Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin juuri Helsingissä ulkona 2vko tunnollisen karanteenini jälkeen ensimmäistä kertaa, mitä vit%%ua ihmiset!

Vierailija
09.04.2020 |

Töölössä kentällä 10-15 ukon porukka pelaa katulätkää, mitä helvettiä oikeesti!
Tänkö takia itse kärsin karanteenissa tunnollisesti?
Nyt alkaa usko menemään oikeesti.

Kommentit (394)

Vierailija
201/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko ja Uusimaa vyöryy mökkikauden avajaisiin, vaviskaa landella.

Vierailija
202/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin osittain järkyttynyt ihmisten täydellisestä välinpitämättömyydestä, kassajonossa tungetaan iholle, yskitään pärskitään ympäriinsä laittamatta kättä suutansa eteen, torikokouksia keskellä käytävää jne jne

Myönnän että itsekin rampannut kaupassa turhaan esim suklaapatukan takia mutta sentään joka kerta pessyt kädet ja käytän desiä jos kaupassa saataville, pidän reilun metrin väliä jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä ilmiöt lopulta yllättäviä? Valtaosa väestöstä on ns. harmaata massaa. Gaussin keskialuetta. Sitä keskinkertaista väkeä, kaikinpuolin. Sitä joka ei ole ikinä jaksanut panostaa kunnolla mihinkään, mutta haukkuu mm. naapurin kirurgia hienosta autostaan samalla klikuttaen tyhjänpäiväiselle bloggaajalle tuloja lifestyle-kusetuksistaan.

Eikä siinä mitään, tämä kaikki on täysin luonnollista ja maailmanlaajuista statistiikkaa, niin sen on oltavakin.

Mutta auta armias olla niitä jotka hoitavat asiat kunnolla, niitä jotka panostavat, niitä jooden selkäranka kestää. Se on kova osa huomata ympärillään tämän masentavan heikkouden ja itsekkyyden, vaikka ”sota” on päällä. Sama välinpitämättömyys ilmenee toki aina, yleensä sen vuoksi ei vain itse ole hengenvaarassa.

Todella osuvasti sanottu.

Vierailija
204/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäväävälinpitämättömyyttä kirjoitti:

Olen itsekin osittain järkyttynyt ihmisten täydellisestä välinpitämättömyydestä, kassajonossa tungetaan iholle, yskitään pärskitään ympäriinsä laittamatta kättä suutansa eteen, torikokouksia keskellä käytävää jne jne

Myönnän että itsekin rampannut kaupassa turhaan esim suklaapatukan takia mutta sentään joka kerta pessyt kädet ja käytän desiä jos kaupassa saataville, pidän reilun metrin väliä jne

Niinpä niin! MINÄ KYLLÄ SAAN TEHDÄ MITÄ HALUAN. Ja samalla kauhistelen ja tuomitsen muita! Hohhoijaa. Ketju täynnä näitä "minä menin kauppaan ja joku muukin oli kehdannjt tulla sinne". Pää pois omasta perseestä, kiitos!

Vierailija
205/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin osittain järkyttynyt ihmisten täydellisestä välinpitämättömyydestä, kassajonossa tungetaan iholle, yskitään pärskitään ympäriinsä laittamatta kättä suutansa eteen, torikokouksia keskellä käytävää jne

Itse käyn isossa marketissa pk-seudulla ja porukat on ollu yllättään huomaavaisia, välillä ihan hymähtelen itsekseni. Jatkuisipa tämä toisten huomioiminen myös koronan jälkeen.

Vierailija
206/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitteet pitäisi purkaa ja sen Marin myös tekee. Kun tauti käy läpi kaikki nopean pääsemme takaisin arkeen. Maskit hidastavat leviämistä kuin muutkin rajoitukset. Ei virusta pidä pelätä, se kuuluu elämåän

Perheessämmd kolmella ollut nyt korona, mies oli reilun viikon sairaalassa ja nyt kunnossa. Mielestäni meitä potilaita voisi käyttää viruksen levittämiseen, vähän kuin vesirokossa. Minä olen vapaaehtoinen levittämään. Ensin lapsille, siitä sen saa aikuisetkin sitten aikanaan. Lapsilla korona ei juurikaan tunnu missään, omalla vain kuume ja vähän yskää

Mielenterveys menee ihmisillä ja tulee perhesurmiq jos rajoitukset jatkuu. Me emme kyllä ole niitä noudattaneet koska korona ei pelottanut emmekä pelkää vieläkään, vaikka 2 lasta vielä käymättä läpi koronan.

Mielenterveys menee? Oltu pari viikkoa ilman normaaleja aktiviteetteja ja mielenterveys menee?

Onko tämä jokin vitsi?

Mitä hemmetin pullamössöjengiä tässä maassa asuu?

En tiedä vitsaiko tuo, jolta kysyt, mutta kyllä itse olen ehdottomasti huolissani monesta yksinäisestä ihmisestä ja perheistä, joissa asiat eivät ole hyvin. On uutisoitu huomattavasti mielenterveysongelmien, perheväkivallan ja päihdeongelmien lisääntyneen näiden reilun kolmen viikon aikana. Miksi tämä on mielestäsi vitsailun aihe?

Hyvin todennäköisesti moni tulee myös kuolemaan ja voimaan todella huonosti koronan aiheuttamien rajoitusten vuoksi.

Vierailija
207/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin! MINÄ KYLLÄ SAAN TEHDÄ MITÄ HALUAN. Ja samalla kauhistelen ja tuomitsen muita! Hohhoijaa. Ketju täynnä näitä "minä menin kauppaan ja joku muukin oli kehdannjt tulla sinne". Pää pois omasta perseestä, kiitos!

Tarkoittaa sitä että muutkin kuin minä voisivat noudattaa ohjeistuksia:pestään/ desinfioidaan kädet ennen kaupaaan menoa ja koska monissa kaupoissa on näkyvillä desipullot, jos yskittää yskii hihaansa tai paperiin ei ympäri kauppaan, ei lääpi turhaan tuotteita, ei mene kassajonossa iholle kiinni vaan pitää sen metrin välin, myös kaupassa kiertäessä väli

Vierailija
208/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin 70 prosenttia sairaalahoitoa vaativista tapauksista on ollut miehiä. Tämä on luonnonvalintaa.

Luonnonvalintaa olisi myös se, että moni meistä äideistä kuolisi synnytykseen tai sen jälkikomplikaatioihin.... Eli enpä nyt alkais tuohon...

Vierailija
209/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei desi mitään auta. Typerää touhua.

Sen sijaan saippua ja vesi.

Vierailija
210/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettyperä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä että muutkin kuin minä voisivat noudattaa ohjeistuksia:pestään/ desinfioidaan kädet ennen kaupaaan menoa ja koska monissa kaupoissa on näkyvillä desipullot, jos yskittää yskii hihaansa tai paperiin ei ympäri kauppaan, ei lääpi turhaan tuotteita, ei mene kassajonossa iholle kiinni vaan pitää sen metrin välin, myös kaupassa kiertäessä väli

Mikset itse noudata sitä, että turhaa oleskelua ihmisten ilmoilla on VÄLTETTÄVÄ? Suklaapatukan ostaminen ei todellakaan ole mikään välttämättömyys... mut juu, jatka vaan muiden paheksukista ja kyttäämistä.

Vierailija
211/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekat 2,5 viikkoa tunnollisessa karaiteenissa, mutta nyt ei kyllä enää kiinnosta. Kävin tänään halpakaupassa ja rautakaupassa eikä yhtään kiinnosta enää etäisyyden pitäminen tai eristäytyminen. Tulee korona jos on tullakseen.

Vierailija
212/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Korona taitaa levitä laajalle Suomessakin :(

Ja nämä samat itsekkäät ja välinpitämättömät syyttää maan hallitusta, jos korona leviää. Eivätkä tajua oman toimintansa vaikutusta.

Oletat että kaikilla on korona?

Tuskin.

Lue tilastoja.

Vierailija
213/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä asoita ilmaantuu, valtava digiloikka kautta yhteiskunnan ja eläkeläisiä ei enää tarvita lapsevahteina, saavat nauttia ansaituista eläkevuosistaan.

Vierailija
214/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, mulla on lapsi ja olen opiskelija, nyt etätehtäviä kotona teen ja mieheni lomautettiin töistä. Ollaan kaikki 3 kotona siis. Kukaan meistä ei ole nähnyt maaliskuun jälkeen kavereitaan. Käymme kaupassa yksin, emme koko perheen kesken. Lapsi ei saa mennä pihalle hiekkalaatikolle ja keinulle, jos siellä on muita.

Ensimmäisten kahden viikon kotona olemisen jälkeen kun menin ensimmäistä kertaa Kallioon kotoani asioille, ällistyin näkemästäni. Tuntui, ettei koko koronaa olisikaan ollut. Ihmisiä meni solkenaan, kavereidensa kanssa päpättivät. Tuli sellainen olo itselle, että miksi minä kärsin yksinäisyydestä ja kavereiden kaipuusta kun ei nuo muutkaan ajattele.

Eilen kävin kaupassa aamulla ja suunenäalueensa huivilla peittänyt mies tunkee puolen metrin päässä kiinni takana ja kun laitan ostokseni hihnalle ja ne ovat vähän valuneet eteenpäin, tyyppi rupee lappaa läheltä omia ostoksiaan hihnalle.

Eikä ole eka kerta. 99% kauppakerroistani ihmiset tunkee lähes takamuksessa kiinni ja jos liikahdan yhden jalkaterämitan verran eteenpäin, he seuraavat heti maanisesti lähemmäs. Eikä tilaa anneta käytävillä.

Kadulla kävelevät useat vielä usein vierekkäin välittämättä, että takaa tuleva joutuu väistämään ojan kautta, jos ei halua hihaa hipoen mennä ohi.

Minä toivoin, että tää korona opettaisi ihmisiä just vaikka kauppajonoissa pitämään väliä, koska olen tätä ennenkin inhonnut kaikenlaisissa jonoissa takana hönkiviä ihmisiä. En ymmärrä, miten ei vieläkään mene kaaliin pitää väliä!

Melkein toivon, että nää ”minä ja minun tarpeeni menevät kaiken rajoitusten ja suositusten yli” saisivat, tai joku heidän läheisensä saisivat rankan koronataudin, että silmät aukeaisi omalle käytökselle. Valitettavasti tällä hetkellä korona näyttäytyy vain niin näkymättömänä ja kaukaisena uhkana, mistä lukee vain lehdistä ja netistä. Sitten kun se osuisi omaan nilkkaan, nöyrtymistä saattaisi tapahtua.

Vierailija
215/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Korona taitaa levitä laajalle Suomessakin :(

Ja nämä samat itsekkäät ja välinpitämättömät syyttää maan hallitusta, jos korona leviää. Eivätkä tajua oman toimintansa vaikutusta.

Oletat että kaikilla on korona?

Tuskin.

Lue tilastoja.

Opettele sinä lukemaan ja tulkitsemaan niitä tilastoja ja uutisia oikein. Sinäkin voit olla oireeton kantaja. Senkin arvon herra minä täydellisyys.

Vierailija
216/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

221 jatkaa..

Omakohtaista kokemusta tuosta taudista on sen verran, että miehen pari kaveria sairastanut tämän ja toisen nuori tuttu kuoli tähän. Kyllä ne kertomukset tuo perspektiiviä omaan suhtautumiseen taudin uhkaan.

Ja kuulemma onkin omituinen tauti sairastaa.

Ja se juurikin kun ei voi tietää, miten rankasti itseen iskee se ja taudin jälkeen vielä voi olla kauan alikuntoisena.

Eli en lähtisi nipottamaan vain riskiryhmien vastuusta pysyä rajoitteiden sisällä, kun ei varmasti tiedä, tuleeko tauti itselle asteikolla 1-100 iästä ja peruskunnosta riippumatta.

Siksi toivoisin kaikkien tuolla ulkona kavereidensa kesken tapailevien miettimään vähän, millä tavalla siellä heiluu menemään ympäri kyliä ja kauppoja.

Vierailija
217/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen S-marketissa Tampereella. Kassajonossa kukaan ei enää noudattanut mitään turvavälejä vaikka ne on lattiaan teipattukin. Kaiken huippu oli kun jätin itse reilu metrin välin ja joku ukko yritti jo kiilata siihen väliin kun ei TAJUNNUT että pidän tarkoituksella etäisyyttä. 

Mulla oli kans yhessä kaupassa näin, odotin kassajonossa, edessäni oleva asiakas oli maksupäätteellä ja minä odotin kassahihnan lähellä että alan laittaa omia ostoksia, kunhan maksua suorittava asiakas on siirtynyt pakkaamaan.

Siihen kaarsi yhtäkkiä takavasemmalta keski-ikäinen mies kärrynsä kanssa meidän väliin yhtäkkiä ja seurasin äimistyneenä tilannetta että mitä ihmettä tuo mies tekee??! Katsahdin kassamyyjään, joka äkkiä lausahti miehelle, joka oli juuri aikeissa iskeä ensimmäisen tavaransa kärryistään hihnalle, että ”anteeksi herra Jonon pää on tuolla takana”. Tajuttoman sokea ukko!!

Vierailija
218/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iloinen tästä tilanteesta, eipä vaikuta mun ystävyys suhteisiin ku ei niitä ole, ihmiset jotka ei noudata ohjeistusta niin sietääkin sairastua

Vierailija
219/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä, mulla on lapsi ja olen opiskelija, nyt etätehtäviä kotona teen ja mieheni lomautettiin töistä. Ollaan kaikki 3 kotona siis. Kukaan meistä ei ole nähnyt maaliskuun jälkeen kavereitaan. Käymme kaupassa yksin, emme koko perheen kesken. Lapsi ei saa mennä pihalle hiekkalaatikolle ja keinulle, jos siellä on muita.

Ensimmäisten kahden viikon kotona olemisen jälkeen kun menin ensimmäistä kertaa Kallioon kotoani asioille, ällistyin näkemästäni. Tuntui, ettei koko koronaa olisikaan ollut. Ihmisiä meni solkenaan, kavereidensa kanssa päpättivät. Tuli sellainen olo itselle, että miksi minä kärsin yksinäisyydestä ja kavereiden kaipuusta kun ei nuo muutkaan ajattele.

Eilen kävin kaupassa aamulla ja suunenäalueensa huivilla peittänyt mies tunkee puolen metrin päässä kiinni takana ja kun laitan ostokseni hihnalle ja ne ovat vähän valuneet eteenpäin, tyyppi rupee lappaa läheltä omia ostoksiaan hihnalle.

Eikä ole eka kerta. 99% kauppakerroistani ihmiset tunkee lähes takamuksessa kiinni ja jos liikahdan yhden jalkaterämitan verran eteenpäin, he seuraavat heti maanisesti lähemmäs. Eikä tilaa anneta käytävillä.

Kadulla kävelevät useat vielä usein vierekkäin välittämättä, että takaa tuleva joutuu väistämään ojan kautta, jos ei halua hihaa hipoen mennä ohi.

Minä toivoin, että tää korona opettaisi ihmisiä just vaikka kauppajonoissa pitämään väliä, koska olen tätä ennenkin inhonnut kaikenlaisissa jonoissa takana hönkiviä ihmisiä. En ymmärrä, miten ei vieläkään mene kaaliin pitää väliä!

Melkein toivon, että nää ”minä ja minun tarpeeni menevät kaiken rajoitusten ja suositusten yli” saisivat, tai joku heidän läheisensä saisivat rankan koronataudin, että silmät aukeaisi omalle käytökselle. Valitettavasti tällä hetkellä korona näyttäytyy vain niin näkymättömänä ja kaukaisena uhkana, mistä lukee vain lehdistä ja netistä. Sitten kun se osuisi omaan nilkkaan, nöyrtymistä saattaisi tapahtua.

Asun itse Vallilassa ja ihmettelen samaa. Ihan tavanomainen ihmismassa tuntuu olevan liikkeellä päivittäin, vaikka pitäisi pysyä kotona. Ei ihme että tartuntalukemat eivät nyt sitten lähteneetkään laskuun, vaikka siltä jo näytti. Itse käyn kaupassa vanhemmilleni kerran viikossa ja itselleni siinä samalla, muuten pysyn omissa oloissani. Ärsyttää ettei rajoituksia noudateta! Pahoin pelkään, että tässä tulee vielä tiukennuksia liikkumiseen, vaikka Uudenmaan rajat aukeaisivatkin.

Vierailija
220/394 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pikkukylällä sama meininki. Lapsi huomasi jäätelökioskin avanneen, ja koska ympäristö oli tyhjä, suostuin ostamaan kioskista (lähimaksulla) yksittäispakatun jäätelön (käsidesiä tietenkin käyttäen, ja lapselle avasin jätskin valmiiksi). Istuttiin sitä syömään penkille, ja kiva oli seurata, kun paikalle tuli seuraavaksi nelihenkinen perhe. Iskä pyyhkäisi sormella nuuskan huulestaan siihen muutaman metrin päähän kiskasta ja siirtyi sitten tilaamaan ja jakelemaan jälkikasvulleen samoilla käsillä irtojäätelötötteröitä.

Matkamme jatkui koulun pihaan, jossa lapseni halusi hetken kiipeillä telineessä. No joo, piha oli tyhjä, joten antaa mennä. Hetken päästä löysi paikalle äskeinen perhe ja tuli tietenkin samaan telineeseen! Tempaisin oman 3-vuotiaan vähän turhankin vikkelään syliin ja sainkin sit kantaa itkevänä kotiin - melkein tärisytti raivosta tuollaiset porukat, joita ei yhtään kiinnosta. Kiva tulla niillä nuuskasormilla meistä metrin päähän lääppimään samoja puolapuita. 🤬

Jaksuja nyt siihen tärinään.

Huomaatko muuten, etten ole kovin hysteerinen asian suhteen - veinhän lapseni jopa näin korona-aikana jätskille ja päästin kiipeilytelineeseen leikkimään sen sijaan, että olisimme syöneet kotipihassa jätskit omasta pakkasesta?

Niinpä. Se, mikä raivostutti, oli se, että vaikka itse noudattaisi julkisella paikalla fiksuja ja suositeltuja käytänteitä, toiset urpoilevat menemään niin, ettei asialla olekaan mitään väliä. Minusta on tänä aikana oikeasti tosi ajattelematonta kaivaa sitä nuuskaa naamasta ja hiplata samoilla käsillä lasten leikkipaikan telinettä JA tunkea oma perheensä metrin etäisyydelle muista leikkijöistä, vaikka samassa pihassa olisi paljon muutakin tekemistä. Mutta ok, että se on monelle täällä ok - siksihän näitä valtion rajoituksia tarvitaan, etteivät kaikki kykene omaehtoisesti toimimaan oikein.