Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitaja, mutta en uskalla mennä pian töihin, jos pandemia etenee.

Vierailija
06.04.2020 |

Otan riskin, että saan lopputilin mieluummin kuin pääsen hengestäni tai sairastutan rakkaan perheeni. Eivät ne hoidettavani ole nyt etusijalla. Heillä on elämä melkolailla takanapäin muutenkin ja meillä se on vasta alkamassa. Kivittäkää vaan!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammantinvalintakysymys.

Vierailija
2/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut voidaan silti velvoittaa töihin, vaikka irtisanoutuisitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sh voi olla noin pihalla? Ei se tauti ole sinulle erityisen vaarallinen, ja todennäköisesti saat sen jossain vaiheessa vaikka et olisi hoitotyössä.

Vierailija
4/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän? Pelkään ja olen ahdistunut. Miten voisin tässä mielentilassa hoitaa ketään? Ja jos en suostu niin joudunko vankilaan kenties? Palkkaa saan käteen joku 1350e kuussa nyt tästä riskistä. 

Vierailija
5/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää vaan menemättä töihin. Ei voi pakottaa mitenkään.

Vierailija
6/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän? Pelkään ja olen ahdistunut. Miten voisin tässä mielentilassa hoitaa ketään? Ja jos en suostu niin joudunko vankilaan kenties? Palkkaa saan käteen joku 1350e kuussa nyt tästä riskistä. 

Sakkoa siitä kai lähinnä tulee.

Vierailija
7/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sh voi olla noin pihalla? Ei se tauti ole sinulle erityisen vaarallinen, ja todennäköisesti saat sen jossain vaiheessa vaikka et olisi hoitotyössä.

Itse olet pihalla. En ole Sh, vaan Lh.  Hoidan entisiä alkoholisteja, jotka menettäneet kykynsä liikkua millään tavoin. ap.

Vierailija
8/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua.

Vierailija
9/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii nyt teloa vaikka jalkansa poikki ja kipsauttaa se pikaisesti niin ei tarvii varmaan?

Vierailija
10/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet pihalla. En ole Sh, vaan Lh.  Hoidan entisiä alkoholisteja, jotka menettäneet kykynsä liikkua millään tavoin. ap.

No jos he eivät liiku niin et ainakaan heiltä saa tartuntaa.

Vierailija
11/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit itse ammattisi!

Vierailija
12/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae saikkua.

Millahan verukkeella saikkua?

Kun pelottaa vai?

Saikkua haetaan jos on sairas.

Vierailija
13/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään, mutta työkavereita on joku 30 ja kaikki heidän sidosryhmänsä.  Moni elää kuten ennenkin, eikä piittaa hygieniasta. Miehet pärskivät ympäriinsä ja vähättelevät koko pandemiaa. ap.

Vierailija
14/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae saikkua.

Millahan verukkeella saikkua?

Kun pelottaa vai?

Saikkua haetaan jos on sairas.

Ei pysty nukkumaan kun pelottaa. Julkisilla pakko kulkea töihin ja kohdata satoja ihmisiä joka päivä.Ehkä liiallinen stressi?  Kuka nyt unettomana töihin kykenee muista huolehtimaan, jos ei itsestäänkään? Vaikka muuten olisi hyvä hoitaja niin ei kaikilla vaan ole voimavaroja tähän tilanteeseen.

Vierailija
15/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi saada hyvinkin.  Jokuhan on voinut heidätkin tartuttaa siellä henkilökunnasta tai muista paikan päällä käyvistä.

Vierailija
16/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäuskottavaa. Etkö usko, että sinut hoidettaisiin sairaalassa kuntoon, vaikka sairastuisit vakavasti, koska työpanostasi tarvitaan epidemian aikana? Kuuluuko lähipiiriisi edes ketään riskiryhmässä olevaa.

Kaikkia pelottaa nyt ainakin välillä, mutta loppujen lopuksi tilanne ei ole ihan niin dramaattinen, kuin mediaa seuraamalla voisi kuvitella. Tartunnan saaneista 80 prosenttia sairastaa taudin kuitenkin lievänä.

Vierailija
17/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat tosiaan voivat saada käteen vain tuon vajaan 1500 ja raatavat kauhealla riskillä. Sitten nämä rikkaat tekevät vaan jotain etätyötä monen tonnin palkalla ja pysyvät kotona tilaten kaikki gourmet- ruuatkin sinne ovelle. Reilu meininki:(

Vierailija
18/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän. Itsekin pelkään itseni ja läheiseni puolesta. Monet ihmiset ovat olleet lepsuja ja varomattomia tämän taudin leviämisen suhteen, hallitus, thl, monet yksittäiset ihmiset. Te hoitoalan ihmiset joudutte tulilinjalle tämän lepsuilun vuoksi. Melkein tekisi mieli ajatella että lepsuilijat ja ihmiset jotka ovat varomattomia"jos on korona tullakseen niin tulkoot" voisi jättää ilman hoitoa.

Itse olen nyt vapaaehtoisessa lockdownissa ihan siksikin että en kuormittaisi terveydenhuoltoa enkä vaarantaisi muita asiakaspalvelijoita. En lenkkeile ulkona puistojen tungoksessa vaikka mieli tekisi.

Ehkä voisit hakea saikkua ahdistushäiriön perusteella? On niitäkin hoitajia joita ei pelota pätkääkään työskennelkööt he.

Vierailija
19/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi saada hyvinkin.  Jokuhan on voinut heidätkin tartuttaa siellä henkilökunnasta tai muista paikan päällä käyvistä.

No voi tietysti, mutta paljon suuremmassa riskissä ovat esim. kassamyyjät. Ja edelleen ennuste on että ainakin puolet väestöstä saa joka tapauksessa tartunnan jossain vaiheessa.

Vierailija
20/65 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille töistäkieltäytyjille pitää laittaa muutaman kymppitonnin uhkasakko, eiköhän ala työnteko maistumaan. Hoitajat ovat saaneet veronmaksajien rahoilla koulutuksen, pitää sitä töitäkin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä