Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit kausi 2 OFFICIAL

Vierailija
06.04.2020 |

Ja IL:n otsikko alkaa näin: Toisenlaiset teiniäidit: 26-vuotias Anette odottaa seitsemättä lastaan - viisi eri isää, osa lapsista sijoituksessa.

Kommentit (405)

Vierailija
141/405 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla suurinta rakkautta lasta kohtaan antaa lapsen jäädä hyvään sijaisperheeseen ja säilyä lapsen elämässä muuten läsnäolevana aikuisena. Alttiiksi arvostelulle laittavat nämä äidit, kun ohjelmaan lähtevät. Toivon voimia heille elämänmuutokseen!

Vierailija
142/405 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/405 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu onneksi.

Vierailija
144/405 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse SallaH se siellä alapeukuttaa , voi voi.

Vierailija
145/405 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sterilisaation saa jos on kolme lasta ja vaikeuksia muiden ehkäisy menetelmien kanssa.

Vierailija
146/405 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI-KURAhaara!!

Vierailija
147/405 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
148/405 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne rohkeita nämä nuoret.Mulla ainaki ehkäisy kiinnosteli naisen kanssa ollessa.

Puhettakaan,että lapsia tehnyt alta 30 vuotiaana.Minulla kiinnosteli ihan muut asiat 20-30 vuotiaana, kuin olla omille lapsille isä.

On minulla lapsia nykyään ja tiedän ymmärrän mitä se arki on.Varsinkin, kun varhaiskasvatuksen henkilökunta ei hoida niitä kokoajan 10h/vrk. Ihan itse hommattu ja itse ne pitää hoitaa lasten äitin kanssa yhdessä.Kyllä välillä vietävä hoitoon, kun palkka töissä pitää käydä.

Yhden lapsen kanssa se sujuu.Toinen,kun tulee niin asiat mutkistuu ja ne ei mene siinä samalla siivellä. Kertoimella mitä enemmän on lapsia sitä enemmän se vaikeutuu ja aiheuttaa harmaita hiuksia.Parisuhde on koetuksella mitä enempi on arjessa touhua.

149/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen jakso katsottavissa Ruutu+:ssa.

Ajatuksia?

Muutaman viikon seurustelun jälkeen raskaaksi 17-vuotiaana, jokunen hetki raskausuutisesta ero ja uusi poikaystävä. Poikaystävä ottamassa "omakseen" toisen syntymätöntä lasta, äiti päättää ensimmäisen nimen, keskimmäisen uusi poikaystävä ja kolmannen lapsen biologinen isä. Oli kyllä Kurosenkin ilme näkemisen arvoinen, kun tuleva äiti selitti, kuinka lapsen nimi tulee muodostumaan. Huoh.

Onneksi äiti palasi kuitenkin yhteen lapsen biologisen isän kanssa.  Nyt ilmeisesti toinen lapsi tulossa? Fiksun oloinen nuori nainen, mitä nyt nimiasia oli varsinainen aivopieru, samoin kuvitelma siitä, että joku nuori sälli olisi oikeasti ottanut toisen miehen lapsen omakseen. Toivottavasti saa opiskelut suoritettua loppuun, motivaatio ainakin vaikutti olevan kohdillaan. Hienoa, että tunsi myös löytäneensä oman alansa. Toivottavasti suhde lapsen isän kanssa onnistuu, iso kasvunpaikka nuorelle isällekin. Kovin oli sympaattisen oloinen nuorukainen, vaikka hieman lapsi vielä itsekin.

Vierailija
150/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se fakta on että vaikka olisit miten lapsirakas, omistaisit ison talon, jossa kasvattaa lapsia, niin ei siihen enää oikeasti kuka tahansa pysty, jos sinulla on 8 lasta.

Olen itse saanut ensimmäisen lapsen 20-vuotiaana. Minulla oli jo silloin ammattitutkinto ja palasin töihin lapsen ollessa 1-vuotias, koska jäin jo raskauden aikana yksin lapsen isän sairauden takia. Tapasin 3 vuoden päästä mieheni. Olemme olleet pian 8 vuotta yhdessä ja meillä on yhteinen lapsikin nykyään. 30 ikävuoteen mennessä olen opiskellut 3 ammattia, joista 1 AMK-tutkinto. Toisen lapsen kanssa olin 2 v kotona, joten aika tahdilla ollaan menty uran kanssa. Lisäksi olen lukenut avoimessa yliopistossa kolmet perusopinnot. Syksyllä luen aineopintoja :) Minulle sanottiin, kun sain ensimmäisen lapseni niin nuorena, että jäisin kaupan kassalle. Olisin sossupummi. Yh koko lopunikääni. Lapseni eivät saisi koskaan mitään kivaa.

No, ennen Coronaa matkustimme 5 henkisen perheen kanssa 2 kertaa vuodessa, meillä on ok-talo, 2 hyvää autoa ja 50 000 euron säästöt ja lapsillakin omat säästönsä ja sijoitusalkkunsa erikseen. Olen itse perehtynyt sijoittamiseen jo usean vuoden ajan ja 3 kuukautta tuloni ovat olleet ansio- ja pääomatuloineen melkein 9000 e yhteensä.

Teinit ja nuoret äidit ovat riskiryhmää syrjäytymistä ja köyhyyttä ajatellen, mutta jokaisella tässä maassa on mahdollisuus kouluttautua, jos oma pää pelaa ja tahdonvoimaa on <3 Ei kannata myöskään aliarvioida ketään - saatatte yllättyä.

Elämä on täynnä mahdollisuuksia, vastuu täytyy silti kantaa ja tietää mihin omat voimat riittävät, ettei elämästä lähde maku ja tarkoitus.

Ps. Se ihminen, joka haukkui minut ihan lyttyyn ja levitti jopa valheellista tietoa minusta, kun odotin ensimmäistä lastani sai itse sairaan lapsen ja on ollut monta vuotta työtön ja on niin köyhä, että Facebookissa kerjää rahaa, ilmaista tavaraa ja jopa ruokaa. Oliko se karma? Oliko?

Turpa kiinni kuvittelet olevasi niin mainio ja samalla haukut kaikki muut. Toivottavasti karma ei iske.

Vierailija
151/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kaudella suorastaan oksetti katsoa sitä ”tyttöä” kun se raskaana ollessaan veti röökiä posket lommolla. Ja sitten lapsen synnyttyä tietenkin se lapsi siinä vaunuissa hönkimässä myös sitä röökin savua passiivisesti tupakoiden. Miten junttia! Ja tollaista pasxxx pitää näyttää televisiossa!

Tiedän erään näistä tämän uuden kauden äideistä. Kovasti on jo ennen ohjelman alkamista selittänyt, kuinka hän ainakin näyttää, että ei ole mikään ongelmainen teiniäiti ja omissa someissaan aina selittää, kuinka HÄN on sitten hyvä äiti ja hän ottaa selvää lastenkasvatuksesta ja päläpälä. No, hän veti röökiä koko raskausajat. En usko, että ohjelmassa kuitenkaan viitsii polttaa. Minun mielestäni on turha sanoa, kuinka ”tekee kaiken lastensa eteen”, jos saastuttaa jo alkumetreillä lapsensa terveyden :(

152/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuronen taitaa vihata ydinperhettä. Sekaantuu ohjelmiin jossa petetään kumppania, hommataam muksu randomin kanssa jne.

Kuronen ei liity millään tavalla Lapsi tuntemattoman kanssa -ohjelmaan, jos viittaat tuolla "hommataan muksu randomin kanssa" -kommentillasi siihen. Ja vaikka liittyisikin, niin mitä siitä? Tarpeellinen ohjelma, joka nosti termin kumppanuusvanhemmuus kaikkien tietoisuuteen. Hienoa, että on vaihtoehtoisia tapoja tulla vanhemmaksi.

Vierailija
153/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten surullista, miten useat yli 30-vuotiaat itseensä ja elämäänsä kyllästyneet perheenäidit kuvittelevat että kaikki heitä nuoremmat äidit ovat ja tulevat olemaan epäonnistujia lopun elämäänsä.

Ikinä ei tiedä miten tässä elämässä käy; myös sinä yli 30-vuotias perheenäiti voit menettää puolisosi tai työpaikkasi äkillisesti tai sairastua itse, mies voi lähteä toisen naisen matkaan. Siinähän sitten elämän realiteetit tulevat esiin, kun voi meille vanhemmillekin sattua, kaikki kun ei ole omissa käsissämme vaikka kuinka olisi huolella rakennettu ja suunniteltu elämä ;)

Tottakai VOI menettää puolison, työn ja terveyden jne. Siinä kohtaa ollaan samassa veneessä kaikki, että emme tiedä, menetämmekö entisestään vai emmekö menetä.

MUTTA. Kun on jo siinä tilanteessa, että resurssit (terveys/mielenterveys, rahat, työtilanne, kapasiteetti, elämänhallnta) on menetetty suurelta osin tai lähes kokonaan, on ikävää, että tilannetta viedään huonompaan suuntaan. Annetaan itsensä tulla raskaaksi, synnytetään uusi ihminen kärsimään siihen konkurssiin.

Ehkä se ehkäisy on näille rakettitiedettä.

Vierailija
154/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisalla taas mies on jättänyt hänet uuden naisen takia ja ex-miehen uusi nainen ei anna miehen tavata nuorimmaista lasta, Miisalla on oma blogi jossa kertoo tästä avoimesti. Aika helposti löydettävissä myös tuo ex-miehen uusi rouva esim facebookissa, tunteeko joku, onko asia oikeasti näin?

Vierailija
155/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyväntahtoinen fiilis jäi ensimmäisen jakson Elisasta. Mielestäni hän sanoitti aika hienosti tunteitaan. Äitien tapaamisella kertoi että jäi ulkopuolinen olo kun oli pienryhmässä kahden äidin kanssa jolla jo ennestään on lapsia. Synnytyksestä toi esiin jotenkin ettei heti ollut rakastunut olo vauvaan tms., eli toi esiin realistisuutta ettei se olo heti ole maailman onnellisin vauvan saatuaan. Hyvin kuvaili myös erkaantumista parisuhteessa vauvan saamisen myötä.

Hieman kyllä mietitytti tuo että vaihtoi raskausaikana miestä "lennosta", ja taisi sanoakin ettei hän kovin pitkään pysy parisuhteessa.

Lapsen isä vaikutti jotenkin tosi nuorelta. Toi monta kertaa esiin työnsä. Hienoa on että on töitä ja jäi vaikutelma että pitää työstään. Toivottavasti työ ei kuitenkaan mene perheen edelle. Toivottavasti suhde lapsen isän kanssa voi hyvin tai jos ovat eronneet, niin toivottavasti väleissä.  Aika positiivinen fiilis jäi tästä pariskunnasta kuitenkin. Harmi ettei lapsen nimeä paljastettu. :D

Vierailija
156/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyväntahtoinen fiilis jäi ensimmäisen jakson Elisasta. Mielestäni hän sanoitti aika hienosti tunteitaan. Äitien tapaamisella kertoi että jäi ulkopuolinen olo kun oli pienryhmässä kahden äidin kanssa jolla jo ennestään on lapsia. Synnytyksestä toi esiin jotenkin ettei heti ollut rakastunut olo vauvaan tms., eli toi esiin realistisuutta ettei se olo heti ole maailman onnellisin vauvan saatuaan. Hyvin kuvaili myös erkaantumista parisuhteessa vauvan saamisen myötä.

Hieman kyllä mietitytti tuo että vaihtoi raskausaikana miestä "lennosta", ja taisi sanoakin ettei hän kovin pitkään pysy parisuhteessa.

Lapsen isä vaikutti jotenkin tosi nuorelta. Toi monta kertaa esiin työnsä. Hienoa on että on töitä ja jäi vaikutelma että pitää työstään. Toivottavasti työ ei kuitenkaan mene perheen edelle. Toivottavasti suhde lapsen isän kanssa voi hyvin tai jos ovat eronneet, niin toivottavasti väleissä.  Aika positiivinen fiilis jäi tästä pariskunnasta kuitenkin. Harmi ettei lapsen nimeä paljastettu. :D

Eikös ne nuori olekin, kun tuo tyttökin vasta 17? Olisi poikkeuksellista, jos teinipoika vaikuttaisi vanhalta. 

Vierailija
157/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Ensimmäinen jakso katsottavissa Ruutu+:ssa.

Ajatuksia?

Muutaman viikon seurustelun jälkeen raskaaksi 17-vuotiaana, jokunen hetki raskausuutisesta ero ja uusi poikaystävä. Poikaystävä ottamassa "omakseen" toisen syntymätöntä lasta, äiti päättää ensimmäisen nimen, keskimmäisen uusi poikaystävä ja kolmannen lapsen biologinen isä. Oli kyllä Kurosenkin ilme näkemisen arvoinen, kun tuleva äiti selitti, kuinka lapsen nimi tulee muodostumaan. Huoh.

Onneksi äiti palasi kuitenkin yhteen lapsen biologisen isän kanssa.  Nyt ilmeisesti toinen lapsi tulossa? Fiksun oloinen nuori nainen, mitä nyt nimiasia oli varsinainen aivopieru, samoin kuvitelma siitä, että joku nuori sälli olisi oikeasti ottanut toisen miehen lapsen omakseen. Toivottavasti saa opiskelut suoritettua loppuun, motivaatio ainakin vaikutti olevan kohdillaan. Hienoa, että tunsi myös löytäneensä oman alansa. Toivottavasti suhde lapsen isän kanssa onnistuu, iso kasvunpaikka nuorelle isällekin. Kovin oli sympaattisen oloinen nuorukainen, vaikka hieman lapsi vielä itsekin.

Fiksu tyttö ei lisääntyisi heti perään noin epävakaassa suhteessa. Katselisi ensin rauhassa, miten arki sujuu yhden lapsen kanssa ennen kuin edes harkitsisi toista lasta. Itsekin kuitenkin vielä lapsi, vaikka äiti onkin. 

Vierailija
158/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ihan hyvä fiilis ekasta jaksosta. Fiksu äiti ja mukavan oloinen :) ainoo mitä oli vähän outoa oli että heti haluaa toisen lapsen vaikka oli aika epävarmaa poikaystävän kanssa. Ei tiedä millaista se lapsiarki on kun on n.1 v ja raskaana. Ja parisuhde ei ollut mikään vahva. Muuten jäi hyvä fiilis, fiksu äiti ja vastuulliselta vaikutti.

Vierailija
159/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kausi näkyvissä vain ruutu + :ssa? Vai tuleeko myös normaalisti ruutuun? Ärsyttää jos on, ei viitsisi yhden sarjan takia ostaa

Vierailija
160/405 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kausi näkyvissä vain ruutu + :ssa? Vai tuleeko myös normaalisti ruutuun? Ärsyttää jos on, ei viitsisi yhden sarjan takia ostaa

Taitaapi olla vain plussassa. Jää siis minultakin katsomatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme