PELKÄÄTKÖ Koronavirusta?
Kommentit (77)
Hiljaavaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedänenemmän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä
99,8%
Miksi pelkäisin?
No ei kyllä pidä paikkaansa, lueppas daily mail uutisia tai ulkomaan uutisia siellä on kuollut monta perusterve lapsi ja aika paljon terveitä 20-40 vuotiaita. Daily mail sivulla näet kuvia jopa uhreista. Siellä kuolee nyt 2 min välein ihmisiä. Lisään tähän vielä youtuben uutisissa oli juuri vähän aikaa sitten: Kiina tilasi 200 000 ruumispussia Taiwanilta. Monessa maassa kuolee aika paljon tähän virukseen olit sitten terve tai et..
Kiinassa on kuollut jo 170 000 .. ja siellä on yksi kaupunki missä on nyt puoli miljoona karanteenissa. Iranissa on kuollut yli 15 000 (sisäinen tieto)
Tän on parasta olla satiiria. Sinun lähteesi olisivat roskalehti daily mail joka myy tosi paljon pelolla ja yliampuvilla uutisilla jotka eivät aina ole totta. Ja sitten vielä youtube uutisia? Ja oi vielä sisäistä tietoa jota kellään muulla ei ole? Onko se hyvää journalismia kun laitetaan uhrien kuvia uutisiin? Tämä kaikki jo kuulostaa turhalta pelon lietsonnalta ja trollaamiselta.
No mikä sun ongelma on nyt, mulla on tuttuja ulkomailla ja he paikallisina tietävät hieman enemmän kuin sinä uuno.
Sua taitaa pelottaa totuus.. miksi pelkäät?
Joka tapauksessa jos ei nyt ole kuollut yhteensä miljoona niin se tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin. Uhrin kuvista tarkoitin että siellä muistellaan keitä he olivat, tärkeitä työntekijöitä, lapsia tai perheenjäseniä siten omaiset viestittäneet että ottakaa vakavasti jne... ideana on että juuri sinunlainen ihminen on aiheuttanut viruksen levittämistä ja ollut turhia ihmishenkiä. Ihmisten pitää helvetti ottaa tosissaan mikä siinä on on että virusta pitäisi kaunistella? Hä? Fakta on fakta virus on Suomessa ja kyllä juuri se sama virus mikä on Italiassa ja monessa muussakin maassa! Voit unelmoida että ehkä se ei osu sinuun, sori se on väistämätöntä! Bioase tekee tehtävänsä vaikka kuinka piiloudut!
Herranen aika sinun kanssasi. Jos joku kyseenalaistaa maailman katsomuksesi niin alat heti syyttämän kyseistä henkilöä viruksen levittämisestä? Sanoinko että virus ei ole vakava asia? Tiedätkö mitä lähde tarkoittaa? Minä olen ollut tästä viruksesta Tammikuusta lähtöisin tiedossa ja olen elänyt varovaisesti, ettei vaan leviä enempää. Sinua taitaa ahdistaa ja pelottaa paljon enemmän. Sinä pidät virusta labrassa tehtynä aseena ja uskot varmaan kaiken mitä daily maillissä lukee tai youtubessa kerrotaan. Sinä varmaan myös uskot, että joka ikinen joka on saanut lievänä valehtelee? Minussa ja sinussa on yksi valtava ero, minä en usko kaikkea mitä netissä lukee ja kuulee. Minäkin voisin sanoa vaikka "Minun tuttuni asuu Japanissa ja siellä on jo miljoona kuollut! Ja sisäpiiri tietoa, että Covid on Kiinan ja Venäjän yhteinen ase valloittaa maailma." Mutta koska tykkäät ja pidät daily mailia luotettava, sittenhän uskot suorilta tähän uutisen mitä he laittoivat bioase asiasta ;) https://www.dailymail.co.uk/news/article-8143023/Experts-debunk-myths-C…
Vierailija kirjoitti:
Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä
99,8%
Miksi pelkäisin?
Voi olla jopa suurempi, sillä mikään maa ei ole tainnut vielä onnistua kartoittamaan kaikkia sairastuneita ja tässä ryhmässä on todennäköisesti enemmän vähäoireisia, joilta jäi testit väliin. Tosin jos sairastut vakavasti voi olla todennäköisempää, ettet saa vaadittua hoitoa, sillä sinut saatetaan leimata hysteerikoksi. Kiitos tästä kuuluu luulotautisille, joita tämä panikointi ruokkii.
En pelkää. Enemmän pelkään tulevia leikkauksia.
Tällä hetkellä olen äärettömän huolestunut. Seuraan päivittäin työssäni ihmisten välinpitämättömyyttä. Johtuuko se välinpitämättömyys siitä että ei osata käsitellä vaikeita tunteita? Torjutaan pelko rehvakkaalla käytöksellä. Tai sitten osa on vain yksinkertaisesti tyhmiä...
Mulle ei vaan mene jakeluun se, että jos ei itse ole tippaakaan huolissaan itsestään, miksi saattaa muut vaaraan? Miksi ei kunnioiteta sitä toista, joka on huolissaan ja haluaa suojella itseään ja muita? Minäminäminä?
Tottakai. Mutta en hysteerisesti.
On se sellainen tauti, että vaikka olisi kuinka nuori ja terve ihminen, ei voi tietää miten elimistö siihen reagoi.
Tautia kannattaa pelätä kaikkien ja toimia ohjeiden mukaan.
Kun ns. seuraava aalto koronasta tulee, ollaan jo viisampia ja voidaan jotenkin ennustaa sen aiheuttamia juttuja.
Vähän. Vältän ihmiskontakteja, ainoat on kun käyn kaupassa niin kaupan kassa ja ehkö joku muu asiakas jos tunkee liian lähelle, mutta muuten vältän kaikkea sosialisointia. Olen kotona sen 22 tuntia vuorokaudessa, lenkillä käyn normaalisti ja tosiaan kaupassa, en päivittäin.
Vain hullu ei pelkäisi tätä tautia.
Pelkääminen ei tarkoita mitään hysteriää ja paniikkia, vaan tervettä suhtautmista tautiin, joka saattaa olla tosi vaarallinen kenelle tahansa.
Pelkään koska kuulun riskiryhmään ja työskentelen sairaalassa. Suojavarusteita ei ole riittävästi kun tilanne vähänkin nykyisestä pahenee joten tartunnan todennäköisyys suuri. Tietenkin voin saada tartunnan myös vaikka ruokakaupassa sillä yskivää ja räkäistä väkeä liikkeellä runsaasti. Kotiinkuljetusta ei voi käyttää sillä työvuoroista ei nykyisellään mitään tietoa joten voin olla pomon määräämäänä töissä kun sapuskat olisivat oven takana.
En pelkää. Ymmärrän kaikki nämä rajoitukset, mutta liikun edelleen suht normaalisti enkä hinkkaa käsiäni jatkuvasti. Just äsken kävi ystävä kylässä, itse halusi. En rupea kökkimään miehen kanssa kaksin kotona viikkotolkulla. Onneksi kaveripiirimmekään ei pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu ei pelkäisi tätä tautia.
Pelkääminen ei tarkoita mitään hysteriää ja paniikkia, vaan tervettä suhtautmista tautiin, joka saattaa olla tosi vaarallinen kenelle tahansa.
Tautiin voi suhtautua terveesti ilman pelkotiloja.
Kyllä pelkään. Ja kun olen muiden kokemuksia lukenut tästä taudeista niin se on lisännyt pelkoa. Olen 42v ja perusterve mutta en voi tietää miten elimistöni reagoi tuohon virukseen.
En murehdi sairastumista, mutta teen voitavani välttääkseni sen. Ei kai se sohvaperunaa niin haittaa, mutta kyllä tällaista aktiiviliikkujaa harmittaisi, jos viruksen ansiosta terveydentila muuttuisi elinikäistä astmaa sairastavan tasolle. Olen onnekas, kun saan olla terve.
OIkeastaan kyse on kuolemanpelosta., ei koronaviruksen pelosta, jos ollaan rehellisiä.
Imnotstupid kirjoitti:
Tää oli aika huvittavaa:
Kiinan väestö: 1,4 MILJARDIA
Kuolleet: n. ”3000”Italia väestö: 60 milj
Kuolleet: n. 18 000 (kohta)Espanja väestö: 46 milj.
Kuolleet: 15 000 (kohta)Ranska väestö: 66 milj
Kuolleet: 10 000Usa väestö: 327 milj
Kuolleet: 15 000 (kohta)Kyllä uskon että KIINA on ”hiukan” vääristänyt tilastojaan kun pyysivät juuri Taiwanista 200 000 ruumispussia. Nyt on kuitenkin jo huhtikuu öhöm ”3000” hahah
Kaipa Kiinassakin ihmisiä kuolee koko ajan muutenkin kuin koronaan. Vai pistetäänkö vain koronaan kuolleet ruuumissäkkeihin? Minä epäilen, että koronakuolemina menevät influenssakuolematkin. Muuta syytä en ole keksinyt sille mihin influenssakuolemat ovat kadonneet.
Enemmän pelkään kuolevani nälänhätään ku siihen kuolee yli 20 000 päivässä...
En pelkää niin, että se vaikuttaisi elämääni, mutta noudatan ohjeita. Olen ykköstyypin diabeetikko, joka ei automaattisesti kuulu riskiryhmään, mutta vaikka koronan sairastaisinkin lievänä, saatan silti diabeteksen takia tarvita sairaalahoitoa, koska tulehdustila saattaa moninkertaistaa insuliinin tarpeen ja salakavala happomyrkytys on myös hengenvaarallinen ja pahimmillaan tehohoitoa vaativa tila. Olen hoitoalalla ja kuljen töihin julkisilla, joten vapaa-aikani olen täysin eristyksissä. Mies käy kerran viikossa kaupassa. Ja onneksi mies on mitä mainioin koronakaveri.
En pelkää muuta kuin sitä että joutuisin karanteeniin. Olis se nyt perhana jos ei kahteen viiikkoon pääsisi edes kaljakauppaan ja kun lähimmäiset asuvat lähes 100 km päässä niin ei niistä paljon apua ole.
Jos joku läheinen sairastuisi vakavasti, pelkäisin toki hänen puolestaan, mutta en näin etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkään kuolevani nälänhätään ku siihen kuolee yli 20 000 päivässä...
No kerropas milloin viimeksi suomessa on joku kuollut nälkään? Vai asutko jossain afrikassa.
Kaikki kuolee tai vähintään keuhkot vaurioituu
Syksyn menneessä monet delaa ihan Suomessakin. Italia hyvä esimerkki kun on ihan sama virus liikkeellä ja joka maassa. Suomi on seuraava ruumispussi maa.