Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä muut työttömät ja lomautetut tekee nyt?!

Vierailija
10.04.2020 |

Tässä ei oikein muutakaan voi tehdä työttömänä kuin töllätä teeveetä. Kirjastoon ei pääse ja kirjat on luettu. E-kirjoina ei mitään kiinnostavaa. Teeveessä tositeeveetä suurin osa tarjonnasta. Samat vanhat leffat. Simpsonit ja Family Guyt nähty. Ylellä jotain homeisia suomifilmejä. Kaiken kruunaa noi rikkaat hästäg-yhdessä-jeesusteluineen.

Ei tässä oikeesti keksi enää tekemistä! Pitääkö alkaa kiskoa kaljaa kaksin käsin?! Tällainen ei oo mitenkään luonnollista! Oikeesti kohta alan keittämään kotiviiniä, että seinät ei kaadu päälle.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

Mitä muuta turhaa sinulla on?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Ulos pääsee lenkille, ei ole kiellettyä.

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Minä en edes omista telkkaria, eikä kotona ole koskaan alkoholia.

Viihdyn kotona todella hyvin, eikä koskaan ole tylsää!

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Lomautus = palkaton vapaa

Vierailija
42/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täydellinen esimerkki siitä, kun ei ole mielikuvitusta, ei käden taitoja...ja varmasti on myös vanhapiika tai eronnut.

Kärttynen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Lomautus = palkaton vapaa

Ei siitä palkkaa saakaan, mutta liiton kassasta saa rahallisen korvauksen.

Vierailija
44/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taito pärjätä tekemättä yhtään mitään niin selviydyn vaikka mistä kriisitilanteista. Olen käynyt syvällä oman itseni kanssa ja suunnitellut itsemurhaakin mutta tajunnut ettei se ole ratkaisu yhtään mihinkään ogelmiin. 

Vierailija
45/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin itsekin työelämässä! Määräaikaisuuteen loppui. Sanoinko, että tykkään maata tuilla? Miksi syytät minua? Ihme syyllistäjä olet. Ap[/

Otin kantaa vain tuohon, kun vetosit, ettet voi ottaa vastaan mitään töitä nyt, kun joutuisit menemään julkisilla ja kotona riskiryhmäläinen.

Vierailija
46/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Twitchiin johonkin striimiin. Siellä voit kirjoittaen keskustella ja juontaja/esiintyjä/pelaaja höpöttelee mitä höpöttelee. Taitaa olla ainakin satoja suoria striimejä menossa eri puolilta maailmaa.

Vierailija
47/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lomautettuna kolmisen viikkoa ja olen saanut todella ihmeen paljon aikaan: roinaa on lähtenyt kaatopaikalle 4 x 150 = 600 litraa, joten kaappeihin on tullut kaivattua tilaa.

Olen laittanut vaatteita kierrätykseen, siivonnut.

Olen tehnyt kaikki ruuat itse sortumatta pizzataxeihin, lukenut tähän mennessä 6 kirjaa, lenkkeillyt joka päivä n. 5 km, suunnitellut seuraavan päivän askareet ja myös pitänyt suunnitelmastani kiinni, jotta pää ei hajoa.

Rutiinit on oltava, vaikkei töihin (vielä) pääsekään.

Vaikkei tämä hetki miltään pääsiäislomalta tunnu, meillä on ohrat, tiput, puput ja pajunkissat kuten aina ennenkin.

En ole koskaan aiemmin ollut lomautettuna, joten asia on pelottava, uusi, synkkäkin, mutta ei tämä ole kenellekään coronan vuoksi lomautetulle tai työn menettäneelle henkilökohtaista v-lua.

Tsemppiä, ap.

Vierailija
48/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on täydellinen esimerkki siitä, kun ei ole mielikuvitusta, ei käden taitoja...ja varmasti on myös vanhapiika tai eronnut.

Kärttynen on.

Itselläsi varmaan sitten on mielikuvitusta kun pyörit aaveella. Oon tehnyt nyt 1,5 kk edellisen määräaikaisuuden loputtua noita puuhastelujuttuja ja kiinnostus ei enää riitä. Puoliso kyllä on eli ihan pieleen meni sinulla. Vastaa kysymyksiin äläkä nälvi tampio! Ap

Vierailija
49/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisin jos joutuisin lomautetuksi tai työttömäksi:

- suursiivous ja kirpparillemenevien lajittelu

- kävisin viime vuosien valokuvat läpi ja tekisin niistä jotain Ifolor-kuvakirjoja

- urheilisin, ilmaisia jumppavideoita netistä, ulkoilua, pyöräilyä

- neuloisin villasukkia / korjaisin kodin pikkujuttuja

- tekisin pihatöitä /istutuksia

- tarvittaessa alkaisin miettiä uutta ammattia/ koulutusta/ työpaikkaa

Vierailija
50/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki aika ei kuluisi lasten (4 & 3v) hoitoon, pakollisiin kotitöihin ja etäopiskeluun, kuluttaisin aikani ainakin näihin aktiviteetteihin:

- Käsityöt, maalaus ja askartelu

- Pihan muokkaus, kasvimaan teko ja esikasvatus

- Erikoisten ruokien teko, leivonta

- Retkeily, luontopolut

- Videopelit (tietokone, pleikkari)

- Videopuhelut ystävien ja sukulaisten kanssa, joita ei nyt voi tavata

- Kevätsiivous; vaatekaapit, vaatehuone, varasto, autotalli

- Opettelisin jotain uutta, uuden kielen, ilmajoogaa, rullaluistelemaan, posliinimaalausta, itsepuolustuslajeja, treenaisin maratoniin... olisi hyvää aikaa ottaa ja kouluttaa koiranpentu.

Mä keksisin vaikka ja mitä! Harmi, ettei aika riitä.

Vierailija
51/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä yhdessä striimissä on yli 250 000 katsojaa.

Vierailija
52/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin itsekin työelämässä! Määräaikaisuuteen loppui. Sanoinko, että tykkään maata tuilla? Miksi syytät minua? Ihme syyllistäjä olet. Ap[/

Otin kantaa vain tuohon, kun vetosit, ettet voi ottaa vastaan mitään töitä nyt, kun joutuisit menemään julkisilla ja kotona riskiryhmäläinen.

Okei eli mielestäsi pitäisi asettaa läheinen hengenvaaraan etten loisi? Kumpikohan maksaa enemmän, minun palkkani vai läheisen tehohoito? Ap

Vierailija
53/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärttynen on.

Itselläsi varmaan sitten on mielikuvitusta kun pyörit aaveella. Oon tehnyt nyt 1,5 kk edellisen määräaikaisuuden loputtua noita puuhastelujuttuja ja kiinnostus ei enää riitä. Puoliso kyllä on eli ihan pieleen meni sinulla. Vastaa kysymyksiin äläkä nälvi tampio! Ap

Miesparka, jaxuhaleja hälle😍

Vierailija
54/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole avannut telkkaria ollenkaan, jonkun verran tulee katsottua sarjoja netistä. Sen lisäksi soitan kitaraa, piirtelen, maalailen, luen, siivoan, järjestelen, lenkkeilen, teen pihahommia.

Vierailija
55/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen englanninkielisiä kirjoja. Amazon Kindlen valikoima on loistava.

Vierailija
56/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää työtön, mutta tässä:

- käsityöt. Jos ei ole lähipiirissä ketään, niin hyväntekeväisyyteen voi tehdä, eikä ole säilytysongelmaa kuten leivonnaisissa

- Yle areenassa on vaikka millä mitalla dokumentteja, vanhoja sarjoja yms. jokaiselle jotain

- sanaristikot. Itse kokeilin lopulta laatimista ja sain siitä keinon ansaita vähän sivutuloja - enää ei aika riitä mutta teen joskus lähipiirille lahjaksi

- netin kautta löytyy vaikka mitä verkko-opintoja, myös non-stoppina. Osa on maksuttomiakin

- netistä löytyy vaikka millä mitalla ohjattuja jumppia

Tätä mä aina ihmettelin, miten jotkut ajattelee, että työttömät vain makaavat sohvalla, että ovatko he itse niin mielikuvituksettomia, etteivät keksi mitään tekemistä. Mietin myös, että voivatko sellaiset tehdä mitään, työtä, missä on vähänkään tarve luovuudelle ja oma-aloitteisuudelle. Olin oikeassa. En kyllä enää ole työtön.

Vierailija
57/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on taito pärjätä tekemättä yhtään mitään niin selviydyn vaikka mistä kriisitilanteista. Olen käynyt syvällä oman itseni kanssa ja suunnitellut itsemurhaakin mutta tajunnut ettei se ole ratkaisu yhtään mihinkään ogelmiin. 

Älä valehtele. Sulla on vain hyvä lääkitys.

Vierailija
58/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikkaroin puutöitä, askartelen kaikenlaista pientä juttua, samoilen koiran kanssa, puutarhan siistimistä, putsailen kesäkalusteita..ym ym ym

Lista on loputon, ei tarvitse onneksi kellon mukaan tehdä:))

Puutyöt kuulostaa kivalta. Mitä luulet, mahtuisko nikkarointipöytä olohuoneeseen ja miten koet naapurien suhtautuvan nikkarointiin kerrostalossa? Ap

Hyvin on meillä ainakin sujunut.

Hei, otetaanko ajankuluksi sellainen peli, että ehdotellaan sulle tekeisiä ja sun homma on keksîä syitä sille, miksi se tekeminen ei onnistu?

Vierailija
59/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele Kiinaa. Tulee olemaan valtti työnhaussa. Kiina omistaa pelottavan paljon mm. satamia Euroopassa. https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/hankinta/kiina-shoppailee-eur…

Vierailija
60/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärttynen on.

Miesparka, jaxuhaleja hälle😍

Mistäs tiedät, että se puoliso on mies?

Tai kirjoittaja nainen?

Jaxuhalit sinullekin, jotta jaxat avartaa ajatteluasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä