Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tekisitte jos lapsenne huutaa ravintolassa?

Vierailija
30.06.2006 |

oltiin syömässä Amarillossa ja sinne tuli perhe mukanaan 3 lasta. Rattaissa oleva vinkui/huusi koko ajan kun etsivät paikkaa (noin 1,5v). Nainen vain rauhassa katseli mihin mahtuisivat eikä meinannut ollenkaan rauhoittaa lasta. Pääsivät sit istumaan raflan toiseen päähän (huh) mut näin et meno jatkui samanlaisena. Kyllä minä olisin poistunut lapsen kanssa joka noin vinkuu koko ajan eikä tyyneesti istunut. Onhan otettava huomioon myös muita ihmisiä tuommoisessa paikassa. Mitä mieltä olette? kysyy 4 lasten äiti. (oma 2,5v mukana ja hänkin katseli silmät suurina ja totesi että " minä en huuda noin kun ollaan ravintolassa" ).

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Kun on tarpeeksi usein, joko työssään tai vapaa-ajalla, ollut ystävällinen ja puhunut asioista turhankin kauniisti ja saanut vastaukseksi juurikin huutoa, uhkailuja, henkilökohtaisuuksiin meneviä alatyylisyyksiä - kuten tänään - ei vain jaksa.



Minun mielestäni eniten väärin teki edelleen se äiti, joka tuli pitkäksi aikaa meidän pöytäämme uhittelemaan ja huutamaan. Osuinko sitten arkaan paikkaan heidän perheessään vai mistä johtui, mutta asiatonta se oli silti. Pointti koko jutussa ei siis niinkään ole huutavat lapset, vaan vanhemmat, joille ei voi sanoa asiasta. Ja vaikka sanoisit nätisti tyyliin "anteeksi, mutta...", saat takaisin sellaisen täyslaidallisen paskaa ettei tosikaan. Kokeiltu on tuotakin taktiikkaa mutta turhaan.



Moni tässä ketjussa kritisoi, miksi valitan, kun kyse oli enempikin pizzapaikasta. No, minusta vain on väärin karjua pää punaisena ruokapaikassa. Sinne kun mennään syömään, ei vain asioimaan. On eri asia nipottaa marketin karkkihyllyn edessä huutavasta lapsesta. Siitä pääsee itse nopsasti ohi ja kassan kautta kotiin. Minä en ainakaan mene esim. Prismaan tapaamaan kavereitani ja viettämään aikaa. Eri tasoisiin ravintoloihin puolestaan menen.



Lapselle voi opettaa, miten eri paikoissa käyttäydytään. Leikkipuisto on eri kuin kirjasto, market eri kuin ravintola, päiväkoti tai koulu eri kuin jalkapallokenttä, koti eri kuin kaverin koti. Jos käytös ei ole soveliasta, voi lähteä pois.

Vierailija
22/22 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun lapset osasivat käyttäytyä, niin siirryttiin mallikkaasti ravintoloihin. En muista, että koskaan olisi tullut tilannetta, että joku lapsistani olisi alkanut huutamaan ruokaravintolassa tai juoksemaan ympäriinsä.

Mutta mä olen sitä mieltä, että jos lapsen kanssa poistutaan paikalta aina, kun hän alkaa huutamaan (vihkiminen tai joku muu arvokas tilaisuus on eri asia), niin lapsi alkaa käyttämään sitä hyväkseen ja jos ei vaikka kauppareissu kiinnosta, niin urku auki ja johan pääsee autoon odottamaan äidin kanssa tai kotiin leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme