Etäkoulun älyttömyydet
Olen lasten kanssa kotona ja yritetään pysyä järjissään tämän koulun kanssa. Lukuaineet sujuu mutta nämä muut puuhat vie järjen.
Tänään pitäisi yhden kanssa leipoa pellillinen mokkapaloja, pienimmän kanssa rakentaa linnunpönttö ja keskimmäisellä olisi oman vaatekaapin siivous, lajittelu ja uusiokäytön keksiminen yhdestä vaatteesta ja polkupyörän huolto.
Mistä tuon ajan oikein ottaa?! Yksikään ei noista tehtävistä suoriudu ilman apua, kaikki pitäisi tehdä yhtäaikaa. Mistä tähän hätään löydän linnunpönttötarpeet, on ne jossain mutta menee aikansa jo etsiessä, samoin kuin tuo pyörän huolto.
Opet, nuo tehtävät vaikuttaa varmaan ihan kivalle paperilla mutta luoja nämä työllistää meidät vanhemmat ihan kohtuuttomasti!
Kaikki lapset on täällä alle 10 vuotiaita, osa tehtävistä on täysin vanhempien kanssa tehtäviä.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadi kaikki tehtäviin tarvittavat materiaalit koulun puolesta tai ette tee mitään. Perusopetus ei saa maksaa, eikä esim. mokkapalojen tekemättä jättäminen saa vaikuttaa oppilaan arvosanaan, jos kaikkea tarvittavaa jauhoista uuniin ei anneta teille ilmaiseksi.
Tällaisia vanhempia on.
Lapsiraukat.
Juu nämä on varmaan niitä samoja lapsia, joilla ei ole edes penaalia ja liikuntatunnille tullaan liikkumiseen täysin sopimattomissa vaatteissa ja kengissä, kun vanhemman mielestä mikään ei saa maksaa mitään.
Meidän toinen lapsi pukeutuu miten sattuu, vaikka on jo 6. luokalla. Ei suostu laittamaan päälle asianmukaisia varusteita, esim. talvella riittävän lämpimiä vaatteita, vaikka aikuinen kuinka yrittäisi pakottaa kouluun lähtiessä. Normitilanteessa aikuinen on jo töissä, kun lapset vasta heräävät kouluun lähtöä varten, joten käytännössä pukeutumista ei pysty edes valvomaan mitenkään. Lapsella on jotain neurologisia ongelmia, joita selvitellään parhaillaan. Toisen lapsen kanssa ei vastaavia ongelmia ole, joten turha syytellä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä todella säälin opettajia jos tämä on tätä. Hyvää hyvyyttään yrittävät määrätä tehtäviä, mitkä auttaisivat kiireisiä vanhempia, mutta ei...
Miksi pitää tunkea sitä koulua keskelle perheen arkea eikä voi pitää kouluna? Meillä opettaja laittoi lauantai aamuna viestin mitä tehdä teknisentyön sijaan. "Tee vanhemman tai muun aikuisen valvonnassa".
Ei meillä ole kukaan aikuinen koulupäivän aikana kotona.
Opettaja vielä alkuun itse laittoi mikä on koulupäivän kesto ja että hänet tavoittaa vain siihen aikaan. Itse kuotenkin laittaa viestejä miten sattuu ja velvoittaa tehtäviin kouluajan ulkopuolella.
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.
Ai miksikö? Koska meillä on poikkeustila. Etkö ole kuullut? Opettaja ei voi tulla sinne kotiin, joten vanhempienhan siellä pitää tietysti valvoa. Miten sinä itse tämän järjestäsit, kun lapset eivät saa mennä kouluun, mutta opetusta pitää jokaisessa aineessa kuitenkin olla?
Vierailija kirjoitti:
Mä todella säälin opettajia jos tämä on tätä. Hyvää hyvyyttään yrittävät määrätä tehtäviä, mitkä auttaisivat kiireisiä vanhempia, mutta ei...
Olen ketjun ap ja sanonut monta kertaa että kivoja tehtäviä ja sellaisia joita lapset tekee muutenkin MUTTA aikataulut on tiukkkoja eikä näitä tehtäviä pysty ennakoimaan.
Tänäänkin 12.15 alkaen oli teams- tunti englannista, siitä heti perään tunti pyörän huoltoa ( tunti ei riittänyt siihen että etsittiin lapsen kanssa tarvikkeet ja selviteltiin vikoja) sitten perään 90 minuuttia oman vaatekaapin siivousta, yhdelle risalle vaatteelle piti keksiä uusiokäyttöä. Lapsi ei saanut yhtään taukoa, pyörän huolto täysin vaiheessa ja kuva huolletusta pyörästä piti olla jo palautettu.
Samaan aikaan yksi lapsista leipoo ja kolmas askarteli sitä pönttöä, etsi tarvikkeita liiteristä ja pitkin pihaa, pöntön teki mutta ei lähellekkään sellaista kuin oli vaatimus.
Laitan opettajille palautetta, yleensä hyvää mutta välillä kuten tänään jouduin taas sanomaan että joku raja, mieluummin pidempi aikaraja näihin tehtäviin.
Vaikka meillä on aina siistiä ja paikat kunnossa, tavarat tarosalla, en minä eikä lapset 15 minuutissa (eli välitunti joka pitäisi levätä) saada valmisteltua seuraavaa tuntia. Milloin tosiaan pitää tehdä maja, askarrella, tehdä linnunpönttö, leipoa, alkaa siivota. Kun nämä on tosiaan aikataulutettu.
Eilen illalla isoin tyhjensi tiskikonetta ja otti kuvan, kysyin että miksi ihmeessä, sanoi että nykyään kaikesta tekemisestä pitää laittaa kuva niin meni sekaisin jo itsekkin.
Nämä lapsen on tunnollisia ja kotona on aina suhtauduttu kouluun vakavasti. En haluaisi opettaa oikomisia tai huonoa työtä lapsille mutta kohta on pakko.
Nyt lapsi murehtii sitä kesken jäänyttä huoltoa ja haluaa että mennään tekemään se loppuun. Minulla on omat työt vielä tekemättä kuten kotityöt ja liikuntakin.
Kyse on tosiaan siitä että lapset hukkuu tähän tekemisen tulvaan, aikatauluihin ja jatkuvaan raportoimiseen omista tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tunkea sitä koulua keskelle perheen arkea eikä voi pitää kouluna? Meillä opettaja laittoi lauantai aamuna viestin mitä tehdä teknisentyön sijaan. "Tee vanhemman tai muun aikuisen valvonnassa".
Opettaja vielä alkuun itse laittoi mikä on koulupäivän kesto ja että hänet tavoittaa vain siihen aikaan. Itse kuotenkin laittaa viestejä miten sattuu ja velvoittaa tehtäviin kouluajan ulkopuolella.
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.No varmaan kannattaa ilmoittaa sivistystoimen johtajalle, ei Av-mammoille.
Jos et huomannut täällä on menossa keskustelu. Kerroin sinulle millaisia ihmisiä kohtaan tunnet sääliä. Säälitkö yhä?
Oletko siis ilmoittanut sivistystoimenjohtajalle? Kyllä säälin edelleen. Se että sinulla on huono kokemus ei tarkoita, että kaikki ovat huonoja opettajia.
Meillä ainakin opettajat ovat koulussa, koska on kriittisten alojen lapsia koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle tuli tehtäväksi pestä jääkaappi, no mä just pesin sen viikonloppuna :D
On muuten ihan helkkarinmoinen homma, jos sen tekee kunnolla. Meillä juuri kaksi aikuista käytti jääkaapin pesemiseen yhteensä 6 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihan helkkarinmoinen homma, jos sen tekee kunnolla. Meillä juuri kaksi aikuista käytti jääkaapin pesemiseen yhteensä 6 tuntia.
Pesittekö kaikki jauhenlihatkin, vai miten saitte siihen noin paljon aikaa kulumaan?
Lapsille tarjotaan eskari + 9 vuotta peruskoulua. Mutta kun poikkeustilan takia vanhemmat joutuvat parin kuukauden ajan venymään lastensa takia, opettajat ovat saamattomia ja laiskoja luusereita, jotka eivät osaa yhtään mitään eivätkä ole koskaan tehneet oikeaa työtä. :D Ymmärtäkää nyt, että eivät ne opettajat ole syyllisiä tähän tilanteeseen. He nyt vaan eivät voi tulla sinne teidän kotiin opettamaan. Nyt on poikkeustila, joten tyhmimmänkin pitänyt ymmärtää, että tämä ei missään tapauksessa ole ihanne eikä pysyvä olotila, jota vastaan nyt kannattaa sen kummemmin taistella. En millään käsitä, kun porukka itkee nyt ikään kuin tämä olisi nyt hyväksi havaittu ja ikuinen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.Voi laittaa viestin takaisin, että koulua ei ole lauantaina. Jos viesti tuli Wilman niin ei tarvitse reagoida kun vasta maanantaina.
En näe tarpeellisiksi muistuttaa aikuista ihmistä viikonpäivistä. Laitoin rehtorille maanantaina viestin johon odotan yhä vastausta.
En itse ole opettaja, mutta jotenkin pyytäisin armoa opettajillekin, jotka täysin tyhjästä repäisevät koko etäkoulusysteemin ilman mitään kokemusta asiasta ja tosi pika vauhdilla. Meidän lasten opettajat kyllä selkeästi paiskii hulluna töitä.
Tämä kaikki on yhtälailla opettelua opettajillekin. Sen vuoksi opettajakohtaisia eroja onkin näin paljon, koska mitään valmista työskentelymallia ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä piti yläasteen kotitaloustunneilla yhden ryhmän pestä jääkaappi aina tunnin päätteeksi. Kun sen tekee säännöllisesti eikä kerrytä vuosien likaa, niin ei tuollaiseen murusten ja roiskeiden siivoamiseen kauaa mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläaste ikäisen lapsen apsen iltapäivän liikunta treeni Wilmaan annetun tehtävän annon mukaan:
20 punnerrusta
20 leuanvetoa
20 vatsaa
5 minuuttia venyttelyäSama toistetaan vielä kerran tai kaksi kertaa mikäli ensimmäisen liikuntatunnin aikana ehtii. Tämän jälkee portaat 5 kertaa yllös ja alas ja vielä 1 tunnin lenkki porraslämmittelyn jälkeen vähintään 5 kilometriä.
Lisätehtävä: kuvaa itsesi parkouraamassa lenkin aikana
Teini tuossa vieressä naureskelin että kyllä nää alakoululaisten näpertelyt linnunpöntöistä ja tulivuorista on pientä yläaste liikuntaan nähden.
Joo onpa todella uskottavaa.
No kuuke, kyllä se koulun ns. liikunta testi pitää tehdä vaikka elettäisiin kuinka poikkeusoloissa 😂
Sama
Yhdelläkään liikuntatunnilla ei tehdä noin paljoa. Ope tuskin olisi niin tyhmä että luulisi kaikilla olevan leuanvetotangon ja portaat. Parkour on varsinkin tottumattomalle sellaista hommaa, että vaatii oikeanlaisen ympäristön ja ohjauksen ellei halua loukata itseään pahasti.
Juuri tammikuussa olin parkourin alkeistunnilla, jonka aluksi ohjaaja sanoi, että ”te kaikki olette parkouranneet, vaikkette sitä tietäisi”.
Mutta uskon kyllä, että se palstamamma, jolta ei löydy kotoa yhtään ylimääräistä riepua tai joka ei voi käyttää sports trackeria ilman sykevyötä, saa neliraajahalvauksen yrittäessään parkourata.
Hyvin sä vedät. 3/5.
No kerropa että mitä on tämä arkielämän parkour jota tehdessä on vielä mahdollista kuvata itseään?
Siinä välissä kun tokaluokkalainen tekee etäkoulua, eskarilainen ja kolmevuotias ja koira ovat levittäneet lelut ja kengät pitkin olkkaria. Kun mamma hyppii kamojen yli pesuämpäri ja lasta toisessa kädessä ja jakkara toisessa kädessä mennessään pesemään ikkunoita, sitä voi jo pitää parkourina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin ketjua sieltä täältä ja pakko kysyä teiltä kenellä on kouluikäisiä lapsia, eikö teitä häiritse jos tosiaan pitää ottaa tehtäviin liittyen omasta kodista kuvia ja lähettää opettajalle? Ainakin joissain viesteissä ilmeni että siivotusta vaatekaapista ja kiertoon laitettavista vaatteista tulisi ottaa kuva 'todisteeksi'. Tottakai ymmärrän että elämme poikkeuksellisia aikoja kaikinpuolin ja pakko kai nuo koulutehtävät on jollain tavalla todistettava tehdyksi, mutta itseä häiritsisi esitellä omaa kotia tai kaappien sisältöä lapsen opettajalle. Omat lapset vielä alle kouluikäisiä niin ei käytännön kokemusta, mutta jos omaa kouluaikaani muistelen, niin en olisi halunnut opettajani näkevän liikaa 'siviilielämäni' puolelle.
Niin meinaatko, että opettaja käyttäisi kymmeniä vaatekaappikuvia joita saa jotenkin väärin? Vai mikä tässä on ongelma? Avaatko vähän?
Lähinnä se että opelle ei kuulu pätkääkään mitä oppilaan vaatekaapissa on (paljon/vähän, pinkkiä/mustaa, millaisessa huoneessa se kaappi on tms.
Kuvan sukkakorista (perinteinen orthexin muovikori) voisin laittaa neutraalia taustaa vasten.
Tykkään oman elämäni yksityisyydestä, lapsestani näyttää kasvavan samanlainen (teippasi mm. läppärin kameran umpeen). Kutsun kotiini harvoja, en koko lapsen koululuokkaa.
Eli ymmärrän ajattelun tämän näkökulman takana.
Etkö osaa ottaa kuvaa vaatekaapista niin, että näkyy vain kaapin sisältö eikä koko huone. Ja opettajahan näkee kyllä ne vaatteet ihan sen lapsen päällä, joten ei liene salaisuus, että lapsesi pukeutuu pinkkiin tai mustaan.
Ope näkee sen mitä kouluun on laitettu päälle. Voihan pojan vaatekaappi olla täynnä prinsessamekkoja ja ne kouluvaatteet kiertää vain päällä-pyykissä-päällä, kulkematta kaapin kautta.. Näin kärjistetysti.
Ja mitä sitten?
No sitä, että oppilailla ja heidän perheillään on asioita ja aiheita, joita he eivät halua koulun kanssa jakaa. Joillakin se on se villakoira lattialla. Mutta se koulu tunkee nyt jokaisen omaan kotiin, kun ennen lapsi meni sinne kouluun.
.
Mulla ainakin on ovella vähän helkutin iso (henkien) kynnys jonka yli en periaatteesta halua ihan jokaista kyselijää päästää.
Lapsen vaatekaapissa asioita joita perhe ei halua jakaa?
Miten vaikea voi olla ymmärtää. Monet haluaa pitää yksityiset asiat yksityisinä. Kaikki tietää mitä vaatekaapissa on, vaatteita, ei sen ihmeellisempää. Kaikki myös tietää mitä vaikka alushousuista löytyy, ja normaali juttu sekin, mutta ei sitä esitellä kaikille. Lähettäisitkö sinä mielläsi pomollesi kuvia kaapeistasi?
Ohis, mutta miten joku kuva vaatekaapista loukkaa yksityisyyttä? Siis kuva, jossa ei näy mitään muuta kuin pinoja viikattuja vaatteita, joiden yksityiskohdat, mallit, väritykseetkään eivät kunnolla näy kuvassa? Pomolle vaatekaapin kuvaaminen on vähän ontuva vertaus. Mutta esim. monilla lääkäriasemilla on chat-palvelu, joissa voi jutella lääkärin kanssa ja lääkäri saattaa pyytää kuvaa. Olen kuvannut mm. omaa nieluani, luomiani ja tulehtunutta haavaani tuohon palveluun, enkä ole nähnyt sitä minään yksityisyydensuojaongelmana.
Vaatekaappi ja sen sisältö on omalla rahalla hankkimaa omaisuuttani, valitsen itse kuka sinne saa katsoa. Sisällöllä EI OLE VÄLIÄ, vaan sillä että se on yksityinen asia. Ei ole ontuva vertaus, ope on lapsen pomo. Lääkärin työhön kuuluu olennaisesti erinäisten ruumiinosien tarkastelu, open työn kannalta ei ole millään lailla olennaista oppilaiden vaatekaappien näkeminen.
Mutta paremminhan se opettaja näkee ne vaatteet koulussa lapsen päällä? Eihän siitä kaapista näe edes mikä on housu ja mikä paita? Jos vaatteet kuuluu yksityisyyden piiriin, joita kukaan ei saa nähdä niin se tekee kyllä pukeutumisesta aika vaikeaa...
Johan sanoin että sisällöllä eli vaatteilla ei ole väliä. Kotini kaappeineen on yksityinen paikka ja valitsen itse kenet sinne päästän, kuvien kautta tai ihan fyysisesti. Joskus on pakko vähän pitkin hampain päästää vaikka remonttimies, mutta se on loppujen lopuksi ok, koska kuuluu hänen työhönsä. Open työhön ei kuulu yksityisten vaatekaappien tarkastelu.
siis millä tavalla kaapin sisäpuoli on yksityinen paikka kuvan muodossa. Onko teillä siellä jotain saatananpalvontasymboleja tuhrittuna vai mikä salaisuus siellä on? Jos lapsi ottaa kuvan matematiikan kirjasta keittiön pöydällä, kaatuuko maailmasi siihen, jos siihen heijastuu sälekaihtimen varjot. Siitähän joku saa tietää, että teillä on, herranjumala sentään, sälekaihtimet!
Jos siellä olisi jotain pentagrammeja, niin lähettäisin vaikka niistä mieluummin kuvan kuin koko kaapista. Et nyt vain jotenkin halua ymmärtää sitä, että jotkut ihmiset haluavat pitää yksityisyydestään kiinni. Ehkä ymmärrät tämän: kaikki näkevät minut ja kehoni vaatetettuna joka päivä työpaikalla. En siltikään suostuisi lähettämään työtehtävänä kokovartalokuvia itsestäni pomolle. Vaikka kuvan aihe ei sinänsä ole yksityinen, tuollaisen kuvan pyytäminen menee jo niin syvälle yksityisyyteen että se on karmivaa.
No kun tällä asialla ei ole mitään tekemistä yksityisyyden suojan kanssa! Enemmän se lapsi yksityisyydestään paljastaa koulutehtäviä tai siinä kun ope kysyy, että mitä teit viikonloppuna!
Yksityisyydensuoja kattaa tiedon, jonka jakaminen USEILLE ihmisille aiheuttaa henkilölle vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yksityisyyden_suoja
Uusi ope suunnilleen aloitti 3.-luokan kertomalla entisistä oppilaistaan juttuja ja tapahtumia, ehkä väärällä nimellä ehkä oikealla...en tiedä. Sellaisia "hauskoja" arkipäivän kömmähdyksiä joita opet kertoo joka vuosi samat Tarinat. Oma lapseni ei ole tämän jälkeen ketonut koulussa mitään niin henkilökohtaista kuin mitä teki viikonloppuna. Hän oli järkyttynyt siitä ettei opella ollut mitään salassapitovelvollisuutta tms , vaan uottamus meni kertaheitolla. Ei sellaiselle lähetetä kuvia kuin juuri siitä kirjan aukeamasta ja pöydän pintakin rajataan pois.
Uskokaa pois somehirmut ja muut extrovertit, vaikka te tykkäätte pitää persoonaanne esillä, kaikille se ei ole luontaista eikä kaikilla ole siihen halua/tarvetta. Kenen teinityttö ei valitse kouluun paitaa huolella ja mieti millaista minäkuvaa se viestittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.Ai miksikö? Koska meillä on poikkeustila. Etkö ole kuullut? Opettaja ei voi tulla sinne kotiin, joten vanhempienhan siellä pitää tietysti valvoa. Miten sinä itse tämän järjestäsit, kun lapset eivät saa mennä kouluun, mutta opetusta pitää jokaisessa aineessa kuitenkin olla?
En laittaisi tehtäviä joka vaatii aikuisen valvontaa. Niin kovin yksinkertaista. Poikkeustila kun ei ole määrännyt kaikkia vanhempia kotiin joten miten kukaan voisi lasta päivän aikana valvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Me emme tee. Aika jännä ristiriita, kun julkisessa keskustelussa ollaan huolissaan perheiden jaksamisesta, mutta sitten ei nähdä tällaista kuormitusta.
Siinä tulee carmasti hyvä mieli koko perheelle. Varsinkin lapsille.
Ja kuormitus vähenee kummasti!
Verrattuna perheeseen, jossa kannustetaan ja luodaan hyvää ilmapiiriä.
Hmm? Luuletko ihan todella, että perheen ilmapiiriä parantaa jaksamisen rajalla väkertää esimerkiksi sitä linnunpönttöä, jonka opettaja on käskenyt tehdä? Sen sijaan, että tehtäisiin yhdessä jotain muuta yhdessä, mikä tuntuu luontevalta. Täällä selvästikään monet kommentoijat eivät edes ole tässä etäkoulussa mukana, kun eivät usko, että tällaiset tehtävät ovat totta.
En tiedä. Meillä on aina suhtauduttu kouluun ja muuhun lapsen elämään innostavasti ja kannustavasti.
Mukavampi ilmapiiri siitä tulee kuin naama rutussa vastustaen. Ja lapsille varmasti mukavampaa verrattuna siihen nolouteen ja ulkopuolisuuteen, joka näistä "me ei ainakaan tehdä mitään" vastauksista tulee.
Lapsi siitä viimekädessä kärsii. Ja ilmapiiri kotona. Ja kaikkien jaksaminen
Ei siinä mitään, jos tykkää, että on hankalaa ja paha mieli.
Hienoa, että teillä on asiat niin hyvin, että jaksatte suhtautua innostavasti ja kannustavasti. Kaikilla ei asiat ole yhtä loistavasti. Itse olen keikkunut burn outin partaalla, enkä kestä nyt yhtään ylimääräistä rasitusta. Mieheni (lasten isä) kuoli, eikä olla siitäkään vielä toivuttu. Joudun käymään töissä päivisin, jotta saan pidettyä lapset ruoissa ja katon päämme päällä, eikä rahkeita riitä enää muuhun kuin ihan peruselämästä selviytymiseen. Iltaisin kotona odottaa ruoanlaitot, siivoukset, kaupassa käynnit, pyykit, tiskit yms. Lapset joutuvat suoriutumaan annetuista kotitehtävistä itse päivän aikana. Iltaisin yritän vähän auttaa, jos on jotain ylivoimaisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.No varmaan kannattaa ilmoittaa sivistystoimen johtajalle, ei Av-mammoille.
Jos et huomannut täällä on menossa keskustelu. Kerroin sinulle millaisia ihmisiä kohtaan tunnet sääliä. Säälitkö yhä?
Oletko siis ilmoittanut sivistystoimenjohtajalle? Kyllä säälin edelleen. Se että sinulla on huono kokemus ei tarkoita, että kaikki ovat huonoja opettajia.
Meillä ainakin opettajat ovat koulussa, koska on kriittisten alojen lapsia koulussa.
Aika harva opettaja siellä koulussa on. Tänään tuli tiedote yhdistävät kaupunkimme kouluja joissa lähiopetus kun niin harva siihen osallistuu. Ja niin se lapseni opettaja on siellä mökillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on myös lähtenyt ennen sulkua Uudeltamaalta mökilleen missä on yhä. Että siinä sinulle sellainen säälin kohde.Voi laittaa viestin takaisin, että koulua ei ole lauantaina. Jos viesti tuli Wilman niin ei tarvitse reagoida kun vasta maanantaina.
En näe tarpeellisiksi muistuttaa aikuista ihmistä viikonpäivistä. Laitoin rehtorille maanantaina viestin johon odotan yhä vastausta.
Edellytettiinkö siinä, että tehtävä suoritetaan lauantain aikana vai esim. viikon kuluessa? Ehkä se lähetettiin juuri sen vuoksi tuolloin, että voi tehdä viikonloppuna pois alta jos tietää ettei viikolla kykene. Sitä kutsutaan aikatauluttamiseksi. On sitä ennenkin joutunut koulutehtäviä tekemään viikonloppuna tai lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisille tehtäville pitää kyllä antaa enemmän kuin yksi päivä aikaa. T. ope
Kyllä. Näissä kaikissa palautus klo 14.00 mennessä. Tälläisiä tehtäviä on melkein päivittäin, jokaisella. Tehtävät tukee nähtäviksi aamuisin klo 8.00 joten aikaa vanhemmalle ei ole valmistella juuri yhtään.
Opet soittaa tuon ajan jälkeen jos tehtäviä ei ole palautettu.
Pahin tehtävien antaja on Eskari, kaikki tehtävät on sellaisia että menisi koko päivä tehtäessä ja monesti kotoa ei löydy edes tarvikkeita siihen touhuun.Ap.
Sitten ei ole tarkoitettu vanhemman kanssa tehtäväksi koska harvalla vanhemmat kotona päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tarjotaan eskari + 9 vuotta peruskoulua. Mutta kun poikkeustilan takia vanhemmat joutuvat parin kuukauden ajan venymään lastensa takia, opettajat ovat saamattomia ja laiskoja luusereita, jotka eivät osaa yhtään mitään eivätkä ole koskaan tehneet oikeaa työtä. :D Ymmärtäkää nyt, että eivät ne opettajat ole syyllisiä tähän tilanteeseen. He nyt vaan eivät voi tulla sinne teidän kotiin opettamaan. Nyt on poikkeustila, joten tyhmimmänkin pitänyt ymmärtää, että tämä ei missään tapauksessa ole ihanne eikä pysyvä olotila, jota vastaan nyt kannattaa sen kummemmin taistella. En millään käsitä, kun porukka itkee nyt ikään kuin tämä olisi nyt hyväksi havaittu ja ikuinen systeemi.
Tyhmimmänkin opettajan pitäisi ymmärtää ettei kaikilla lapsilla ole kukaan opettamassa siellä kotona. Eikä vanhempien kuulunut olla opettajia.
Luulisi sen tyhmemmänkin opettajan osaavan myös kysyä pystyykö oppilaat tehtäviä tekemään ennen kuin niitä määrää mutta tämä selvästi on opettajille ylivoimaisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesittekö kaikki jauhenlihatkin, vai miten saitte siihen noin paljon aikaa kulumaan?
Ovi jouduttiin irrottamaan kokonaan, jotta saatiin jääkaappia vedettyä ulos kolostaan.
Pyörän huollon voi tehdä niin, että lapsi pesee ja pyyhkii pyörän, sekä pumppaa ilmat renkaisiin.