Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Parhaimmat tavat oppia englantia?

Vierailija
12.04.2020 |

MikÀ on parhaimmat tavat oppia englantia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan mikÀ tapa tahansa kÀy, jos se innostaa ja kiinnostaa. VÀkisin ei opi mitÀÀn eikÀ sellaisella "hitsi kun mulla on huono kielipÀÀ, emmÀÀ opi tÀtÀ koskaan" -asenteella.

Vierailija
2/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀ luulet itse?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VÀkisin ei opi mitÀÀn

Totta kai oppii! Jokaisella meillÀ on koulusta tonneittain tietoa, mitÀ opittiin vÀkisin.

Vierailija
4/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nopeimmin sen oppii kunnolla esim. opiskelemalla tai työskentelemÀllÀ Englannissa, USA:ssa yms.

Vierailija
5/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Jokaisella meillÀ on koulusta tonneittain tietoa, mitÀ opittiin vÀkisin."

KyllÀ, kyllÀ. mutta unohdettiinkin se nopeasti. On suorastaan pelottavaa, miten nopeasti ihmiset unohtavat likimain kaiken oppimansa...

Vierailija
6/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kato NetflixiÀ tai vastaavia enkkuteksteillÀ.

Vierailija
7/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse nousin kutosen enkun oppilaasta ysin oppilaaksi pelaamalla tieokonepelejÀ. Ala pelaamaan jotain mutta jÀtÀ ne suomennokset pois.

Vierailija
8/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muutin Lontooseen ja menin kouluun. Suosittelen. Asuin siellÀ 2 vuotta ja suoritin 4 tutkintoa englanninkielessÀ.

Vierailija
9/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokaisella meillÀ on koulusta tonneittain tietoa, mitÀ opittiin vÀkisin."

KyllÀ, kyllÀ. mutta unohdettiinkin se nopeasti. On suorastaan pelottavaa, miten nopeasti ihmiset unohtavat likimain kaiken oppimansa...

Huoh! Joka tapauksessa, jos sanon "fotosynteesi", niin varmaankin sulla on joku aavistus siitÀ, mistÀ on kyse.

Vierailija
10/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato NetflixiÀ tai vastaavia enkkuteksteillÀ.

Ei tÀllainen auta. Juttu on urbaanilegendaa!

Vierailija
11/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten aikanaan olen sen oppinut. MeidÀn piti koulussa kÀÀntÀÀ joka ikinen sana uudesta kappaleesta. Ei niinkuin noilla nykynuorilla, vain tummat sanat kÀÀnnetÀÀn. EihÀn sitÀ opi kÀyttÀmÀÀn, jos osaa vain kappaleen tummat sanat.

Kiinnostus on toinen tekijÀ. Ihan kaikki kuuntelemat biisit tuli kÀÀnnettyÀ suomeksi. Elokuvia katsoin ilman tekstitystÀ. Luin englannin kielisiÀ tekstejÀ ja kirjoja. Olen myös ollut onnekas, ettÀ olen saanut puhua englantia.

Hiljan oli koulutehtÀviÀ, jossa yuotubessa esiteltiin alan ammattilaisen työtÀ. SiinÀ oli tekstitys englanniksi, tosi aivan pÀin honkia. EivÀt ne alkuperÀisesti kieltÀ puhuvatkaan ymmÀrrÀ kaikkea

Vierailija
12/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koulussa joskus vuonna miekka ja kirves opiskelin ahkerasti englantia. Erityisen kiitollinen olen siitÀ, ettÀ tankkasin lukiossa miltei mahdottoman kieliopin poikeuksen poikkeuksen poikkeuksineen hyvin. Opiskelin fraasit, sanonnat ja prepositioiden kÀytön. Tankkasin sanastot.

Yliopistossa olessani totuin lukemaan tenttikirjoja englanniksi. Samaan aikaan aloitin myös laajan englanninkielisten kirjojen/ romaanien ja lehtien lukemisen, joka on jatkunut tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn asti. 

EdelleenkÀÀn en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmĂ€rrĂ€n ja osaan tuottaa kieltĂ€ kuitenkin suht. oikeaoppisesti.  EpĂ€ilen ettĂ€ nykyÀÀn lapset ja nuoret oppivat netistĂ€  hyvin englantia, mutta tieto on pirstaleista, joten kieliopillisesti se todennĂ€köisesti ei ole jĂ€rin korkeatasoista.

Vierailija
13/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa joskus vuonna miekka ja kirves opiskelin ahkerasti englantia. Erityisen kiitollinen olen siitÀ, ettÀ tankkasin lukiossa miltei mahdottoman kieliopin poikeuksen poikkeuksen poikkeuksineen hyvin. Opiskelin fraasit, sanonnat ja prepositioiden kÀytön. Tankkasin sanastot.

Yliopistossa olessani totuin lukemaan tenttikirjoja englanniksi. Samaan aikaan aloitin myös laajan englanninkielisten kirjojen/ romaanien ja lehtien lukemisen, joka on jatkunut tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn asti. 

EdelleenkÀÀn en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmĂ€rrĂ€n ja osaan tuottaa kieltĂ€ kuitenkin suht. oikeaoppisesti.  EpĂ€ilen ettĂ€ nykyÀÀn lapset ja nuoret oppivat netistĂ€  hyvin englantia, mutta tieto on pirstaleista, joten kieliopillisesti se todennĂ€köisesti ei ole jĂ€rin korkeatasoista.

Hear, hear!

Vierailija
14/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse en koskaan pÀÀse opiskelemaan mitÀÀn, koska kielitaito niin heikko etten kykene ymmÀrtÀmÀÀn englannin kielisiÀ tenttikirjoja saati vielÀ vÀhemmÀn kirjoittamaan englanniksi. Kaikki aikani menisi vain kÀÀnnöshommiin ja jotain pitÀisi samalla oppiakin. Olen myös matemaattisesti todella heikkolahjainen, vaikka ihminen on yleensÀ toisessa nÀistÀ hyvÀ.

Vierailija
15/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

12 vuotta tÀÀllÀ Singapore:ssa tekee ihmeitÀ.

TÀrkeintÀ on vÀlttÀÀ kaikkia suomenkielisiÀ ihmisiÀ, nÀin ajatuskin kÀÀntyy englanniksi tosi hitaasti kyllÀkin.

N. 55

Mexico City

Vierailija
16/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EdelleenkÀÀn en osaa englantia kuten native speaker, mutta ymmÀrrÀn ja osaan tuottaa kieltÀ kuitenkin suht. oikeaoppisesti.

Hys! Nyt pitÀÀ löytyy shortcut! Ei se toimi, mutta...

Vierailija
17/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muuttamalla pariksi vuodeksi englannin kieliselle alueelle. Muuten et vanhana (yli 30v) enÀÀ opi uusia kieliÀ.

Vierailija
18/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttamalla pariksi vuodeksi englannin kieliselle alueelle. Muuten et vanhana (yli 30v) enÀÀ opi uusia kieliÀ.

Ei pidÀ paikkaansa.

Vierailija
19/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ opin katsomalla sensuroimattomia elokuvia kasarilla. LisÀksi kuuntelin lÀhinnÀ enkuksi laulettua musaa. Muksut tuntuu pelien takia osaavan aika hyvin enkkua. Jossain minÀkin osaan. Isii tÀssÀ on ajokohtaus tule auttamaan. Pahimmillaan olen joutunut yrittÀmÀÀn kahdesti samaa pelin kohtaa.

kielestÀ voin heittÀÀ vaikka huulta IŽm just asking, olen vain peppu kuningas.

Vierailija
20/41 |
12.04.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IÂŽm just asking, olen vain peppu kuningas.

I have been there, minulla on papu siellÀ

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn neljÀ yhdeksÀn