Vieraannuttaminen!!! APUJA!!
Mihin tahoon voi ottaa yhteyttä, kun ex-vaimo kieltää tapaamasta lapsia? Lastenvalvoja? Sosiaalitoimi? Poliisi? Yläkoululaiset on käytännössä lukittu kotiinsa ja täysin äitinsä otteessa. Eivät siis uskalla uhmata äitinsä tahtoa ja tavata vaikka olen kysellyt. Vanhemmallahan on oikeus tavata lapsiaan, eikö?
Kommentit (107)
Kauheita kommentteja täällä. Olen tosi pahoillani ap sun puolesta jos tosiaan on niin että lastesi äiti yrittää mitenkään vaikuttaa siihen ettet pääsisi lapsiasi tapaamaan. Ei elatusmaksujen vähyys ole hyvä syy. Jos ei pysty ja on talous miinuksella niin muutama satanenkin on liikaa. Lapset voi tosiaan reagoida äitiään miellyttääkseen niin ettei halua tavata. Todella ikävää. Ota selvää viranomaisilta mitä voit tehdä ja käytä tämä korona-aika asioiden selvittämiseen. Ei ne lapset elämästä katoa parin koronakuukauden takia. Mutta jos oikeasti on vieraannuttamisesta kyse niin sun pitää toimia. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
normi toimintaa katkerilta naisilta
Niinku mikä? Jotenkin aiheuttaa ettei isä maksa penniäkään lapsistaan? Vai syypää siihen että isä on mitä ilmeisimmin epäonnistunut, eikä lapset tahdo tavata?
Pitkä ,komea hyvintoimeentuleva mies jättää sen maanpäällisen pirun,eli naisensa, niin alkaa vieraannuttaminen ja syyllistäminen.
Aikamoinen vastakkainasettelu tän aiheen tiimoilta. Isät jää erossa liian helposti kyllä jalkoihin valitettavasti vaikka olisi kuinka osallistuva. Äidit jyrää omilla tiikeriemohormoneillaan ja isät jää vässyköinä valittamaan. Voi kunpa molemmilta löytyisi tahtoa yrittää parhaansa lasten hyväksi vaikka turhauttavalta tuntuisikin. Yrittäminen ei oo sitä että pari kertaa toiselle huomauttaa tai syyttävään sävyyn sättii. Empatiaa toivoisi lasten vuoksi molemmilta osapuolilta.
Vierailija kirjoitti:
Joku systeemi tähän pitäisi keksiä että isät näkisi lapsiaan enemmän.
Hmm. Mikähän se olisi? Voisko se olla joku sellainen juttu kuin osallistuva, vastuullinen vanhemmuus?
Mulla on kaksi teiniä, jotka eivät enää halua nähdä isäänsä ja ovat sen perustelleet hyvin. Ihan itse pilasi isä suhteen lapsiinsa, aikani yritin vedota että
sopimuksia pitää noudattaa, vein lapsia isälleen, yritin tukea vanhemmuuttaan.Niin ei kai kaikki osaa olla aina hyviä vanhempia. Ettet vaan vaatinut mahdottomia ja haukkunut exääsi lasten kuullen.
Ihmiset on erilaisia jotkut osaa laittaa ruokaa säännöllisesti , noudattaa aikatauluja jne.. kaikki ovat vajavaisia.Ei vaan ole isäksi siitä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Kauheita kommentteja täällä. Olen tosi pahoillani ap sun puolesta jos tosiaan on niin että lastesi äiti yrittää mitenkään vaikuttaa siihen ettet pääsisi lapsiasi tapaamaan. Ei elatusmaksujen vähyys ole hyvä syy. Jos ei pysty ja on talous miinuksella niin muutama satanenkin on liikaa. Lapset voi tosiaan reagoida äitiään miellyttääkseen niin ettei halua tavata. Todella ikävää. Ota selvää viranomaisilta mitä voit tehdä ja käytä tämä korona-aika asioiden selvittämiseen. Ei ne lapset elämästä katoa parin koronakuukauden takia. Mutta jos oikeasti on vieraannuttamisesta kyse niin sun pitää toimia. Voimia.
Tyyppihän ei sanonut että summa ois liian iso hänen tuloilleen, tai että hän osallistuis mitenkään noihin menoihin. Sanoi, että ennen koronaa ne tapaamiset on järjestyneet ihan helpolla ja nyt ne tenavat itse ei halua tulla. Ton rahan kohdalla vetosi vaan siihen, että äiti saa jo lapsilisät ja asumistuen (joilla ei varmasti kateta koko vuokraa ja lasten kuluja...) Äitihän ei myöskään oo lähtenyt niistä elareista tappelemaan, tai ilmeisesti edes niistä räkyttänyt, vaan ukko vaan rettelöi että liikaa vaadittu. Eli aika sävyisältä ja jopa latistetulta kuulostava naisparka lapsineen nyt joutunut tommosen päihdeongelmaiselta kuulostavan miehen kiusan kohteeksi.
Nyt tuli kyllä sellanen hyökkäys, että huhhuh. Elatusmaksuissa kohtuullinen summa olis yhteensä n. 100 euroa kuukaudessa. Exän talouteen kuitenkin tulee 300 euron lapsilisät ja useita satoja (ainakin 400 e) asumistukea. Luulis noista rahoista riittävän lastenkin elatukseen riittävästi. Itse en mitään yhteiskunnan tukia saa vaikka omakotitalossa on vaikka minkälaisia kuluja.. Mutta näistä on nyt neuvottelut edelleen kesken. Parhaani yritän tässä isyydessä, mutta vaikeaa on kun tällaisia tempauksia yhtäkkiä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoululainen täyttää tänä vuonna vähintään 14v. Se on kuule voi voi, jos ei tuon ikäistä komenteleva etähuoltaja kiinnosta. Voit soittaa vaikka oresidentulle, mutta se sun kulkanmussukkasi on teini ja päättää itse näkeekö sinua vai ei.
En usko että on lasten oma tahto. Ennemminkin tuntuu joltain itsekkäältä kostolta exän taholta. Se tässä harmittaa.
Sinä tässä tunnut ennemminkin hautovan kostoa exällesi. Valitettavasti kiusantekosi on kohdistunut vain omiin lapsiisi, kun en ole halunnut maksaa elatusmaksuja. Lapset siitä kärsivät, kun joutuvat elämään köyhyydessä. Lapsilisällä saa vain osan kuukauden ruoista maksettua. Ruoan lisäksi lapset tarvitsevat paljon muutakin. Häpeä! Et ole kelvollinen isäksi ja lapsesi ovat sen huomanneet, koska eivät halua tavata sinua.
Ei lapset tule näkemään nälkää, jos ei rahat riitä, saa toimeentulotukea.
Toimeentulotukea haettaessa pitää toimittaa liitteeksi elatussopimus. En sitten tiedä minkälaisia seuraamuksia on, jos sellaista ei ole edes tehty. Päätös hylätään? Lasketaan "tuloiksi" minimielareiden suuruinen summa?
Miksi et vain hae lapsia, kun on tapaamisesi?
Vierailija kirjoitti:
Eivät suostu tulemaan kyytiin. Ulos voivat just ja just tulla metrien päähän huutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia voi noin vaan hakea jos yli 12v saavat itse päättää ja ei kai muutenkaan jos se ei ole lasten etu . Ei sillä tapaamissopimuksella ole paljon virkaa. Se on vaan lähivanhemman mielivallasta kiinni milloin lapsia näkee. Jos oikeuteen viet joudut maksamaan omat oikeudenkäyntikulut vaikka voittaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät suostu tulemaan kyytiin. Ulos voivat just ja just tulla metrien päähän huutelemaan.
Ja nyt oletat yhteiskunnan tekevä asialle mitä? Poliisit tulee ja kantaa ne lapset sun autoon?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli kyllä sellanen hyökkäys, että huhhuh. Elatusmaksuissa kohtuullinen summa olis yhteensä n. 100 euroa kuukaudessa. Exän talouteen kuitenkin tulee 300 euron lapsilisät ja useita satoja (ainakin 400 e) asumistukea. Luulis noista rahoista riittävän lastenkin elatukseen riittävästi. Itse en mitään yhteiskunnan tukia saa vaikka omakotitalossa on vaikka minkälaisia kuluja.. Mutta näistä on nyt neuvottelut edelleen kesken. Parhaani yritän tässä isyydessä, mutta vaikeaa on kun tällaisia tempauksia yhtäkkiä tulee.
Asumistukihan ei kata lähellekään niitä asumismenoja. Eli tosta asumistuesta ja lapsilisistä ei jää oikeestaan mitään niitten asumismenojen jälkeen SUN lasten elatukseen. Äiti hoitaa kaiken ja sä kehtaat vielä vikistä siellä omakotitalossas. Häpeä! Lapses häpeää jo, kun ei kehtaa kyytiinkään tulla.
Hei ap; tee kaikille palvelus ja käytä ens kerralla kumia. Pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt oletat yhteiskunnan tekevä asialle mitä? Poliisit tulee ja kantaa ne lapset sun autoon?
Puhuvan äidille järkeä, että olis jotain rajaa tossa tautipelossa joka on saatu lapsiinkin tartutettua. Mun puolesta lapset vois tulla asumaan mun luo pysyvästi.
Ja mielestäni on todellakin yläkanttiin noi elatusmaksulaskelmat. Millähän laskukaavalla menee 500 euroa kuukaudessa per lapsi? Ei kai vaatteitakaan jatkuvasti ostella.
Ap on kitsas ilkeä isä, joka kulkee täysin estoitta imemässä koronaa kitusiinsa. Sitten menee hakkaamaan ex-vaimon ja lasten ovea. Lapset ja vaimo ei uskalla avata.
Kyse ei ole vieraannuttamisesta vaan itsesuojelusta.
Kuljetetaan koronaa kotiin, hakataan vaimo ja pelotellaan lapset, kännätään, rikotaan kodin tavaroita. Tyypillisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuvan äidille järkeä, että olis jotain rajaa tossa tautipelossa joka on saatu lapsiinkin tartutettua. Mun puolesta lapset vois tulla asumaan mun luo pysyvästi.
Sehän olis tavallaan hyvä idea. Tajuaisit sinäkin että asumiskuluilla ei vielä kateta teinien muita tarpeita _kuukausittain_.
Mutta ei se niille lapsille olisi hyväksi tässä tilanteessa.
Koita nyt tajuta, että ne teinit päättää itse, missä majailevat. Et sä voi enää mitään. Mene yksinäsi sinne leikkipuistoon, teineillä on parempaakin tekemistä.
Niinku mikä? Jotenkin aiheuttaa ettei isä maksa penniäkään lapsistaan? Vai syypää siihen että isä on mitä ilmeisimmin epäonnistunut, eikä lapset tahdo tavata?