Kauppalasku pääsiäinen 577,45€
Kahdeksan kestokassia ruokaa, ei olutta. Myyjä katsoi kuin jakomielistä.
Olisiko ollut parempi käydä huomenna ja lauantaina, nin olisi mennyt kerralla vähemmän rahaa?
Kommentit (149)
Minulla meni 345€ juuri Apteekkiin, Prismaan ja Lidliin. Meillä asuu 17 v ja 15 v lisäkseni, sekä kissa. Ostin karitsan potkan, se oli kallein yksittäinen ostos, melkein 60€, lisäksi aika laajan setin pääsiäismunia suvun virtuaalivirpojille. Sitten ostin karjalanpaistia tiskistä, kissan ruokaa ja hiekkaa, raakoja, maitoja, juustoja,limpparia, mehuja, jogurtteja, hedelmiä, vihanneksia, karjalan piirakoita,leipää, kakkutarpeita, hygieniatuotteita, öljyä, jaitoja, Tex mex aineksia, hampurilaisaineksia, perunoita, karkkia, ja vaikka mitä. En meinaa mennä kauppaan pariin viikkoon.
Yh
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi painoja. Painan noin 80kg, mies ehkä 100+kg.
Siksi kirjpitin kauppaostoksista, kun mietiin että onko oikeasti viisaampaa käydä kerran ja ostaa kaikki vai käydä joka päivä tai joka toinen päivä ja ostaa vähän kerrallaan. Loppusumma on sama.
Herkuista vielä. Ostimme kolme isoa suklaa munaa kpl yli 11€ ja täytekakun, pikkusuklaamunia ja kaksi rahkapiirakkaa.
Ehkä joku saa nuo halvalla, minä en. Emme syö sipsejä ja suolaherkkuja, emme lihapiirakoita tms einestä. Joten voin sanoa että syömme hyvin mutta terveesti.
Luulen että ne valittaa jotka syö pastaa ja jauhelihaa, juovat olutta ja tv katsellessa menee sipsit ja naksut.
Sinun terveellinen on siis suklaata, täytekakkua, cokista ja rahkapiirakkaa? Niin ja suuri määrä leipää.
Se on totta ettei sipsit ja suolaherkut ole terveellisiä, mutta se ei tee noista sinun ruuista yhtään sen terveellisempiä. Kerma, juustot, lisukkeet(?) ja jälkkärit sekä texmex ruoka ei kyllä niitäkään ole aiemmin pidetty terveysruokina, mutta nykyisin tosiaan tavispaino naisella on 80+kiloa ja cokis terveysjuomaa ja terveellinen herkku on suklaata ja täytekakkua. Niissä kun ei ole sentään suolaa.
Tuolla sinun logiikalla voisi joku tuolla jauheliha, olut, pasta, sipsi , naksulinjalla elävä lähes puhua terveysruokavaliostaan. On ohraa, perunaa, maissia, lihaa, täysjyvävehnää ja ehkä dippikastikkeeta käytettyä viiliäkin, jossa on jotain yrttejä. Niin ja se guacamoledippi se nyt kruunaa sen avokadon ja tomaatin kanssa ruokavalion terveydellisyyden.
Koiranruokia, lehtiä yms. ei lasketa ja ilmeisesti juomat on pitemmäksi aikaa kuin viikoksi. Eli tuosta ruokalaskusta voi vähentää pari sataa pois. Voileipäkakun tekeminenkään ei ole ihan halpaa. Jos ostat kaikki kalliimpina versiona, niin saahan tuota rahaa menemään.
Mulle tuli ketjusta olo, että melkein kaikki ovat köyhiä eikä muutkaan saa älyttömiä herkkuja ostaa. Pitäisi muistaa, että meitä on moneen junaan, esim. me tienaamme hyvin (lisäksi lapset olleet kesätöissä 14v alkaen), emme käytä alkoholia emmekä tupakkaa. Meidän pääsiäisruokalasku on hurjempi kuin aapeen, koska harrastamme yhdessä ja erikseen kokkausta, valmista emme osta. Etukäteen tilatut luomulihat vei laskusta melkein puolet.
Vastaus aapeelle: kävin mieheni kanssa kaksin jo eilen ostamassa loppuviikon ruoka-ainekset, kaupassa meni yli tunti. Varmastikin teimme väärin, mutta isompaan kauppaan on meiltä pitkä matka ja ajamme sinne noin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ketjusta olo, että melkein kaikki ovat köyhiä eikä muutkaan saa älyttömiä herkkuja ostaa. Pitäisi muistaa, että meitä on moneen junaan, esim. me tienaamme hyvin (lisäksi lapset olleet kesätöissä 14v alkaen), emme käytä alkoholia emmekä tupakkaa. Meidän pääsiäisruokalasku on hurjempi kuin aapeen, koska harrastamme yhdessä ja erikseen kokkausta, valmista emme osta. Etukäteen tilatut luomulihat vei laskusta melkein puolet.
Vastaus aapeelle: kävin mieheni kanssa kaksin jo eilen ostamassa loppuviikon ruoka-ainekset, kaupassa meni yli tunti. Varmastikin teimme väärin, mutta isompaan kauppaan on meiltä pitkä matka ja ajamme sinne noin kerran viikossa.
Ei kyse ole köyhyydestä, mutta kai sinäkin ymmärrät, että kun kauppalasku on suuri joko sitä tavaraa on paljon tai se on kallista ruokaa. Vaikka kuinka haluat uskoa, että sinun luomulihasi on jotenkin kovinkin erilaista tai terveellisempää kuin joku ei luomuliha ja jostain eri kohtaa sitä lehmää tai kanaa tai porsasta liha on jotenkin terveellisempää, niin ei siinä nyt kovin suurta eroa ole. Jos rasvainen osa poistetaan.
Ja vaikka luulet, että sinun riisisi siinä sushissa on jotenkin terveellisempää kuin joku paketissa ostettu riisi ja itse keitetty, niin aika samanlaisista ravintoarvoista puhutaan. Toisen kilohinta nyt vaan on monta kertaa kalliimpi, ei sen enempää. Eikä se lohi siivu siinä päällä ole yhtään sen ihmeellisempää kuin se lohi sieltä kaupasta irtopalana ostettuna.
Jos ostaa 300€ edestä lihaa niin sitä on pakosta oltava paljon tai sinua on huijattu. Koska ihan oikeasti toivon ettet ole ostanut 150€ kilohintaan mitään lihaa. Ja kaksi kiloa lihaa on jo laskettavaksi, että on ostanut jo aika paljon lihaa pääsiäiseksi. Vai syökö ihmiset ihan oikeasti puolikiloa lihaa päivässä normaalisti?
Vaikka kyse ei ole rahasta, niin itse vaan kun ostan paljon herkkuja ja syön niitä paljon, on se sitten luomulihaa, rapuja, suklaata tai sushia kun loppulasku on ollut paljon niin se vaan käytännössä tarkoittaa: suuri lasku=paljon ruokaa= paljon kaloreita= paljon läskiä. Mutta ehkä näillä superrikkailla se ei toimi noin vaan suuri kauppalasku= paljon herkkuruokia =vähän kaloreita= vähän läskiä.
Sen lisäksi tämä kokkaamisen harrastuksen pitäisi vähentää ruokamenoja, mutta näköjään sekin toimii niin, että suuri lasku= kokkaa paljon=vähän läskiä.
Muistittehan ostaa vessapaperia? Ajatteles jos se pääsee loppumaan niin on katasroohvi edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole köyhyydestä, mutta kai sinäkin ymmärrät, että kun kauppalasku on suuri joko sitä tavaraa on paljon tai se on kallista ruokaa. Vaikka kuinka haluat uskoa, että sinun luomulihasi on jotenkin kovinkin erilaista tai terveellisempää kuin joku ei luomuliha ja jostain eri kohtaa sitä lehmää tai kanaa tai porsasta liha on jotenkin terveellisempää, niin ei siinä nyt kovin suurta eroa ole. Jos rasvainen osa poistetaan.
Ja vaikka luulet, että sinun riisisi siinä sushissa on jotenkin terveellisempää kuin joku paketissa ostettu riisi ja itse keitetty, niin aika samanlaisista ravintoarvoista puhutaan. Toisen kilohinta nyt vaan on monta kertaa kalliimpi, ei sen enempää. Eikä se lohi siivu siinä päällä ole yhtään sen ihmeellisempää kuin se lohi sieltä kaupasta irtopalana ostettuna.
Jos ostaa 300€ edestä lihaa niin sitä on pakosta oltava paljon tai sinua on huijattu. Koska ihan oikeasti toivon ettet ole ostanut 150€ kilohintaan mitään lihaa. Ja kaksi kiloa lihaa on jo laskettavaksi, että on ostanut jo aika paljon lihaa pääsiäiseksi. Vai syökö ihmiset ihan oikeasti puolikiloa lihaa päivässä normaalisti?
Vaikka kyse ei ole rahasta, niin itse vaan kun ostan paljon herkkuja ja syön niitä paljon, on se sitten luomulihaa, rapuja, suklaata tai sushia kun loppulasku on ollut paljon niin se vaan käytännössä tarkoittaa: suuri lasku=paljon ruokaa= paljon kaloreita= paljon läskiä. Mutta ehkä näillä superrikkailla se ei toimi noin vaan suuri kauppalasku= paljon herkkuruokia =vähän kaloreita= vähän läskiä.
Sen lisäksi tämä kokkaamisen harrastuksen pitäisi vähentää ruokamenoja, mutta näköjään sekin toimii niin, että suuri lasku= kokkaa paljon=vähän läskiä.
Ei todellakaan olla superrikkaita. Kauriin ja karitsan sisäfileetä ostettiin, ehkä osan siivutamme pakastimeen. Sushia olemme tehneet uteliaisuudesta kerran, mutta mielestämme se on vain epäterveellinen pikaruoka, ei todellakaan juhlaan. Saatamme kitsastella jostain muusta, mutta emme harrastuksestamme eikä terveellisestä ja hyvästä ruuasta.
66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskepa uusiksi, mitä maksaa joku einesmaksalaatikko, hookoon roiskeläppä versus hyvän ja terveellisen ruuan valmistusaineet, jos siihen lisää, että perheenjäsenet saavat guuglailla erikoisia ruokaohjeita eikä rajoituksia raaka-aineisiin ole.
Onpas katkeran kuuloista sakkia täällä. Meillä meni lähestulkoon sama summa, 583€. Syöjinä 4 aikuista 4 päivää ja 1 pieni lapsi.
Tässä on kaikille herkkuja ja terveellistä syötävää. Tässä listattuna ns kalliita tuotteita, kaikkia on useita paketteja: Pähkinöitä, pensasmustikoita, avokadoja, tuoreita yrttejä, lasten 100% hedelmää/marjoja ”karkkinauhoja” ja vastaavia, lasten puuropusseja, olutta ja viiniä, vissyä, lammasta, lohta.
Sitten on vielä paljon perusjuttuja: vaippoja, maitoa, jugurttia, munia, leipiä, mämmiä, suklaata ja karkkia, juureksia, salaattitarpeita, juustoja, joitain valmisruokia lapselle (pinaattilättyjä, makaronilaatikkoa), jauhoja, hilloja...
Ja ei tässä varmasti tullut kaikkea listattuna
Taidat olla rikas. Olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja ja työtön, kauppalasku 40 eur koko pääsiäiseksi. Ei ole varaa syöminkeihin. Kyllä Suomi on niin tasa-arvoinen maa eikö olekin. Rikkaat senkun porskuttaa ja köyhät köyhtyy.
Pääsiäiseksi vähän herkkuja ja ensi viikon ruuat, kun kerran viikossa käydään niin meni 200 euroa, puolet siitä alkon tuotteisiin ja meitä kaksi aikuista. Aika vähän meni nyt kun on tullut aiemmin hamstrattua kuiva-aineita ja pakastimeen kanaakin niin pitäisi niitä käytellä pois. Jos on iso perhe niin en yhtään ihmettele isoa kauppalaskua. Yleensä meillä kerätään vielä talous-ja hygieniatarvikkeet samaan laskuun niin ei ole tullut laskettua pelkän ruuan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas katkeran kuuloista sakkia täällä. Meillä meni lähestulkoon sama summa, 583€. Syöjinä 4 aikuista 4 päivää ja 1 pieni lapsi.
Tässä on kaikille herkkuja ja terveellistä syötävää. Tässä listattuna ns kalliita tuotteita, kaikkia on useita paketteja: Pähkinöitä, pensasmustikoita, avokadoja, tuoreita yrttejä, lasten 100% hedelmää/marjoja ”karkkinauhoja” ja vastaavia, lasten puuropusseja, olutta ja viiniä, vissyä, lammasta, lohta.
Sitten on vielä paljon perusjuttuja: vaippoja, maitoa, jugurttia, munia, leipiä, mämmiä, suklaata ja karkkia, juureksia, salaattitarpeita, juustoja, joitain valmisruokia lapselle (pinaattilättyjä, makaronilaatikkoa), jauhoja, hilloja...
Ja ei tässä varmasti tullut kaikkea listattuna
Onko lapsi vangittuna kellariin, heitätte perään pascat valmisruuat???
Vierailija kirjoitti:
Hyvä liha on kallista ja muutenkin ostamme usein laatutuotteita. Joskus sateenkaarimerkkiejä, jos hyviä laadultaan.
Meillä perheeseen kuuluu isäni äiti, me ja 3lasta, vanhin 6 nuorin 1 vuotias.
Herkkuihin meni satanen, esim suklaamunat on melko hintavia.
Ja mitähän feenikslinnun kultamunia te mahdoitte ostaa, kun Kinderitkin on alle euron kappale?
Meidän perheeltä menee kuukaudessa tuo määrä ja se sisältää vaipat, pesuaineet, ja kasarinkin ostin viime kerralla. Joka kerta ostetaan myös karkkia ja suklaata eikä osteta kaikkein halvinta ruokaa. Kaksi aikuista ja kaksi päiväkoti ikäistä perheessä.
Mutta mikäs siinä jos muut käyttää eri tavalla rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla rikas. Olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja ja työtön, kauppalasku 40 eur koko pääsiäiseksi. Ei ole varaa syöminkeihin. Kyllä Suomi on niin tasa-arvoinen maa eikö olekin. Rikkaat senkun porskuttaa ja köyhät köyhtyy.
Mulla on varaa laittaa 600 perheen pääsiäisruokiin. Ollaan miehen kanssa opiskeltu ja köyhäilty pitkään akateemiset koulutukset ja nyt hyväpalkkaisissa töissä. Ei asuttaisi Suomessa, jos kaikki pitäisi jakaa tasan. Veroja maksetaan 40-45% palkasta, paljonko sinä maksat veroja yhteiseen hyvään?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen yksinhuoltaja, mutta sä kuulostat aika katkeralta kun jollain on varaa. Toiset on opiskellu hyviin ammatteihin ja toiset taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teit vääriä valintoja, ehkä et halunnut ottaa velkaa lähes 10 vuoden opintoihin? Virossa on kuulemma tasavero, jospa kokeilisit, pärjääkö siellä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa laittaa 600 perheen pääsiäisruokiin. Ollaan miehen kanssa opiskeltu ja köyhäilty pitkään akateemiset koulutukset ja nyt hyväpalkkaisissa töissä. Ei asuttaisi Suomessa, jos kaikki pitäisi jakaa tasan. Veroja maksetaan 40-45% palkasta, paljonko sinä maksat veroja yhteiseen hyvään?
Mä olen joskus pohtinut, että miksei kaikki rikkaat muuta Suomesta jonnekin verparatiiseihin. Miksi lahjoittavat veroina puolet tuloistaan vähävaraisimmille, niistäkin osa vieroksuu töitä ja marisee, kun tuet ei riitä kaljaan ja tupakkiin.
Kannattaisi aloittaa vähentämällä lihan kulutusta. Ette tarvitse tuollaista määrää ruokaa. On muitakin iloja kuin syöminen.
Ai niin oli tässä yhdet kengät ja nuorimmalle kurahaalari,