Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys herkille, hiljaisille ja kilteille ihmisille

Vierailija
08.04.2020 |

Miten selviätte vahvojen, ekstroverttien ja dominoivien ihmisten kanssa? Sellaisten jotka puuttuvat elämäänne ja sanelevat miten se tulisi elää ja arvostelevat asioita mitä teette toisella tavalla?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dominoiva on semi eri asia kuin ekstrovertti.

Vierailija
2/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Suljen heidät pois elämästäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla mennä ohjeistukset korvien välistä. Sillä siitä selviää. Vaikka olen herkkä, kiltti ja hiljainenkin ihminen.. tämä riippuu toki tilanteesta. Niin ei se tarkoita että minun pitäisi olla matto jonka ylitse saa kävellä.

Vierailija
4/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän huomiotta. Olin muutaman vuoden puhumatta lähisukulaiselle, joka käyttäytyi ap:n kuvailemalla tavalla. Lopulta hän tajusi käyttäytyneensä loukkaavasti, pyysi anteeksi ja alkoi hieroa sovintoa, mutta vieläkin olen varuillani hänen kanssaan.

5/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriini ei kuulu sellaisia dominoivia ihmisiä. Kun olen kohdannut sellaisia, en häkelly heidän sanomisistaan enkä jää ajattelemaan niitä. Minulle on selviö, että kyse on vain hänen näkemyksistään ja mielipiteistään.

Olen kiva ja ystävällinen, ja tuollaisessakin kohtaamisessa vain hymyilen ja sanon "niin joo... ihan mielenkiintoinen näkemys tuokin..." tms. tietäen sisimmässäni, etten tule ehdotukseen tai neuvoon enää palaamaan kohtaamisen jälkeen.

Olen jo sen verran vanha, että tiedän, mikä minulle on parhaaksi, mitä minun kannattaa yrittää ja mitä ei jne.

Vierailija
6/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että vi**uako se heille kuuluu miten mä elän. Mua ei neuvota.  Mutta mulla ei ole koskaan ollut tuollaista tuttua. Vanheneminen vähentää hiljaisuutta.

Vierailija
7/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys, hiljaisuus ja kiltteys ei tarkoita sitä, että olisi päällepäsmärien orja. Se tarkoittaa vain, ettei itse ole päällepäsmäri.

Jos et saa tuttaviasi lopettamaan komenteluasi, niin harkitse vakavasti, kannattaako heihin pitää enää yhteyttä.

Vierailija
8/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisen heihin välit eli en enää vastaa viesteihin tms. Olen oppinut pitämään puoleni iän myötä paremmin ja odotan myös heiltä ystävällistä käytöstä.

Meillä työpaikalla oli tällaisia henkilöitä. Vaihdoin työpaikkaa, koska en jaksanut kuunnella sitä valitusta ja haukkumista. He jatkavat riitelyä keskenään, itse en halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä.

Aika harva ihminen on muuten mukava ja empaattinen ylipäätään. Moni luulee myös, että kiltti olisi tyhmä, mutta se on väärä johtopäätös.

Vierailija
9/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuha on semi eri asia kuin hauki.

Vierailija
10/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän seuraa.

Vierailija
11/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss.

Vierailija
12/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyykö joku muka tuollaisen seurassa joka sanelee miten tulisi elää?

Miten vahva ja dominoiva liittyy?

Vierailija
13/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihtyykö joku muka tuollaisen seurassa joka sanelee miten tulisi elää?

Miten vahva ja dominoiva liittyy?

Ajatuskatkos :D miten vahva ja ekstrovertti liittyy. Eihän vahvan ihmisen merkki ole kuvitella itsestään liikoja ja olla kunnioittamatta muita.

Vierailija
14/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäistät sen ajatuksen, ettei kenelläkään toisella ole mitään oikeutta mihinkään sun asioihin. Tiukan paikan tullen voit sanoa sen myös ääneen. Kun kerran sanoo, sen pitää riittää. Jankuttajia ei tarvi kuunnella. Puhelimeen EI tarvi vastata eikä ole velvollisuutta selittää mitään.

Ole erityisen tarkka siitä kenet päästät kotiisi, sillä kotoa ei voi lähteä äkkiä pois. Pahimmat kiusaajat haluaa nimenomaan tunkea kotiisi, sillä siellä "turvassa" on haavoittuvimmillaan ja turvallisuudetunteen menetys maksimoituu eli pahalla on eniten vaikuttavuutta.

Vierailija
15/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit kokonaan pari vuotta sitten. Yllättyi kun sanoinkin takaisin? Outoa. Ihankuin olisin vain kiltti ja hiljainen eikä mitään rajaa olisi tullut koskaan vastaan.

En ole sylkykuppi.

Vierailija
16/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen EI tarvi vastata eikä ole velvollisuutta selittää mitään.

Tämä!

Vierailija
17/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ekstrovertti. Aika monella tuntuu nämä käsitteet olevan vähän hukassa. Ei kiltteys tarkoita myöskään sitä, että suostuisi olemaan kynnysmatto, herkän ja kiltikin on osattava ja saatava suojella itseään

Vierailija
18/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat nyt pariin lauseeseen tiivistetyn kikkakolmosen tähän? Kyllä se on kuule pitkä opetteluprosessi, jonka päässä oikein toteutettuna on täysi suksessi. Kyllä introvertti voi oppia pärjäämään ektrojen kanssa oikein hyvin, jos tietää mitä elämässä haluaa. Minä opin, mutta minulla ei todellakaan ap ole mitään viiden minuutin sauna-beltiä sinulle tässä asiassa.

Vierailija
19/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla kuuntelen kuinka tyhmä pälättäjä on tällä kertaa, en edes viitsisi vaivautua puhumaan päivänselvistä asioista tai juoruta toisten asioista. Yleensä nämä on tällaisia. Mielenkiinto lopahtaa hyvinkin nopeasti. Usein papattajat ovat kiusaajia ja heillä on ongelmia elämässään joista huomio kiinnitetään muihin asioihin ettei kukaan huomaa.

Vierailija
20/42 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän ap väittänytkään että olisi sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi