Toisenlaiset teiniäidit kausi 2 OFFICIAL
Ja IL:n otsikko alkaa näin: Toisenlaiset teiniäidit: 26-vuotias Anette odottaa seitsemättä lastaan - viisi eri isää, osa lapsista sijoituksessa.
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoisin vaikka paljon mieluummin niitä tapauksia, ja saisi olla vanhempiakin ne äidit (kuin teinejä), jotka ovat
- hankkineet haluamaansa koulutuksen tai useampia
- on työpaikka
- ovat henkisesti tasapainoisia
- ovat toivoneet lasta (jopa kauan)
- ovat löytäneet lapselle sopivan isän joka haluaa osallistua ja osallistuu
- jotka haluavat ruokkia lapsen hyvin
- jotka ovat kiinnostuneet kasvattamaan lapsen ja halukkaita kertomaan miten haluavat panostaa lapsen kasvatukseen ja taitojen oppimiseen
- mitä kaikkea haluavat perheenä tehdä
- miten ruokaa voi tilata noudettavaksi tai kotiovelle prismasta ilman että tarttee haahuilla prismaperheenä puoli päivää marketissa
...
Siis välillä jotain positiivista, mikä tukisi että ei tää perhe-elämä niin paha rasti ja kurjuutta ole, varsinkin jos edes VÄHÄN enemmän panostaa sen suunnitteluun!
Tämä on meidän tyyli tehdä lapsia, no myönnän että ehkä joskus tulee haahuiltua prismassa tosin :D mutta muut kohdat täytetään kyllä... Ei vaan tulis mieleenkään haluta telkkariin sitä esittelemään, joten oisko tässä ero että tällaiset normaalit perheet ei niin kaipaa tuonne julkisuuteen.
Oliko näistä kenelläkään koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Oliko näistä kenelläkään koulutusta?
Tuskin peruskoulua enempää valmiina. Osa on niin nuoria, ettei ole ehtineet valmistua ammattiin/lukiosta. Osa taas lisääntynyt siihen tahtiin ettei kouluja ole ehtinyt edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Toi Milenan kohtalo kuulostaa hy_väksikäytöltä. Painostettu alaikäisenä seksiin ja mies on häipynyt Venäjälle.... :/
Sääliksi käy surinta osaa näistä. Miksi näitä sarjoja oikein tehdään? Siksikö, että muut voisivat kiillotella omaa kruunuaan, että en sentään ole noin huonossa jamassa....
Mä itsekin järkytyin tästä. Heti tuli mieleen että raskaus on saanut alkunsa r**skauksesta. Kaikista epäilyttävintä on, että ohjelma esitetään kaupallisella kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Milenan kohtalo kuulostaa hy_väksikäytöltä. Painostettu alaikäisenä seksiin ja mies on häipynyt Venäjälle.... :/
Sääliksi käy surinta osaa näistä. Miksi näitä sarjoja oikein tehdään? Siksikö, että muut voisivat kiillotella omaa kruunuaan, että en sentään ole noin huonossa jamassa....
Mä itsekin järkytyin tästä. Heti tuli mieleen että raskaus on saanut alkunsa r**skauksesta. Kaikista epäilyttävintä on, että ohjelma esitetään kaupallisella kanavalla.
Niinhän se on, kun seksiin on pakotettu. Tyttö itse sanoi mainoksessa, ettei olisi halunnut, mutta pakotettiin. Toinen tyttö puolestaan kertoo, miten hänet joukkor**skattiin bileissä. Hurjaa, että tällaisista asioista tehdään viihdettä. Vaikka toisaalta pakottamisasiasta on hyvä puhua, jotta edes jotkut tajuaisivat, ettei se ole missään olosuhteissa ok.
Alkaa olla melkein samaa sarjaa kuin amerikkalainen Teen Mom. Mutta tätä ihmiset ilmeisesti haluavat, kun kaiken maailman Temptation Islandit ynnä muutkin ovat hyvin suosittuja. Tavallinen ei riitä, vaan pitää olla "rajua menoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, kun seksiin on pakotettu. Tyttö itse sanoi mainoksessa, ettei olisi halunnut, mutta pakotettiin. Toinen tyttö puolestaan kertoo, miten hänet joukkor**skattiin bileissä. Hurjaa, että tällaisista asioista tehdään viihdettä. Vaikka toisaalta pakottamisasiasta on hyvä puhua, jotta edes jotkut tajuaisivat, ettei se ole missään olosuhteissa ok.
Nää tapaukset ovat valitettavasti todella paljon lisääntyneet ihan muutoman vuoden aikana. Hyvä kun tuodaan julki, sillä jokainen tyttö ansaitsee myös tietoa, että asian kanssa voi elää. Tää ohjelma on hyvällä maulla tehty, eikä se viihde ole tässä sitä, että aikuiset ihmiset saa haukkua nuoria äitejä, niin kuin osa luulee. Tässä ohjelmassa panostetaan siihen että perhe saa myös tukea, ei kaikkea näy kameralle.
Surullinen ohjelma kerta kaikkiaan. Ratsastetaan huono-osaisten kustannuksella.
Itse ihmettelen, että miten joku voi olla noin hedelmällinen? Eikö sarjassa ollut suurin piirtein äiti, jolla oli 7 lasta 8 vuoden aikana?
Eli käytännössä 12 kk aikana: 9kk raskaana, 3kk aikaikkunassa palautunut synnytyksestä sänkypuuhiin + keho ollut kykenevä hedelmöittymään hormonimyrskystä huolimatta. Eli tulee raskaaksi aina ensimmäisellä tai toisella yrityskierrolla ja vielä monta vuotta putkeen :D.
Miten?!
Voi ei tuota Sydänmaa, onko se tehnyt mitään elämällään? Monilla näistä ongelmana on juuri se ettei ole koulutusta, harrastuksia, ystäviä tai oikein mitään muuta sisältöä elämässä ja sitten aletaan tehdä lapsia.
Suurin osa näyttää reippaasti ikäistään vanhemmalta ja sitten taas juttujen perusteella huomattavasti nuoremmilta. :(
Jos nää olis miehiä, olisivat vain hikkyjä...
Eipä olisi tullut mieleenkään hakeutua tällaiseen ohjelmaan, vaikka teiniäiti olenkin. Sain lapsen 14-vuotiaana ja ihan normaalisti olen opiskellut lukiossa, on laaja tukiverkko ja nyt hain opiskelemaan yliopistoon. Ehkäisy petti poikaystävän kanssa enkä pystynyt tekemään aborttia, joten pidin lapsen. Poikaystävä on yhä sama ja olemme nykyään kihloissa, molempien vanhemmat ja sisarukset ovat olleet koko ajan tukena ja lapsella virikkeitä, aina puhtaat vaatteet, terveellistä ruokaa ja on luettu, leikitty ja hoidettu. Täytän kesällä 20.
Kivittäkää vaan mutta mun mielestä sellaisissa tapauksissa joissa lapsikatras elätetään täysin sossun tuilla, muutosta asiaan ei näy, lapsia on jo neljä ja vanhemmalla/vanhemmilla selkeästi elämänhallintaongelmia niin sais kyllä pakolla laittaa edes sen 4 vuoden kierukan. Ei ole ihmisoikeus tehdä yli neljää lasta muiden elätettäväksi, tilanteeseen jossa omat valmiudet riittää antamaan lapselle objektiivisesti huonon lapsuuden.
Jos työt/koulu ei maistu, päihteitä kuluu, isät vaihtuu ja seitsemäs lapsi tulossa niin ei olisi mun mielestä mitenkään väärin laittaa edes sitä kierukkaa ihan väkisin.
Kiva lukea kommentteja kun kukaan ei tiedä puoliakaan vaikka tämän Oonan elämästä..
Kuulemani mukaan lapsista muutama saanu alkunsa ehkäisystä huolimatta, jotkut ehkäisy eivät käy ja steriä ei ole saanut nuoren ikänsä vuoksi vaikka kuinka sitä on pyytänyt.. Hänellä on mies rinnalla ollut aina ja mitä nähnyt niin kaikki lapset voi todella hyvin ja aivan mahtava perhe. Tää Jämsä on pieni paikka ja täällä tuntee aikalailla kaikki toisensa. Itse en oonaa tunne kunnolla mutta jutellut muutamasti. Nämä lapset on haluttuja ollut aina ja hyvin hoidettuja. Jännittää nähdä heidän jaksonsa.
Miten muka ei voi ehkäisy toimia? Aina on joku keino ja jos ei, ei pidä sitä torttua levitellä. Abortti on myös varsin käypä vaihtoehto.
Miten mahtaa nuoret ja kouluttamattomat äidit pärjätä nyt, kun lama tulee? Töitä on mahdoton saada eikä tuesta enää ole samanlaista varmuutta kuin aiemmin..
Teineistä aika vaikea löytää sinun kriteerisi täyttävää. Sellainen pikkuseikka kun ikä tulee useimmilla vastaan kaiken tuon saavuttamisessa ennen 20 ikävuotta. Toki viimekaudella oli mukana 19-vuotias, jolla oli oma yritys, mies ja kaksi lasta sen saman miehen kanssa. Erosivat kyllä aika pian toisen synnyttyä.