Vaarallisin kaupunki Suomessa joutua lastensuojelun kynsiin?
Kuulun riskiryhmään, eli olen tukiverkoton yksinhuoltaja jolla on masennustausta (hoidossa).
Kommentit (99)
Käytätkö päihteitä, oletko selvittänyt mikä vie sun energiat?
Ei yhtikäs mikään. Lastensuojelu auttaa lapsia eikä jahtaa aikuisia.
Ok, entä muutto jonnekin aivan Suomen perukoille, esim. Norjan rajoille erämaan tuntumaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu on kurinpitoelin joka valvoo, etteivät vanhemmat käytä pahastusta aiheuttavia menetelmiä lastenkasvatuksessa ja -hoidossa.
Tämän päivän vanhemmuuteen kuuluu se, että lasten kanssa toimiessa mietitään aina ensin ennen toimeen tarttumista, että ylittyykö lasukynnys, eli onko vaara joutua lastensuojelun kynsiin. Tai siis ainakin tulisi miettiä, ne vanhemmat jotka eivät mieti ovat sitten vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ok, entä muutto jonnekin aivan Suomen perukoille, esim. Norjan rajoille erämaan tuntumaan?
Ap
Yleisesti mitä syrjemmässä asut, niin sitä epätodennäköisempää on, että joku tekee teistä lasun, koska harva näkee teitä. Pienillä maalaispaikkakunnilla on myös konservatiivisemmat asenteet, eli vanhemmilta ei yhtä tiukasti edellytetä esim. sanoituksen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meinasitko työllistyä poronhoitoon vai mihin? Koska ei ole meidän veronmaksajien tehtävä elättää sinua ja jälkikasvuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu on kurinpitoelin joka valvoo, etteivät vanhemmat käytä pahastusta aiheuttavia menetelmiä lastenkasvatuksessa ja -hoidossa.
Tämän päivän vanhemmuuteen kuuluu se, että lasten kanssa toimiessa mietitään aina ensin ennen toimeen tarttumista, että ylittyykö lasukynnys, eli onko vaara joutua lastensuojelun kynsiin. Tai siis ainakin tulisi miettiä, ne vanhemmat jotka eivät mieti ovat sitten vaikeuksissa.
Joopa joo. Lastensuojelu vaanii ikkunan takana, salakuuntelee ja/tai valitsee arpomalla viattomat ihmiset rangaistaviksi. Näin se toimii aivan samalla logiikalla, jolla lehmät lentävät. Lapset ovat sivuseikka. Lastensuojelu vaanii aikuisia. Varokaa!
Palstalla on mainittu Oulu, Vantaa, Salo ja Turku. En tiedä miten pitää kutinsa.
Rahaa on, siitä ei ihan heti ole puutetta vaikka töissä en kävisi vuosiin. Vaikka ei porojen hoidossakaan mitään vikaa ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yleisesti mitä syrjemmässä asut, niin sitä epätodennäköisempää on, että joku tekee teistä lasun, koska harva näkee teitä. Pienillä maalaispaikkakunnilla on myös konservatiivisemmat asenteet, eli vanhemmilta ei yhtä tiukasti edellytetä esim. sanoituksen käyttöä.
Teistä, eli perheestä tai vanhemmista ei kukaan voi lasuja tehdä.
En itsekään luota lastensuojeluun, mutta vaikuttaa siltä että sun lapses todellakin kaipaa lastensuojelun apua.
Olen myös yksinhuoltaja, tukiverkoton ja mielenterveysongelmainen ja todella huonot kokemukset lastensuojelusta.
Lapset ja heidän hyvinvointinsa ovat kuitenkin minulle tärkeämpiä kuin joku ylihilseen menevä lastensuojelun pelko.
Vierailija kirjoitti:
Hain julkiselta apua ahdistukseeni. Lapsistani heräisi huoli edes heitä tapaamatta. Missään vaiheessa eivät edes tavanneet, vaan minä ravasin sossuilla kertomassa miten selviydyn äitiydestä, eli hyvin. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty. Nyt on ahdistus onneksi helpottanut. Eli pelkästään minun vointini takia tämä kaikki. Minua jahdattiin, vaikka lapsilla ei mitään hätää.
Oon kattonut näitä "lasu jahtaa"-tyyppejä hiukan tubessa. En ihmettele että on tullut huoli-ilmoituksia ymäristöstä. Ihan on aiheesta tehtyjä ja nää harhoissaan ulvoo miten heitä vainotaan ja poliittista vainoa ja joku salainen, valtion johtama organisaatio kerää lapsia orjiksi jne.
Ainoa huolestuttava asia on, että niillä yhä on ne lapset siellä kotona siinä sekoilun seassa.
Veikkaisin kuitenkin että harvaan asutussa Lapissa ei resurssit riitä huvin vuoksi tarkisteluihin, joten siellä olisi eniten turvassa. Ja jos vieläkin ahdistaa, niin muutto aivan Norjan perukoille Jäämeren rannoille pikkukylään voisi olla viimeinen vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain julkiselta apua ahdistukseeni. Lapsistani heräisi huoli edes heitä tapaamatta. Missään vaiheessa eivät edes tavanneet, vaan minä ravasin sossuilla kertomassa miten selviydyn äitiydestä, eli hyvin. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty. Nyt on ahdistus onneksi helpottanut. Eli pelkästään minun vointini takia tämä kaikki. Minua jahdattiin, vaikka lapsilla ei mitään hätää.
No vanhemman mt-ongelmista lähtee aina automaattisesti lasu, että tarkistetaan onko siellä kaikki kunnossa. Enemmänkin oon kuullut ihmisten valittavan ettei ne saa sossuilta apua vaikka ne on aivan romuna ja saavat itte soitella sinne lastensuojeluun että hallootija-halloo, voisitteko auttaa kun en oo kunnossa.
Olisko niin että jos esim asut vuokralla ja olet vieläpä toimeentulotukiasiakas, olet suurennuslasin alla asuinpaikasta riippumatta. Yksinhuoltajuuden lisäksi siis nämä kaksi asiaa?
Pietari