Miksi kaunis, laittautunut nainen on heti itseään täynnä ja ylimielinen, jos hän viihtyy yksin eikä häntä kiinnosta jutella muille?
Sen sijaan kaikki ymmärtävät nörttimäistä huonoryhtistä silmälasipäätä, joka viihtyy yksin eikä ole kiinnostunut sosiaalisesta kanssakäymisestä muiden kanssa? Kukaan tuskin ajattelee että hän on täynnä itseään eikä hänestä puhuta pahaa selän takana.
Miksi vain rumilla ihmisillä on oikeus olla introverttejä ja kauniilta odotetaan ekstroverttiyttä?
Kommentit (27)
No varmaan koska oletetaan että nainen laittautuu vain miehiä varten, ja sitten edelleen oletetaan että naisen tehtävä on miellyttää miehiä. Mitä vanhemmaksi tulee niin sen enemmän saa olla rauhassa, varmaan joo koska rupsahtaa mutta myös ihan jo siksi että miehet tietää saavansa näpeilleen jos menee aukomaan päätä varttuneemmalle naiselle.
Mutta niitä nuoria, epävarmoja, kokemattomia, ujoja tyttöjä on hyvä ahdistella. Kyllä on monta oksettavaa muistoa niiltä ajoilta kun olin nuori. "Hymyile vähän, miksi et hymyile, relaa nyt vähän ja tuu tähän viereen, ei tarvitse olla noin leuhka, kuka sä luulet olevasi.. " Miehet ne vasta julmia osaa ollakkin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen menee baariin kun haluaa olla yksin ja rauhassa, sitten valittaa että miehet häiritsevät.
Niin. Aika useinhan baareissa näkee nurkkapöydässä yksin istuvia miehiä. Pitäisi olla ok naisenkin tehdä niin. Mä oon introvertti, mutta tykkään viettää aikaa muuallakin kuin kotonani, mutta yksin. Välillä mulla on baarissa jopa kirja jota luen tai sitten luen lehteä. Noiden merkkien jos minkä luulisi kertovan, että haluan keskittyä omiin juttuihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä laittautunut ja meikattu - ja kamalan UJO. Kauhean usein luullaan leuhkaksi tai hankalaksi. En mielestäni ole. On vaan ihan olematon itsetunto, meikillä saan sitä vähän lisää.
Juuri näin se valitettavasti on. Ihmisiin suhtaudutaan nimenomaan pärstäkertoimen mukaan ja samaan aikaanollaan muka niin suvaitsevaisia.
AP
Koska kirjoitat qusipäisesti, olet qusipää. Ei minulla ole velvollisuutta suvaita sinun huonoa käytöstäsi.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutelee. Älä huutele.
Suomalaiseen tapakulttuuriin ja perusluonteeseen kuuluu tympeys ja varovaisuus vieraita kohtaan,. Kauniit ja laitetut nuoret naiset eivät siitä massasta mitenkään erotu silloin, kun puhutaan sosiaalisesta älystä ja käytöstavoista.
Koska ihmisillä ja etenkin miehillä on erittäin syvään juurtunut, osittain tiedostamatonkin käsitys, jonka mukaan naiset ovat yhteistä (miesten) omaisuutta, joilla on aina velvollisuus antaa muille (miehille) jotain itsestään: hymy, katse, juttelua, apua, empatiaa, seksiä...
Jos nainen kieltäytyy, hän toimii oletuksia vastaan ja onkin ylimielinen, itseään täynnä oleva, itsestään liikoja luuleva, kusipäinen ja mitä milloinkin, eikä hän tajua olla kiitollinen miehelle siitä, että mies on osoittanut hänelle huomiota.
Tähän käsitykseen liittyy myös se, että naisen olemassaolo on aina kytköksissä miehiin, että mies on sallinut naisen olla, että miehen huvituksena oleminen on naisen elämän tarkoitus, ja siksi naisen pitäisikin olla aina nöyrä miehiä kohtaan.
Olen entinen kiusattu ja ns. ruma ankanpoikanen, eikä itsetuntoni ole ikinä noussut normaalille tasolle. Ulkoa näytän ehkä hyvältä mutta sisältä olen rikki.