Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaarallisin kaupunki Suomessa joutua lastensuojelun kynsiin?

Vierailija
10.04.2020 |

Kuulun riskiryhmään, eli olen tukiverkoton yksinhuoltaja jolla on masennustausta (hoidossa).

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtikäs mikään. Lastensuojelu auttaa lapsia eikä jahtaa aikuisia.

Hain julkiselta apua ahdistukseeni. Lapsistani heräisi huoli edes heitä tapaamatta. Missään vaiheessa eivät edes tavanneet, vaan minä ravasin sossuilla kertomassa miten selviydyn äitiydestä, eli hyvin. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty. Nyt on ahdistus onneksi helpottanut. Eli pelkästään minun vointini takia tämä kaikki. Minua jahdattiin, vaikka lapsilla ei mitään hätää.

No vanhemman mt-ongelmista lähtee aina automaattisesti lasu, että tarkistetaan onko siellä kaikki kunnossa. Enemmänkin oon kuullut ihmisten valittavan ettei ne saa sossuilta apua vaikka ne on aivan romuna ja saavat itte soitella sinne lastensuojeluun että hallootija-halloo, voisitteko auttaa kun en oo kunnossa. 

Voi luoja. Tiesittekö ihmiset tota??? Ei kannata hakea mihinkään masennukseen siis apua jos on lapsia.

Vierailija
22/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään luota lastensuojeluun, mutta vaikuttaa siltä että sun lapses todellakin kaipaa lastensuojelun apua.

Olen myös yksinhuoltaja, tukiverkoton ja mielenterveysongelmainen ja todella huonot kokemukset lastensuojelusta.

Lapset ja heidän hyvinvointinsa ovat kuitenkin minulle tärkeämpiä kuin joku ylihilseen menevä lastensuojelun pelko.

Sellainen syvällinen analyysi. Mistä sinä tiedät kuka tarvitsee apua vai ei? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kukaan lasten ja nuorten mielenterveyden tai opetuksen parissa työskentelevä ei ole nähnyt koskaan yhtään turhaa sijoitusta tai huostaanottoa. Niihin lähdetään liian myöhään. Vanhemmat on todella sokeita virheilleen vaikka lastensa kehitysolosuhteet olisivat täysin turvattomat.

Vierailija
24/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajien lapsia on vähemmän asiakkaina kuin normiperheitä. Erityisesti totaaliyksonhuoltajat ovat usein halunneet lasta kauan ja hoitavat lapsia moitteettomasti. Suurimmassa vaarassa on alkoholisti- ja huumeperheiden sekä rikkaiden lapset.

T. Ex sossu

Vierailija
25/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on niin miksette järjestä niitä kotiapuja?

Saatte hengähtää ja suunnitella ja haaveilla.

Eikä tarvi valehdella kulisseissa.

Vierailija
26/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu on kurinpitoelin joka valvoo, etteivät vanhemmat käytä pahastusta aiheuttavia menetelmiä lastenkasvatuksessa ja -hoidossa.

Tämän päivän vanhemmuuteen kuuluu se, että lasten kanssa toimiessa mietitään aina ensin ennen toimeen tarttumista, että ylittyykö lasukynnys, eli onko vaara joutua lastensuojelun kynsiin. Tai siis ainakin tulisi miettiä, ne vanhemmat jotka eivät mieti ovat sitten vaikeuksissa.

Joopa joo. Lastensuojelu vaanii ikkunan takana, salakuuntelee ja/tai valitsee arpomalla viattomat ihmiset rangaistaviksi. Näin se toimii aivan samalla logiikalla, jolla lehmät lentävät. Lapset ovat sivuseikka. Lastensuojelu vaanii aikuisia. Varokaa!

Väitätkö, että itse et mieti koskaan esim. lapselle kuria pitäessä, että joudunkohan minä tästä ehkä vaikeuksiin lastensuojelun kanssa?

Vierailija
27/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten menee lastensuojelun rajat, eli jos asuu uudellamaalla ja muuttaa vaikka satakuntaan, niin onko niin, etteivät sieltä uudeltamaalta soittele satakunnan sossuun huolistaan jne? Eli pääseekö eri maakuntaan muuttamalla turvaan?

Vierailija
28/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain julkiselta apua ahdistukseeni. Lapsistani heräisi huoli edes heitä tapaamatta. Missään vaiheessa eivät edes tavanneet, vaan minä ravasin sossuilla kertomassa miten selviydyn äitiydestä, eli hyvin. Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty. Nyt on ahdistus onneksi helpottanut. Eli pelkästään minun vointini takia tämä kaikki. Minua jahdattiin, vaikka lapsilla ei mitään hätää.

No vanhemman mt-ongelmista lähtee aina automaattisesti lasu, että tarkistetaan onko siellä kaikki kunnossa. Enemmänkin oon kuullut ihmisten valittavan ettei ne saa sossuilta apua vaikka ne on aivan romuna ja saavat itte soitella sinne lastensuojeluun että hallootija-halloo, voisitteko auttaa kun en oo kunnossa. 

Ei todellakaan lähde automaattisesti. Muutoin sama näkemys kanssasi.

Vierailija
29/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti se kaupunki Suomessa missä sinä olet on vaarallisin lapsillesi.

Vierailija
30/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin lapsen hammasongelmista lähtee automaattilasu, kuten myös mustelmasta jalassa.

Vierailija
31/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko niin että jos esim asut vuokralla ja olet vieläpä toimeentulotukiasiakas, olet suurennuslasin alla asuinpaikasta riippumatta. Yksinhuoltajuuden lisäksi siis nämä kaksi asiaa?

Haloo! Tunnen tuollaisen äidin ja lapsi on ihana ja täysin normaali. Ihan puppua!

Vierailija
32/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu on kurinpitoelin joka valvoo, etteivät vanhemmat käytä pahastusta aiheuttavia menetelmiä lastenkasvatuksessa ja -hoidossa.

Tämän päivän vanhemmuuteen kuuluu se, että lasten kanssa toimiessa mietitään aina ensin ennen toimeen tarttumista, että ylittyykö lasukynnys, eli onko vaara joutua lastensuojelun kynsiin. Tai siis ainakin tulisi miettiä, ne vanhemmat jotka eivät mieti ovat sitten vaikeuksissa.

Joopa joo. Lastensuojelu vaanii ikkunan takana, salakuuntelee ja/tai valitsee arpomalla viattomat ihmiset rangaistaviksi. Näin se toimii aivan samalla logiikalla, jolla lehmät lentävät. Lapset ovat sivuseikka. Lastensuojelu vaanii aikuisia. Varokaa!

Väitätkö, että itse et mieti koskaan esim. lapselle kuria pitäessä, että joudunkohan minä tästä ehkä vaikeuksiin lastensuojelun kanssa?

Millaisia kurinpitokeinoja käytät jos tuollaisia joudut miettimään? 😬

Vierailija
33/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan lähde automaattisesti. Muutoin sama näkemys kanssasi.

No taisi se huoli lähteä siitä, ettei isä pahemmin perheen elämään viitsinyt osallistua. Yhtäkaikki, isää ei tavattu missään vaiheessa, hän kun ei "ehtinyt" tapaamisiin.

Vierailija
34/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse katselin juuri Vaahteramäen Eemeliä ja esim. se verstasjuttu tuskin olisi hyväksyttävä tänä päivänä. Puhumattakaan tukkapöllystä josta tulisi heti huostaanotto, vaikkei Eemeli edes itkenyt kun sai sitä.

Vierailija
35/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajien lapsia on vähemmän asiakkaina kuin normiperheitä. Erityisesti totaaliyksonhuoltajat ovat usein halunneet lasta kauan ja hoitavat lapsia moitteettomasti. Suurimmassa vaarassa on alkoholisti- ja huumeperheiden sekä rikkaiden lapset.

T. Ex sossu

Miten ilmenee rikkailla?

Vierailija
36/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko niin että jos esim asut vuokralla ja olet vieläpä toimeentulotukiasiakas, olet suurennuslasin alla asuinpaikasta riippumatta. Yksinhuoltajuuden lisäksi siis nämä kaksi asiaa?

Eli:

1) Älä eroa lastesi isästä

2) Älä asu vuokralla

3) Älä hae toimeentulotukea.

Se on nimittäin niin että ”Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Ilmaisia lounaita ei ole. Siksi ei kannata jättäytyä holhouksen alaiseksi em. keinoin.

Vierailija
37/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ex sossu

Hälyttävän paljon huostaanottoja hyvistä perheistä: nuorilla rahaa ja huumeita, vanhemmilla työ- tai päihderiippuvuuksia. Tietäisittepä.

Vierailija
38/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ex sossu

Hälyttävän paljon huostaanottoja hyvistä perheistä: nuorilla rahaa ja huumeita, vanhemmilla työ- tai päihderiippuvuuksia. Tietäisittepä.

Huostaanottoja -hyvistä perheistä-???

Se on kuule ihan lasun virhe silloin. Hyvästä perheestä laitoslapseksi.

Vierailija
39/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

1) Älä eroa lastesi isästä

2) Älä asu vuokralla

3) Älä hae toimeentulotukea.

Se on nimittäin niin että ”Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Ilmaisia lounaita ei ole. Siksi ei kannata jättäytyä holhouksen alaiseksi em. keinoin.

Mitä vit..tua? Mitä lauluja, häh? Pitääkö yh-äidin, joka on työtön ja asuu vuokra-asunnossa, antaa lapsensa lastenkotiin, jota porvari pyörittää? En ole lukenut tätä suositusta Suomen laista!

Vierailija
40/99 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ex sossu

Onko työriippuvuuus lasun paikka, jos toinen vanhemmista tekee kuitenkin vain normipäivää ja toinen yötämyöten. Lapset hoidetaan kuitenkin hyvin.