Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku vielä tosissaan, että koronan jälkeen tapahtuu paluu normaaliin elämään?

Vierailija
10.04.2020 |

Seuratkaapa tarkkaan uutisia ja näitä toimenpiteitä ympäri maailmaa. Ei tässä vaan yksinkertaisesti oikein mikään täsmää.

On aivan päivänselvää, että ollaan menossa kohti uutta maailmanjärjestystä. Yksi globaali maailma, yksi yhteinen valuutta, kansalaisilla on vähän oikeuksia ja Isoveli valvoo kahta tiukemmin.
Tämä kaikki tapahtuu hajoita ja hallitse -taktiikalla. Ensin luodaan valtava kaaos, joka voi olla pandemia, virus, toinen maa tai mitä tahansa. Tämän jälkeen laitetaan kaikki mediat puskemaan samaa pelon lietsomaa narratiivia ja kaaos on valmis. Kaaoksessa ja pelossa elävät ihmiset vaativat valtiolta sekä viranomaisilta apua. Ovat valmiina mihin tahansa toimenpiteisiin, kunhan pysyvät turvassa. Ei haittaa vaikka oma yksityisyys ja ihmisoikeus vietäisiin. Kunhan ollaan turvassa.

Tässä vielä YK:n pääsihteerin kommentit: ”Emme yksinkertaisesti voi palata aikaan ennen COVID-19 virusta. Aikaan, jossa yhteiskunnat ovat tarpeettoman alttiita kriiseille. Pandemia on muistuttanut meitä karuimmalla mahdollisimmalla tavalla hinnasta, jonka maksamme terveysjärjestelmien, sosiaaliturvan ja julkisten palveluiden heikkouksista”, kirjoittaa Guterres.

Hänen mukaansa COVID-19 on korostanut ja pahentanut epätasa-arvoa, etenkin sukupuolten välistä epätasa-arvoa. Koronavirus on paljastanut, että taloutta on ylläpidetty näkymättömän ja palkattoman hoivatyön avulla.

Nyt on aika yrittää kovemmin rakentaa inklusiivisempia ja kestävämpiä talouksia ja yhteiskuntia, jotka ovat vastustuskykyisempiä pandemioiden, ilmastonmuutoksen ja muiden globaalien haasteiden koittaessa. Toipumisen täytyy johtaa erilaiseen talouteen. Ohjenuoranamme toimii yhä Agenda 2030 ja kestävän kehityksen tavoitteet”, totesi YK:n pääsihteeri.''

Ja tässä vielä pätkä  Pekka Juntin kolumnista: ''

Maaliskuussa Suomi sai oppitunnin, jonka läksyt vasta harvat ovat hoksanneet. Luiskahdimme yhdestä maailman vakaimmasta ja vapaimmasta demokratiasta pakkolakien tilaan hetkessä, ilman vastalauseita.

Meitä ei pakotettu. Me suorastaan vaadimme perusoikeuksiemme rajoittamista. Kansa huusi niiden perään, osa mediasta (siirryt toiseen palveluun) vaati heti valmiuslain käyttöönoton jälkeenkin vieläkin tiukempaa kuria. Kerrottiin, että eräs toimittaja olisi jopa valmiuslain säätämisen jälkeisessä haastattelussa kiitellyt pääministeri Sanna Marinia siitä, että poikkeustila oli julistettu. Vallan vahtikoira siis kiitti, että hänen perusoikeuksiaan oli niin komealla tavalla rajoitettu.''

Lähteet: https://unric.org/fi/ykn-paasihteeri-koronaviruksen-taytyy-johtaa-uuden…

https://yle.fi/uutiset/3-11279471

https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/21252030%20Agen…

Aiheesta on paljon virallisia julkisia dokumentteja, artikkeleita, lehtijuttuja, haastatteluita yms. Netti ja kirjastot on pullollaan tietoa siitä mitä kohti ollaan menossa, mutta valtaosa ummistaa silmänsä. Nyt jos koskaan, olisi aika opetella kriittisyttä ja laittaa aivoista se oma ajattelu -toiminto päälle. Se olisi juuri nyt äärimmäisen tärkeää.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki salaliittoteoreetikot puhuvat aina "hajoita ja hallitse" -taktiikasta. Uskottavuus menee heti kun kuulen tuon.

Mulla taas kaikesta ”ajattele omilla aivoillasi” -retoriikasta. Mielipiteiden varassahan sitä just kannattaakin elää ja toimia, ööö ei. Kukaan meistä ei näitä asioita millään arkijärjellä ratko.

Puhu vaan omasta puolestasi. Toisilla sitä on käytettävissä enemmän kuin toisilla. Demokratia esim. toimisi paremmin jos ihmiset edes yrittäisivät ajatella sen sijaan että uskovat sitä poliitikkoa tai puoluetta joka heille lupailee eniten. 

Vierailija
22/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdentekevää. Olen elänyt jo 10 vuotta ilman ystäviä ja vähillä kontakteilla ulkomaailmaan. Valinta ei ollut alkuun vapaaehtoinen, mutta lopulta olen siihen alistunut ja tottunut, koska en ole voinut muuta. Se, että muut pääsevät kokemaan saman prosessin, ei minua suoraan sanoen kiinnosta. Eipä kiinnostanut monia minunkasn tilanteeni, pois päin katsottiin ja unohdettiin. Ja lisättäköön loppuun, että sosiaali- ym. tukien leikkaaminen on sekin minulle yhdentekevää: sen verran on perintöä, että elelen sillä niukasti elämäni loppuun ilman yhteiskunnan almujakin.

Sama täälläkin ja erakkoluonteesta hyötyy nyt ja ihanaa kun ei tarvitse kätellä sillä se on ollut kamaalaa pakkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu luulevan, että olisi olemassa joku yksi joukko päättäjiä, joilla on samat tavoitteet. Suosittelen lähtemään mukaan politiikkaan, niin sellainen harhakuvitelma häviää. Tilaisuus on jo vuoden päästä, kun on kunnallisvaalit.

Vierailija
24/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet rajat kuitenkin taitaa edelleen kuulua koronanjälkeiseen aikaan, ellei vielä laajemminkin.

Vierailija
25/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä on nyt viety pois, paitsi kerskakulutusta? Ihmishenkiä, kyllä.

Kumpi on tärkeämpää, suojata ihmishenkiä vai kerskakulutusta?

Mitä sä todella olet menettänyt rajoitusten takia? Mitä olet saanut?

Vierailija
26/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdentekevää. Olen elänyt jo 10 vuotta ilman ystäviä ja vähillä kontakteilla ulkomaailmaan. Valinta ei ollut alkuun vapaaehtoinen, mutta lopulta olen siihen alistunut ja tottunut, koska en ole voinut muuta. Se, että muut pääsevät kokemaan saman prosessin, ei minua suoraan sanoen kiinnosta. Eipä kiinnostanut monia minunkasn tilanteeni, pois päin katsottiin ja unohdettiin. Ja lisättäköön loppuun, että sosiaali- ym. tukien leikkaaminen on sekin minulle yhdentekevää: sen verran on perintöä, että elelen sillä niukasti elämäni loppuun ilman yhteiskunnan almujakin.

Sama täälläkin ja erakkoluonteesta hyötyy nyt ja ihanaa kun ei tarvitse kätellä sillä se on ollut kamaalaa pakkoa. 

Onnittelut sulle. Mua vi....   kuin pientä oravaa koska kaikki normaali elämä on kiellettyä. Aamulla ei voi mennä lähikahvilaan aamiaiselle, harrastuspaikat on kiinni, ei voi mennä ystävien kanssa aperitiiville. Luulen että minun kaltaisilleni ihmisille tälläinen karanteeni on todella raskasta.

Vierailija
27/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bill Gates on puhunut useissa haastatteluissa siitä, miten kaikki maailman ihmiset pitäisi rokottaa tätä koronaa vastaan. Hän sanoi myös, että rokottamattomia ihmisiä ei voi päästää lentelemään ja matkustelemaan, koska ei voida tietää kantavatko tautia. Voin kaivaa sen haastattelun, niin kuulette omin samoin. Pieni hetki menee, kun etsin sen. Myös Iltalehti on kirjoittanut tästä samasta asiasta, mutta jättänyt vain Gatesin sekä muita henkilöitä mainitsematta. Voin etsiä myös sen uutisen ja linkata tänne.

Tiesittekö muuten myös sitä, että Gates kehittelee Rockefellerien sekä useiden rokotusyhtiöiden kanssa ID2020? Eli siis digitaalista identiteettiä, jolla todistaa henkilöllisyys, terveystiedet sun muut. Tuosta voi lukea ainakin täältä: id2020.org

Mielenkiintoista miten kaikki tämä sattuu nyt samaan aikaan. Ei ole väliä oletko rikas, tyhmä, fiksu vai köyhä. Ollaan kaikki samaa karjaa ja tismalleen samassa veneessä.

Bill Gates kehittelee nimenomaan tuota mikrosiru järjestelmää

Vierailija
28/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että AP näkee vaihtoehtona kommunismin tai anarkian, mutta en ihan saanut selvää että kumman.

Vierailija
29/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki- ja lietsontaviestit ovat hupaisia. Kiitos!

Vierailija
30/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Gates puhuu itse rokotteesta ja matkustamisesta:

Tuossa Gates paasaa rokotteista ja väestönvähentämisestä suomenkielisillä teksteillä:

Iltalehden uutista en nyt heti valitettavasti löytänyt. Yritän jatkaa etsintää, josko löytyisi sivuhistoriasta. Alla pari muuta linkkiä ja huomioita aiheeseen liittyen.

https://www.thetimes.co.uk/article/bill-gates-pledges-billions-to-find-…

Intian meininkiä:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006448137.html

''Intiassa on toistaiseksi todettu vain noin 200 koronavirustartuntaa, kuolleita on neljä. Luvut vaikuttavat lähes olemattomilta maassa, jossa on 1,3 miljardia asukasta.

Intian viranomaiset selittävät tilastoja sillä, että tiukat torjuntatoimet ovat pitäneet epidemian kurissa. Tulevana sunnuntaina edessä on ennennäkemätön varotoimi, kun kaikkia intialaisia kehotetaan pysymään kodeissaan aamuseitsemästä iltayhdeksään. Tavoitteena on minimoida ihmisten välinen kontakti ja siten taltuttaa koronaepidemia tartuntaketju katkaisemalla.''

Tässä iltasanomien juttu Suomen kansalaisten seurannasta: https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006463019.html

''Telia alkaa toimittaa valtiolle tietoa suomalaisten liikkeistä anonymisoidusti heidän puhelinverkon tietoihin perustuen.Teleoperaattori Telia kertoi perjantaina auttavansa valtioneuvostoa koronataistelussa toimittamalla sille tietoa ihmisten liikkeistä kolmeksi kuukaudeksi. On pelätty, että monet toimet ihmisten tarkkailemiseksi koronan takia voivat lopulta jäädä pysyviksi. NSA-vuotaja Edward Snowden varoitti äskettäin lopputulemasta, jossa pandemian jälkeen herätään uuden isoveliyhteiskunnan olemassaoloon.''

T. 16

Vierailija
31/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on äkillinen lama, jonka jälkeen alkaa nousukausi, kun asiat palautuvat normaaliin...

Vierailija
32/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hyväuskoisia hölmöjä. Te, olette juuri sitä lammaskarjaa, joka porskuttaa eliitin pillin mukaan, ettekä edes tajua sitä, koska aivokapasiteettinne ei kykene prosessoimaan tällaisia asioita.

Te olette juuri sitä enemmistöä, jonka varaan eliitti laskee. Te mahdollistatte kaiken tämän tulevan p*skamyrskyn olemalla noin kritiikittömiä sekä naiiveja lampaita.

Teitä ei siis ihan oikeasti huoleta, vaikka Snowdenit, entiset CIA:n ja FBI:n työntekijät varoittavat? Teitä ei huoleta, että kaikki tullaan pakkorokottomaan ja alistamaan siihen digitaaliseen henkilötunnistukseen? Teitä ei huoleta, että tekemisiänne seurataan ja valvotaan erittäin tarkkaan? Teitä ei haittaa, että käteinen poistuu? Teitä ei haittaa, että viranomaisilla on vapaa pääsy pankkitileihinne?

Ette ole ottaneet historiasta, kirjoista, dokumenteista ja yleissivistyksestä mitään koppia?

Osa teistä vielä kuvittelee, että '' ei tämä minua koske, vain rikollisia ja tyhmiä ihmisiä''. Kuinka väärässe te olettekaan. No eipä siinä, etteköhän te herää viimeistäin silloin sieltä unestanne, kun on liian myöhäistä.

Vierailija
33/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohiksena kommentoin, mutta onhan tää maailma yhtä sirkusta, kun alkaa syvemmin asiaa miettimään. :D

Kaikki tämä miten media, politiikka, viranomaiset, viihde sekä älypuhelimet vaikuttavat ihmisiin. Demokratia on pelkkää illuusiota. Erilaiset puolueet ovat illuusiota. Siellä on todellisuudessa hyvin pieni ryhmä päättämässä kaikesta, valitettavasti. Ja moni politiikko ihan aidosti luulee, että voivat vaikuttaa ja muuttaa maailmaa ja näitä asioita.

Meillä ihmisillä olisi kuitenkin valtaa muuttaa asioita, mutta jostain syystä me emme vaan tee niin. Pysyttelemme siinä tutussa ja turvallisessa sirkuksessa. Kunhan Kardashianit ja Tempparit tulee ruudusta ja on viihdettä ja äänestysoikeus, niin all good.

Maailmassa on nälänhätää, vaikka lahjoituksia satelee ympäri ämpäri Punaiselle Ristille ja muille järjestöille. Samaan aikaan rakennuksiin, kirkkoihin sekä rokotteisiin saadaan hyvin nopeasti miljardien dollareiden edestä lahjoituksia. Mutta nälänhätä on ja pysyy. Miksiköhän näin on? Kuka ja ketkä hyötyvät mm. tästä kaikesta? Katsokaa Intiaa ja vaikkapa Afrikkaa. Kansa on köyhää, mutta se pieni prosentti (hallitsijat, presidentit sun muut) sallivat itselleen rikkauksia ja ottavat lahjuksia länsimailta.

Kaikesta on kyse vallasta, omien etujen tavoittelusta ja rahasta. Ihminen on valitettavasti niin paha ja syntinen. Osalla nuo piirteet korostuu enemmän kuin toisilla.

Me eletään ihan aikuisten oikeasti maailmassa, jossa on korruptiota, palkkamurhaajia, ammattikiristäjiä, monenlaisia alamaailmoja, vapaamuurareita, salaisia viranomaisten sekä instituution projekteja, eikä kaikista edes tiedetä mitään. Meillä on presidenttejä, jotka ovat mukana vapaamuurari sekä Skull's and Bones -kulteissa. Meillä on näennäisesti vaikutusvaltaisia artisteja sekä taiteilijoita, jotka promoavat agendojaan massoille. He ovat pelkkiä välineitä, tarkemmin sanottuna pupetteja.

Se todellinen vapaus lähtee mielestä, ja tiettyjä ryhmiä palvelee se, että kaikki ihmiset tyytyisivät illuusioon siitä, että he ovat vapaita.

Raamatussakin sanotaan, että älkää rakastuko maailmaan, älkääkä siihen mitä se teille tarjoaa.

Vierailija
34/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan yksi ja sama, elämäni ei muuttunut karanteenin myötä mitenkään muutoin kuin nyt istun kotona tietokoneella, sen sijaan että menisin toimistolle istumaan tietokoneella. Teen ostokset järkevämmin, enemmän vapaa-aikaa, olen laihtunut kun on enemmän aikaa huolehtia itsestä. Vielä kun asuntojen hinnat romahtavat niin ai että kun on kissanpäivät!

Mitään hihamerkkiä tai juosten kustua rokotetta en kyllä halua tai tule ottamaan, se on selvä.

Vierailija
35/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tapahtuu paluu normaaliin!! Aina on tapahtunut, yhtä lailla myös esim. espanjantaudin jälkeen.

Vierailija
36/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika on äkillinen lama, jonka jälkeen alkaa nousukausi, kun asiat palautuvat normaaliin...

Kyllä. Olet oikeassa, nimitäin nousukausi uuteen maailmanjärjestykseen. Minulle tämä koronaepidemia on tehnyt valehtelematta pelkkää hyvää, vaikka pimeät taustat tässäkin kovaa jylläävät: nukun mm. paremmin, olen löytänyt paremmin sen tietynlaisen rauhan tuolta sisältäni, olen opetellut uusia taitoja ja syönyt hyvää ruokaa sekä pitänyt itsestäni huolta. Vietän mieheni kanssa metsässä, luonnossa aikaa.

Tulevaisuus vain vähän arveluttaa ja huolettaa. Minä en aio ottaa rokotetta, hihamerkkejä enkä luopua omista ihmisoikeuksistani. Meidän sielu -eikä ruumis- kuulu valtiolle, viranomaisille eikä yhdellekään eliitin jäsenelle. Mitään mikrosiruja ei muhun laiteta piste. Tiedän kyllä mitä tehdä, jos näyttää siltä, että meille vastustajille aiotaan tehdä kalpaten.

Vierailija
37/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen tuota mieltä, mutta nyt ottaisin vaikka kaikki masilman mikrosirut kun vaan selviäisin tästä hengissä. Mutta en tule selviämään.

Vierailija
38/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ennen tuota mieltä, mutta nyt ottaisin vaikka kaikki masilman mikrosirut kun vaan selviäisin tästä hengissä. Mutta en tule selviämään.

Miten niin et tule selviämään? Oletko kuolemansairas? Sikäli mielenkiintoista, että haluat kynsin ja hampain pitää maallisesta elämästä kiinni, vaikka menettäisit viimeisetkin vapauden rippeesi. Noh, meitä on moneen junaan.

Vierailija
39/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee.

Vierailija
40/118 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki salaliittoteoreetikot puhuvat aina "hajoita ja hallitse" -taktiikasta. Uskottavuus menee heti kun kuulen tuon.

Kaikki tyhmät hengittävät, mutta olisi tyhmää olla hengittämättä.

Salaliittoteoriikkojen tosin olisi viisasta olla hengittämättä. Ilmassa voi olla homokaasua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän