Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin herrasmiesmäisyys on kadonnut?

Vierailija
09.04.2020 |

Ihan neutraalina kysymyksenä tarkoitettu, haluaisin pohdintaa että miksi se on niin että nykyään herrasmies on harvinaisuus?
Tänäänkin nuori mies etuili naisten eteen kassajonossa.
En ole kummankaan sukupuolen puolella, tarkoitus ei ole haukkua ketään. Ihan yleisellä tasolla liittyy käytöstapoihin, jotka vaikuttaa monilta ihmisiltä puuttuvan. Mutta MIKSI?
Joku vastaisi että nykyajan vanhemmat eivät enää samoissa määrin opeta käytöstapoja, mutta, voihan niitä itsekin opetella.

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan itsekkyys - minä minä minä minä minä minä minä eikä kukaan muu.

Tarkoitus ajaa omaa etuaan, mutta lopulta kääntyy itseään vastaan.

Itsekkyys on rumaa.

Ystävällinen, huomioonottava ihminen monesti saa sitä myös muilta.

Sellainen -mun ei tarvi ketään mielistellä, mä teen niinku mä teen -asenne käytöstapoihin liittyen, johtuu yleensä katkeroitumisesta muita ihmisiä kohtaan. -Mitä mun tarvii noita huomioida kun ei muakaan huomioida-

Mutta ei ymmärrä sitä, että itse käyttäytymällä itsekkäästi, harvoin myöskään saa hyvää muilta.

Vierailija
22/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tälle feminazzille varmaan maksetaan eripuran luomisesta sukupuolten välille. Ei kannata ottaa liian vakavasti näitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö ap tosissaan, että nykynaisilla on joitain käytöstapoja? 

Vierailija
24/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.

Käyttäydyn herrasmiesmäisesti niitä naisia kohtaan jotka tunnen ja tiedän heidän sen ansaitsevan. Noin yleensä olen vain kevyesti herrasmiesmäinen koska naisissa on niin paljon pöhköjä, jotka eivät mitään herrasmiesmäisyyttä ansaitse.

Vierailija
25/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on se, että vahvempi sukupuoli ei oikein tunne enää suojelunhalua heikompaa sukupuolta kohtaan. Pitäisikö naistenkin sitten ryhtyä ihan tunteettomiksi ja kalseiksi eläimiä ja lapsia kohtaan ja vaan piilottaa vahvuutensa vakan alle ja säästää itseään sen sijasta vain omia harrastuksiaan ja origamin taittelujaan varten. Mitäs sitä nyt. Ja miehille kun yleensä varsinkin se oma poikalapsi on henki ja elämä niin en tarkoita mitään kostamista mutta ainakin miehen nähden tehdä selväksi, että vaikka pystyn tekemään yhtä sun toista niin viitsiikö sitä vaivautua oikein mihinkään, jos mieheltäkään ei naista vahvempana löydy yhtään herrasmiesmäisyyttä. Saattaa muuttua ääni kellossa, jos mies huomaa, että yksi asia johtaa yleistettynä toiseen. Vai johtuuko se herrasmiehyyden puute sitten siitä, että kuulemma tietty miehinen hormoni on nykymiehissä laskusuhdanteessa? Mikäs siihen sitten auttaa? Lisää Suomen viisuissa kakkoseksi jääneen laulajanaisen kaltaisia ilmestyksiä kehiin, onhan hän saanut koukkuunsa miehen sieltä jostain vuosiluvuilta jolloin hormoonit vielä jylläsivät kansakunnassa?

Vierailija
26/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan niin, jotta entisaikaan sanottiin ja se pitikin paikkansa, että herrasmies on herrasmies loppuun asti.

Eli ei loukkaa naista, vaikka nainen loukkaa häntä.

Vaan mies poistuu tyylikkäästi ja muistaa loukkauksen, mutta hyväkäytöksisenä ei osoita loukkaantumista ja ärsyyntymistään koskaan julkisesti.

Tietty voi antaa takaisin loukkauksen naiselle sopivissa olosuhteissa, huomaattomasti.  Se on just sitä herrasmiesmäisyyttä, onhan miehelläkin kunniansa.

Vierailija
27/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiesmäisyydestä puhuminen on seksismiä, ja sen vaatiminen on miesten tunkemista ahtaisiin muotteihin.

Naisilla ei itsellään ole mitään käytöstapoja.

Vierailija
28/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 90- luvun lopussa teekkarit olivat herrasmiehiä. Meille tyttöteekkareille avattiin ovi yms. En tiedä, miten siellä nykyään.

Vierailija
29/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkään enää olla mitään "herrasmiesmäisyyttä". Hyvää ja kohteliasta käytöstä sopii odottaa jokaiselta sukupuoleen ja säätyyn katsomatta. Se on sitä tasa-arvoa.

Se on jo itsessään kovin sovinistinen ja luokkarajoja korostava asenne, että kunniallista käytöstä odotetaan vain korkean yhteiskuntaluokan miehiltä.

Vierailija
30/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan sitten, kun naiset alkavat taas käyttäytymään niin kuin naisten kuuluu. 

Vierailija
31/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiehet ovat kadonneet samaan paikkaan kuin leiditkin.

Sanonta kuuluu "ladies and gentlemen", ei "women and gentlemen".

Vierailija
32/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla moni nainen etuilee miesten eteen kassajonossa. Mistä silloin on kyse?

Tasa-arvosta

Vierailija
33/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun nainen voimaantuu liiaksi.

Vierailija
34/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sanoo kiilaavista naisista? 

Vierailija
35/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.

Tämän kirjoittaja ei ole herrasmiesmäisyydestä kuullutkaan.

Vierailija
36/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan sitten, kun naiset alkavat taas käyttäytymään niin kuin naisten kuuluu. 

Määrittäisitkö tämän tarkemmin, kiitos.

Vierailija
37/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo iäkkäämpi nainen, mutta täytyy antaa kiitos nuorille pojille ja miehille jotka vielä tänäkin osaavat olla herramiesmäisiä.

On annettu paikka bussissa, on kysytty tarvitsetteko apua, on päästetty kassajonossa ensin, on avattu ovia.

Ja tietenkin ikäiseni miehet ovat edelleen niitä herramiehiä.

Ei kaikki sentäs ole menetetty, on kasvamassa uudessa sukupolvessa myös upeita miehiä ja naisia.

Ja kyllä naisen oma esiintyminen ja käyttäytyminenkin vaikuttaa miehen herrasmiesmäisyyteen, vaikka niin ei saisi olla.

Herramies on herrasmies kaikille naisille.

Tätä en ymmärrä... Miksi niin ei saisi olla? Naisia pitäisi kohdella kuin kukkaa kämmenellä, olivat he millaisia hirviöitä tahansa?

Tämä on juuri nykyajan ongelma. Kuvitellaan, että muiden pitää ostaa hyvä käytöksesi. Ei pidä, eikä sinun tehtäväsi ole lajitella vastaantulijoita siveännäköisiin ja muihin.

Vierailija
38/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo iäkkäämpi nainen, mutta täytyy antaa kiitos nuorille pojille ja miehille jotka vielä tänäkin osaavat olla herramiesmäisiä.

On annettu paikka bussissa, on kysytty tarvitsetteko apua, on päästetty kassajonossa ensin, on avattu ovia.

Ja tietenkin ikäiseni miehet ovat edelleen niitä herramiehiä.

Ei kaikki sentäs ole menetetty, on kasvamassa uudessa sukupolvessa myös upeita miehiä ja naisia.

Ja kyllä naisen oma esiintyminen ja käyttäytyminenkin vaikuttaa miehen herrasmiesmäisyyteen, vaikka niin ei saisi olla.

Herramies on herrasmies kaikille naisille.

Tätä en ymmärrä... Miksi niin ei saisi olla? Naisia pitäisi kohdella kuin kukkaa kämmenellä, olivat he millaisia hirviöitä tahansa?

Tämä on juuri nykyajan ongelma. Kuvitellaan, että muiden pitää ostaa hyvä käytöksesi. Ei pidä, eikä sinun tehtäväsi ole lajitella vastaantulijoita siveännäköisiin ja muihin.

Etkä sinä määrittele, kuinka toisen sukupuolen pitää käyttäytyä sillä tavalla kuin sinä keksit vaatia.

Vain sen takia että sinä olet omasta mielestäsi sukupuolesi perusteella jalustalle nostettava

Vierailija
39/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa "käytöstavoista" on hyödyttömiä menneisyyden kalkkeutumia.

Ei pidä paikkansa. Hyvät käytöstavat omaava ja etiketin tunteva henkilö on edustava, mutta röyhkeä henkilö ilman käytöstapoja pilaa oman maineensa. Suomensin edellisen lauseen mitä herrasmieheni juuri sanoi.

Edustus ja maine, eli tapojen taustalla on se pieni ajatus "Mitä muut ajattelevat minusta?". Mitä olisikaan maailma ilman heitä, jotka kyseenalaistivat sovinnaisuuden maineestaan piittaamatta?

Vierailija
40/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on siveät naiset kadonneet?

Naiset haluaa edelleenkin nyppiä rusinoita pullasta. Tasa-arvoa olette halunneet ja sitä nyt saatte. 

Täällä yksi. Siveät naiset eivät ole kadonneet vaan pikemminkin harventuneet. Kohtelen kaikkia ihmisiä hyvin mutta en siedä huonoa käytöstä kummaltakaan sukupuolelta.