Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin herrasmiesmäisyys on kadonnut?

Vierailija
09.04.2020 |

Ihan neutraalina kysymyksenä tarkoitettu, haluaisin pohdintaa että miksi se on niin että nykyään herrasmies on harvinaisuus?
Tänäänkin nuori mies etuili naisten eteen kassajonossa.
En ole kummankaan sukupuolen puolella, tarkoitus ei ole haukkua ketään. Ihan yleisellä tasolla liittyy käytöstapoihin, jotka vaikuttaa monilta ihmisiltä puuttuvan. Mutta MIKSI?
Joku vastaisi että nykyajan vanhemmat eivät enää samoissa määrin opeta käytöstapoja, mutta, voihan niitä itsekin opetella.

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avannut naisille ovia ja päästänyt heidät edelleni kassajonossa. Olen kysynyt itkevältä naiselta tarvitseeko hän apua. Teen näin jatkossakin, koska käytöstavat on mielestäni hieno asia.

En ole kuitenkaan seurustellut kertaakaan ja seksiäkin harrastanut hyvin harvoin, joten joku voisi kysyä onko järkeä olla noin kohtelias, jos röyhkeämmällä käytöksellä saa todennäköisemmin "hyötyä".

Ja en edelleenkään oleta, että nainen olisi p*llua velkaa kun avaan hänelle oven, älkää nyt sitä tulko huutelemaan

Vierailija
62/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.

Käyttäydyn herrasmiesmäisesti niitä naisia kohtaan jotka tunnen ja tiedän heidän sen ansaitsevan. Noin yleensä olen vain kevyesti herrasmiesmäinen koska naisissa on niin paljon pöhköjä, jotka eivät mitään herrasmiesmäisyyttä ansaitse.

Katsahdan sivuun, kun näen ihmisen, joka kuvittelee olevansa herrasmies, mutta ei tiedä mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa. Moukka ei herätä kunnioitustani, enkä tarvitse hänen huomiotaan.

Olen silti lady, enkä halua nolata edes moukkamaisesti käyttäytyvää miestä. Jätän huomiotta, etten näkisi hänen häpeäänsä, jota hän ei ymmärrä.

Olen kerran elämässäni kohdannut gentlemannin. Hän oli käytökseltään luontevan miehekäs, suora, avoin ja kohtelias kaikille paikalla oleville, sukupuoleen, ikään ja arvoon katsomatta.

Olin hänelle lady, kuten kaikki paikalla olleet naiset. Iästä, painosta, ulkonäöstä ja tyylistä riippumatta.

Tästä hetkestä lähtien minusta tuli lady. Tiedän mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa.

Olen tavannut monta itsenimitettyä "ladya". Jostakin syystä jokainen ollut persoonaton, tyhjä kuori. Kiertäkää miehet nämä lady-liket kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiesmäisyys katoaa naisen ikääntymisen myötä.

Kyllä minulle avattiin ovia ja päästettiin jonossa jopa edelle, autettiin painavien kantamusten kanssa ja tervehdittiin kohteliaasti, kun olin nuori ja kaunis.

Nyt kun olen harmaantuva ja vanheneva keski-ikäinen, miehet tönivät väkijoukossa surutta, etuilevat, lämäävät oven kasvoille, astuvat varpaille eivätkä nyökkää kohteliaasti ohittaessaan käytävällä, ellei olla tuttuja.

Kuinka monta kertaa miehet ovat astuneet varpaillesi?

Vierailija
64/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksinvonkauspalstat on herrasmiehiä tulvillaan.

Vierailija
65/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saastainen Vaasa.

Vierailija
66/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luonnostani melkoinen herrasmies ja kohteliaat eleet tulevat kuin selkärangasta. Täten olen oppinut jo tunnistamaan hienovaraisista eleistä kiitolliset sekä kiittämättömät mulkvistit, joten oven hetkosen pidätteleminen riippuu nykyään omasta fiiliksestä. Moukkia on tullut kohdattua niin paljon, että on tullut aika siirtyä kouluttavaan vaiheeseen esimerkistä. Etuilevat vanhukset tästä kuulevatkin piikikkäänä vattuiluna, mutta annan nyt suorittaa ostoksensa natisevien luidensa kanssa silloin kun siihen kassalle sattuvat pamahtamaan.

Nuorissa ja kauniissa naisissa näen vielä paljonkin toivoa ja heille olen mitä kohteliain, tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
67/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiesmäisyys katoaa naisen ikääntymisen myötä.

Kyllä minulle avattiin ovia ja päästettiin jonossa jopa edelle, autettiin painavien kantamusten kanssa ja tervehdittiin kohteliaasti, kun olin nuori ja kaunis.

Nyt kun olen harmaantuva ja vanheneva keski-ikäinen, miehet tönivät väkijoukossa surutta, etuilevat, lämäävät oven kasvoille, astuvat varpaille eivätkä nyökkää kohteliaasti ohittaessaan käytävällä, ellei olla tuttuja.

En mä ole saanut tällaistä kohtelua kuin Suomen rajojen ulkopuolella.

Vierailija
68/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla moni nainen etuilee miesten eteen kassajonossa. Mistä silloin on kyse?

Voimaantuneesta naisesta, joka näytti setämiehelle paikkansa. Eli hyvästä asiasta. Roolit vaihdettuna kyse onkin sen sijaan pahasta asiasta. Kyse ei siis ole siitä, mitä tekee, vaan siitä, kuka tekee. Teon hyvyys tai pahuus määrittyy tekijän, ei teon, mukaan.

Simple as that.

Miksi ajattelet näin?

Minusta tuo on typerä ja lapsellinen näkemys, mutta sinulla lienee jokin syy levittää tuollaista ajatustapaa? Kerro, oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
69/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ovat klassisesti naiselliset naiset kadonneet? Samassa rytäkässä meni herrasmiehet.

Miten määrittelet klassisesti naisellisen naisen? Ja miksi miehen oleminen on noin vahvasti riippuvaista naisista? Eikö mies osaa olla mies ihan omana itsenään?

Vierailija
70/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten ihan hauska kirja, Joonas Konstigin Vuosi herrasmiehenä.

Siinä nelikymppinen punkkariperheenisä kyllästyi omaan kiukuttelevaan käytökseensä ja halusi olla lapselleen parempi roolimalli, hän päätti alkaa ottamaan selvää mitä herrasmiesmäisyys on ja voisiko hän omaksua jotakin siitä. Koe onnistui hyvin.

Kirjassa hän mm. sanoi jotakin siihen suuntaan, että kun hän alkoi suhtautua vaimoonsa kuin leidiin, vaimonkin suhtautumimen häneen muuttui. Ja että on mukavampaa olla, kun käyttäytyy hyvin ja saa muut ihmiset viihtymään. Hän mm. lopetti pahan puhumisen muista ihmisistä, kiroilemisen ja opetteli yleisiä käytöstapoja, ja piti siitä minkälaiseksi hän muuttui.

Suosittelen lämpimästi kirjaa,

T. 30-vuotias panseksuaali feministinainen

Tietenkin feministi haluaa miesten nostavan naiset jalustalle. Kiitos vahvistuksestasi. 

Miten mies nostaa naisen ”jalustalle”, jos hän lopettaa kiroilemisen, lakkaa puhumasta pahaa muista IHMISISTÄ, opettelee yleisiä käytöstapoja ja itsekin pitää muutoksestaan?

Ps. Mikä on tämä jalusta, josta jatkuvasti jauhat? (Oletan, että olet sama jankuttaja, koska tuota jalustaa tapaa vain tällaisissa ketjuissa ja aina hyvin samantyyppisesti kirjoittavan keskustelijan näppikseltä tulleena.)

Vierailija
71/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on yleisesti ottaen moukka ja vielä ylpeä siitä. Kun suomalainen pariskunta käy ruokakaupassa, nainen maksaa ja raahaa painavia kauppakasseja. Mies on todennäköisesti istunut vittuuntunena kaupan penkillä sen sijaan, että olisi ollut edes mukana miettimässä mitä tarvitaan.

Tämä on niin totta! En tajua, missä vaiheessa meilläkin tilanne meni tällaiseksi. Eilenkin minä tein ostokset, maksoin ne ja raahasin täydet kauppakassit autoon. Mitä mies teki? Istui autossa nyreänä, kun joutui odottamaan. Ja miksi oli autossa? Siksi, että tunki väkisin mukaan ”kuskiksi”, koska aika käy pitkäksi kotona.

Tähän on kyllä saatava muutos! 😤

Vierailija
72/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP äläpä höpötä

Avaan aina oven naiselle. Suurin osa kiittää, mutta varsinkin nuoremmssa naisissa osa niin tolloja etteivät edes kiittää tajua.

t.herrasmies

Vierailija
73/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten ihan hauska kirja, Joonas Konstigin Vuosi herrasmiehenä.

Siinä nelikymppinen punkkariperheenisä kyllästyi omaan kiukuttelevaan käytökseensä ja halusi olla lapselleen parempi roolimalli, hän päätti alkaa ottamaan selvää mitä herrasmiesmäisyys on ja voisiko hän omaksua jotakin siitä. Koe onnistui hyvin.

Kirjassa hän mm. sanoi jotakin siihen suuntaan, että kun hän alkoi suhtautua vaimoonsa kuin leidiin, vaimonkin suhtautumimen häneen muuttui. Ja että on mukavampaa olla, kun käyttäytyy hyvin ja saa muut ihmiset viihtymään. Hän mm. lopetti pahan puhumisen muista ihmisistä, kiroilemisen ja opetteli yleisiä käytöstapoja, ja piti siitä minkälaiseksi hän muuttui.

Suosittelen lämpimästi kirjaa,

T. 30-vuotias panseksuaali feministinainen

Tietenkin feministi haluaa miesten nostavan naiset jalustalle. Kiitos vahvistuksestasi. 

Miten mies nostaa naisen ”jalustalle”, jos hän lopettaa kiroilemisen, lakkaa puhumasta pahaa muista IHMISISTÄ, opettelee yleisiä käytöstapoja ja itsekin pitää muutoksestaan?

Ps. Mikä on tämä jalusta, josta jatkuvasti jauhat? (Oletan, että olet sama jankuttaja, koska tuota jalustaa tapaa vain tällaisissa ketjuissa ja aina hyvin samantyyppisesti kirjoittavan keskustelijan näppikseltä tulleena.)

Herrasmiesmäisyys ei ole ainoastaan suhteessa naisiin, vaan myös muihin ihmisiin. Suhteessa ihan jokaiseen, opettajaan, lääkäriin, kaupan kassaan, ihan jokaiseen ihmiskohtaamiseen.

Vierailija
74/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvolla mennään? Ja jos kerran ollaan sortajia, niin sorretaan sitten vaikka kaupan jonossa.

Vierailija
75/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies on setämies.

Vierailija
76/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on yleisesti ottaen moukka ja vielä ylpeä siitä. Kun suomalainen pariskunta käy ruokakaupassa, nainen maksaa ja raahaa painavia kauppakasseja. Mies on todennäköisesti istunut vittuuntunena kaupan penkillä sen sijaan, että olisi ollut edes mukana miettimässä mitä tarvitaan.

Tämä on niin totta! En tajua, missä vaiheessa meilläkin tilanne meni tällaiseksi. Eilenkin minä tein ostokset, maksoin ne ja raahasin täydet kauppakassit autoon. Mitä mies teki? Istui autossa nyreänä, kun joutui odottamaan. Ja miksi oli autossa? Siksi, että tunki väkisin mukaan ”kuskiksi”, koska aika käy pitkäksi kotona.

Tähän on kyllä saatava muutos! 😤

Mies toimi fiksusti. Ei nyt korona-aikaan kuulu koko perheen käydä ostoksilla.

Vierailija
77/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy kun nainen voimaantuu liiaksi.

Ei kuulunu mitenkään aiheeseen. Oli vain tyrmäys peliä ja tyrmääjä hieman tummempi.

Vierailija
78/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei tosiaankaan tarkoita sitä, että pujahdetaan ovesta eikä huomioida takana tulijaa, tai kiilata vanhuksia kassajonossa. Nämä on vaan esimerkkejä lievemmästä päästä, miten alle 40-vuotiaat miehet käyttäytyy.

Puhumattakaan siitä miten samanikäiset naiset käyttäytyy. Huh huh kun on törkeää settiä.

M33

Vierailija
79/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuollut sukupuuttoon sellaisen käytöksen ansaitsevien naisten mukana. Siinä samassa rytäkkässä meni niin herrasmiesmäisen käytöksen ansaitsevat kuin normaalipainoisetkin naiset. Herrasmiesmäinen käytös on varattu vain sellaisille hyvännäköisille, normaalipainoisille, klassisen tyylikkäille ja hyvän tuoksuisille naisille. Eli juuri päinvastaisille kuin mitä nämä nyky otukset ovat, joita erheellisesti naisiksi kutsutaan.

Käyttäydyn herrasmiesmäisesti niitä naisia kohtaan jotka tunnen ja tiedän heidän sen ansaitsevan. Noin yleensä olen vain kevyesti herrasmiesmäinen koska naisissa on niin paljon pöhköjä, jotka eivät mitään herrasmiesmäisyyttä ansaitse.

Katsahdan sivuun, kun näen ihmisen, joka kuvittelee olevansa herrasmies, mutta ei tiedä mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa. Moukka ei herätä kunnioitustani, enkä tarvitse hänen huomiotaan.

Olen silti lady, enkä halua nolata edes moukkamaisesti käyttäytyvää miestä. Jätän huomiotta, etten näkisi hänen häpeäänsä, jota hän ei ymmärrä.

Olen kerran elämässäni kohdannut gentlemannin. Hän oli käytökseltään luontevan miehekäs, suora, avoin ja kohtelias kaikille paikalla oleville, sukupuoleen, ikään ja arvoon katsomatta.

Olin hänelle lady, kuten kaikki paikalla olleet naiset. Iästä, painosta, ulkonäöstä ja tyylistä riippumatta.

Tästä hetkestä lähtien minusta tuli lady. Tiedän mitä se merkitsee ja mihin se velvoittaa.

Olen tavannut monta itsenimitettyä "ladya". Jostakin syystä jokainen ollut persoonaton, tyhjä kuori. Kiertäkää miehet nämä lady-liket kaukaa.

Arvostan mielipidettäsi, ja tämä oli osin myös se, mitä tarkoitin. Ilmeisesti jokaisen naisen tulisi pyrkiä siihen, että olisi ilmaa tietyn tyyppisille miehille, jotka leikkivät herrasmiestä saadakseen tyydytettyä tarpeensa lennellä kukasta kukkaan. Naisen ei pitäisi antaa kohdella itseään kertakäyttöesineenä tai leluna.

Uskon, että mieheni ei myöskään pahastu asiasta. Ei muuten ole koskaan edes juolahtanut mieleen kysyä, pitääkö hän minua persoonattomana, tyhjänä kuorena. Olen aistivinani, että ei..

On hyvä, että sivistät itseäsi ja laajennat käsitystäsi itsestäsi ja ympäröivästä maailmasta. Meillä on vain tämä yksi elämä maan päällä, ja meidän tulisi elää se hyvin.

Itsetuntemus, hyvät käytöstavat ja kunnioittava suhtautuminen kaikkiin ihmisiin, se ei koskaan mene pois muodista. Se on kestävää kehitystä.

Omalla kohdallani en ole ajatellut, että olisin ladylike, jos mies ei ansaitse parempaa. En osaa ajatella, että olisin vain kevyesti hienostunut ja ajattelisin toista roskana, joka ei ansaitse parempaa koska käyttäytyy kuin moukka. Olen lady, ja elän arvojeni mukaisesti. Tiedän myös mitä ansaitsen. Ehkä moukkamaisesti käyttäytyvät miehet tiedostavat tämän, ja kiertävät siksi minut kaukaa?

Kohtaan elämässäni enemmän miehiä, jotka voin määritellä herrasmiehiksi, vaikka heissä ei kaikissa olekaan menneiden aikojen eleganssia ja karismaa. He tietävät mitä ansaitsen - saman, minkä jokainen mies ja nainen ansaitsee. Ihmisarvoon perustuvan kunnioituksen toista ihmistä kohtaan.

Vierailija
80/241 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektinaalinen feminismi tappoi herrasmiehet.