PELKÄÄTKÖ Koronavirusta?
Kommentit (77)
Pelon tunnetta ei ole, mutta noudatan rajoituksia.
Ei pelota, enkä suojaudu mitenkään. Kaivan edelleen nenää pesemättömin käsin. JOku virus ei pysty tekemään minulle yhtään mitään sellaista, jolla olisi mitään kovin suurta merkitystä, korkeintaan hetken epämukavuutta.
Olen alkanut pelkäämään meidän viranomaisia enemmän.
Kukaan ei tiedä mitä se tekee, jättääkö jotain koodia ihmiseen. Virus haluaa lisääntyä, miksi se katoaisi kun kerran päässyt isäntäeläimen sisään
En pelkää virusta. Miksi pitäisi pelätä?
Sen sijaan pelkään mitä mahdollinen työttömyys minulle henkisesti tekee.
Sekä pelkään jos sairastun vakavasti myöhemmin muuhun kuin coronaan enkä saa hoitoa, kun terveydenhuolto vedetty alas.
Pelottaa että en voi suojautua koska hallitus ei tehnyt tarpeeksi nopeasti karanteenia ja tarkistuksia viruksen tunnistamiseen.
On selväjärkistä pelätä jotain mitä nimetään pandemiaksi tasa-arvon mukaan kaikille. Ei ole selväjärkistä hyssytellä pandemiaa ja nimetä lautasmallia kamèlinpaskaksi.
Ei ole myöskään selväjärkistä tai suomalaisuutta vielläkin nimitellä miljoonia vuosia vanhaa Juha Sipilä mantraa.
En pelkää mutta se korona hermostuttaa mua. Melkein toivon sairastumista niin ei tarvisi jännittää saako sen ja kuinka pahana. Sitten jos selviäisi niin ainakaan lasten ei tarvisi surra mua. Toivon että tämä aika opettaa ihmisille jotain. Joskin epäilen sitä kun katsoo kuinka moni vinkuu taloudesta ja että minä, minä en saa matkustaa + viihtyä baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota, sitä ei ole olemassa.
Niinhän se joku Putinin neuvonantajakin ajatteli, kunnes sairastui itse. Liekö hengissäkään enää se tyyppi.
En pelkää. Terveen, riskiryhmiin kuulumattoman ihmisen kohdalla pelko on täysin irrationaalinen, koska tilastollinen todennäköisyys kuolla tai loukkaantua vakavasti esimerkiksi liikenneonnettomuudessa tai muussa tapaturmassa on suurempi. Ei kukaan silti niiden pelossa linnoittaudu kotiinsa, vai kuinka? Tai jos linnoittautuu, niin saa kyllä mt-diagnoosin hyvin nopeasti 😄
En tietenkään halua levittää virusta, joten noudatan ohjeita. Mutta terveen ihmisen hysteeristä pelkoa saada virus itselleen en ymmärrä. Voisiko joku tällainen valaista asiaa? Miksi pelkäät virusta mutta et esim. joutuvasi rattijuopon yliajamaksi iltakävelyllä?
Kuulun ikäryhmään, jossa 1 prosentti koronatartunnan saaneista joutuu sairaalahoitoon, ja näistä sairaalaan joutuneista vain 1 prosentti menehtyy. Eli vaikka saisin tartunnan, siihen kuolemisen todennäköisyys on promillen luokkaa. Eikä siinä edes paljon puhutut riskiryhmät vaikuta paljoa sen enempää kuin veriryhmä.
Uusimman tiedon mukaan ilmansaasteet on se todellinen riskitekijä, joka nostaa tietyillä alueilla kuolleisuutta. Pyrinkin sen takia nyt ulkoilemaan mahdollisimman kaukana alueilta, joilla on saastehiukkasia ilmassa.
Ulkoillessa ja kaupassa käydessä lähes olkapäätä vasten tunkevat tuntemattomat aiheuttavat epämukavuutta mutta sekin johtuu pelkästään siitä, että ihmetyttää mitä tartuttamista leikkivillä henkilöillä liikkuu päässä? Todennäköisesti ei mitään, mutta tajuaako ne, että sillä toiminnalla saa helposti huonoa mainetta, ja se maine säilyy vielä sitten, kun koronakriisi on ohitse? Kyllä sen lähelle tunkemisen tahallisuuden huomaa, ja sillä saa nopeasti häiriintyneen maineen.
Ei pelota. Jännittää vain sekä maailmantalouden, että ihmispopulaation osalta se, kuinka isot romahdukset ovat nyt edessä. Tuleeko tästä vain pieni notkahdus vai onko kyseessä syöksykierteen alku.
En pelkää, mutta en myöskään halua sairastua. Mun tuurilla ollaan heti sairaalan kellarissa tehohoidossa.
En oikein, mutta silti noudatan rajoituksia. Heikkojen keuhkojeni takia korona kyllä voisi aiheuttaa rajun taudin, joten sen puoleen en sitä tahdo. Myös poikaystävälleni en tahtoisi vahingossakaan tartuttaa. Ruokakuljetukset viikottain, koska väsyin näiden huolimattomien ihmisten näkemiseen ruokakaupassa...
Tiedänenemmän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä
99,8%
Miksi pelkäisin?
No ei kyllä pidä paikkaansa, lueppas daily mail uutisia tai ulkomaan uutisia siellä on kuollut monta perusterve lapsi ja aika paljon terveitä 20-40 vuotiaita. Daily mail sivulla näet kuvia jopa uhreista. Siellä kuolee nyt 2 min välein ihmisiä. Lisään tähän vielä youtuben uutisissa oli juuri vähän aikaa sitten: Kiina tilasi 200 000 ruumispussia Taiwanilta. Monessa maassa kuolee aika paljon tähän virukseen olit sitten terve tai et..
Kiinassa on kuollut jo 170 000 .. ja siellä on yksi kaupunki missä on nyt puoli miljoona karanteenissa. Iranissa on kuollut yli 15 000 (sisäinen tieto)
Tän on parasta olla satiiria. Sinun lähteesi olisivat roskalehti daily mail joka myy tosi paljon pelolla ja yliampuvilla uutisilla jotka eivät aina ole totta. Ja sitten vielä youtube uutisia? Ja oi vielä sisäistä tietoa jota kellään muulla ei ole? Onko se hyvää journalismia kun laitetaan uhrien kuvia uutisiin? Tämä kaikki jo kuulostaa turhalta pelon lietsonnalta ja trollaamiselta.
Nikspok kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää koronaa. Ainoastaan hysterisointi tällä palstalla välillä pelottaa, ihmiset on hullun aggressiivisia nyt.
Ehkä osalla on paljon menetettävää...
Huolia läheisistä ja itsestä, varsinkin jos kuuluu riskiryhmään ja olisin minäkin huolissaan esim. lapsistani jos olisivat jo muutenkin sairaita.Ihmisiä delaa liika sellaisissa maissa missä normaalisti ei delaisi näin pienellä aikavälillä siis saman tautiin. Ota myös huomioon että tässä myös pitäisi koko ajan varoa kaikkea mikä vie voimia.
Niin miten tällä palstalla muiden haukkuminen ja suoranainen uhkailu auttaa asiaan mitenkään? Ei edes liity mitenkään.
Sanotaanko näin että ei mulla täällä jalat tutise enkä koronaa joka minuutti mieti, mutta en mä sitä silti itselleni halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää koronaa. Ainoastaan hysterisointi tällä palstalla välillä pelottaa, ihmiset on hullun aggressiivisia nyt.
On ne tosielämässäkin sekaisin. Tänäänkin hölkkälenkillä joku vastaantulija tuli yhtäkkiä mun lähelle ja huusi mulle että "STNAN H*RA!!!" Olin että wat? Vissiin korona vaikuttaa myös avohoitoon... Kaupoissa myös ihmiset ovat vihaisen näköisiä ja tunkevat lähelle.
Jep, siis tämä just pelottaa, että jos nämä palstan hulluimmat tapaukset ei pysykään kotona (pun intended) vaan kulkee tuolla muiden seassa vahtimassa omia koronasääntöjään. Että miten sekopäiseksi meininki voi mennä, joku käy kadulla kimppuun kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota, sitä ei ole olemassa.
Niinhän se joku Putinin neuvonantajakin ajatteli, kunnes sairastui itse. Liekö hengissäkään enää se tyyppi.
Ei se siihen ole sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Tiedänenemmän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusterveen alle 60v todennäköisyys selvitä hengissä
99,8%
Miksi pelkäisin?
No ei kyllä pidä paikkaansa, lueppas daily mail uutisia tai ulkomaan uutisia siellä on kuollut monta perusterve lapsi ja aika paljon terveitä 20-40 vuotiaita. Daily mail sivulla näet kuvia jopa uhreista. Siellä kuolee nyt 2 min välein ihmisiä. Lisään tähän vielä youtuben uutisissa oli juuri vähän aikaa sitten: Kiina tilasi 200 000 ruumispussia Taiwanilta. Monessa maassa kuolee aika paljon tähän virukseen olit sitten terve tai et..
Kiinassa on kuollut jo 170 000 .. ja siellä on yksi kaupunki missä on nyt puoli miljoona karanteenissa. Iranissa on kuollut yli 15 000 (sisäinen tieto)
Tän on parasta olla satiiria. Sinun lähteesi olisivat roskalehti daily mail joka myy tosi paljon pelolla ja yliampuvilla uutisilla jotka eivät aina ole totta. Ja sitten vielä youtube uutisia? Ja oi vielä sisäistä tietoa jota kellään muulla ei ole? Onko se hyvää journalismia kun laitetaan uhrien kuvia uutisiin? Tämä kaikki jo kuulostaa turhalta pelon lietsonnalta ja trollaamiselta.
No mikä sun ongelma on nyt, mulla on tuttuja ulkomailla ja he paikallisina tietävät hieman enemmän kuin sinä uuno.
Sua taitaa pelottaa totuus.. miksi pelkäät?
Joka tapauksessa jos ei nyt ole kuollut yhteensä miljoona niin se tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin. Uhrin kuvista tarkoitin että siellä muistellaan keitä he olivat, tärkeitä työntekijöitä, lapsia tai perheenjäseniä siten omaiset viestittäneet että ottakaa vakavasti jne... ideana on että juuri sinunlainen ihminen on aiheuttanut viruksen levittämistä ja ollut turhia ihmishenkiä. Ihmisten pitää helvetti ottaa tosissaan mikä siinä on on että virusta pitäisi kaunistella? Hä? Fakta on fakta virus on Suomessa ja kyllä juuri se sama virus mikä on Italiassa ja monessa muussakin maassa! Voit unelmoida että ehkä se ei osu sinuun, sori se on väistämätöntä! Bioase tekee tehtävänsä vaikka kuinka piiloudut!
Se että ei tiedä omasta kohtalosta vaikka saisikin viruksen niin monella se on aktivoitunut uudelleen siten että on taas ollut kipeänä ja keuhkot taas vaurioitunut.
Sitten tämä toipuminen jolloin kestää yhtä paljon kuin leikkauksen jälkeen :o
Monet kyllä ovat myöntäneet että toipuminen on silti ”kesken” eli hengästyy tyhjästä, perusterve tupakoimaton 20v voi saada yhdestä tartunnasta 70-vuotiaan tupakoitsijan keuhkot!