta alalla ei saa tuntemaan mitään positiivia tunteita. Tätä kautta aloin miettimään, mikä olisi semmoinen homma mistä nauttisi. Lopputulema oli se, että vaikka nautin monista asioista ja haluan oppia uutta, en halua tehdä mitään niistä työkseni. Vaikka aina olen tämän tietyllä tavalla tiennyt, nyt on tullut sellainen ahaa -elämys; en saa oravanpyörästä mitään irti, haluan elää boheemia elämää.

Haluan kotona toteuttaa itseäni, ohella voisin pyörittää jotain pientä yritystä tai käydä osa-aikaisesti töissä.

Vierailija
12/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voisivat ottaa itseään niskasta kiinni. Ei täällä ketään tarvitse hoivata tai paapoa sen enempää. Terveydelliset haitat toki hoidetaan ja en sano etteikö terapiasta ja lääkkeistä olisi hyötyä mielenterveyden hoidossa.

Mutta sellainen hoivaava, uhrautuva äiti-myytti joutaisi roskakoriin.

Terveisin, nainen 30-v.

Vierailija
13/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos korona leviää niin, että sinutkin kutsutaan valmiuslain työvelvoitteen nojalla sairaanhoitajan töihin?

Asun ulkomailla eikä tutkinnollani ole täällä mitään merkitystä. Viimeinen työkokemus 2007 psykiatrian puolelta hoitajana, tuskin hakevat minua Suomeen edes äärimmäisen hädän hetkellä. AP

Vierailija
14/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää opiskella psykologiksi, jos et halua auttaa ketään. Eikö sinulta siis ole tätä aikaisemmin löytynyt aivoja ollenkaan, vai mistä on kysymys? Sairaanhoitaja voi tehdä työtään haluamatta auttaa, mutta psykologin osaaminen perustuu nimenomaan siihen, että haluaa auttaa muita, voit tehdä enemän pahaa kuin auttaa, jos sinulta EI SAA APUA, vaikka olet siinä asemassa, että sinun KUULUU auttaa. Sh on siitä erilainen, että kaikki työtehtävät ovat mekaanisia ja on aivan sama, mikä on asenteesi, niin potilas silti paranee.

Vierailija
15/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea perehdyttäjille.

T. Psykiatrinen sh vuodelta 1989, muissa töissä vuodesta 2000

Vierailija
16/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä!

Paljon puhutaan siitä, että negatiivista energiaa tuovat ihmiset pitäisi poistaa elämästä mutta mites sen teet kun ne ovat niitä asiakkaita, joita pitäisi palvella palkkansa eteen?

Jos saisin itse valita, menisin toimistohommiin, omaan työhuoneeseen 8-16 ja tulisin sieltä ulos vain ruokatauon ajaksi ja kun lähden kotiin.

Outoa, että joku kokee, ettei voi valita auttaako muita. Eikö teillä oikein ole oma elämä sujunut, koska jos olisi, ette tuntisi mitään tarvetta autella vastentahtoisesti, koska ette tarvitsisi ajatusta siitä, että itseasiassa teitä pitää auttaa heti kun itse ette pärjää? Auttajat auttavat vain, jos se ei ole heiltä itseltään pois, tämäkin aloitus sen todistaa.

Vierailija
17/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää opiskella psykologiksi, jos et halua auttaa ketään. Eikö sinulta siis ole tätä aikaisemmin löytynyt aivoja ollenkaan, vai mistä on kysymys? Sairaanhoitaja voi tehdä työtään haluamatta auttaa, mutta psykologin osaaminen perustuu nimenomaan siihen, että haluaa auttaa muita, voit tehdä enemän pahaa kuin auttaa, jos sinulta EI SAA APUA, vaikka olet siinä asemassa, että sinun KUULUU auttaa. Sh on siitä erilainen, että kaikki työtehtävät ovat mekaanisia ja on aivan sama, mikä on asenteesi, niin potilas silti paranee.

Psykologiaa lukeneena ymmärrän, että ihminen muuttuu ja elämänkaaren eri vaiheissa voi eri piirteet korostua.

Vierailija
18/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä!

Outoa, että joku kokee, ettei voi valita auttaako muita. Eikö teillä oikein ole oma elämä sujunut, koska jos olisi, ette tuntisi mitään tarvetta autella vastentahtoisesti, koska ette tarvitsisi ajatusta siitä, että itseasiassa teitä pitää auttaa heti kun itse ette pärjää? Auttajat auttavat vain, jos se ei ole heiltä itseltään pois, tämäkin aloitus sen todistaa.

Miksi pitäisi uhrautua ja auttaa jos se ON itseltä pois? Pitää huolehtia itsestään jotta voi auttaa muita.

Vierailija
19/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, iten sinä voit ap ajatella, että autat muita, jos saat palkkaa? Minäkin olen ammatissa, jossa palvelen muita, mutta en ajattele, että ”en enää halua palvella”, koska teen sen rahaa vastaan, en palvelijana.

Jos olisin psykologi, se olisi minun työtäni, ei auttamista. Auttamiseksi lasketaan vapaa-ajalla tehty vastikkeeton muiden hyväksi oleva asia. Muu on työtä.

Vierailija
20/77 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä!

Miksi pitäisi uhrautua ja auttaa jos se ON itseltä pois? Pitää huolehtia itsestään jotta voi auttaa muita.

Ei pidäkään, mutta miksi joku sitten on kyseisessä ammatissa? Ja ei osaa suhtautua siihen niin, että Tekee työtään? Miten työnteko voi olla itseltä pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan