Millä tavalla olet etuoikeutettu tässä koronatilanteessa?
Esim. työpaikka, jota korona ei kosketa? Mahdollisuus etätyöhön? Taloudellinen puskuri? Mahdollisuus jäädä palkattomalle hoitamaan lapsia? Perusterve? Omakotitaloasuja? Tai jotain muuta, mitä?
Kommentit (89)
Ehkä kuulun riskiryhmään, mutta luulen kuitenkin olevani sieltä lievimmästä päästä.
Muuten korona ei hetkauta juuri nyt. Mies on tehnyt suurimmaksi osaksi etätöitä jo ennen tätä, minun ei tarvitse tehdä töitä. Ei lapsia kotona. Meillä on iso talo, iso piha ja metsä vieressä, oma sauna, uima-allas ja kuntosali, elokuvateatteri jne. Golfkenttä on auki paripeleille. Ruoka ja kaikki muukin tarvittava tulee ovelle. Taloudellinen tilanne on hyvä ja vakaa. Lisäksi viihdyn hyvin omassa ja mieheni seurassa.
Oon terve, on katto pään päällä, on ruokaa, laskut on maksettu, on muutama läheinen jolle soitella, kukaan läheinen ei ole vakavasti sairaana.
Vakaa työ, säästössä muutaman kuukauden nettopalkka, pari alakoululaista ydinperheessä on mutta syystä ja toisesta eivät ole koskaan hoidossa isovanhemilla tai muualla joten en voi tämän eristyksen takia menettää ns. omaa aikaani.
Olin jo valmiiksi työtön. Avomies, ei lapsia ja säästössä n.6000e.
Mahdollisuus 100% etätyöhön. Ok palkka. Kiva asunto ja poikaystävä seurana - hänellä myös työpaikka tallessa ja mahdollisuus etätyöhön. Näen järvelle olohuoneen ikkunasta. Perusterve ja sopeutuva luonne. Tykkään muutenkin olla kotona, piirtää ja lukea. Asun lähellä metsää.
Oikeastaan kaikki on todella hyvin. <3
Olen onneksi äitiyslomalla, muuten olisikin pakko käydä töissä (olen hoitajana kehitysvammaisten ryhmäkodissa). Mies tekee etätöitä ja ehtii olla tavallista enemmän kanssamme. Asuinalueellamme on mahdollisuus tehdä mukava tunnin kävelylenkki päivittäin.
Olen lapseton eikä minun tarvitse ratkaista muuta kuin omat etätyöskentelyhaasteeni.
olen lopettanut työnteon, elän säästöjeni turvin eläkeikään asti ( ihan suunnitellusti kymmenien vuosien ajan säästin sitä varten). asun maaseudulla, naapureita ei näköetäisyydellä ja voin lenkkeillä huoletta kun kukaan ei tule vastaan. kaupalle matkaa yli 15 km, joten olen tottunut käymään kaupassa noin joka toinen viikko. harrastukset ovat jo ennestään kotona enkä ole milloinkaan välittänyt matkustelusta. olen suurinpiirtein perusterve.
Melko varma työpaikka, kohtuulliset säästöt. Etätöitä jopa pitää tehdä, työpaikalle ei sisään pääse. Omakotitalossa asumme.
Heikolla puolella sitten miehen perussairaus, firma jolla menee heikommin ja lapsi joka odottaa leikkaukseen pääsyä.
Ei ole. Olen sairas enlä uskalla mennä enää lääkäriin. En tiedä mikä. minus vaivaa, ahdistaa ihan hirveästi.
Asun vuokralla omakotitalossa, jonka pihalla on mukavaa puuhailla. Kasvatan monia vihanneksia, hedelmiä sekä marjoja siellä, joten monipuolinen ravinto taattu kesä-syyskuussa, ja toivottavasti myös pidempäänkin jos onnistun varastoimisessa.
Olen lomautettuna mutta koska olemme miehen kanssa molemmat kotona niin ei menojakaan ole hirveästi. Mies on etätöissä ja yhdessä hoidamme päiväkoti ikäisiä lapsiamme.
Olen päätoiminen opiskelija joten opintorahaa tulee nyt ja myös kesällä koska opiskelen myös silloin. Minulla on hoitoalan koulutus joten jos tarvitsen yht’äkkiä rahaa niin voin koska tahansa mennä hoitamaan mummoja.
Kävin vuosi sitten villiyrtti kurssin joten osaan kerätä rikkaruohoja lautaselle.
Hoitovapaalla, niin ei tarvitse stressata etätöiden ja lastenhoidon yhdistämisestä.
Todennäköisesti en tule työstäni lomautetuksi. Minulla on jo hoitosuhde psykiatrian poliklinikalla, joten saan ahdistukseen apua.
Koen etuoikeudeksi sen, että saatoin jäädä lasten kanssa kotiin. Opiskelen siis etänä nyt. Näen lapsiani paljon paljon enemmän kuin ennen koronaa <3
Asun omakotitalossa ja olen elänyt aina säästäväisesti, joten minulla on muhkea summa säästötilillä pahanpäivänvaralle. Pystyn kulkemaan työpaikalle joko henkilöautolla tai pyörällä. Työaikaani on lyhennetty nyt poikkeustila-aikana. Edessä saattaa olla lomautukset, mutta toistaiseksi vielä töitä on ja palkka juoksee.
Töissä ei ole tulossa lomautuksia tai irtisanomisia. Voin tehdä etätöitä. Asunto velaton ja rahaa säästössä niin paljon, että ei vaikuta taloudellisesti, vaikka mies on 50% lomautettuna. Mökki Uudenmaan sisällä niin päästään sinne pääsiäisenä. Oma piha kotonakin lasten leikkeihin. Koululainen nauttii etäkoulusta ja on aika itsenäinen koulutehtävien kanssa.
Minulla on kaapissa pussilline korkeimma tason hengitysmaskeja. Tämä siksi, että olin kerran mosaiikkikurssilla, jossa piti sekoittaa laastia 😃.
Omakotitalo, josta vain vähän enää lainaa. Omalla työpaikalla ei vielä lomautusuhkaa, miehen työpaikalla ei ollenkaan.
Säästöjä on reilusti. Tosin en koe ehkä olevani etuoikeutettu vaan olen aina elänyt tulojeni mukaan, helpostihan nuo säästöt olisi moneen kertaan hassattu jos olisi halunnut.