Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuuko se ihotyypistä, jos ei ole esim. selluliittiä tai raskausarpia?

Vierailija
08.04.2020 |

Olen kolmekymppinen nainen ja kolmen lapsen äiti. Minulla ei ole koskaan ollut selluliittiä tai edes raskausarpia missään, ei vatsan seudulla, lantiossa tai rinnoissa. Elän melko epäterveellisesti enkä ole erityisen urheilullinen, eli siitä ei voi johtua. Aloin miettimään että onko se jotenkin ihotyypistä kiinni?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihon ominaisuudet riippuu ihotyypistä.

Vierailija
42/62 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 52v, ei raskausarpia yhtään eikä selluliittia. Tyttäreni 16v. runsaasti raskausarpia. Molemmat olemme normaalipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu, sain 2 lasta yli nelikymppisinä, ei ole raskausarpia. Rintojen koko ei juuri muuttunut, vaikka imetin molempia lapsia yli vuoden.

Vierailija
44/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 48-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mulla ei ole raskausarpia eikä selluliittiä. Olen aika hoikka ja liikun paljon. Syön pääsääntöisesti terveellisesti, mutta aika rennosti kuitenkin. Äidilläni, joka on yli 70-vuotias, ei ole myöskään arpia eikä selluliittiä.

Luulisin, että paljon johtuu ihotyypistä ja perimästä. Muistan, kun nuorena hämmästelin Saksassa uimarannalla liikkuvia nuoria naisia. Monella oli jo n. 20-vuotiaana tosi pahaa selluliittiä reisissä ja peffassa, jo sellaista kovettuneen näköistä selluliittiä, jota näkee vanhemmilla naisilla uimahallissa. Ominaisuus on varmaan geneettinen jotenkin.

Mulla on sitten toisaalta  toisessa sääressä ihan kivoja suonikohjun alkuja (äidillä paljon pahempia), joten kaikilla meillä on ristimme.

Vierailija
45/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni ja ihotyyppi joka vaikuttaa.

Vierailija
46/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten vaikuttaa ravinto.

Vierailija
47/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu ihotyypistä, vaan syödystä ravinnosta.

Onko näin? Mielenkiintoista. Itselläni on 4 lasta ja ei ole kumpaakaan vaivaa. Vime sektiossa lääkärikin kiinnitti huomiota, että ei ole raskausarpia ollenkaan.

Olen ajatellut, että mulla on vaan hyvä tuuri. Ei ole muuten äidillänikään kumpaakaan.

Vierailija
48/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä kuinka paljon lihottaa itseään ja kuinka nopeasti.

Vierailija
49/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli teininä jäätävät venymäarvet lantiolle ja rintoihin kasvupyrähdyksen jälkeen ja siinä ne on edelleen, onneksi ovat aika vaaleat. Hoikka olen ollut aina, sekä urheilullinen ja syönyt terveellisesti normi kotiruokaa. Mitään roskaruokaa ja herkkuja ei edes saanut lapsuudenkodissa syödä.

Vierailija
50/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta. Ravintoni on täyttä p#skaa, eikä ole raskausarpia. Ikää 47. Ylipainoa ei tosin ole.

Vierailija
51/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan vaikuta. Eniten vaikuttaa geenit ja hormonit. Jos ravinto vaikuttaisi, terveellisesti syövillä ei olisi selluliittia. Mutta kas kummaa, sitä on.

Vierailija
52/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpien syntyminen on kiinni ihotyypistä, mutta selluliitin ilmestyminen on kiinni paitsi geeneistä, mutta myös ravinnosta ja muista elintavoista.

Ihmiset, joilla ei ole selluliittiä, ovat yleensä liikunnallisia ja pitävät etenkin lihaskunnostaan huolta.

Vierailija
53/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas elän super terveellisesti ja on valtava määrä selluliittia. Vuosia harrastanut liikunta ja kokeillut kaikkea. Yhtä kalpea reajuustoa olen. Tekorusketus ei pysy jaloissa, keratosis pilaris on kuin raastinrauta, tuhoo jopa housut kuluttamalla kangasta.

Masennun joka kesä kun tajuan kuinka kalpea, kuivan ja rasvaisen näköinen olen.

Kaveri joka elää karkeilla ja leivonnaisilla on taas upean kiinteä, päivittynyt iho.

Kyllä EHDOTTOMASTI on ihosta kiinni.

Löysä iho + keratosis viittaa vahvasti a-vitamiinin pahaan puutokseen.

Kokeile esim. carlson labsin a-vit, saatat saada molemmat noista vaivoista pois.

Se ettei rusketu on d-vitamiinin puutosta.

Voista saa a-vitamiinia, ei tarvita mitään pillereitä.

Voissa on niin pienet määrät sitä, suosittelen tuota carlson labsia (sitä käytetään mm. estämään sokeutumista joissakin perinnöllisissä sairauksissa, se on niin vahvaa), jos on jo niin paha puutos, että on kehittynyt keratosis.

Keratosis viittaa todella pahaan puutokseen, varmaan on kehittynyt jo muitakin vaivoja mm. keskivartalo lihavuus jne.

Jep jep, 3 v. lapsella moinen a-vitamiinin puutos aiheuttasi jo sokeutta.

Keratosis pilatis löytyy, mutta muuten terve kuin pukki ja syö kaikkea

A-vitamiinilla ja keratosis pilariksella ei ole yhteyttä toisiinsa.

Vierailija
54/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ravinnosta kiinni niin voisitko nyt kertoa yksityiskohtaisen ateriasuunnitelman, joka vaikuttaa? Tällä hetkellä syön mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa ja tasapainoisia aterioita, joista pitäisi laskelmieni mukaan saada sopiva määrä kaikkia ravintoaineita. Ei se ainakaan ole auttanut.

Vierailija
55/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihotyypistä riippuvainen asia. Itse sain ensimmäiset merkit selluliitista 13-vuotiaana, vaikka olin lähes alipainoinen painoindeksin mukaan ja ruokavalio oli terveellinen. Nykyään kolmekymppisenä pylly ja reidet on yhtä muhkuraa, vaikka liikun useita tunteja viikossa ja edelleen syön terveellisesti. Tasan ei mene nallekarkit!

Vierailija
56/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ruokafriikki jaksaa jankuttaa. Miksi monilla terveellisesti ja monipuolisesti syövillä sitten on raskausarpia ja sellua??? Ruoka taitaa siis toimia vaan silloin kun geenit ja iho/kudostyyppi on myös kohdillaan.

Vierailija
57/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ruokafriikki jaksaa jankuttaa. Miksi monilla terveellisesti ja monipuolisesti syövillä sitten on raskausarpia ja sellua??? Ruoka taitaa siis toimia vaan silloin kun geenit ja iho/kudostyyppi on myös kohdillaan.

Eikai selluliitti ole ihotyypistä kiinni? Selluliittihan on rasvan kertymistä ihon alle. Jos ei ole rasvaa, ei ole selluliittiakaan, tai jos on lihasta rasvan alla, rasva ei pääse kertymään pahkuroiksi ihon alle. Roskaruuan syönti ja liikkumattomuus edistää selluliitin syntymistä, terveellinen ruokavalio, liikunta ja muut terveelliset elintavat, jotka pitävät hyvää hormonitasapainoa yllä, taas estää sitä. Joillekin sitä taas tulee vaikka kuinka yrittää estää.

Raskausarvet taas on pitkälti kiinni ihotyypistä ja siitä, kuinka hyvin iho kestää venymistä.

Vierailija
58/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikuntaa ne harrastaa? Onko he aina syöneet monipuolisesti ja terveellisesti?

Selluliittiä on helpompo ennaltaehkäistä, kuin poistaa; jos sitä kerran tulee, sitä on todennäköisesti ikuisesti kropassa, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
59/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliitti on hormonaalista. Vit uttaa kun jopa naiset levittää väärää tietoa!

Vierailija
60/62 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selluliitti on hormonaalista. Vit uttaa kun jopa naiset levittää väärää tietoa!

No niihin hormoneihin voi vaikuttaa, ylläri, syömällä terveellisesti, nukkumalla hyvin ja harrastamalla liikuntaa läpi elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän