Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä muut työttömät ja lomautetut tekee nyt?!

Vierailija
10.04.2020 |

Tässä ei oikein muutakaan voi tehdä työttömänä kuin töllätä teeveetä. Kirjastoon ei pääse ja kirjat on luettu. E-kirjoina ei mitään kiinnostavaa. Teeveessä tositeeveetä suurin osa tarjonnasta. Samat vanhat leffat. Simpsonit ja Family Guyt nähty. Ylellä jotain homeisia suomifilmejä. Kaiken kruunaa noi rikkaat hästäg-yhdessä-jeesusteluineen.

Ei tässä oikeesti keksi enää tekemistä! Pitääkö alkaa kiskoa kaljaa kaksin käsin?! Tällainen ei oo mitenkään luonnollista! Oikeesti kohta alan keittämään kotiviiniä, että seinät ei kaadu päälle.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä taas lasitetulla parvekkella kun aurinko paistaa. Tarkenee hyvin grillailla ja saunoa näin ihan yksikseen. Nettiä selailen ja välillä pelailen joitain vanhoja pelejä. Hyvin menee vielä vanha suosikki C&C Red Alert 3 jota en ollutkaan vuosia pelannut. Netflix piti ottaa niin siellä on jotain katottavaa. Sitten on tietysti se kaljan otto jota pitää harrastaa tuossa illemmalla. Pitää vaan muistaa ettei katsele turhaan kelloa ja ottaa oikein rauhallisesti.

Vierailija
22/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka ulos. Hieno ilmakin.

Ei voi oikeasti olla noin vaikeaa keksiä tekemistä.

Oikein odotan lomautusta, olisi kerrankin aikaa tehdä kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ehdi avaamaan telkkaria, on niin paljon tekemistä. T. Pitkäaikaistyötön

Sittenhän voit jakaa vinkkejä nälvimisen sijaan. Itselläni kun oli just vielä ennen koronaa töitä niin en ole vielä tottunut tällaiseen loisimiseen. Ap

Minkälaistahan olisi olla ihminen jolla ei ole tekemistä töiden ulkopuolella.

Vierailija
24/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelylenkkeilen - yksin. Itken kotona ja vihaan itseäni - yksin. Odotan ystävien ja työkavereiden yhteydenottoja - turhaan.

Yritän tehdä yhden siivoushomman päivässä - tämä onnistuu. Ennenkuin alkaa taas itkettämään.

Kuuntelen miehen nalkutusta lomautuksestani ... se on kuulemma ihan oma syyni.

Vierailija
25/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikkaroin puutöitä, askartelen kaikenlaista pientä juttua, samoilen koiran kanssa, puutarhan siistimistä, putsailen kesäkalusteita..ym ym ym

Lista on loputon, ei tarvitse onneksi kellon mukaan tehdä:))

Puutyöt kuulostaa kivalta. Mitä luulet, mahtuisko nikkarointipöytä olohuoneeseen ja miten koet naapurien suhtautuvan nikkarointiin kerrostalossa? Ap

Vierailija
26/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on hyviä koko tuotantokausia + meneillään olevia sarjoja (Karppi, Syntinen, Wisting, Deitti, DNA, Tsunami, Modernit miehet,...) dokumentteja (kun ennättäisi vaan katsomaan), Hesarin ilmainen digi pariksi viikoksi niin voi lukea myös vanhoja lehtiä ja kuukausiliitteitä, eKirjoja on itselläni lainassa niin että kiire on ehtiä lukemaan (fiktiota ja faktaa), eMagz: on monien lehtien vuosikertoja, avoin yo/avoin amk: ks. onko ilmaisia kursseja, monessa paikassa nyt ilmaisia webinaareja, muut opintopaikat: KhanAcademy, CodeAcademy, Coursera, Duolingo, Mooc...

Vierailija
27/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ehdi avaamaan telkkaria, on niin paljon tekemistä. T. Pitkäaikaistyötön

Sittenhän voit jakaa vinkkejä nälvimisen sijaan. Itselläni kun oli just vielä ennen koronaa töitä niin en ole vielä tottunut tällaiseen loisimiseen. Ap

Minkälaistahan olisi olla ihminen jolla ei ole tekemistä töiden ulkopuolella.

On mulla tekemistä. Noi puuhastelut vaan alkaa tympimään pitemmän päälle. Jotkut vaan haluaa tavata ihmisiä, käydä töissä ja harrastaa muutakin kuin lukemista. Mikä siinä on kotihiirille niin vaikeaa tajuta?! Ap

Vierailija
28/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikkaroin puutöitä, askartelen kaikenlaista pientä juttua, samoilen koiran kanssa, puutarhan siistimistä, putsailen kesäkalusteita..ym ym ym

Puutyöt kuulostaa kivalta. Mitä luulet, mahtuisko nikkarointipöytä olohuoneeseen ja miten koet naapurien suhtautuvan nikkarointiin kerrostalossa? Ap

Olohuoneita on monen kokoisia, mitäpä minä olen mitään luulemaan, sähän sen tiedät.

Vierailija
29/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimessa yliopistossa voi opiskella nyt kymmeniä kursseja ilmaiseksi. Normaalisti maksaa yksi kurssi n 50 e.

Verkossa vai? Ap

Kyllä, kannattaa tutustua tarjontaan

Vierailija
30/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nälvinyt yhtään mitään, totesin vain että mulla on tekemistä.

Asun maalla, mulla on lapsia, hevosia jne. Ei käy aika pitkäksi.

Hyvä idea toi hevosten ja lasten hankkiminen. Meillä onkin tossa yks huone sopivasti vapaana. Kiitti vinkistä! Ap

Yksi hyvä ajankulu voisi olla lukea oppaita millä kehittää sosiaalisia taitoja ja ystävällisempää suhtautumista muita ihmisiä kohtaan. Sitten voisi löytää vaikka kavereita joiden kanssa soitella. Oppaita löytyy netistä.

Vierailija
31/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vinkkejä kaivataan kaupungissa asuvilta työttömiltä joilla ei ole lapsia tai valtavaa ystäväpiiriä ja perhettä. Täytyy ilmeisesti täsmentää. Ap

Mä käyn pitkillä kävelyreissuilla (välttelen ihmisiä kuitenkin), luen kirjoja, katselen sarjoja ja leffoja mm. Yle areena ja Cmore. jos sulla on helmet-kirjastokortti (pk-seutu), sillä voi lukea nyt ilmaiseksi mm. Hesaria ja lisäksi 63kpl eri aikakauslehtiä.

Lisäksi mä nukun paljon, teen ruokaa vähän pidemmän kaavan mukaan ja leivon (mitä en normaalisti tee koskaan), ratkon ristikoita, siivoan kaappeja, järjestän tavaraa myyntiin kirpparille, ovat sitten valmiina kun pääsee joskus myymään. 

Joskus vaan istuskelen parvekkeella ja mietiskelen. 

Vierailija
32/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka ulos. Hieno ilmakin.

Ei voi oikeasti olla noin vaikeaa keksiä tekemistä.

Oikein odotan lomautusta, olisi kerrankin aikaa tehdä kaikkea kivaa.

Asun keskellä kaikkea ja kotona riskiryhmäläinen. Aina riski mennä ulos. Osaan kyllä lenkkeillä muttei se yksi lenkki mihinkään loppupäivän kyllästymistä muuta. Tajuatko? Ap

Vierailija
33/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka se nikkarointipöytä sinne ylimääräiseen huoneeseen hevosten ja lasten kanssa.

Tässä ketjussa on tullut vaikka mitä hyviä ideoita mutta mikään ei kelpaa.

Vierailija
34/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi uuden kielen opiskelu? Netti tarjoaa valtavat mahdollisuudet tähänkin. Ja koet todella, että käytät aikasi hyödyllisesti.

Vierailija
35/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea toi hevosten ja lasten hankkiminen. Meillä onkin tossa yks huone sopivasti vapaana. Kiitti vinkistä! Ap

Yksi hyvä ajankulu voisi olla lukea oppaita millä kehittää sosiaalisia taitoja ja ystävällisempää suhtautumista muita ihmisiä kohtaan. Sitten voisi löytää vaikka kavereita joiden kanssa soitella. Oppaita löytyy netistä.

Voisit hellittää itse tuota ylimielistä asennetta niin ei tarvitsisi aaveella pyöriä tekemisen puutteessa. Kaikki ei vain ole mitään puuhapetejä. Ota itse neuvostasi vaari ja koita hyväksyä erilaisuutta 😂 Ap

Vierailija
36/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittelukin auttaa monille:). On jollain lailla kontaktissa muihin, vaikkei aina samaa mieltä kaikkien kanssa olisikaan. Kai sitä telkkariakin saa töllöttää, kattoo sit vähän sivistävämpiä ohjelmia (no välillä hömppää). Ikävää, ettei TVOF tule nyt, sitä olis todella kaivannut mielialaa kohottamaan, mutta kai se yleisön läsnäolo siinä ohjelmassa on sitten se juttu. 

Vierailija
37/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole sosiaalisten taitojen puute vaan se kun ei osata vastata kysymykseen. Minua kaupunkilaista ei oikein auta maalaisten ohjeet. Mikäs siinä olisikaan samoilla jossain omassa puutarhassa ja hoitaa omenapuuta nikkaroiden linnunpönttöjä. Ei noista ole kerrostaloasujille vinkeiksi. Täällä kotijumppakin on alakertalaisille järkyttävää töminää josta lähtee valitus. Onko vaikea samaistua toisten asemaan vai eikö sitä opeteta niissä ihmissuhdekirjoissa?! Ap

Vierailija
38/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

Mitä muuta turhaa sinulla on?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Ulos pääsee lenkille, ei ole kiellettyä.

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Minä en edes omista telkkaria, eikä kotona ole koskaan alkoholia.

Viihdyn kotona todella hyvin, eikä koskaan ole tylsää!

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Vierailija
39/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit vaikka alkaa siivota. Mitä sinä teet enää kirjoilla ja leffoilla, joita et halua katsoa?

Mitä muuta turhaa sinulla on?

E-kirjoissahan on kaikki uutuudet, että miten mikään niistä ei kiinnosta... Lainassa tietty ovat kaikki parhaat, eipä siinä.

Ulos pääsee lenkille, ei ole kiellettyä.

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Minä en edes omista telkkaria, eikä kotona ole koskaan alkoholia.

Viihdyn kotona todella hyvin, eikä koskaan ole tylsää!

Just olin työelämässä. Nuo kaikki ovat aluksi ok, mutta pidemmän päälle puuduttavaa. Kerro muuten missä käyn julkisilla pk-seudulla töissä kun lähimmäinen riskiryhmää. Ap[/

On meitä, jotka joutuvat käymään töissä julkisilla, vaikka itse kuuluu riskiryhmään. Ainoa mitä voi anoa on palkaton vapaa. Ei meille tarjota mahdollisuutta olla kotona eristyksissä tukia saaden.

Just olin itsekin työelämässä! Määräaikaisuuteen loppui. Sanoinko, että tykkään maata tuilla? Miksi syytät minua? Ihme syyllistäjä olet. Ap

Vierailija
40/89 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit opiskellut sairaanhoitajaksi niin et joudu koskaan tilanteeseen että sinut pakotettaisiin palkattomalle lomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi