Onko teillä joku hyvä karkki, joita saa vain sekoituksena? Ja sitten joudutte väkisin syömään niitä ei-niin-hyviä myös?
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Fazer Remix choco pussissa pohjalle jää aina ne liitulakut ja turkinpippuriset mustat kökkäreet..... Kaikki muut menee suuhen ennätysvauhtia
Mun suosikit!
Vierailija kirjoitti:
Kiss kiss- ja jääkarhukarkit Fazerin perinteisessä pussissa. Nykyään on jotain feikkejä pehmeitä karkkeja samalla nimellä, mitä ne oikein ajattelee? Että kukaan ei huomaa?
Tosca
Ässä mix pussista syön vain appelsiinit ja salmiakit ja vieläpä aina parina. Tää on ihan taivaallinen kombo ja ne muut karkit on ihan pahoja :(
Ässä-mix -> joudun välttelemään salmiakit verenpaineen takia. Irtokarkki-versiossa ei oo⁉️
Plösöt fatty-bum-bumit keskustelee karkeista. Kotoa löytyy varmaan myös air fryer ja neljä litraa zero-colaa.
Ne halvat karkkipussit, joissa on sydämen muotoisia karkkeja. Tykkään vain niistä joissa on salmiakkia, en niistä muista jotka värjäävät kielen siniseksi.
Only in Finland: aikuiset ihmiset keskustelee irtokarkeista sivukaupalla, ja ilmeisen tosissaan. Huokaus.
Lähes kaikki hedelmäkarkit. Karkkipusseissa on _aina_ mukana pahoja mustia karkkeja, joita en pysty syömään. En tykkää salmiakista, vielä vähemmän liitulakuista tms. Lapsena aina ärsytti, kun yritin löytää karkkipussia jossa niitä olisi mahdollisimman vähän, ettei menisi taskurahat hukkaan kun puolet pussista on pahoja karkkeja. Siksi suosinkin aina irtonamuja, kun saa ottaa vain niitä mistä itse tykkää. Hedelmä-aakkoset on myös ollut valmispusseista suosikki, koska oli lapsuudessani varmaan ainoa jossa ei ollut ollenkaan mustia.
Vierailija kirjoitti:
Kiss kiss- ja jääkarhukarkit Fazerin perinteisessä pussissa. Nykyään on jotain feikkejä pehmeitä karkkeja samalla nimellä, mitä ne oikein ajattelee? Että kukaan ei huomaa?
Tehdäänkö vaihtareita: noi on mun inhokkeja ko pussista, appelsiinin makuisten lisäksi. Kaikki muut on hyviä.
Lakritsbåt, ostan aina ruotsin laivalta tai Ruotsista. Saa myös Suomesta ainakin irtareina.
Voisiko joku perustella pahojen karkkien syömisen? (paitsi toki sokeririippuvuus) Siinähän ei esim. säästä mitään.
Hyviä syitä syödä karkkia keksin muutamia ja ne kaikki liittyvät nautintoon, vaikkapa ilo ja maku. Huonoja syitä sitten aika liuta: Mm. epäterveellisiä, lihottavia ja vaarallisia hampaille.
Ymmärrän, että ajatus tuntuu oudolta, mutta vain hyvät karkit kannatta syödä (jos haluaa), pahan karkin syöminen on vain tyhmää. Ne kannattaa oikeasti heittää roskiin, jos toista syöjää ei ole.
Ei ne mitään säästettävää ja pyhää ruokaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku perustella pahojen karkkien syömisen? (paitsi toki sokeririippuvuus) Siinähän ei esim. säästä mitään.
Hyviä syitä syödä karkkia keksin muutamia ja ne kaikki liittyvät nautintoon, vaikkapa ilo ja maku. Huonoja syitä sitten aika liuta: Mm. epäterveellisiä, lihottavia ja vaarallisia hampaille.
Ymmärrän, että ajatus tuntuu oudolta, mutta vain hyvät karkit kannatta syödä (jos haluaa), pahan karkin syöminen on vain tyhmää. Ne kannattaa oikeasti heittää roskiin, jos toista syöjää ei ole.
Ei ne mitään säästettävää ja pyhää ruokaa ole.
Niin minä teenkin. Syön itse hedelmäkarkit ja annan mustat karkit miehelle (tai veljelle/kaverille tms jos on joku paikalla joka niistä tykkää), tai muuten menevät roskiin, jos hänkään ei niitä halua. Ei karkit ole ravintoa vaan nautinnon vuoksi niitä syödään, pahoja karkkeja ei ole mitään järkeä syödä.
Mulla on keittiössä kannellinen lasipurkki johon kippaan syömättömät karkit. Omapahan sitten aina jotain mitä tarjota vieraille. Karkkipurkki pöytään ja aina ne jollekulle kelpaa. Mulle hävikin vähentäminen on periaate, en ymmärrä miksi pilaantumatonta ruokaa pitäisi heittää roskiin.
Mentoksen Rainbowista omena ja greippi hyviä, loput ihan hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Ässä mix pussista syön vain appelsiinit ja salmiakit ja vieläpä aina parina. Tää on ihan taivaallinen kombo ja ne muut karkit on ihan pahoja :(
Mulla sama kombo, toinen herkkuyhdistelmä on se mustaherukka ja salmiakki.
Ne vihreät jää syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn tällaisen gallup-kysymyksen: minkä ikäinen olet ja miten paljon keskimäärin syöt makeisia viikossa?
Itse olen 47 ja olen joutunut käytännössä jo poistamaan kaiken sokerin ruokavaliostani, muuten paino lähtee samantien nousuun. Saatan napata lapseni lauantaikarkkipussista muutaman karkin, mutta se siinä.
Minä oon 40 ja vielä voin mässyttää, etenkin suklaata kuluu. Mutta oon kyllä huomannut saman, että paino alkaa nykyään tarttua. Varmasti edessä tiukempi linja.
Kyllä se paino nousee ilman karkkien syöntiäkin 😉. Ärsyyntyneenä luen tätä keskustelua, kun ei saa näitä edes maistaa. Tykkään suomalaisista karkeista. Suklaata olisi, mutta siitä en ole kovin innostunut.
Ässä Mix Choco: Ne suklaavaahdot. Niitä ei saa mistään.
Tutti Frutti Choco: Salmiakit. Onneksi suklaarakeita saa nykyään omassa pussissa.
Aarrearkku: Lakritsirakeet ja toiset hedelmäkarkit.
Muutkin näissä pusseissa on hyviä, mutta haluaisin noita irtokarkkeina.
Fazer Remix choco pussissa pohjalle jää aina ne liitulakut ja turkinpippuriset mustat kökkäreet..... Kaikki muut menee suuhen ennätysvauhtia