Vaarallisin kaupunki Suomessa joutua lastensuojelun kynsiin?
Kuulun riskiryhmään, eli olen tukiverkoton yksinhuoltaja jolla on masennustausta (hoidossa).
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajien lapsia on vähemmän asiakkaina kuin normiperheitä. Erityisesti totaaliyksonhuoltajat ovat usein halunneet lasta kauan ja hoitavat lapsia moitteettomasti. Suurimmassa vaarassa on alkoholisti- ja huumeperheiden sekä rikkaiden lapset.
T. Ex sossu
Hälyttävän paljon huostaanottoja hyvistä perheistä: nuorilla rahaa ja huumeita, vanhemmilla työ- tai päihderiippuvuuksia. Tietäisittepä.
Huostaanottoja -hyvistä perheistä-???
Se on kuule ihan lasun virhe silloin. Hyvästä perheestä laitoslapseksi.
Tarkoitin kulissiperheistä. Me kaikki tunnemme niitä.
Täällä tukiverkoton kahden lapsen yh, toimeentulotuella elävä opiskelija eikä ole lastensuojelu ollut kimpussa. Miksi olisi kun hoidan lapseni hyvin?
Täällä vaihtelee hurjasti mielipiteet. Toisena päivänä kaikki on konseksuksessa ja kritisoidaan lasua vähän jo överiksi. Toisena päivänä taas kaikki hokee mantraa yhdessä kuorossa: "lasu tehdään lapsista ei aikuisista, ota apu vastaan, kato peiliin jne.."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajien lapsia on vähemmän asiakkaina kuin normiperheitä. Erityisesti totaaliyksonhuoltajat ovat usein halunneet lasta kauan ja hoitavat lapsia moitteettomasti. Suurimmassa vaarassa on alkoholisti- ja huumeperheiden sekä rikkaiden lapset.
T. Ex sossu
Hälyttävän paljon huostaanottoja hyvistä perheistä: nuorilla rahaa ja huumeita, vanhemmilla työ- tai päihderiippuvuuksia. Tietäisittepä.
Onko työriippuvuuus lasun paikka, jos toinen vanhemmista tekee kuitenkin vain normipäivää ja toinen yötämyöten. Lapset hoidetaan kuitenkin hyvin.
Lapsi oireilee esim. huumeiden käyttö/ myynti, kotoakarkailu jne.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tukiverkoton kahden lapsen yh, toimeentulotuella elävä opiskelija eikä ole lastensuojelu ollut kimpussa. Miksi olisi kun hoidan lapseni hyvin?
Katsos pieni rakas, kun sillä ei ole nykypäivänä merkitystä. Huoli voi herätä silti ja joku tehdä virhetulkinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten menee lastensuojelun rajat, eli jos asuu uudellamaalla ja muuttaa vaikka satakuntaan, niin onko niin, etteivät sieltä uudeltamaalta soittele satakunnan sossuun huolistaan jne? Eli pääseekö eri maakuntaan muuttamalla turvaan?
Siitä seuraa aina siirtopalaveri uudella paikkakunnalla. Jos yrität pakoa, seuraa virka-apupyyntö. Joka tapauksessa seuraus on aina se, että sossu seuraa sinne minne sinäkin.
Mitä ihmeen pakoa? Jos saa työpaikan toiselta puolelta Suomena, ei saa muuttaa tai saa poliisin perään?? Siis mikäli on lasun asiakkuus. Lasuko sen päättää, saako työpaikan ottaa vastaa?!
Vierailija kirjoitti:
Oon kattonut näitä "lasu jahtaa"-tyyppejä hiukan tubessa. En ihmettele että on tullut huoli-ilmoituksia ymäristöstä. Ihan on aiheesta tehtyjä ja nää harhoissaan ulvoo miten heitä vainotaan ja poliittista vainoa ja joku salainen, valtion johtama organisaatio kerää lapsia orjiksi jne.
Ainoa huolestuttava asia on, että niillä yhä on ne lapset siellä kotona siinä sekoilun seassa.
Sittenhän jos menee näiden vainoojien vaatimaan palaveriin ja on vähän koronassa ja tartuttaa tantat vahingossa, niin ketään ei voida todeta syylliseksi, koska kaikki on vain harhaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ex sossu
Huostaanottoja -hyvistä perheistä-???
Se on kuule ihan lasun virhe silloin. Hyvästä perheestä laitoslapseksi.
Tärkeintä on se, ettei perhe riko sääntöjä. Se, että lapsesta tulee laitoslapsi on vain valitettava sivuvaikutus. Ilman mahdollisuutta huostaanoton käyttöön sanktiona olisi lastensuojelu täysin voimaton kasvatussääntöjä rikkovien perheiden suhteen. Sosiaalityöntekijöille nauraisi aidan seipäätkin jos ainoa mitä ne voisivat tehdä olisi sormen heristely ja soo soon sanominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin että jos esim asut vuokralla ja olet vieläpä toimeentulotukiasiakas, olet suurennuslasin alla asuinpaikasta riippumatta. Yksinhuoltajuuden lisäksi siis nämä kaksi asiaa?
Eli:
1) Älä eroa lastesi isästä2) Älä asu vuokralla
3) Älä hae toimeentulotukea.
Se on nimittäin niin että ”Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Ilmaisia lounaita ei ole. Siksi ei kannata jättäytyä holhouksen alaiseksi em. keinoin.
Mitä vit..tua? Mitä lauluja, häh? Pitääkö yh-äidin, joka on työtön ja asuu vuokra-asunnossa, antaa lapsensa lastenkotiin, jota porvari pyörittää? En ole lukenut tätä suositusta Suomen laista!
Sitä sukuelintä että jos joku muu taho kuin sinä itse rahoittaa elämisesi, se myös päättää sinun asiasi.
Olen ulosottovelkainen yyhoo, jolla onperussairaus jonka vuoksi paljon sairauslomia, mutta ei mt tai päihdeongelmia. Käyn töissä ja kuopus alkoi hölmöilemään 15 v, joten lasuilmoituksia teki viranomaiset. Kun kävimme alkuarviossa, meidät naurettiin ulos sieltä. Ei näillä tiedoilla todellakaan saada kuulemma edes perhetyötä.
En tiedä millaista sakkia sitten valikoituu asiakkaiksi, ehkä joku mt tai päihdeongelma pitäisi olla - huoltajalla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä työtön yh, joka asuu vuokralla ja saa toimeentulotukea. Lapsi pärjää hyvin, on terve ja onnellinen, eikä lasua ole kiinnostanut, kun kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olet erityistarkkailussa niin kauan kuin joku muu kuin sinä itse maksaa elämisesi :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin että jos esim asut vuokralla ja olet vieläpä toimeentulotukiasiakas, olet suurennuslasin alla asuinpaikasta riippumatta. Yksinhuoltajuuden lisäksi siis nämä kaksi asiaa?
Eli:
1) Älä eroa lastesi isästä2) Älä asu vuokralla
3) Älä hae toimeentulotukea.
Se on nimittäin niin että ”Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Ilmaisia lounaita ei ole. Siksi ei kannata jättäytyä holhouksen alaiseksi em. keinoin.
Mitä vit..tua? Mitä lauluja, häh? Pitääkö yh-äidin, joka on työtön ja asuu vuokra-asunnossa, antaa lapsensa lastenkotiin, jota porvari pyörittää? En ole lukenut tätä suositusta Suomen laista!
Sitä sukuelintä että jos joku muu taho kuin sinä itse rahoittaa elämisesi, se myös päättää sinun asiasi.
???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten menee lastensuojelun rajat, eli jos asuu uudellamaalla ja muuttaa vaikka satakuntaan, niin onko niin, etteivät sieltä uudeltamaalta soittele satakunnan sossuun huolistaan jne? Eli pääseekö eri maakuntaan muuttamalla turvaan?
Siitä seuraa aina siirtopalaveri uudella paikkakunnalla. Jos yrität pakoa, seuraa virka-apupyyntö. Joka tapauksessa seuraus on aina se, että sossu seuraa sinne minne sinäkin.
Jos muuttaa esim. Viroon, niin voipi Viron viranomaiset suhtautua aika kriittisesti tuollaisiin virka-apupyyntöihin. Useimmat sellaiset lastenkasvatusmenetelmät joista Suomen sossu pöyristyy eivät edes ole kiellettyjen listalla Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtikäs mikään. Lastensuojelu auttaa lapsia eikä jahtaa aikuisia.
Hain julkiselta apua ahdistukseeni. Lapsistani heräisi huoli edes heitä tapaamatta. Missään vaiheessa eivät edes tavanneet, vaan minä ravasin sossuilla kertomassa miten selviydyn äitiydestä, eli hyvin. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty. Nyt on ahdistus onneksi helpottanut. Eli pelkästään minun vointini takia tämä kaikki. Minua jahdattiin, vaikka lapsilla ei mitään hätää.
No vanhemman mt-ongelmista lähtee aina automaattisesti lasu, että tarkistetaan onko siellä kaikki kunnossa. Enemmänkin oon kuullut ihmisten valittavan ettei ne saa sossuilta apua vaikka ne on aivan romuna ja saavat itte soitella sinne lastensuojeluun että hallootija-halloo, voisitteko auttaa kun en oo kunnossa.
Ei todellakaan lähde automaattisesti. Muutoin sama näkemys kanssasi.
Kyllä ainakin Stadissa lähtee. Sanovat sen kaikille ihan suoraan, ainakin jos asiaa kysyy. Että kyllä, he laittaa ihan jokaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet erityistarkkailussa niin kauan kuin joku muu kuin sinä itse maksaa elämisesi :).
Kuka mua tarkkailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä työtön yh, joka asuu vuokralla ja saa toimeentulotukea. Lapsi pärjää hyvin, on terve ja onnellinen, eikä lasua ole kiinnostanut, kun kaikki on hyvin.
Se onkin sinun päätehtäväsi nyt olla tarkkana ettei lapsi vain sairastu. Rahoittajaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mua tarkkailee?
Verorahoin maksetut palvelut.