Onko teillä joku hyvä karkki, joita saa vain sekoituksena? Ja sitten joudutte väkisin syömään niitä ei-niin-hyviä myös?
Kommentit (387)
Ananaskonvehti juhlapöytärasiassa 🍍
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn tällaisen gallup-kysymyksen: minkä ikäinen olet ja miten paljon keskimäärin syöt makeisia viikossa?
Itse olen 47 ja olen joutunut käytännössä jo poistamaan kaiken sokerin ruokavaliostani, muuten paino lähtee samantien nousuun. Saatan napata lapseni lauantaikarkkipussista muutaman karkin, mutta se siinä.
Ihan sama homma. Syön makeaa herkkua ehkä kahden viikon välein perjantaina. N50
Nyt eksyn aiheesta, mutta pakko mainita, että TuttuFrutti exotic fruits pussi on karkkipusseista täydellisin. Ainoastaan yksi maku ei miellytä ja ne muut karkit hmmm😋
Lauantaipussissa ne punaiset apinakarkit
Vierailija kirjoitti:
Lauantaipussissa ne punaiset apinakarkit
Nämä sekä mustat autot olivat lapsuuden lemppareita. Usein sai karkkipäivänä kyseisen pussin, vaikka sisältö oli edellä mainittuja lukuunottamatta turhaakin turhempi! Jos aikuisuudesta nimeäisi makeimman edun, niin se olisi itse valitut suosikkisekoitukset. ;)
Vierailija kirjoitti:
Islanti-karkkeja myydään yksittäin mm. Filmtowneissa.
Vieläkö niitä muka on? Filmtowneja siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutti Frutti-pussin salmiakki-kuvioiset salmiakit.
Jännä juttu kun just nämä jää mulla syömättä. Siinä alkuperäisessä oli niitä pieniä neliön muotoisia salmiakkeja, jotka oli aivan huippuja. Niitä kun sais erikseen... Nam.
Apteekin salmiakki -pastillit ovat pieniä neliön (tjsp) muotoisia. Niitäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutti Frutti-pussin salmiakki-kuvioiset salmiakit.
Jännä juttu kun just nämä jää mulla syömättä. Siinä alkuperäisessä oli niitä pieniä neliön muotoisia salmiakkeja, jotka oli aivan huippuja. Niitä kun sais erikseen... Nam.
Apteekin salmiakki -pastillit ovat pieniä neliön (tjsp) muotoisia. Niitäkö tarkoitat?
Olen eri, mutta en usko, että tarkoitti niitä.
Tutti Frutti -pussissa oli kahdenlaisia mustia makeisia: isompia salmiakkikuvioisia ja pienempiä suorakulmion muotoisia. Isommat olivat salmiakkisia, pienemmät makeampia. Oletan kirjoittajan tarkoittaneen jälkimmäisiä, mitkä eivät ole kuin Apteekin salmiakkeja.
Ostan nykyään vain irtokarkkeja, koska kaikki sekoituspussiviritelmät ovat menneet aikojen saatossa vain huonompaan suuntaan. Pidän ajattelutavasta, jossa mitään ei heitettäisi hukkaan, joten toteutan sitä valitsemalla joka kerta erilaisen ja omanlaisen sekoituksen irtokarkkipisteitä kolutessani. :)) Nykyisin näiden kilohintakaan ei enää päätä huimaa!
Joskus 2000-luvun puolivälissä myytiin Makeiskimara nimistä isoa laatikkoa, jossa oli sokerisia tarentellakarkkeja, jalkoja, veneitä, luita... mutta ainoa hyvä karkki siinä oli sellaiset autonrenkaat, jotka oli puoliksi mustia ja puoliksi oransseja. Ne oli parhautta, muut oli pakkopullaa. Niitä myydään näköjään tukussa, mutta olisi kiva, jos ne löytäis tiensä irtokarkkilaareihin.
https://www.karkkikuja.fi/verkkokauppa/irtomakeiset/toffeesalmiakki-aut…
TV Mix Hedelmä pussissa on colapullo karkkeja, jotka ovat paljon parempia, kuin esim Haribon tahmeat löllöt, joissa ei edes ole paljon makua. Tämän pussin pullot ovat kiinteämpiä, ja niissä on kunnolla makua. Muuten tuo pussi on peruskauraa, ei mitenkään erityisen herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen jo tähän liki 5-kympin ikään mennessä oppinut, että pahoja karkkeja ei tarvitse syödä.
Minä ostan pahimman makuisia karkkeja mitä tiedän. Niitä ei tule syötyä liikaa.
Haribon tuttikarkeista paras on se puna-vihreä. Voisivat tehdä pussin, missä on vaan niitä ja ehkä myös kolatutteja.
Fazerin tutti frutti rings on kaikin puolin hyvä pussi, mutta joskus vain haluaisin niitä mustia renkaita. Ne vaan maistuu niin hyvälle, eikä niitä löydy irtokarkkilaareista, pelkästään niitä hedelmiä.
Olen usein huomannut pitäväni punaisista tai punertavan sävyisistä karkeista - ihan pussista riippumatta. Ne ovat aina niitä maukkaimpia! Tästä hyvänä esimerkkinä edelläkin mainittu Haribon hedelmätutti, josta miellyttävin maku on mielestäni niissä punakeltaisissa tuteissa. Myös mustat salmiakkitutit ovat erinomaisia, mutta niihin ei oikein törmää juuri missään!
Onko täällä muita tällaisia "väriuskovaisia", jotka eivät aktiivisesti tätä mieti, mutta jotka tiedostavat kaavan toistuvan aina vaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Olen usein huomannut pitäväni punaisista tai punertavan sävyisistä karkeista - ihan pussista riippumatta. Ne ovat aina niitä maukkaimpia! Tästä hyvänä esimerkkinä edelläkin mainittu Haribon hedelmätutti, josta miellyttävin maku on mielestäni niissä punakeltaisissa tuteissa. Myös mustat salmiakkitutit ovat erinomaisia, mutta niihin ei oikein törmää juuri missään!
Onko täällä muita tällaisia "väriuskovaisia", jotka eivät aktiivisesti tätä mieti, mutta jotka tiedostavat kaavan toistuvan aina vaan? :D
Sen tiedän että oranssit hedelmäkarkit ovat aina kaikista paskimpia.
Punainen >= vihreä > keltainen > oranssi on melkein aina totuus ihan sama mikä karkkipussi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn tällaisen gallup-kysymyksen: minkä ikäinen olet ja miten paljon keskimäärin syöt makeisia viikossa?
Itse olen 47 ja olen joutunut käytännössä jo poistamaan kaiken sokerin ruokavaliostani, muuten paino lähtee samantien nousuun. Saatan napata lapseni lauantaikarkkipussista muutaman karkin, mutta se siinä.
Oikein. On viisaasta vältellä teollista sokeria.
Hunaja on ok. Karkit ei.
halvan hedelmäpommix. tykkäisin vain niistä sitruunapommixeista, mutta niitä ei saa kuin sekopussissa mansikkapommixien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
halvan hedelmäpommix. tykkäisin vain niistä sitruunapommixeista, mutta niitä ei saa kuin sekopussissa mansikkapommixien kanssa.
kerran viikossa syön karkkia ja usein yhden tuollaisen pussin. en muista pussin grammalukua ehkä 150g? 170?
Mä syön karkkia vain kahdessa tapauksessa: silloin kun mulla on tai joku tarjoo.
Remixpussista ne kirpeät kolmiot, eikä niitä ikinä ole kuin muutama hassu siinä pussissa. :/