Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki merkit, mitkä on näkyvissä vaatteessa tai laukuissa.
Aivan.Ostin Carin Westerin pöksyt ja isoilla kirjaimilla lukee nimi lahkeessa.
Möin housut parilla eurolla kirppiksellä päästäni eroon mokomasta mainonnasta.
Mitä vikaa on mielikuvituksen puutteessa? Pitäisikö kaikkien olla trendikkäitä ja käyttää mielikuvituksellisia asusteita?
Ettei vaan itseäsi harmita kun sinulla ei ole varaa ostaa näitä tuotteita?
Marimekko. Pakko tykätä, suomalainen brändi! Kaikki iltapäivälehdet kiimassa, jos jossain amerikkalaisessa sarjassa näkyy unikkokuosi taustalla. Värikkäät läiskät ylihintaisissa tätimäisissä kaavuissa ei sytytä. Joskus yläasteella ostin sieltä kalliin penaalin kun kaikilla muillakin oli ja se hajosi vuodessa. Mariskoolista en sano muuta, kuin että onneksi kaikki sukulaistädit tajusivat olla ostamatta sitä minulle rippi- tai ylioppilaslahjaksi.
Ei ole mitään. Kaikki euron parin ehjät ja sopivat kelpaa mitä kirpparilta löytyy.
Uusia en osta, tyhmenpään en keksi rahaa hassata, ainosataan alusvaatteita sukkia ja kenkiä uutena ja merkittöminä.
Makia. Ei varmaan tarvi perustella miksi.
Rillsin vaatteet, rumia muodottomia ja ilmeisesti halvalle teetettyjä mutta ylihinnoiteltuja kuteita. Värit ovat usein jotain synkän mustaa tai kirkkaanpunaista. Kaikki sovitetut vaatteet näytävät päältä hajuttomilta ja mauttomilta kompromissivaatteilta.
Gant, jota miehen exä käyttää. Naurattaa, kun yrittää prameilla merkkivaatteilla vaikka autonsa lahoilee kesken ajon ja piti muuttaa huonolle asuinalueelle kun paremmalla ei ollut varaa asua. Nauroi joskus minun vanhalle autolleni, no nyt minulla on melkein uusi auto - pitkän säästämisen tulosta ja osakkeet tuplanneet säästöjäni. Ei olisi näitäkään, jos olisin ostanut vain merkkivaatteita. Omat vuositulot 100 000 e, vaikka työskentelen ihan perus toimistotyössä, jossa vuositulot n. 32 000 e vuodessa - kiitos siis vielä kerran osakkeet ja säästäminen.
Mun tyyli on klassinen ja ajaton, päälläni on tänään kirpparilta ostettu Vilan takki (4 e), kirpparilta ostettu H&M:n tunika (1 e) ja kirpparilta ostettu työlaukku (4 e).
- ahhh, ihanan halpaa!
Vierailija kirjoitti:
Gant, jota miehen exä käyttää. Naurattaa, kun yrittää prameilla merkkivaatteilla vaikka autonsa lahoilee kesken ajon ja piti muuttaa huonolle asuinalueelle kun paremmalla ei ollut varaa asua. Nauroi joskus minun vanhalle autolleni, no nyt minulla on melkein uusi auto - pitkän säästämisen tulosta ja osakkeet tuplanneet säästöjäni. Ei olisi näitäkään, jos olisin ostanut vain merkkivaatteita. Omat vuositulot 100 000 e, vaikka työskentelen ihan perus toimistotyössä, jossa vuositulot n. 32 000 e vuodessa - kiitos siis vielä kerran osakkeet ja säästäminen.
Mun tyyli on klassinen ja ajaton, päälläni on tänään kirpparilta ostettu Vilan takki (4 e), kirpparilta ostettu H&M:n tunika (1 e) ja kirpparilta ostettu työlaukku (4 e).
- ahhh, ihanan halpaa!
Oot varmaan tosi ihana. 😂
Helly Hansen
Jokaisella kunnon lampaalla on samanlainen HH-takki, ei ainakaan sitten erotu kenestäkään muusta. On kyllä harvinaisen mitättömän näköisiä ja ylihinnoiteltuja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ahhh, ihanan halpaa!
Oot varmaan tosi ihana. 😂
Tosi herttanen. Miten auto lahoilee ajossa?
Bronx. Mic Mac oli. Onneksi loppui.
En inhoa tai vihaa mitään brändiä. Jos jokin ei nappaa tai on jotenkin mulle sopimaton, siitä tulee vain samantekevä ja ohitettava, ei muuta. En jaksa sen enempää miettiä asiaa.
Saakohan tähän miehet osallistua tähän keskusteluun?
S. Oliver. Vaatteet on yksinkertaisesti rumia ja brändi vaikuttaa joltain markettitavaralta.
Gant. Setämäisiä vaatteita.
Makia. On niin massa, että en periaatteesta osta.
Sitten vielä pari huomiota.
Jack&Jonesilla oli vielä kymmenen vuotta sitten ihan laadukkaita vaatteita, mutta taso on laskenu.
Zarassa on hienoja vaatteita, niinku designiltaan, mutta vituttaa ajatella että kun niin hienot vaatteet on tehty paskoista materiaaleista, nii menee hieno design hukkaan kun sitä voi vaan muutaman kerran käyttää.
Mua ahistaa aina käydä New Yorkerissa kun muu asiakaskunta katsoo että mitä toi vanha setä täällä tekee. Olen jo 30. Siellä on ihan hienoja t-paitoja, laadultaan toki ihan paskoja, mutta onhan niissä hintaki sen mukainen.
Mutta, oli se hyvä kun Seppälä meni konkurssiin rumentamasta suomalaisten pukeutumista. Ne vaatteet ei olleet laadultaan edes ton New Yorkerin tasoa.
H&m. Huono laatu, kummalliset leikkaukset vaatteissa ja hinnatkin nykyään ihan normit verrattuna muihin. En osta koskaan.
Dolce&gabbana, narkkarin merkki. Quess, gant yms elitistimerkit. Dressman vaatteet.
H&M -vaatteista pidän juuri siksi, ettei niissä ole yleensä logoja. Mä en ainakaan ala mainostamaan mitään Nikejä. Sinähän olet kävelevä mainos niissä vaatteissa, sitenhän ne on suunniteltu.
marimekko. rumaa, ei edes suomessa valmistettua, jäänyt 70-luvulle. Ikeasta saa paljon kivempiä ja uusia, uusien suunnittelijoiden kankaita ja paljon halvemmalla.
Ihan lehdistä seurattuna: Balmuir! Näyttää olevan ylihintaisia rumia riepuja.
Levikset on vain ylihintaiset perus varkut. Mulla jalassa useimmiten piiverssit ja halpahallin verkkarit... ja ihan hyvin olen naista saanu.
UGG - Australialaista eläinrääkkäystä.