Alkot kiinni koronan ajaksi
Siitä olisi vain hyötyä yhteiskunnalle. Ei ketään tarvitse alkoholia selviytyäkseen. Suomalaiset sopeutuisivat äkkiä alkoholittomaan elämään.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme eri aikoja kuin silloin kuin oli kieltolaki ihmiset ovat viisastuneet ja muuttuneet.
En minä ainakaan ostaisi mustasta pörssistä viinaa tai mistään muualtakaan. Vaikka välillä kännit otankin.
ApMä olen samoilla linjoilla. Pärjäisin hyvin ilman alkoa.
Mun nähdäkseni kakaratkaan ei enää nykyään ryyppää sillai kuten ennen. Jotkut toki, mutta ennen mutu-tuntumani sanoo että ennen juotiin enemmän. Toki jotkut tekis juomansa ite, mutta uskon että meitä on paljon sellaisiakin jotka pystyisivät helposti olemaan kokonaan ilman.
Mutta miksi pitäisi pystyä olemaan kokonaan ilman? Meinaatko että se vähentää koronakuolemia vai?
/5
Tässä saataisiin koronan varjolla yhteiskunnalle merkittävää hyötyä eihän tämmöinen muuten olisi perusteltua hyvällä tuurilla tila jäisi pysyväksi niin kuin "väliaikainen ajoneuvovero".
Ap
Siinähän se tulikin. :D Koronan varjolla kielletään kaikki mikä ei itseä kiinnosta tai miellytä.
/5
Ihme juoppoja täällä... :D
En mäkään lasiin sylje, mutta helposti pystyisin olemaan ilman minkäänlaisia päihteitä vaikka loppuikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme eri aikoja kuin silloin kuin oli kieltolaki ihmiset ovat viisastuneet ja muuttuneet.
En minä ainakaan ostaisi mustasta pörssistä viinaa tai mistään muualtakaan. Vaikka välillä kännit otankin.
Mun nähdäkseni kakaratkaan ei enää nykyään ryyppää sillai kuten ennen. Jotkut toki, mutta ennen mutu-tuntumani sanoo että ennen juotiin enemmän. Toki jotkut tekis juomansa ite, mutta uskon että meitä on paljon sellaisiakin jotka pystyisivät helposti olemaan kokonaan ilman.
Minäkin pystyn olemaan ilman alkoholia, ja pystyisin edelleenkin vaikka kaikki Alkot olisivat auki 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voittehan te nytkin olla kokonaan ilman, jos se kohtuukäyttäjien raitistuminen edistää teidän mielestänne jotenkin koronaepidemian taltuttamista? Siitä vain kansanliike pystyyn. Ongelma lienee kuitenkin enemmän niissä ihmisissä, jotka eivät pysty tai halua olla ilman. Ja heihin ei taas kieltolait tunnetusti auta.
Vierailija kirjoitti:
Kieltolaki päättyi jo 5.4.1931 koska ei oikein toiminut. Narkit alkaa nyt kiipeillä jo seinille ja olee väkivaltasia kun eivät saa kamaa niin helposti tämän eristäytymisen aikana. Jos vielä viinakin vietäis niin sitten vasta kunnon mellakat alkaa.
5.4.1932. Naiset ajoivat kieltolain kumoamista aktiivisemmin kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juoppoja täällä... :D
En mäkään lasiin sylje, mutta helposti pystyisin olemaan ilman minkäänlaisia päihteitä vaikka loppuikäni.
No ei kai kukaan estä, sen kuin vaan päätät olla juomatta? Miten sinä muita ihmisiä pakottavaa lainsäädäntöä siihen omaan raittiuteen tarvitset?
Sainkin idean hakea tänään viiniä, muuten en ehkä olisi mutta nyt kun ap otti kerta puheeksi niin miksei sitä maanantainakin vois juoda, päivä se on siinä missä muutkin. Onko se keneltään pois jos tissuttelen kotona yksinäni? Ei ole. Turha yrittää syyllistää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen hinku näillä päiviräsäsillä on kieltää muilta kaikki, mitä itse ei harrasta? Itse en esimerkiksi syö karkkeja, mutta en minä niitä muilta halua kieltää. Mikä siinä vapaudessa ja itsemääräämisoikeudessa niin ahdistaa?
Valtion ja viisampien on hyvä ohjeistaa ja antaa oikea suunta miten elää turvallista ja rauhallista elämää . Suomi on siksi suomi koska täällä on sääntöjä ja joita suurin osa noudattaa . Se ei nyt haittaa jos muutama rikkoo joskus sääntöjä kuhan suurinosa noudattaa ns.laumasuoja. juo viinaa,tupakoi syö karkkia jos haluat . Mutta voidaanhan niiden saatavuutta hankaloittaa yhteisen hyvän aikaansaamiseksi .Niin kuin vaikka aseiden saantia.
Hei, Alko on valtion omistuksessa. Meidän suomalaisten velvollisuus on näinä vaikeina aikoina tukea valtiontaloutta, vaikka kyykkyviini kerrallaan. Jo pieni pieni pullo voi auttaa. Hoidetaan se lasku sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sainkin idean hakea tänään viiniä, muuten en ehkä olisi mutta nyt kun ap otti kerta puheeksi niin miksei sitä maanantainakin vois juoda, päivä se on siinä missä muutkin. Onko se keneltään pois jos tissuttelen kotona yksinäni? Ei ole. Turha yrittää syyllistää ketään.
Sama täällä. On vapaapäiväkin enkä ole koskaan ennen juonut maanantaina. Tissuttelupäivä ja huomenna takaisin työn ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen hinku näillä päiviräsäsillä on kieltää muilta kaikki, mitä itse ei harrasta? Itse en esimerkiksi syö karkkeja, mutta en minä niitä muilta halua kieltää. Mikä siinä vapaudessa ja itsemääräämisoikeudessa niin ahdistaa?
Se on sitä tietynlaisten ihmisten "jos minulla ei ole kivaa tai jos en ymmärrä jotain asiaa, niin ei muuten saa olla kellään muullakaan kivaa!" -mentaliteettia, jota sovelletaan joka asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku toki, toki jotkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pystyy suurin osa olemaan ilmankin, mutta mitä se teitä ilahduttaisi, jos se kiellettäisiin kaikilta? Valtio tarvitsee nyt kaikki verotulot, alkon myyjät työpaikkansa ja kansa rentoutuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on pois monelta voisit käyttää rahasi ja aikasi muita hyödyttäen. Rahan olisit voinut antaa köyhille tai hyväntekeväisyyteen ja ajan käyttää vaikka roskia keräen.
Mutta aina vaan minä minä ja minun napa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja viisampien on hyvä ohjeistaa ja antaa oikea suunta miten elää turvallista ja rauhallista elämää . Suomi on siksi suomi koska täällä on sääntöjä ja joita suurin osa noudattaa . Se ei nyt haittaa jos muutama rikkoo joskus sääntöjä kuhan suurinosa noudattaa ns.laumasuoja. juo viinaa,tupakoi syö karkkia jos haluat . Mutta voidaanhan niiden saatavuutta hankaloittaa yhteisen hyvän aikaansaamiseksi .Niin kuin vaikka aseiden saantia.
Niin täällä tosiaan yleensä noudatetaan lakia. Lain mukaan myymälöitä ei voi mielivaltaisesti määrätä suljettavaksi epäasiallisella perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on pois monelta voisit käyttää rahasi ja aikasi muita hyödyttäen. Rahan olisit voinut antaa köyhille tai hyväntekeväisyyteen ja ajan käyttää vaikka roskia keräen.
Teetkö itse näin? Jätätkö kaiken haluamasi "turhan" ostamatta ja annat ne rahat köyhille?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, niin paljon ovat viisastuneet että kun hiihtokeskukset päätettiin laittaa koronan takia kiinni niin alkoi valtava ryntäys lappia kohti että ehtisi vielä käydä ennen sitä. Alkot kun laitettaisiin kiinni niin edeltävästi sinne tunkisi porukkaa niin tiiviisti ostamaan hyllyt tyhjäksi että olisi korona kaikilla siellä käyneillä ja seuraavana päivänä puolet niistä alkoholimyrkytyksen takia päivystyksessä.
Ja miksi alkoja pitäisi edes sulkea jos ihmiset ovat mielestäsi niin fiksuaj nykyään?
Kukin on ensisijaisesti vastuussa itsestään. Yhtälailla itse sössötät hyysäystä köyhyyteen ja hyväntekeväisyyteen vedoten, mutta nolosti minäminäminä puskee läpi. Kerää itse roskia tai aja Singaporen mallia, että roskastamisesta 999€:n sakko, niin ei tarvitse keräillä kun ennaltaehkäisy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sinä vaan rahasi pois ja mene keskenäs keräämään roskia. Mistä teitä toisten rahoille ja ajalle tekemistä keksijöitä oikein sikiää?!
Tässä saataisiin koronan varjolla yhteiskunnalle merkittävää hyötyä eihän tämmöinen muuten olisi perusteltua hyvällä tuurilla tila jäisi pysyväksi niin kuin "väliaikainen ajoneuvovero".
Ap