Mihin herrasmiesmäisyys on kadonnut?
Ihan neutraalina kysymyksenä tarkoitettu, haluaisin pohdintaa että miksi se on niin että nykyään herrasmies on harvinaisuus?
Tänäänkin nuori mies etuili naisten eteen kassajonossa.
En ole kummankaan sukupuolen puolella, tarkoitus ei ole haukkua ketään. Ihan yleisellä tasolla liittyy käytöstapoihin, jotka vaikuttaa monilta ihmisiltä puuttuvan. Mutta MIKSI?
Joku vastaisi että nykyajan vanhemmat eivät enää samoissa määrin opeta käytöstapoja, mutta, voihan niitä itsekin opetella.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuollut sukvupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.
Olipas todella ilkeä kommentti :( Toivon että sulla ei ole lapsia, tulevia naisia tai miehiä, joille opetat nämä näkemyksesi. Hyvää pääsiäistä kuitenkin!
Onko oma toivotuksesi hyvää käytöstä? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo ei tosiaankaan tarkoita sitä, että pujahdetaan ovesta eikä huomioida takana tulijaa, tai kiilata vanhuksia kassajonossa. Nämä on vaan esimerkkejä lievemmästä päästä, miten alle 40-vuotiaat miehet käyttäytyy.
Feminismi julistaa kaikkien yksilöllisyyttä, vahvuutta ja itseriittoisuutta. Käytöstavoilla ei ole arvoa, jos niitä ei arvosteta.
Feminismi tarkoittaa ainoastaan että halutaan tasa-arvo sukupuolten kesken. Miehet ovat tasa-arvoisia naisten kanssa. Älä siis pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun nainen voimaantuu liiaksi.
Liittyy asiaan miten? Tuo harrastus (knockout game) kaataa satunnaisia ihmisiä nyrkiniskulla kuuluu paremman väen tapoihin.
Ihan sellaisen että ovea pidetään auki seuraavalle, sukupuoleen katsomatta siis, olen huomannut pikkasen kadonneen. Siis kyllä naisetkin voivat olla "herrasmiehiä", on kyse käytöstavoista. Ettei syljeskellä keskellä katua, tai kävellä suoraan toisen päälle, tai mennä hikihajuisena ihmisten ilmoille.
Kaupungin ahtaus tekee ihmisistä aggressiivisia.
Ysärillä venäläiset ilmestyi katukuvaan ja niillä ei ollu käytöstavat ihan handussa.
Mihinhän feminiininen, sensuelli naiseus on kadonnut?
Feminismi tarkoittaa sitä, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet.
Herrasmiehet katosivat silloin, kun naisista tuli miehekkäitä.
Voisi sanoa, että ehkä se tarttuu kun itseä kohdellaan "rumasti" usein niin et enää jaksa toisillekaan olla mikään kohteliaisuuden huippu. Minulla paljon kokemusta tästä ja olen saanut aika huonoa kohtelua. Olen silti sellainen ihminen joka ei tahdo kohdella ketään huonosti, mutta kyllä ne kokemukset vaikuttavat siihen, että tavallaan tuntee itsensä jo vähän "tyhmäksi" jos yrittää jotain liiallista jos toiset eivät tee mitään. Sitä jotenkin ehkä on herännyt siihen millainen maailma on ja täällä ehkä juuri se liiallinen kohteliaisuuskin jo heikkous ja röhkeydellä pärjää. Ei se saisi olla niin, mutta omien kokemusten kautta uskon jo siihen. Minun on vaikeaa muutenkaan enää uskoa ihmisten vilpittömään hyvyyteen vaan kyllä moni ajaa omaa etuaan asioissa. Itse olen nainen ja muuten en todellakaan edes välitä siitä, että millainen joku on, mutta toista pitäisi sentään pyrkiä kohtelemaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla moni nainen etuilee miesten eteen kassajonossa. Mistä silloin on kyse?
Voimaantuneesta naisesta, joka näytti setämiehelle paikkansa. Eli hyvästä asiasta. Roolit vaihdettuna kyse onkin sen sijaan pahasta asiasta. Kyse ei siis ole siitä, mitä tekee, vaan siitä, kuka tekee. Teon hyvyys tai pahuus määrittyy tekijän, ei teon, mukaan.
Simple as that.
En tiedä vastausta kysymykseen, mutta teen kaikkeni jotta poikani oppisi herrasmiesmäisen käytöksen. Miksikö? Se on varmin tapa saada hänelle hyvä puoliso ja onnellinen elämä.
Mä kohtelen kaikkia hyvin, pidän ovea usein jopa liioitellun pitkään auki odottamatta mitään vastineeksi. Joskus tosin huvittaa kun ihmiset sitten ottavat juoksuaskeleita ettei mun tarvitsisi.
Toi on muuten ihan hauska kirja, Joonas Konstigin Vuosi herrasmiehenä.
Siinä nelikymppinen punkkariperheenisä kyllästyi omaan kiukuttelevaan käytökseensä ja halusi olla lapselleen parempi roolimalli, hän päätti alkaa ottamaan selvää mitä herrasmiesmäisyys on ja voisiko hän omaksua jotakin siitä. Koe onnistui hyvin.
Kirjassa hän mm. sanoi jotakin siihen suuntaan, että kun hän alkoi suhtautua vaimoonsa kuin leidiin, vaimonkin suhtautumimen häneen muuttui. Ja että on mukavampaa olla, kun käyttäytyy hyvin ja saa muut ihmiset viihtymään. Hän mm. lopetti pahan puhumisen muista ihmisistä, kiroilemisen ja opetteli yleisiä käytöstapoja, ja piti siitä minkälaiseksi hän muuttui.
Suosittelen lämpimästi kirjaa,
T. 30-vuotias panseksuaali feministinainen
Vierailija kirjoitti:
Feminismi tarkoittaa sitä, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet.
Herrasmiehet katosivat silloin, kun naisista tuli miehekkäitä.
Ei, feminismi ei tarkoita tätä. Feminismin mukaan miehet ovat tasa-arvoisia naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kohtelen kaikkia hyvin, pidän ovea usein jopa liioitellun pitkään auki odottamatta mitään vastineeksi. Joskus tosin huvittaa kun ihmiset sitten ottavat juoksuaskeleita ettei mun tarvitsisi.
2 alapeukuttajaa ei halunnut juosta
No voin sanoo ettei tarvitsekaan. Pidän ovea auki koska haluan eikä minulla ole mihinkään kiire.
Mihin ovat klassisesti naiselliset naiset kadonneet? Samassa rytäkässä meni herrasmiehet.
Käytöstavat sitten asia erikseen, normaali kohteilaisuus, oven avaaminen jne.
Mutta joku sanoi "päästi kassajonossa eteen". Sekö on miehen mitta? Antaa muiden mennä ensin kun jonottaa?
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun nainen voimaantuu liiaksi.
Klipin kaltaisia herrasmiehiä odottelen lisää tänne meillekin ihan kiimoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.
Käyttäydyn herrasmiesmäisesti niitä naisia kohtaan jotka tunnen ja tiedän heidän sen ansaitsevan. Noin yleensä olen vain kevyesti herrasmiesmäinen koska naisissa on niin paljon pöhköjä, jotka eivät mitään herrasmiesmäisyyttä ansaitse.
Katsahdan sivuun, kun näen ihmisen, joka kuvittelee olevansa herrasmies, mutta ei tiedä mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa. Moukka ei herätä kunnioitustani, enkä tarvitse hänen huomiotaan.
Olen silti lady, enkä halua nolata edes moukkamaisesti käyttäytyvää miestä. Jätän huomiotta, etten näkisi hänen häpeäänsä, jota hän ei ymmärrä.
Olen kerran elämässäni kohdannut gentlemannin. Hän oli käytökseltään luontevan miehekäs, suora, avoin ja kohtelias kaikille paikalla oleville, sukupuoleen, ikään ja arvoon katsomatta.
Olin hänelle lady, kuten kaikki paikalla olleet naiset. Iästä, painosta, ulkonäöstä ja tyylistä riippumatta.
Tästä hetkestä lähtien minusta tuli lady. Tiedän mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten ihan hauska kirja, Joonas Konstigin Vuosi herrasmiehenä.
Siinä nelikymppinen punkkariperheenisä kyllästyi omaan kiukuttelevaan käytökseensä ja halusi olla lapselleen parempi roolimalli, hän päätti alkaa ottamaan selvää mitä herrasmiesmäisyys on ja voisiko hän omaksua jotakin siitä. Koe onnistui hyvin.
Kirjassa hän mm. sanoi jotakin siihen suuntaan, että kun hän alkoi suhtautua vaimoonsa kuin leidiin, vaimonkin suhtautumimen häneen muuttui. Ja että on mukavampaa olla, kun käyttäytyy hyvin ja saa muut ihmiset viihtymään. Hän mm. lopetti pahan puhumisen muista ihmisistä, kiroilemisen ja opetteli yleisiä käytöstapoja, ja piti siitä minkälaiseksi hän muuttui.
Suosittelen lämpimästi kirjaa,
T. 30-vuotias panseksuaali feministinainen
Tietenkin feministi haluaa miesten nostavan naiset jalustalle. Kiitos vahvistuksestasi.
Mitä ap tekee arjessaan herrasmiesmäisyyttä vastaavaa?
Miksi nimittäisit sitä itse? Toksiset muotit on hyvä asia mielestäsi ?
Olipas todella ilkeä kommentti :( Toivon että sulla ei ole lapsia, tulevia naisia tai miehiä, joille opetat nämä näkemyksesi. Hyvää pääsiäistä kuitenkin!