Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraannuttaminen!!! APUJA!!

Vierailija
07.04.2020 |

Mihin tahoon voi ottaa yhteyttä, kun ex-vaimo kieltää tapaamasta lapsia? Lastenvalvoja? Sosiaalitoimi? Poliisi? Yläkoululaiset on käytännössä lukittu kotiinsa ja täysin äitinsä otteessa. Eivät siis uskalla uhmata äitinsä tahtoa ja tavata vaikka olen kysellyt. Vanhemmallahan on oikeus tavata lapsiaan, eikö?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä. Et voi loputtomasti roikkua lapsissasi. Teinien kanssa suhde on jo ihan erilainen kuin pikkulasten kanssa. Harmi, kun et ole sitä tajunnut. Teineillä on jo oma elämä, kaverit jne. Ei niitä kiinnosta istua isukin sohvalla tai mennä isukin sängyn alle piiloon.

Äiti on kuulemma kieltänyt kaveritkin. Joten tällä hetkellä sitä elämää ei taida lapsilla juuri olla.

Suomen hallitus on kieltänyt kaikki turhat fyysiset/sosiaaliset kontaktit. Kavereiden kanssa hengailu lasketaan ehdottomasti näihin. Lastesi äiti pitää teidän yhteisistä lapsista huolta minimoimalla tartuntariskin. Nuoretkin voivat kuolla koronaan.

On surullista, etteivät lapset halua tulla luoksesi ja ymmärrän, että sinusta tuntuu pahalta. En näe kuitenkaan mitään järkeä tuossa eksäsi syyttelyssä, jos kerran lapset ovat itse sinulle ilmaisseet, etteivät ole halukkaita isävierailuille. Teini-ikäiset ovat oikukkaita, mutta tuon ikäisillä lapsilla on mielestäni jo jonkinlainen oikeus päättää itse kumman vanhemman luona he haluavat aikaansa viettää.

Lisäksi, koska olet itse jättäytynyt vanhemmuudesta ulos kieltäytymällä osallistumasta lastesi elinkustannuksiin, ei lasten äidilläkään ole mitään moraalista tai lainmukaista velvollisuutta lähettää lapsia luoksesi. Teillähän ei ole minkäänlaista tapaamissopimusta voimassa, jota eksäsi voisi rikkoa. Mikäli osallistuisit elatukseen ja teillä olisi asiat kirjattuna virallisiin papereihin, niin homma olisi toki aivan eri.

Vierailija
102/107 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi minkälainen tapaamissopimus, teini päättää itse, tapaako etää vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, ap. Siirry elämässä eteenpäin. Et sä voi rakentaa elämääsi sen varaan, että teinit pitävät sulle seuraa. Osta vaikka koira, se tykkää leikkiä.

Vierailija
104/107 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira jonka kuluja maksan 300€ kuukaudessa ja se ei aina riitäkään. Rakastan tuota rakkia ja pistän ilomielin pennoseni sen hyvinvointiin vaikka itse välillä elänkin kaurapuurolla. Älä koskaan ehdollista lastesi rakkautta. Äläkä hanki koiraa.

Vierailija
105/107 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koira jonka kuluja maksan 300€ kuukaudessa ja se ei aina riitäkään. Rakastan tuota rakkia ja pistän ilomielin pennoseni sen hyvinvointiin vaikka itse välillä elänkin kaurapuurolla. Älä koskaan ehdollista lastesi rakkautta. Äläkä hanki koiraa.

Tämähän on täysin eri juttu. Tiedät itse mihin rahat menee.

Vierailija
106/107 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on täysin eri juttu. Tiedät itse mihin rahat menee.

Nainen hoitaa ap:n lapset 24/7. Eiköhän se elatusapu mene ihan siihen normaaliin perhe-elämään, jolla nainen turvaa lapsille hoivan, huolenpidon ja materiaaliset jutut. Kuten sanottu, mikään raha ei korvaa sitä työtä ja vaivaa ja huolen määrää, jonka yksinhuoltajaksi päätynyt vanhempi joutuu kantamaan. Ap:n rähinä rahasta on täysin naurettavaa ja osoittaa hänen oman kyvyttömyytensä suojata omia lapsiaan katkeralta ja kyyniseltä parisuhdesolmultaan.

Vierailija
107/107 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo. Meillä ei isä tapaa lastaan ollenkaan tällä hetkellä, sillä muutoinkin tapaa niin harvoin, että väliäkö tuolla. Välttelemme turhia riskejä syöpähoitojeni vuoksi ja isä ei mitään muuta olekaan kuin turha riski.

Ei ole provo vaan tosi kurja tilanne. Ymmärrän kyllä hyvin teidän tilanteen, kun on syöpähoidot menossa. Tässä kuviossa on kaikki perusterveitä... Jotenkin tästä vaan tuli kummallinen elatusmaksu ja alkoholinkäytön jankkaus vaikka nämä ei liittyny ongelmaan mitenkään. Lapsia kova ikävä.

Itse otit esiin ne "kohtuuttomat" elarit esimerkkinä exän karmeudesta. Pyysi siis minimiä vähemmän, eikä ole niistä edes riidellyt vaikka et maksa mitään. Ei kuulosta kohtuuttomalta ihmiseltä hän, vaan sinä.