Luuleeko joku vielä tosissaan, että koronan jälkeen tapahtuu paluu normaaliin elämään?
Seuratkaapa tarkkaan uutisia ja näitä toimenpiteitä ympäri maailmaa. Ei tässä vaan yksinkertaisesti oikein mikään täsmää.
On aivan päivänselvää, että ollaan menossa kohti uutta maailmanjärjestystä. Yksi globaali maailma, yksi yhteinen valuutta, kansalaisilla on vähän oikeuksia ja Isoveli valvoo kahta tiukemmin.
Tämä kaikki tapahtuu hajoita ja hallitse -taktiikalla. Ensin luodaan valtava kaaos, joka voi olla pandemia, virus, toinen maa tai mitä tahansa. Tämän jälkeen laitetaan kaikki mediat puskemaan samaa pelon lietsomaa narratiivia ja kaaos on valmis. Kaaoksessa ja pelossa elävät ihmiset vaativat valtiolta sekä viranomaisilta apua. Ovat valmiina mihin tahansa toimenpiteisiin, kunhan pysyvät turvassa. Ei haittaa vaikka oma yksityisyys ja ihmisoikeus vietäisiin. Kunhan ollaan turvassa.
Tässä vielä YK:n pääsihteerin kommentit: ”Emme yksinkertaisesti voi palata aikaan ennen COVID-19 virusta. Aikaan, jossa yhteiskunnat ovat tarpeettoman alttiita kriiseille. Pandemia on muistuttanut meitä karuimmalla mahdollisimmalla tavalla hinnasta, jonka maksamme terveysjärjestelmien, sosiaaliturvan ja julkisten palveluiden heikkouksista”, kirjoittaa Guterres.
Hänen mukaansa COVID-19 on korostanut ja pahentanut epätasa-arvoa, etenkin sukupuolten välistä epätasa-arvoa. Koronavirus on paljastanut, että taloutta on ylläpidetty näkymättömän ja palkattoman hoivatyön avulla.
”Nyt on aika yrittää kovemmin rakentaa inklusiivisempia ja kestävämpiä talouksia ja yhteiskuntia, jotka ovat vastustuskykyisempiä pandemioiden, ilmastonmuutoksen ja muiden globaalien haasteiden koittaessa. Toipumisen täytyy johtaa erilaiseen talouteen. Ohjenuoranamme toimii yhä Agenda 2030 ja kestävän kehityksen tavoitteet”, totesi YK:n pääsihteeri.''
Ja tässä vielä pätkä Pekka Juntin kolumnista: ''
Maaliskuussa Suomi sai oppitunnin, jonka läksyt vasta harvat ovat hoksanneet. Luiskahdimme yhdestä maailman vakaimmasta ja vapaimmasta demokratiasta pakkolakien tilaan hetkessä, ilman vastalauseita.
Meitä ei pakotettu. Me suorastaan vaadimme perusoikeuksiemme rajoittamista. Kansa huusi niiden perään, osa mediasta (siirryt toiseen palveluun) vaati heti valmiuslain käyttöönoton jälkeenkin vieläkin tiukempaa kuria. Kerrottiin, että eräs toimittaja olisi jopa valmiuslain säätämisen jälkeisessä haastattelussa kiitellyt pääministeri Sanna Marinia siitä, että poikkeustila oli julistettu. Vallan vahtikoira siis kiitti, että hänen perusoikeuksiaan oli niin komealla tavalla rajoitettu.''
Lähteet: https://unric.org/fi/ykn-paasihteeri-koronaviruksen-taytyy-johtaa-uuden…
https://yle.fi/uutiset/3-11279471
https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/21252030%20Agen…
Aiheesta on paljon virallisia julkisia dokumentteja, artikkeleita, lehtijuttuja, haastatteluita yms. Netti ja kirjastot on pullollaan tietoa siitä mitä kohti ollaan menossa, mutta valtaosa ummistaa silmänsä. Nyt jos koskaan, olisi aika opetella kriittisyttä ja laittaa aivoista se oma ajattelu -toiminto päälle. Se olisi juuri nyt äärimmäisen tärkeää.
Kommentit (118)
Kanadassa Trudeau on jo sanonut, että paluu normaaliin tapahtuu vasta sitten kun koronaan on rokote. Kuinka moni todella kuvittelee, että kansalle annettaisiin vapaus takaisin kun se on ensin viety yli vuodeksi?
No täähän on vaan hyvä kehitys. Suurin osa ihmisistä on todella tyhmiä ja on hyvä, että heitä vahditaan. Ilmansaasteet vähenevät, kulutus pienenee, ajattelutapa muuttuu. Hyvä kehitys!
Yksilöllinen ajattelu versus koko kansakunnan etu. Kumpi on parempi? Niin.
Kehityssuunta on viimein oikea.
Nuo foliohattua huutelevat ihmiset elävät niin syvällä siellä omassa vaaleanpunaisessa denialismi-maailmassaan, että vaikka toimittaisi mitä todisteita ja ihan julkista virallista tietoa, niin eivät suostu silti prosessoimaan ja ymmärtämään tätä asiaa. Jotenkin käsittämätöntä miten historia ei ole opettanut kriittisyyttä ihmisille. Uskotaan vaan siihen, että kaikki vallassa olevat ihmiset ovat hyviä ja ajamassa puhtaasti omien kansalaisten etuja.
Yhdentekevää. Olen elänyt jo 10 vuotta ilman ystäviä ja vähillä kontakteilla ulkomaailmaan. Valinta ei ollut alkuun vapaaehtoinen, mutta lopulta olen siihen alistunut ja tottunut, koska en ole voinut muuta. Se, että muut pääsevät kokemaan saman prosessin, ei minua suoraan sanoen kiinnosta. Eipä kiinnostanut monia minunkasn tilanteeni, pois päin katsottiin ja unohdettiin. Ja lisättäköön loppuun, että sosiaali- ym. tukien leikkaaminen on sekin minulle yhdentekevää: sen verran on perintöä, että elelen sillä niukasti elämäni loppuun ilman yhteiskunnan almujakin.
Suurin osa maapallon väestöstä on ainakin epäsuorien todisteiden valossa äärimmäisen primitiivisiä, panikoivia, omilla aivoillaan ajattelemattomia, auktoriteettiuskoisia ja -hakuisia lampaita!
Ei hyvältä näytä tulevaisuus yksilölle.
Kaikki salaliittoteoreetikot puhuvat aina "hajoita ja hallitse" -taktiikasta. Uskottavuus menee heti kun kuulen tuon.
Kaikkea joku haluaa hyväksikäyttää muuttaakseen maailmaa haluamansalaiseksi, olisi äärimmäisen epätodennäköistä ettei myös koronaa. Kyse on vain siitä, kenelle annamme vallan toteuttaa suunnitelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki salaliittoteoreetikot puhuvat aina "hajoita ja hallitse" -taktiikasta. Uskottavuus menee heti kun kuulen tuon.
Kaikki tyhmät hengittävät, mutta olisi tyhmää olla hengittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa Trudeau on jo sanonut, että paluu normaaliin tapahtuu vasta sitten kun koronaan on rokote. Kuinka moni todella kuvittelee, että kansalle annettaisiin vapaus takaisin kun se on ensin viety yli vuodeksi?
Paluu normaaliin tapahtuu vasta kun on rokote. Nimenomaan.
Ei se kansan valta mitenkään sotienkaan aikana hävinnyt Suomessa. 5 vuotta poikkeusoloja ja hidas paluu normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kaikesta ”ajattele omilla aivoillasi” -retoriikasta. Mielipiteiden varassahan sitä just kannattaakin elää ja toimia, ööö ei. Kukaan meistä ei näitä asioita millään arkijärjellä ratko.
Laskun aika kun tulee niin ne joutuvat maksamaan joilla ei ole ennenkään ollut varaa ravintoloihin, urheiluun ja kulttuuriin matkustelusta puhumattakaan.
Näitä kuppiloita ja kulttuuria on ollut ihan liikaa ja miksi niitä pitäisi väkisin pitää pystyssä.
Niin, tämähän osoittaa vielä suhteellisen kesyllä tavalla, miten moderni maailma on haavoittuvainen, jos jokin kunnon tappava ja helposti tarttuva tauti pääsisi leviämään. Hölmöhän sitä on, jos ei ajattele, että tässä tilanteessa paljastunut yhteiskunnallinen haavoittuvuus ei olisi ongelma, vaan suljettaisiin silmät ja palattaisiin takaisin entiseen.
Ja hölmä sekä naiivia on ajatella, että voimakas poikkeustila ei aiheuttaisi poikkeavia toimenpiteitä tai olosuhteita.
No tottakai, j seuraava askel onkin mikrosiru, kukaan ei usko, et raamatussa olevat asiat on tapahtunut ja tulee vielä tapahtumaan, tottakai tää korona eräiden tahojen aikaansaama koska tarkoitus on ett yksi valtiovalta hallitsisi ja kontrolloisi ihmisten elämiä, rokote mikä tulee tähän koronaan on pakollinen ottaa ja se tulee sisältämään erinlaisia myrkkyjä mitkä tuhoaa ihmiskehon, sitten mikrosirulla joka tulee oikeaan käteen ja otsaan ilman sit ei voi myydä eikä ostaa, sillä seurataan ihmisten jokaista liikettä kunnes katsotaan että ihmisestä ei ole hyötyä ja tappavat ihmisiä
Bill Gates on puhunut useissa haastatteluissa siitä, miten kaikki maailman ihmiset pitäisi rokottaa tätä koronaa vastaan. Hän sanoi myös, että rokottamattomia ihmisiä ei voi päästää lentelemään ja matkustelemaan, koska ei voida tietää kantavatko tautia. Voin kaivaa sen haastattelun, niin kuulette omin samoin. Pieni hetki menee, kun etsin sen. Myös Iltalehti on kirjoittanut tästä samasta asiasta, mutta jättänyt vain Gatesin sekä muita henkilöitä mainitsematta. Voin etsiä myös sen uutisen ja linkata tänne.
Tiesittekö muuten myös sitä, että Gates kehittelee Rockefellerien sekä useiden rokotusyhtiöiden kanssa ID2020? Eli siis digitaalista identiteettiä, jolla todistaa henkilöllisyys, terveystiedet sun muut. Tuosta voi lukea ainakin täältä: id2020.org
Mielenkiintoista miten kaikki tämä sattuu nyt samaan aikaan. Ei ole väliä oletko rikas, tyhmä, fiksu vai köyhä. Ollaan kaikki samaa karjaa ja tismalleen samassa veneessä.
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllinen ajattelu versus koko kansakunnan etu. Kumpi on parempi? Niin.
Kehityssuunta on viimein oikea.
Tuolla tavallahan ne yksilöiden etujen viemiset aina perustellaan. On jokin kamalaksi paisuteltu haitta, jonka takia se nähdään välttämättömänä. Lopulta asiat voivat olla huonommin kuin alunperin.
Tai sitten kysymys on vain erilaisten vaihtoehtojen punnitsemisesta, syy-seuraus -suhteiden ennakoimisesta ja oletettavasti parhaimman vaihtoehdon valitsemisesta.
Tämä ei liity foliohattuteoriaan, mutta kyllä mun mielestäni yksilöiden pitää nyt vakavasti miettiä omia kulutustottumuksiaan. Koronakin on levinnyt Euroopan alueella "paremman väen" hupimatkailun seurauksena. Ei kai kukaan halua ihan todellista ja toistaiseksi voimassa olevaa säännöstelyä, esim. ruokakortteja ja yksilöllistä päästökauppaa jne.
Mulla on foliota alushousuissakin.
Divida et impera. Muuten: Suomessa imperatiivi on aina preesens ja minä-muotoa ei ole, kun sitä ei tarvita. T. Palsta f- olio
Mä olen tätä samaa asiaa yrittänyt ystäville sekä mun perheenjäsenille sanoa, mutta haukkuvat mua vain folioksi. :D