Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin herrasmiesmäisyys on kadonnut?

Vierailija
09.04.2020 |

Ihan neutraalina kysymyksenä tarkoitettu, haluaisin pohdintaa että miksi se on niin että nykyään herrasmies on harvinaisuus?
Tänäänkin nuori mies etuili naisten eteen kassajonossa.
En ole kummankaan sukupuolen puolella, tarkoitus ei ole haukkua ketään. Ihan yleisellä tasolla liittyy käytöstapoihin, jotka vaikuttaa monilta ihmisiltä puuttuvan. Mutta MIKSI?
Joku vastaisi että nykyajan vanhemmat eivät enää samoissa määrin opeta käytöstapoja, mutta, voihan niitä itsekin opetella.

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on yleisesti ottaen moukka ja vielä ylpeä siitä. Kun suomalainen pariskunta käy ruokakaupassa, nainen maksaa ja raahaa painavia kauppakasseja. Mies on todennäköisesti istunut vittuuntunena kaupan penkillä sen sijaan, että olisi ollut edes mukana miettimässä mitä tarvitaan.

Tämä on niin totta! En tajua, missä vaiheessa meilläkin tilanne meni tällaiseksi. Eilenkin minä tein ostokset, maksoin ne ja raahasin täydet kauppakassit autoon. Mitä mies teki? Istui autossa nyreänä, kun joutui odottamaan. Ja miksi oli autossa? Siksi, että tunki väkisin mukaan ”kuskiksi”, koska aika käy pitkäksi kotona.

Tähän on kyllä saatava muutos! 😤

Mies toimi fiksusti. Ei nyt korona-aikaan kuulu koko perheen käydä ostoksilla.

Näinpä. Korona-aikana erityisesti kannattaa laittaa vaimo altistamaan itsensä taudille ja itse pysytellä turvassa. Fiksu herrasmies sulla puolisona.

Vierailija
82/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.

Käyttäydyn herrasmiesmäisesti niitä naisia kohtaan jotka tunnen ja tiedän heidän sen ansaitsevan. Noin yleensä olen vain kevyesti herrasmiesmäinen koska naisissa on niin paljon pöhköjä, jotka eivät mitään herrasmiesmäisyyttä ansaitse.

Siellä taas yksi moukka ilmoittautui. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on Lady, niin saa kaiken huomion ja herrasmiehen kohtelun. Feministit, jotka ovat valmiina kuohimaan miehet, eivät ansaitse herrasmiehen kohtelua.

Vierailija
84/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiesmäisyys? Taas tarjotaan myrkyllisiä ja ahtaita miehen muotteja joihin pitäisi sopia ollakseen kunnollinen mies.

Vierailija
85/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on Lady, niin saa kaiken huomion ja herrasmiehen kohtelun. Feministit, jotka ovat valmiina kuohimaan miehet, eivät ansaitse herrasmiehen kohtelua.

Olen lady myös määritelmäsi mukaan. En kaipaa huomiotasi enkä näe tarpeellisena että kohtelisit minua millään tavalla. Toivon, että kierrät minut kaukaa kuten tähänkin saakka.

Vierailija
86/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lady myös määritelmäsi mukaan. En kaipaa huomiotasi enkä näe tarpeellisena että kohtelisit minua millään tavalla. Toivon, että kierrät minut kaukaa kuten tähänkin saakka.

Puheesi mukaan kuulostat kyllä enemmän tuolta toiselta.

Vierailija
87/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään jotkut naiset ajattelevat, että jos mies on kohtelias ja avulias, niin se tarkoittaa, että heillä on aina jokin taka ajatus. Oikea feminismi ajaa tasa arvoa ja se tarkoittaa, että kaikki voivat olla kohteliaita ja avuliaita toisilleen sukupuolesta riippumatta. Herrasmies käsitys nyky aikana on oikeasti aika seksistinen ja hypokriittinen termi miehiä kohtaan. Pitää muistaa, että tasa arvo menee molempiin suuntiin, eikä niin että naiset saavat etuoikeuksia ja että miesten pitää kohdella naisia hyvin, vain ja ainoastaan koska he ovat naisia. Kaikkien pitää kohdella kaikkia kohteliaasti ja auttavaisesti jos on tarvetta sukupuolesta riippumatta. Radikaali feministit tuhoavat aitojen feministien työn tasa arvon rakentamisessa ja ei auta laisinkaan kun maailmassa on jopa miehiä jotka käyttäytyvät, että miehet ovat roskaa naisten rinnalla.

AP ymmärrän aloituksesi, mutta koska aloitit sen vanhan ajan termillä herrasmies ja vielä päälle "Tänäänkin nuori mies etuili naisten eteen kassajonossa." Olisit voinut ihan kysyä, että mihin on ihmisten käytöstavat ja kohteliaisuus yleisesti kadonnut, ilman että olisit tuonnut edes sukupuolia asiaan. Uskon ettet tarkoittanut mitään pahaa tällä, mutta olisit voinut saada tästä vielä neutraalimman, koska sukupuolella tässä asiassa ei ole väliä, vaan sillä röyhkeällä teolla.

Vierailija
88/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miehet nostivat hattua kun nainen tuli vastaan. Tällaisesta tavasta kukaan ei ole nykyisin kuullutkaan. Tosin ei ole paljon hattujakaan.

Kuitenkin toivoisin, että mies osaisi avata oven naiselle, edes vanhemmille, auttaa takin päälle, antaa tuolin ravintolassa, katsoa silmiin skoolatessa. Tällaiset pienet eleet eivät maksa mitään, eivät vie tasa-arvoa huonompaan suuntaan, mutta ah, tuntuvat niin ihanilta ja saavat naisen tuntemaan itsensä arvostetuksi ja naiselliseksi.

Ehkä meillä ollaan jo liiankin rentoja ja luullaan, että hyvät tavat ovat alentavia ja pokkurointia. Eivät ole. Suosittelen miehiä kokeilemaan minkä vaikutuksen naisen huomioiminen tekee. Voi olla, että yllättyisitte.

Vierailija
89/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ovat klassisesti naiselliset naiset kadonneet? Samassa rytäkässä meni herrasmiehet.

Miten määrittelet klassisesti naisellisen naisen? Ja miksi miehen oleminen on noin vahvasti riippuvaista naisista? Eikö mies osaa olla mies ihan omana itsenään?

No osaa osaa! Siitähän täällä femi-nazit juuri nyt kitiseekin, kun miehet on omia itsejään.

Vierailija
90/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ei liity aiheeseen mitenkään. Jonossa ei saa etuilla kukaan, ei liity herrasmiehiin. Onko aloittaja tyhmä vai oliko tarkoitus saada mieslauma kirkumaan feminismin tuhoista? Se nyt ainakin onnistui.

Vierailija
91/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran sinä arjessa tapaat noita kuohitsemishinkuisia feministajä? Itse en tiedä tavanneeni ainuttakaan.

M34

Vierailija
92/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luonnostani melkoinen herrasmies ja kohteliaat eleet tulevat kuin selkärangasta. Täten olen oppinut jo tunnistamaan hienovaraisista eleistä kiitolliset sekä kiittämättömät mulkvistit, joten oven hetkosen pidätteleminen riippuu nykyään omasta fiiliksestä. Moukkia on tullut kohdattua niin paljon, että on tullut aika siirtyä kouluttavaan vaiheeseen esimerkistä. Etuilevat vanhukset tästä kuulevatkin piikikkäänä vattuiluna, mutta annan nyt suorittaa ostoksensa natisevien luidensa kanssa silloin kun siihen kassalle sattuvat pamahtamaan.

Nuorissa ja kauniissa naisissa näen vielä paljonkin toivoa ja heille olen mitä kohteliain, tilanteessa kuin tilanteessa.

Kuinkas nuoret rumat tai tavallisennäköiset naiset? Heille ei tarvitse olla kohtelias, niinkö?

Kylläpä kuulostatkin todelliselta herrasmieheltä.

Vierailija
93/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheesi mukaan kuulostat kyllä enemmän tuolta toiselta.

Pahoittelen, tarkoitukseni ei ole pyrkiä kastroimaan ketään, sen vuoksi minua ei tarvitse kiertää.

Viittasin siihen, että moukkamaisesti käyttäytyvä mies näkee naisen objektina, jota sopii kohdella hyvin tai hyvin huonosti miehen intresseistä tai hänen määrittelemästään arvosta riippuen.

En toivo joutuvani tekemisiin sellaisen miehen kanssa.

Viittasin myös kirjoitukseen, jossa kehotettiin miehiä kiertämään kaukaa naiset, jotka kuvittelevat olevansa ladyja (koska he ovat tyhjiä, persoonattomia kuoria). Minut saa mielellään kiertää kaukaa siinäkin mielessä.

Vierailija
94/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ovat klassisesti naiselliset naiset kadonneet? Samassa rytäkässä meni herrasmiehet.

Miten määrittelet klassisesti naisellisen naisen? Ja miksi miehen oleminen on noin vahvasti riippuvaista naisista? Eikö mies osaa olla mies ihan omana itsenään?

No osaa osaa! Siitähän täällä femi-nazit juuri nyt kitiseekin, kun miehet on omia itsejään.

Meinaat, että mies on luontaisesti käytöstavaton moukka, joka käyttäytyy ihmisiksi vain, jos siihen on jokin erityisen hyvä syy (esim. kauniin nuoren naisen huomion kiinnittäminen)?

Ette te pojat tarvitse femi-nazeja alentamaan miehiä. Teette sen itse tuhat kertaa paremmin kuin mihin yksikään nainen kykenee.

Vierailija
95/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avannut naisille ovia ja päästänyt heidät edelleni kassajonossa. Olen kysynyt itkevältä naiselta tarvitseeko hän apua. Teen näin jatkossakin, koska käytöstavat on mielestäni hieno asia.

En ole kuitenkaan seurustellut kertaakaan ja seksiäkin harrastanut hyvin harvoin, joten joku voisi kysyä onko järkeä olla noin kohtelias, jos röyhkeämmällä käytöksellä saa todennäköisemmin "hyötyä".

Ja en edelleenkään oleta, että nainen olisi p*llua velkaa kun avaan hänelle oven, älkää nyt sitä tulko huutelemaan

Et todellakaan ole herrasmies, kun puhut naisista tuolla tavalla. Aidon herrasmiehen ei tarvitse esittää, koska hän tietää etiketin ja osaa käyttäytyä kaikissa tilanteissa oikein.

Vierailija
96/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan aina oven nuorelle legginsnaiselle

Saan katsella per*että kun nainen kävelee ovesta.

läähPuuh

t.hopeakettu

Vierailija
97/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiesmäisyys? Taas tarjotaan myrkyllisiä ja ahtaita miehen muoteja joihin pitäisi sopia ollakseen kunnollinen mies.

Sana on vanhahtava, totta. Useimmilla kuitenkin ”herrasmiesheen” liittyy denotaationa hyvät ja kohteliaat käytöstavat KAIKKIA kohtaan. konnotaatioita voi sitten olla erilaisia.

Vierailija
98/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on liikaa tyttömäisiä miehiä ja eihän sellaiset itserakkaat sipsuttajat voi olla mitään herrasmiehiä.

Vierailija
99/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran sinä arjessa tapaat noita kuohitsemishinkuisia feministajä? Itse en tiedä tavanneeni ainuttakaan.

M34

Varmaan siksi että sinulla on hyvä itsetunto.

Vierailija
100/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sortavat naisia ryhmänä. Herrasmies on setämies, se on vain huijausta ja historiaa. Nyt taistellaan vallasta.