Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PELKÄÄTKÖ Koronavirusta?

Maria01
08.04.2020 |

Pelottaako virus? Ja miten suojaudut virukselta?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, mutta minut on reilut pari viikkoa sitten leikattu ja varsinkin alussa pelotti hysteerisesti se yskiminen, kun jo varovainen niistäminenkin sattui julmetusti leikkaushaavaan. Nyt yskiminen ja aivastelu sattuvat, mutta eivät enää sietämättömästi. Miehellä on ehkä korona, joten kohta taidan päästä itsekin kokeilemaan minkälaisena versiona sen itse sairastan. 

Vaikka tauti voi olla tosi vaikea eikä sen sairastaminen varmasti ole herkkua, niin en minä itse kuolemaa pelkää. Lapsi on jo aikuinen ja naimisissa, sen puolesta ei ole hätää. 

Vierailija
62/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä hauskaa kun suomalaiset luule olevansa bunkkerissa kun silti sama virus joka maassa hahaha.. Suomi on seuraava Italia, juuri sen takia kun monet nauroivat alussa ja matkustelivat siitä huolimatta, vähän letkatanssia ja vieläkin monet hilluvat missä haluavat. Monet on ilman maskia. Toinen asia mitä ihmettelin kun influenssa on melkein kokonaan hävinnyt Suomessa tilaston mukaan, eli nyt kansa on vasta alkanut pitää parempaa huolta hygieenistä. Tämä kertoo jo paljon.

THL ja hallitus mistä näille maksetaan? Katsokaa muita maita, sakkoja ja vankeus jos rikkoo sääntöjä eli siis välittävät riskiryhmän ihmisistä. Suomessa isoin huoli on monella talous ja raha, kuten valtio jolle raha on nyt etusija. Mitä ihminen tekee rahalla haudassa? Ei varmaan mitään.

Tämä on vasta alku ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIkeastaan kyse on kuolemanpelosta., ei koronaviruksen pelosta, jos ollaan rehellisiä.

No vaikka en kuolisi niin pelkään saavani rajun muodon taudista ja kärsiväni kovasti. Kammoan myös sairaaloita. Olin 4v sitten viisi päivää sairaalassa onnettomuuden jälkeen ja se oli aivan kamalaa. Hoitajat ihania jne mutta silti sain traumoja.

Vierailija
64/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve pelko on syytä olla.

Vierailija
65/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossapian kirjoitti:

On se kyllä hauskaa kun suomalaiset luule olevansa bunkkerissa kun silti sama virus joka maassa hahaha.. Suomi on seuraava Italia, juuri sen takia kun monet nauroivat alussa ja matkustelivat siitä huolimatta, vähän letkatanssia ja vieläkin monet hilluvat missä haluavat. Monet on ilman maskia. Toinen asia mitä ihmettelin kun influenssa on melkein kokonaan hävinnyt Suomessa tilaston mukaan, eli nyt kansa on vasta alkanut pitää parempaa huolta hygieenistä. Tämä kertoo jo paljon.

THL ja hallitus mistä näille maksetaan? Katsokaa muita maita, sakkoja ja vankeus jos rikkoo sääntöjä eli siis välittävät riskiryhmän ihmisistä. Suomessa isoin huoli on monella talous ja raha, kuten valtio jolle raha on nyt etusija. Mitä ihminen tekee rahalla haudassa? Ei varmaan mitään.

Tämä on vasta alku ;)

Niin ihminen ei tosiaan tee mitään rahalla haudassa. Mutta miten sinua hoidetaan sitten ilman rahaa?

Vierailija
66/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukehtumiseen on ikävä kuolla. Kaverin kaveri, maratoonari kuoli. Kuljen maskin kanssa jo ties monettako viikkoa.

Vierailija
67/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tietää kirjoitti:

Kyllä pelkään. Olen kuitenkin perusterve 30 v. Mutta minulla on useampi ystävä joka on lääkäri, sekä he tuntevat lääkäreitä mm. Italiasta ja Espanjasta. 

Tautiin voi kuolla täysin terve lapsi tai nuori ja niin on tapahtunut, se ettei sitä tiedoteta kaikille Suomalaisille on outoa.. Mutta kun lukee uutisia monella eri kielellä ja tuntee asiantuntioita, niin ei tää oo mikää pelleilyn paikka tai mikään tavallinen nuhakuume johon kuolee VAIN vanhukset ja valmiiksi sairaat. Ketään joka saa sen pahana ei voida pelastaa 100% varmuudella oli sitten teini tai terve entuudestaan. 

Tää ehkä näkyy pahiten vanhusten keskuudessa, mutta en usko että kaikki tiedotusvälineet puhuvat aina totta. Vanhusten kuolleisuus useissa valtiossa johtuu siitä, että heille ei tarjota hoitoa ja lääkärit joutuu lajittelemaan ihmisiä kuin liukuhihnalle kuka saa hengityskoneen ja kuka ei!! 

En ymmärrä lepsua suhtautumista tähän. Sitten kun riittävä määrä sukulaisia tai ystäviä on kuollut tähän herätään sillain: Ai tää onkin jotain vakavampaa...

Minä luotan lääkäreiden sanaan eniten tässä, ne on siä taistelurintamalla ja vaarantaa oman henkensä meidän vuoksi, niidenkin jotka ei rajoituksista piittaa tuon taivaallista. 

Plus se ettet itse saisi sitä vakavana ei tarkoita ettet kuljettaisi sitä vakavana eteen päin.. 

Joo ihmisiä kuolee muutenkin jnejnejne mutta tää on uusi tuntematon tauti johon ei ole lääkettä ja siksi tää otetaan ja pitäisi ottaa vakavasti! 

Se mitä juuri sinä päätät tehdä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Tehdään kaikki hyvä yhdessä tän nujertamiseksi pyysi Lääkäri ystäväni!

Oikein asiantuntioita tunnet :D Mitähän nämä asiantuntiat tuntee?

Just tällaiset vähä-älyiset pelkää eniten. Käypä harjoittelemassa oikeinkirjoitusta ja yritä uudelleen. Menee uskottavuus kommentilta, kun joka toinen sana on kirjoitettu väärin.

Vierailija
68/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, enkä suojaudu mitenkään. Kaivan edelleen nenää pesemättömin käsin. JOku virus ei pysty tekemään minulle yhtään mitään sellaista, jolla olisi mitään kovin suurta merkitystä, korkeintaan hetken epämukavuutta.

Etkö ole lukenut uutisista, miten oppi-isäsi Boriksen kävi?

Äijä taitaa kiikun kaakun jäädä henkiin ja veikkaan että esittää tästä lähtien hieman erilaisia mielipiteitä asiasta.

Vierailija
69/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänenemmän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä

99,8%

Miksi pelkäisin?

No ei kyllä pidä paikkaansa, lueppas daily mail uutisia tai ulkomaan uutisia siellä on kuollut monta perusterve lapsi ja aika paljon terveitä 20-40 vuotiaita. Daily mail sivulla näet kuvia jopa uhreista. Siellä kuolee nyt 2 min välein ihmisiä. Lisään tähän vielä youtuben uutisissa oli juuri vähän aikaa sitten: Kiina tilasi 200 000 ruumispussia Taiwanilta. Monessa maassa kuolee aika paljon tähän virukseen olit sitten terve tai et..

Kiinassa on kuollut jo 170 000 .. ja siellä on yksi kaupunki missä on nyt puoli miljoona karanteenissa. Iranissa on kuollut yli 15 000 (sisäinen tieto)

Jälkimmäiset menevät salaliittoteorioiksi, joten ne voi jättää omaan arvoonsa.

Mainitsemissasi lehdissä todellakin kuvataan traagisia kohtaloita (isossa maassa). Nämä eivät kuitenkaan muuta miksikään sitä faktaa, että kyseisten ei-riskiryhmien menehtyminen on epätodennäköistä.

Mikä on pointtisi? Haluatko, että jokainen ei-riskiryhmässä oleva juoksee paniikissa vaatimaan hoitoa lieviin oireisiin (voivat pelätessä vaikuttaa pahemmilta)? Mainitsemissa lehdissä oli myös tapauksia, joissa osa menehtyi kun ei otettu vakavasti tai päässyt linjoilta läpi. Tämä varmasti helpottuu paniikin lietsonnalla.

Yritän itse välttää sekä tartunnan, että panikoinnin. 

Vierailija
70/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit tietää kirjoitti:

Kyllä pelkään. Olen kuitenkin perusterve 30 v. Mutta minulla on useampi ystävä joka on lääkäri, sekä he tuntevat lääkäreitä mm. Italiasta ja Espanjasta. 

Tautiin voi kuolla täysin terve lapsi tai nuori ja niin on tapahtunut, se ettei sitä tiedoteta kaikille Suomalaisille on outoa.. Mutta kun lukee uutisia monella eri kielellä ja tuntee asiantuntioita, niin ei tää oo mikää pelleilyn paikka tai mikään tavallinen nuhakuume johon kuolee VAIN vanhukset ja valmiiksi sairaat. Ketään joka saa sen pahana ei voida pelastaa 100% varmuudella oli sitten teini tai terve entuudestaan. 

Tää ehkä näkyy pahiten vanhusten keskuudessa, mutta en usko että kaikki tiedotusvälineet puhuvat aina totta. Vanhusten kuolleisuus useissa valtiossa johtuu siitä, että heille ei tarjota hoitoa ja lääkärit joutuu lajittelemaan ihmisiä kuin liukuhihnalle kuka saa hengityskoneen ja kuka ei!! 

En ymmärrä lepsua suhtautumista tähän. Sitten kun riittävä määrä sukulaisia tai ystäviä on kuollut tähän herätään sillain: Ai tää onkin jotain vakavampaa...

Minä luotan lääkäreiden sanaan eniten tässä, ne on siä taistelurintamalla ja vaarantaa oman henkensä meidän vuoksi, niidenkin jotka ei rajoituksista piittaa tuon taivaallista. 

Plus se ettet itse saisi sitä vakavana ei tarkoita ettet kuljettaisi sitä vakavana eteen päin.. 

Joo ihmisiä kuolee muutenkin jnejnejne mutta tää on uusi tuntematon tauti johon ei ole lääkettä ja siksi tää otetaan ja pitäisi ottaa vakavasti! 

Se mitä juuri sinä päätät tehdä vaikuttaa muihinkin ihmisiin. Tehdään kaikki hyvä yhdessä tän nujertamiseksi pyysi Lääkäri ystäväni!

Oikein asiantuntioita tunnet :D Mitähän nämä asiantuntiat tuntee?

Just tällaiset vähä-älyiset pelkää eniten. Käypä harjoittelemassa oikeinkirjoitusta ja yritä uudelleen. Menee uskottavuus kommentilta, kun joka toinen sana on kirjoitettu väärin.

Sitten on näitä tripla vähä-älyiset jotka on pilkunxxxxxx-a eli siis kiinnittää huomioon johonkin aakkosiin hahah, uuno! Aina joku valittaa jostain oikeinkirjoituksissa, siis mitä hittoa! :D oletko oikeasti mielenvikainen? Maailmassa on isompiakin ongelmia kuin joku o i kei n ki rjoitjussss :D pelle

Vierailija
71/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedänenemmän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä

99,8%

Miksi pelkäisin?

No ei kyllä pidä paikkaansa, lueppas daily mail uutisia tai ulkomaan uutisia siellä on kuollut monta perusterve lapsi ja aika paljon terveitä 20-40 vuotiaita. Daily mail sivulla näet kuvia jopa uhreista. Siellä kuolee nyt 2 min välein ihmisiä. Lisään tähän vielä youtuben uutisissa oli juuri vähän aikaa sitten: Kiina tilasi 200 000 ruumispussia Taiwanilta. Monessa maassa kuolee aika paljon tähän virukseen olit sitten terve tai et..

Kiinassa on kuollut jo 170 000 .. ja siellä on yksi kaupunki missä on nyt puoli miljoona karanteenissa. Iranissa on kuollut yli 15 000 (sisäinen tieto)

Jälkimmäiset menevät salaliittoteorioiksi, joten ne voi jättää omaan arvoonsa.

Mainitsemissasi lehdissä todellakin kuvataan traagisia kohtaloita (isossa maassa). Nämä eivät kuitenkaan muuta miksikään sitä faktaa, että kyseisten ei-riskiryhmien menehtyminen on epätodennäköistä.

Mikä on pointtisi? Haluatko, että jokainen ei-riskiryhmässä oleva juoksee paniikissa vaatimaan hoitoa lieviin oireisiin (voivat pelätessä vaikuttaa pahemmilta)? Mainitsemissa lehdissä oli myös tapauksia, joissa osa menehtyi kun ei otettu vakavasti tai päässyt linjoilta läpi. Tämä varmasti helpottuu paniikin lietsonnalla.

Yritän itse välttää sekä tartunnan, että panikoinnin. 

hyvä että olet varovainen, minun viestin tarkoitus oli viestittää ihmisille että ei saa luulla että on 100% turvassa jos ei kuuluu riskiryhmään, enkä tietenkään suosittele että pienistä oireista soitellaan päivystykseen ei ei ei .... siis ihan sitä että PYSYKÄÄ KOTONA, välttäkää ihmiskontakteja.. näin suojataan riskiryhmäläisiä ja perusterveitä.

Vierailija
72/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tässä elämä menee ”hukkaan.

Jos Suomi olisi heti alussa ottanut vakavissaan ja nämä ensimmäiset reissaajat tai tämä ensimmäinen kinuski varoitusmerkkinä otettu huomioon niin ehkä olisimme aika normaali elämäntilanteessa. Ihmetyttää kun monessa maassa oli jo varoitusmerkit miksi näin silti pääsi käymään täällä?

THL syyllinen eli muutaman ihmisen takia 5,5 miljoona kärsii nyt vain siis Suomessa.

Hallitus myös syyllinen, mutta THL on isoin syypää tähän. Ei muuta kuin potkut!

Vierailija
73/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pelkää koronaa. Maailmassa on tuhansia minulle vaarallisempia asioita.

Vierailija
74/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan pelkää koronaa. Maailmassa on tuhansia minulle vaarallisempia asioita.

Ehkä se ei ole sinulle ”vaarallinen”, mutta kantajana voit aiheuttaa monelle turhaa kuolemaa.

Etkä sinä voi edes tietää mitä sinulle käy.

Ihmisten olisi hyvä muistaa että koronan takia kun joku menehtyy se virus on tullut vain ihmiseltä ja tämän jälkeen monet surevat, omaiset ja läheiset.

Vierailija
75/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä ITSE olet vaarallisin itsellesi, haha!

Vierailija
76/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei ole sinulle ”vaarallinen”, mutta kantajana voit aiheuttaa monelle turhaa kuolemaa.

Ihmisten olisi hyvä muistaa että koronan takia kun joku menehtyy se virus on tullut vain ihmiseltä ja tämän jälkeen monet surevat, omaiset ja läheiset.

Mikä on pointtisi? Vastuullisesti voi käyttäytyä vaikkei pelkääkään.

Vierailija
77/77 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi? Vastuullisesti voi käyttäytyä vaikkei pelkääkään.

Jos et ”pelkää” niin tuntuu siltä että elämäsi on sinulle mitätön.. sain tällaisen kuvan sinusta. 👌🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme