Johtuuko se ihotyypistä, jos ei ole esim. selluliittiä tai raskausarpia?
Olen kolmekymppinen nainen ja kolmen lapsen äiti. Minulla ei ole koskaan ollut selluliittiä tai edes raskausarpia missään, ei vatsan seudulla, lantiossa tai rinnoissa. Elän melko epäterveellisesti enkä ole erityisen urheilullinen, eli siitä ei voi johtua. Aloin miettimään että onko se jotenkin ihotyypistä kiinni?
Kommentit (62)
Geenejään ei voi muuttaa vaikka kuinka terveellisesti söisi ja eläisi. Parikin ystävää on tällaisia hoikkia, urheilullisia terveysihmisiä ja silti on selluliittiä, arpia, ryppyjä, luomia ja ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtäkään raskausarpea, mutta selluliittiä vaikka muille jakaa.
Mulla just toisin päin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Geenejään ei voi muuttaa vaikka kuinka terveellisesti söisi ja eläisi. Parikin ystävää on tällaisia hoikkia, urheilullisia terveysihmisiä ja silti on selluliittiä, arpia, ryppyjä, luomia ja ties mitä.
Kyllä heilläkin se syöty ruoka vaikuttaa, ihan niin kuin kaikilla.
Yllättäen hoikilla ei noita juuri ole.
Varmaan riippuu jostakin kudostyypistä, meillä ei ole kenelläkään suvussa selluliittia (ei edes vanhana), eikä suurimmalla osalla ole raskausarpiakaan.
Itsellänikään ei ole sellua, mutta saan sitä, jos syön maitotuotteita päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas elän super terveellisesti ja on valtava määrä selluliittia. Vuosia harrastanut liikunta ja kokeillut kaikkea. Yhtä kalpea reajuustoa olen. Tekorusketus ei pysy jaloissa, keratosis pilaris on kuin raastinrauta, tuhoo jopa housut kuluttamalla kangasta.
Masennun joka kesä kun tajuan kuinka kalpea, kuivan ja rasvaisen näköinen olen.
Kaveri joka elää karkeilla ja leivonnaisilla on taas upean kiinteä, päivittynyt iho.
Kyllä EHDOTTOMASTI on ihosta kiinni.
Löysä iho + keratosis viittaa vahvasti a-vitamiinin pahaan puutokseen.
Kokeile esim. carlson labsin a-vit, saatat saada molemmat noista vaivoista pois.
Se ettei rusketu on d-vitamiinin puutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas elän super terveellisesti ja on valtava määrä selluliittia. Vuosia harrastanut liikunta ja kokeillut kaikkea. Yhtä kalpea reajuustoa olen. Tekorusketus ei pysy jaloissa, keratosis pilaris on kuin raastinrauta, tuhoo jopa housut kuluttamalla kangasta.
Kaveri joka elää karkeilla ja leivonnaisilla on taas upean kiinteä, päivittynyt iho.
Kokeile esim. carlson labsin a-vit, saatat saada molemmat noista vaivoista pois.
Voista saa a-vitamiinia, ei tarvita mitään pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu jostakin kudostyypistä, meillä ei ole kenelläkään suvussa selluliittia (ei edes vanhana), eikä suurimmalla osalla ole raskausarpiakaan.
Itsellänikään ei ole sellua, mutta saan sitä, jos syön maitotuotteita päivittäin.
Joten ei johdu kudostyypistä, vaan ravinnosta.
Selluliittia mulla on ollut niin kauan kuin muistan, mutta mitään raskausarpia ei koskaan. Iho on kalpea ja läpikuultava.
Syön liian vähän ja miten sattuu, juon olemattomasti, aina normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voissa on niin pienet määrät sitä, suosittelen tuota carlson labsia (sitä käytetään mm. estämään sokeutumista joissakin perinnöllisissä sairauksissa, se on niin vahvaa), jos on jo niin paha puutos, että on kehittynyt keratosis.
Keratosis viittaa todella pahaan puutokseen, varmaan on kehittynyt jo muitakin vaivoja mm. keskivartalo lihavuus jne.
Selluliittihan on vain rasvakudosta, jossa on vain vähän tukikudosta. Tämän tukikudoksen määrään ei oikein voi vaikuttaa. J
85 % naisista on raskausarpia. Kollageenin määrään ihossa ei oikein voi vaikuttaa, vain siihen ettei iho joudu venymään. Raskaudet ja painonvaihtelut lisää raskausarpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten ei johdu kudostyypistä, vaan ravinnosta.
Niin, siis meidän suvussa kaikki syö eri tavoilla, eikä kenelläkään ole silti sellua.
Itse saan sitä maidosta tosiaan, mutta ei muut sukulaiseni saa sitä maitotuotteista.
Itse epäilen, että olen lievästi maitoallerginen, josta seuraa stressireaktiota, ja stressi = kortisoli = ihon oheneminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voissa on niin pienet määrät sitä, suosittelen tuota carlson labsia (sitä käytetään mm. estämään sokeutumista joissakin perinnöllisissä sairauksissa, se on niin vahvaa), jos on jo niin paha puutos, että on kehittynyt keratosis.
Keratosis viittaa todella pahaan puutokseen, varmaan on kehittynyt jo muitakin vaivoja mm. keskivartalo lihavuus jne.
Älä nyt mainosta jotain pillereitä, kun voi on hyvä lähde. Vaikuttaa muuten näköönkin.
Vierailija kirjoitti:
Selluliittihan on vain rasvakudosta, jossa on vain vähän tukikudosta. Tämän tukikudoksen määrään ei oikein voi vaikuttaa. J
85 % naisista on raskausarpia. Kollageenin määrään ihossa ei oikein voi vaikuttaa, vain siihen ettei iho joudu venymään. Raskaudet ja painonvaihtelut lisää raskausarpia.
Älkää pliis levittäkö tällaista tietoa.
Pubmed on täynnä tutkimuksia, joissa on käyty läpi mm. c-vit vaikutus kollageenisynteesiin (etsikää varsinkin liposomal c-vit tutkimuksia), ja myös esim. a-vit vaikutus siihen, glysiinin vaikutus jne.
Tuo on tutkittua faktatietoa, että siihen vaikutetaan monilla eri ravintoaineilla.
Minulle tuli raskausarpia paljon jo murrosiässä, vaikka silloin olin hoikahko. Mutta rintojen kasvu ja lantion leveneminen aiheutti niilla alueille pahat raskausarvet. Ihotyypistä kiinni.
Todennäköisesti kollagenin määrästä kudoksissa.
Mulla on 4 lasta ja 3-4 raskausarpea, vatsanahka vetäytyi tiukaksi kuukaudessa.
Nyt olen 60v ja ryppyjä todella vähän. Esim decolte on ihan sileä. Silmäkulmissa naururypyt, suupielissä ja silmien alla yhdet juonteet. Vain pari ylikiloa joten sekään ei vaikuta.
Perushyvät elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Geenit.
Todennäköisesti AP:n vanhemmatkin on tyyppiä kuivan kesän orava.
Ei liity varyalon malliin, vaan kollageenin määrään. Kun iho joustaa, siihen ei tule venymisen jälkiä.
Minulla ei ole. Kaksi lasta. Ikää nyt 51.
Jotenkin muutenkin venyn ja vanun joka suuntaan. Raskausmaha oli valtava, mutta se vaan hävis littanaksi. Mies tykkää lähes-fistata (ei nyt ihan onnistu), ja ihmettelee, kun venyttämisen jälkeen tuntuma palautuu nopeasti.
Kai ne geenit sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keratosis on ihon ominaisuus. Siihen ei auta mikään muu kuin ureavoiteet.
Ruskettomattomuus johtuu taas ihossa olevasta melaniinista toisinsanoen sen puutteesta.
Pelkkää a-vitamiinia ei pidä syödä. Myrkyllistä jos syö liikaa, sen sijaan voi syödä esim. keitettyä porkkanaa, silloin sen a-vitamiinin esiaste imeytyy psrhaiten, soseesta vielä enemmän.
Eilä tule yliannosta.
Ei yhtäkään raskausarpea, mutta selluliittiä vaikka muille jakaa.