Onko muita, jotka väsyvät kivoista ihmisistä? Miksi?
Olen introverttti, mutta sosiaalinen ja puhelias. Osaan small talkin. Mutta ikääntyessä olen alkanut entistä enemmän väsymään muiden seurassa.
Vika ei ole muissa, vaan minussa. Tyypit on kivoja, mutta minä en jaksa kauaa. Tunti menee sujuvasti. Kaksi tuntia on max. Toivon vain, että saisin olla rauhassa. Vaikka kyse olisi parhaimmista ystävistäni, jotka eivät vaadi minulta mitään ja antavat minun olla oma itseni.
On vain kaksi ihmistä, jotka eivät väsytä minua. Toinen on mieheni, joka tajuaa olla tarvittaessa hiljaa. Toinen on lapsuudenystäväni, joka on sata kertaa introvertimpi kuin minä.
Mikä ihme minua nykyään vaivaa?
Kommentit (10)
Onko tuosta hirveästi haittaa? Kun tiedät itsesi, niin lähde hyvissä ajoin pois ennen kuin alkaa harmittaa.
Kuka niitä jonninjoutavia lässytyksiä jaksaa kuunnella.
Ovatko kivat ihmiset niitä, jotka nauravat.
Eiks se mee niin, että nauravat ihmiset ovat ilkeimpiä, nauru ei tarkoita sitä että olisivat iloisia.
Olet introvertti ja vanhemmiten muutumme itsemme karikatyyreiksi. Kaikki korostuu.
Minäkään en enää jaksa pidempään kuin tunnin pari juuri ketään. Poikkeuksena puoliso ja sisko. Tosin alkoholi auttaa. Sen avulla jaksan istua iltaa ystävän kanssa.
Huvittavaa on, että olen opettaja ja työpäivän kyllä jaksan oppilaita ja kollegoja. Toisaalta töissä kai sitten kuluu sosiaalista patteria liikaa.
N54
Sama juttu.
Ja kuormitun myös puheliaan ihmisen kuuntelusta.
Ja viimeksi uusimpana huomasin, että olin aivan uupunut ja kuormittunut, kun itse jouduin selittämään yhtä asiaa perheelleni 10 minuuttia putkeen. Tuntui että voimat meni ja teki mieli mennä nukkumaan.
😅🤷🏼
Väsyn kivoistakin ihmisistä, koska olen introvertti. Ei siihen sen kummempaa syytä tarvitse.
Tarvittaessa kestän kyllä ihmisiä vähän pidempiäkin aikoja, vaikka rankkaa onkin. Otan sitten sitäkin enemmän aikaa palautumiseen.
En väsy kivoista ihmisistä, sellaisista aidosti kivoista, joiden seurassa on hyvä olla ja jotka viihtyvät minun seurassani. Jokainen varmaan määrittelee kivan ihmisen eri tavalla mutta minulle yksi kriteereistä on se, ettei hänen seuransa ole väsyttävää tai uuvuttavaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö viettäisi aikaa mielelläni myös itsekseni. Kivat ihmiset tuovat elämään lisämaustetta mutta kaikkein tärkein ja samalla ainoa elinikäinen ihmissuhteeni on suhde omaan itseeni.
Ei sinussa mitään vikaa ole.