Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä muut työttömät ja lomautetut tekee nyt?!

Vierailija
10.04.2020 |

Tässä ei oikein muutakaan voi tehdä työttömänä kuin töllätä teeveetä. Kirjastoon ei pääse ja kirjat on luettu. E-kirjoina ei mitään kiinnostavaa. Teeveessä tositeeveetä suurin osa tarjonnasta. Samat vanhat leffat. Simpsonit ja Family Guyt nähty. Ylellä jotain homeisia suomifilmejä. Kaiken kruunaa noi rikkaat hästäg-yhdessä-jeesusteluineen.

Ei tässä oikeesti keksi enää tekemistä! Pitääkö alkaa kiskoa kaljaa kaksin käsin?! Tällainen ei oo mitenkään luonnollista! Oikeesti kohta alan keittämään kotiviiniä, että seinät ei kaadu päälle.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vietän aurinkoista kevätpäivää merenrantapiknikillä.

Ja muutenkin tekemistä riittää, sillä hankin lomautuksen ajaksi toisen työn. Itse asiassa vapaata on paljon vähemmän kuin vakituisesta työsuhteesta...

Vierailija
62/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää työtön, mutta tässä:

- käsityöt. Jos ei ole lähipiirissä ketään, niin hyväntekeväisyyteen voi tehdä, eikä ole säilytysongelmaa kuten leivonnaisissa

- Yle areenassa on vaikka millä mitalla dokumentteja, vanhoja sarjoja yms. jokaiselle jotain

- sanaristikot. Itse kokeilin lopulta laatimista ja sain siitä keinon ansaita vähän sivutuloja - enää ei aika riitä mutta teen joskus lähipiirille lahjaksi

- netin kautta löytyy vaikka mitä verkko-opintoja, myös non-stoppina. Osa on maksuttomiakin

- netistä löytyy vaikka millä mitalla ohjattuja jumppia

Tätä mä aina ihmettelin, miten jotkut ajattelee, että työttömät vain makaavat sohvalla, että ovatko he itse niin mielikuvituksettomia, etteivät keksi mitään tekemistä. Mietin myös, että voivatko sellaiset tehdä mitään, työtä, missä on vähänkään tarve luovuudelle ja oma-aloitteisuudelle. Olin oikeassa. En kyllä enää ole työtön.

Olin lapsena ja nuorena hyvin luova. Piirsin, maalasin ja kirjoitin. Sitten nuo piirteet vain kuolivat pois. Kivahan se on nyt kuulla sitten nälvimistä kun intohimo on kadonnut. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

Mitä muuta turhaa sinulla on?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Ulos pääsee lenkille, ei ole kiellettyä.

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Minä en edes omista telkkaria, eikä kotona ole koskaan alkoholia.

Viihdyn kotona todella hyvin, eikä koskaan ole tylsää!

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Siis nytkö hoitajat on jo kateellisia muille jotka ovat niin "onnekkaita" että joutuivat lomautetuiksi tai irtisanotuiksi koronaepidemian takia?? Ja vasta eräs sairaanhoitaja valitti puskaradiossa kun heille ei anneta reiluja palkankorotuksia vaikka valtio tukee kuitenkin yrityksiä (jotka joutuneet konkurssin partaalle). Miten jotkut voi ajatella noin???

Vierailija
64/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- käsityöt. Jos ei ole lähipiirissä ketään, niin hyväntekeväisyyteen voi tehdä, eikä ole säilytysongelmaa kuten leivonnaisissa

- Yle areenassa on vaikka millä mitalla dokumentteja, vanhoja sarjoja yms. jokaiselle jotain

- sanaristikot. Itse kokeilin lopulta laatimista ja sain siitä keinon ansaita vähän sivutuloja - enää ei aika riitä mutta teen joskus lähipiirille lahjaksi

- netin kautta löytyy vaikka mitä verkko-opintoja, myös non-stoppina. Osa on maksuttomiakin

Tätä mä aina ihmettelin, miten jotkut ajattelee, että työttömät vain makaavat sohvalla, että ovatko he itse niin mielikuvituksettomia, etteivät keksi mitään tekemistä. Mietin myös, että voivatko sellaiset tehdä mitään, työtä, missä on vähänkään tarve luovuudelle ja oma-aloitteisuudelle. Olin oikeassa. En kyllä enää ole työtön.

Olin lapsena ja nuorena hyvin luova. Piirsin, maalasin ja kirjoitin. Sitten nuo piirteet vain kuolivat pois. Kivahan se on nyt kuulla sitten nälvimistä kun intohimo on kadonnut. Ap

Voisikohan se intohimo palata jos vain aloittaisit uudestaan. Alkuun varmaan ei suju ihan luonnostaan, mutta kun koka päivä piirtelet vaikka puoli tuntia saattaa asenne muuttua.

Vierailija
65/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia

Vierailija
66/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat masentuneelta. Ota nyt vain se kynä käteen ja aloita, niin huomaat, että se onkin kivaa. Kyllähän se pistää nälvimään, kun mikään ei kelpaa. Olet masentunut. Tarvitisisin siihen apua ensimmäiseksi. Minäkin välillä kyllästyn neulomiseen niin ettei jopa vuoteen pariin huvita, mutta sitten kun aloitan, se onkin ihan kivaa. Jos et muuta keksi, virkkaa vaikka ketjusilmukoista sipulipusseja tai kasseja. Se ei ole vaikeaa eikä tarvitse olla hieno.

Vierailija
67/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää hakemasta kirjoja kirjakaupasta? Kaikki kirjakaupat ovat auki, pääsiäisenä ehkä eri aikaan kuin normaalisti toki. Ja jos jännittää liikaa mennä sinne autioon kirjakauppaan, niin esim akateemiseen voi soittaa ja he pakkaavat sulle kassiin valmiiksi kirjat, sun tarvii vain höylätä kortti lukijassa ja mennä takaisin luolaasi.

Ja kyllä mulla on aina hyllyssä parikymmentä lukematonta kirjaa odottamassa.

Kyllä on sitä paitsi ihmisillä naurettavan huono mielikuvitus, jos ei kotona keksi tekemistä. Leffat areenasta, podcasteja spotifysta tai areenasta, netflixiä, hbo, luontodokkareita youtubesta, palapelejä, kokkailua, leipomista, kielten opiskelua, piirtämistä, maalaamista jne.

Vierailija
68/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähinnä pelailen uusia hankkimiani pelejä. Menee aika mukavasti. Siivoamisessakin riittää yllättävän paljon tehtävää, kun tekee kaiken huolellisesti. Pihatöitä ei kerrostalossa ole, mutta koiran kanssa voi lenkkeillä onneksi, vaikka onkin kurakelit. Tähän voisi tottua, kun työttömyys on valehtelematta elämäni ihaninta aikaa. Töistä kertyneillä säästöillä voin elää tekemättä käytännössä mitään elantoni eteen noin puoleen vuoteen, vaikken saisi edes tukia. Ei harmita, mutta töihin kai sitä jossain vaiheessa taas täytyy vääntyä ja sitten taas v*tuttaa elämä.

Vierailija
69/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan se intohimo palata jos vain aloittaisit uudestaan. Alkuun varmaan ei suju ihan luonnostaan, mutta kun koka päivä piirtelet vaikka puoli tuntia saattaa asenne muuttua.

En tiedä. Piirtää en osaa enää yhtään ja kirjoittaminen on blogityyppistä. Välillä herään innostumaan kun on joku hyvä realistinen aihe. Sitten se taas jää pitkäksi aikaa kun ei syty kiinnostusta mihinkään. Kirjoitin yhtä kirjaa ja nyt sekin on jäänyt kun en tiedä mitä hahmo tekee. Tätä blokkia on jatkunut noin 2,5 vuotta. Tavallaan kaiken aiheutti kun lapsena kuuli ettei saa haaveilla. Pitää olla nopea suorittaja. Ap

Vierailija
70/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 palan palapelin kun hankkii, niin siinä tosiaan menee aika mukavasti.

Vierailija
71/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Piirtää en osaa enää yhtään ja kirjoittaminen on blogityyppistä. Välillä herään innostumaan kun on joku hyvä realistinen aihe. Sitten se taas jää pitkäksi aikaa kun ei syty kiinnostusta mihinkään. Kirjoitin yhtä kirjaa ja nyt sekin on jäänyt kun en tiedä mitä hahmo tekee. Tätä blokkia on jatkunut noin 2,5 vuotta. Tavallaan kaiken aiheutti kun lapsena kuuli ettei saa haaveilla. Pitää olla nopea suorittaja. Ap

Aloita unelmointi. Me av-mammat annamme nyt luvan siihen. Meet sinne sohvalle makaamaan ja mietit, mitä vaikkapa voisit opiskella. Tee netissä ammatinvalinta-testi. Opettele koodausta, netistä löytyy alustat ja ohjeita.

Vierailija
72/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen kirjoja. Heti kun kuulin, että kirjastot mahdollisesti suljetaan, hain kaksi kassillista luettavaa. Sen lisäksi käyn kävelylenkillä, puuhaan pihassa ja siivoilen. Soittelen tutuille videopuheluita. Soitan pianoa, mitä en ole ehtinyt tehdä vuosikausiin. Katson boksin läpi ja päälle kaikki dvd-leffat. Käyn meren rannassa ja ulkoilureiteillä ja grillaan laavuilla.

Vierailija
73/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ehdi avaamaan telkkaria, on niin paljon tekemistä. T. Pitkäaikaistyötön

Sittenhän voit jakaa vinkkejä nälvimisen sijaan. Itselläni kun oli just vielä ennen koronaa töitä niin en ole vielä tottunut tällaiseen loisimiseen. Ap

Minkälaistahan olisi olla ihminen jolla ei ole tekemistä töiden ulkopuolella.

On mulla tekemistä. Noi puuhastelut vaan alkaa tympimään pitemmän päälle. Jotkut vaan haluaa tavata ihmisiä, käydä töissä ja harrastaa muutakin kuin lukemista. Mikä siinä on kotihiirille niin vaikeaa tajuta?! Ap

Sulla on sen sortin asennevamma tai mielenterveysongelma, että suosittelen ainakin sulkemaan tän palstan. Kukaan jumal.auta jaksa lukea kun aikuinen ihminen kitisee kuin murrosikäinen ja polkee jalkaa. Et edes halua olla muuta kuin tyytymätön, passiivisaggressiivinen kus.ipää. Jatkan mieluummin hyvää päivääni kuin luen enempää sun rutkutuksia. Laita tutti suuhun ja sormi pyll.yyn vaikka.

Vierailija
74/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ehdi avaamaan telkkaria, on niin paljon tekemistä. T. Pitkäaikaistyötön

Sittenhän voit jakaa vinkkejä nälvimisen sijaan. Itselläni kun oli just vielä ennen koronaa töitä niin en ole vielä tottunut tällaiseen loisimiseen. Ap

Mitä loisimista joku työttömyys/lomautus on?

Milla avuilla sä olet saanut töitä kun asenne on tuo ja ilmeisesti netin käyttökin tuottaa hankaluuksia kun et löydä Yle Areenasta katsottavaa?

YLE Areena kaatuu helposti ja siellä ei ole muutenkaan nähtävää.

Vierailija
75/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä muutama asia mitä olen tehnyt viime viikon aikana:

-Kokkailin ja leivoin ruokia, joita en ole ennen tehnyt, mm. kasvislasagneja, mascaponemarenkikakkua, ja kotitekoisia ranskalaisia itsetehdyllä majoneesilla

-Selkä ollut kipeänä, joten opettelin putkirullausta. Joogaa päivittäin

-Virtuaali PS4 kuntoilupelejä

-Opettelen pikalukemista nettikurssin avulla

-Kirjoitan päiväkirjaa

-Mietin erilaisia ideoita oman yrityksen perustamiseen

-Luen paljon

-Puheluja läheisille

-Meditoin pari kertaa päivässä

-Kävely puistossa

-Tavaroiden järjestelä kotona, uunin teho putsaus

-Pari leffaa Netflixiltä, Viimeksi katselin Spirited Away animaation

Vierailija
76/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaistahan olisi olla ihminen jolla ei ole tekemistä töiden ulkopuolella.

On mulla tekemistä. Noi puuhastelut vaan alkaa tympimään pitemmän päälle. Jotkut vaan haluaa tavata ihmisiä, käydä töissä ja harrastaa muutakin kuin lukemista. Mikä siinä on kotihiirille niin vaikeaa tajuta?! Ap

Sulla on sen sortin asennevamma tai mielenterveysongelma, että suosittelen ainakin sulkemaan tän palstan. Kukaan jumal.auta jaksa lukea kun aikuinen ihminen kitisee kuin murrosikäinen ja polkee jalkaa. Et edes halua olla muuta kuin tyytymätön, passiivisaggressiivinen kus.ipää. Jatkan mieluummin hyvää päivääni kuin luen enempää sun rutkutuksia. Laita tutti suuhun ja sormi pyll.yyn vaikka.

Tuon tason asiattomuuksiin en kyllä itse sorru joten olen ainakin sinun yläpuolellasi. Ap

Vierailija
77/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailen, siivoilen ja järjestelen kotia. Pidän yhteyttä ihmisiin puhelimen välityksellä. Saatetaan pelatakin jotain siinä samalla.

Luen, päivitän tietojani töihini liittyen, katselen tv-ohjelmia ym. Ei käy aika pitkäksi.

Kyllä tekemistä aina riittää, oli kyse mieluisista adioista tai ei

Vierailija
78/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

Mitä muuta turhaa sinulla on?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Ulos pääsee lenkille, ei ole kiellettyä.

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Minä en edes omista telkkaria, eikä kotona ole koskaan alkoholia.

Viihdyn kotona todella hyvin, eikä koskaan ole tylsää!

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Just olin itsekin työelämässä! Määräaikaisuuteen loppui. Sanoinko, että tykkään maata tuilla? Miksi syytät minua? Ihme syyllistäjä olet. Ap[/

Otin kantaa vain tuohon, kun vetosit, ettet voi ottaa vastaan mitään töitä nyt, kun joutuisit menemään julkisilla ja kotona riskiryhmäläinen.

Täällä myös mies ja minä, molemmat riskiryhmää (astma) ja käydään julkisilla töissä. 

Vierailija
79/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile aamusivuja, ne on itselle ainakin auttanut tuon luovan blokin purkamisessa https://www.sunnuntaimedia.fi/aamusivut-eivat-ole-vain-kirjoittajille/

Vierailija
80/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn varmaan lenkillä tänään ja itken loppupäivän. Kiitti vinkeistä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme