Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa ylipainoisista on ylipainoinen siksi, ettei vain arvosta tarpeeksi normaalipainoisena pysymistä

Vierailija
10.04.2020 |

Jos hoikkuus tai edes normaalipaino on ihmiselle tärkeä arvo, sen mukaisesti pystyy kyllä elämään.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka omistavat älypuhelimen, voivat ladata ilmaisen Yazion. Päivässä menee aikaa 5-15 minuuttia siihen, että klikkaa sinne päivän syömiset. Silloin saa selkeää faktaa onko syönyt sopivasti, vai liikaa. Eli olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos haluaa elää omissa harhoissaan (9/10 ihmisistä arvioi syömänsä kalorit ihan liian vähäisiksi), eikä halua nähdä pientä vaivaa pitääkseen painonsa kurissa, pitäisi maksaa ylimääräinen kansanterveysvero laiskuudestaan. Sama tupakoitsijoille.

Ennakoin, että joku tulee kertomaan, että ei ole rahaa pitää aterioita lautasmallin mukaisina ja ostaa hedelmiä ja vihanneksia tai terveellistä proteiinia. Alla muutamia tuotteita, joita kannattaa harkita ranskanperunoiden sijaan.

- https://www.foodie.fi/entry/x-tra-broccoli-mix-1-kg/7340011320661

- https://www.foodie.fi/products/search2?term=kaali

- https://www.foodie.fi/products/search2?term=%20reisikoipi

Vierailija
62/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä kommentteja. Eihän ap edes tuomitse ylipainoa millään tavalla. Hän vain toteaa tosiasian. Koko yhteiskunta on rakentunut tukemaan ylipainoista elämäntapaa. Edes yksilöt eivät yritä pysyä normaalipainoisena. Itseäni ainakin kiinnostaisi mistä tämä johtuu. Miksi ihmisiä ei kiinnosta pysyä normaalipainoisena? Olen itsekin ylipainoinen ja huomannut saman ilmiön. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tuntuu, etten saisi mitään enempää vaikka pudottaisin painoa normaalipainoon. Ei siis ole motivaatiota laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä etua siitä on? Ylipainoisena elää pidempään ja pysyvät mulkkumiehetkin kauempana.

Vierailija
64/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näyttää ihan vanhalta gorilalta. Kannattaisikohan maata sohvallakin välillä.  

Vierailija
65/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen johtuu siitä ettei ruokansa eteen tarvitse tehdä fyysistä työtä. Näin yksinketainen syy. 

Vierailija
66/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka omistavat älypuhelimen, voivat ladata ilmaisen Yazion. Päivässä menee aikaa 5-15 minuuttia siihen, että klikkaa sinne päivän syömiset. Silloin saa selkeää faktaa onko syönyt sopivasti, vai liikaa. Eli olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos haluaa elää omissa harhoissaan (9/10 ihmisistä arvioi syömänsä kalorit ihan liian vähäisiksi), eikä halua nähdä pientä vaivaa pitääkseen painonsa kurissa, pitäisi maksaa ylimääräinen kansanterveysvero laiskuudestaan. Sama tupakoitsijoille.

Ennakoin, että joku tulee kertomaan, että ei ole rahaa pitää aterioita lautasmallin mukaisina ja ostaa hedelmiä ja vihanneksia tai terveellistä proteiinia. Alla muutamia tuotteita, joita kannattaa harkita ranskanperunoiden sijaan.

On rahaa, en arvioi syömiäni kaloreita vähäisiksi, olen korkeasti koulutettu ja ihan omaksi ilokseni opiskellut myös ravitsemustieteen perusopinnot sekä jonkin verran terveystieteen opintoja, vaikka ihan eri alalla työskentelenkin. Miten vaikea on ymmärtää, että mielipiteesi ei kiinnosta? Minä nautin syömisestä. Syön erittäin paljon kasviksia, joka päivä on lisukkeena itse tehty vihreä salaatti ja lämpimänä lisukkeenaa ruusukaalia tai parsakaalia. Mutta sen lisäksi myös paljon hyvää ruokaa. Kokkailujuomana olutta ja viikonloppuisin ruokajuomana viiniä. Taidetaan tänään tehdä perjantain kunniaksi myös GT:t.

Usko tai älä, niin en tarvitse valistustsi.

Vierailija
67/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lenkkiharrastus jäi penikkataudin takia, oikein mikään ei tahtonut auttaa vaikka lenkkikenkiä vaihdettiin, pysyttiin pehmeällä pururadalla jne. Siihen kun löytäisi jonkun oikeasti toimivan ratkaisun niin hikijuoksulenkkiä harrastaa mielellään. Onko parempaa ja inspiroivampaa tunnelmaa kun aamuviideltä sumussa hölkkäys joku tunnelmaan sopiva musiikki korvilla soimassa?

Vierailija
68/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä kommentteja. Eihän ap edes tuomitse ylipainoa millään tavalla. Hän vain toteaa tosiasian. Koko yhteiskunta on rakentunut tukemaan ylipainoista elämäntapaa. Edes yksilöt eivät yritä pysyä normaalipainoisena. Itseäni ainakin kiinnostaisi mistä tämä johtuu. Miksi ihmisiä ei kiinnosta pysyä normaalipainoisena? Olen itsekin ylipainoinen ja huomannut saman ilmiön. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tuntuu, etten saisi mitään enempää vaikka pudottaisin painoa normaalipainoon. Ei siis ole motivaatiota laihduttaa.

Itsehän sen tuossa jo toteat: ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta, ei ole motivaatiota, koska normaalipainoon laihduttaminen ei antaisi yhtään mitään enempää.

Vierailija
69/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lenkkiharrastus jäi penikkataudin takia, oikein mikään ei tahtonut auttaa vaikka lenkkikenkiä vaihdettiin, pysyttiin pehmeällä pururadalla jne. Siihen kun löytäisi jonkun oikeasti toimivan ratkaisun niin hikijuoksulenkkiä harrastaa mielellään. Onko parempaa ja inspiroivampaa tunnelmaa kun aamuviideltä sumussa hölkkäys joku tunnelmaan sopiva musiikki korvilla soimassa?

Omalla kohdallani on lukemattomia tunnelmia, joista nautin enemmän. Esimerkiksi lämmin ilta parvekkeella puolison kanssa rupattelemassa ja siemailemassa skumppaa. Ihan vielä ei ole riittävän lämmintä, mutta kesää kohti mennään.

Vierailija
70/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut Koronaa. Jos ruuasta tulee pula niin kertynyt vararavinto auttaa.

Vierailija
71/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani on lukemattomia tunnelmia, joista nautin enemmän. Esimerkiksi lämmin ilta parvekkeella puolison kanssa rupattelemassa ja siemailemassa skumppaa. Ihan vielä ei ole riittävän lämmintä, mutta kesää kohti mennään.

Se tuntuu treenin jälkeen vielä paremmalta kun keho rupeaa palautumaan ja lihakset rentoutumaan. Samalla alitajunnassa kokee ansainneensa laiskotteluhetken kun on päivän aikana saanut edes jotain rakentavaa aikaan. Tulee itseensä aidosti tyytyväiseksi vähän kuin rankan mutta hyvin menneen työpäivän jälkeen.

Vierailija
72/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 47 kg (165 cm) liki kolmenkymmenen vuoden ajan.

Söin, mutta ateriavälit olivat 24 - 30 tuntia. Tulin kipeäksi, jos söin aamupalan, lounaan ja iltapalan.

Sitten todettiin Lada-diabetes, elimistön insuliinituotanto oli hiipunut hiipumistaan.

Vieläkin kalorimäärä on vain 700 - 1000. Mutta paino on noussut, ei toki läskiksi, mutta siltä on tullut lisää.

Vierailija
73/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämä sovellus, todella kätevä laittaa ruokaa laittaessa tai syödessä kaikki ylös, kun lukee viivakooditkin. Punnitsen ruokani. Oma tavoitteeni on asetettu -800 g viikossa. Paino on pudonnut kilon 15 viikossa. Olisi joskus kiva käydä kehonkoostumusmittauksessa ja nähdä kuluttaako kehoni yli 800 kcal päivässä.

Vierailija
74/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahaa, en arvioi syömiäni kaloreita vähäisiksi, olen korkeasti koulutettu ja ihan omaksi ilokseni opiskellut myös ravitsemustieteen perusopinnot sekä jonkin verran terveystieteen opintoja, vaikka ihan eri alalla työskentelenkin. Miten vaikea on ymmärtää, että mielipiteesi ei kiinnosta? Minä nautin syömisestä. Syön erittäin paljon kasviksia, joka päivä on lisukkeena itse tehty vihreä salaatti ja lämpimänä lisukkeenaa ruusukaalia tai parsakaalia. Mutta sen lisäksi myös paljon hyvää ruokaa. Kokkailujuomana olutta ja viikonloppuisin ruokajuomana viiniä. Taidetaan tänään tehdä perjantain kunniaksi myös GT:t.

Aivan. Olemme samaa mieltä. Kysymys ei ole vähäisestä tiedosta, eikä vähävaraisuudesta. Kysymys on mukavuudenhalusta ja välinpitämättömyydestä. Siksi ehdotan veroseuraamusta heille, jotka aiheuttavat kansantaloudelle lisäkuluja huonolla asenteellaan. Tulemme koronan jälkeen elemään tiukkoja aikoja ja säästökohteita täytyy löytyä. Välinpitämättömyysvero olisi heti hyvä alku.

Vierailija
75/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu treenin jälkeen vielä paremmalta kun keho rupeaa palautumaan ja lihakset rentoutumaan. Samalla alitajunnassa kokee ansainneensa laiskotteluhetken kun on päivän aikana saanut edes jotain rakentavaa aikaan. Tulee itseensä aidosti tyytyväiseksi vähän kuin rankan mutta hyvin menneen työpäivän jälkeen.

Olen aikoinani treenannut, tiedän tunteen. Nykyisin nautin siitä tunteesta, kun olen roudannut puutarhassa tiiliä ja multasäkkejä ja lapioinut ja haravoinut. Sen vastapainoksi sitten aikanaan sitä skumppaa, tänään  GT:t ja hyvää ruokaa.

Vierailija
76/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Olemme samaa mieltä. Kysymys ei ole vähäisestä tiedosta, eikä vähävaraisuudesta. Kysymys on mukavuudenhalusta ja välinpitämättömyydestä. Siksi ehdotan veroseuraamusta heille, jotka aiheuttavat kansantaloudelle lisäkuluja huonolla asenteellaan. Tulemme koronan jälkeen elemään tiukkoja aikoja ja säästökohteita täytyy löytyä. Välinpitämättömyysvero olisi heti hyvä alku.

Voit haaveilla, mutta sellaista ei tule. Minun puolestani myös makeisia ja roskaruokia saa verottaa vaikka tuplasti. Tänään tässä koneella istuessa on tullut syötyä puoli megapussillista fasupaloja, mutta ei niiden hinta olisi silti ongelma ja siksi toisekseen, makeisia syön kuitenkin vain harvoin. Saan kalorini ihan normiruuasta ja ruokaa ei voi kohtuuttomasti alkaa verottaa.

Vierailija
77/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi syödä ihan hirveesti ja tosi hyvää ruokaa lihomatta jos vain tajuaa mitä syödä. Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä miten keho toimii, yrittävät lenkkeillä pois sen jonkun yhden suklaapatukan.

Vierailija
78/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä oikein sitä, kun monet lihavat selkeästi ovat ahdistuneita omasta lihavuudestaan. Heillä saattaa mennä vuosia siinä ahdistuksessa. Eikö se ahdistus anna motivaatiota laihtua? Kuitenkin ratkaisu olisi aika yksinkertainen loppujen lopuksi ja palkinto todella suuri - ahdistus katoaa. 

Vierailija
79/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit haaveilla, mutta sellaista ei tule. Minun puolestani myös makeisia ja roskaruokia saa verottaa vaikka tuplasti. Tänään tässä koneella istuessa on tullut syötyä puoli megapussillista fasupaloja, mutta ei niiden hinta olisi silti ongelma ja siksi toisekseen, makeisia syön kuitenkin vain harvoin. Saan kalorini ihan normiruuasta ja ruokaa ei voi kohtuuttomasti alkaa verottaa.

Haaveilu on hyväksi. Elämme erikoisia aikoja. Pohdimme, kuka on oikeutettu tehohoitoon ja kuka ei. Ryhdymme tunnustamaan, että hyvää ei riitä loputtomasti kaikille. Tajuamme, että maailmassa on uhkia, jotka ovat täysin itsestämme riippumattomia ja uhkia, jotka johtuvat täysin itsestämme. Uskon, että tulevaisuutta muokataan sellaiseksi, että itsestämme riippuvaiset uhat ja niistä koituvat kustannukset pyritään minimoimaan, jotta varat riittäisivät sellaisten uhkien torjumiseen ja hoitamiseen, joihin emme voi vaikuttaa. On täysin selvää, että ylipaino on vakava itseaiheutettu ja kallis uhka. Mutta katsellaan rauhassa mihin suuntaan tämä kehittyy. Joka tapauksessa jännittäviä muutoksia on tiedossa, kun hyvinvointivaltio (tai illuusio sen jäänteistä) on koronan myötä nyt romahtanut.

Vierailija
80/101 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole leuhkimisen aihe jos arvostaa pinnallisia asioita

Olen kolmekymppinen ja painoindeksini on juuri ja juuri 19.

Selkävaivat ovat sukuvika ja jos lopetan liikkumisen en pääse sängystä ylös. Olenko pinnallinen?

Haluan olla terve ja voida hyvin, se on tärkeää.

Pidän leipomisesta mutta paastosokerini nousi lähes yli raja-arvon. Olen mielummin terve ja jätin sokerin.

Näytän hoikalta ja hyväkuntoiselta, olenko siis sinusta pinnallinen?? 😤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi