Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
481/1096 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual, Burberry, Guess, Ed Hardy, Me&i, Molo kids, Gugguu, Marimekko, Crazy Age, Gant, Lacoste, Michael Kors, Mini Rodini, Louis Vuitton.

Adidas alkaa olla rajoilla.

Lastenvaatteissa käy usein niin, että mitä enemmän sitä hehkutetaan ja hypetetään (esim. Gugguu ja me&i), sitä vähemmän merkki kiinnostaa itseäni. Se muuttuu jotenkin vastenmieliseksi sen kaiken sekoilun vuoksi.

Vierailija
482/1096 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat on vissiin ahkeroita vaatteiden ompelijoita kun tässä keskustelussa on jo useampaan kertaan mainittu kaikki merkittävimmät vaatemerkit.

Ensiksikin, kukaan yksittäinen ihminen täällä ei ole luetellut näitä, vaan tässä on koottuna satojen ihmisten mielipide. Sata yksittäistä mielipidettä, ei kollektiivista mielipidettä. Oletko tyhmä?

Toiseksi, missä maailmassa elät, jos tunnet vain 25 vaatemerkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1096 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balmuir sometyrkytyksen takia. Yhtään heidän tuotettaan en omista vaikka kuulunkin luultavasti kohderyhmään.

Vierailija
484/1096 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, samaa mieltä muovista. Ostan mieluummin takin, jossa on aito turkisreuna kuin tekoturkista.

Nuo huppujen turkisreunat ovat niin väsyneitä! Ei kai kukaan enää sellaisia halua kun voi ostaa takin kokonaan ilman rumaa reukaa?! Vaihtoehto A. tue eläinrääkkäystä B. levitä mikromuovia ympäristöösi vai C. älä tee kumpaakaan edellä mainituista. Vaikea päätös? 😉

Juu ei ole vaikea päätös. Vaihtoehto A ehdottomasti. Kun tulee taas kylmiä talvia, tarvitsen ehdottomasti sen turkisreunan huppuuni.

Vierailija
485/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomon tuotteista on mennyt maku ja brändi tahraantunut huonon asiakaspalvelun ja laadun takia. Ostin mekon, jonka saumat rispaantuivat auki ensimmäisessä pesussa. Asiakaspalvelusta todettiin, ettei palautusoikeutta enää ole, koska tuotetta on käytetty. Maksoin 60 euroa mekosta, joka on tällä hetkellä lattialuuttuna. Kun näen Neulomon tuotteita esim. Prismassa v#tuttaa lähinnä.

Vierailija
486/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cucci, Guess, Desigual jäävät ainakin ostamatta.

Itselle ei tule ostettua vaatteita halpavaateketjuista, mutta lapselle valitettavasti kyllä. Siinä olisi vielä petrattavaa.

Vierailija
487/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko. En laittaisi ikinä päälleni vaikka ilmaiseksi saisin. Todella karseen näkösiä näillä ministeri rouvillakin nämä kukkakuosi lakanan näköiset kaavut. Huh huh ja jotkut maksaa vielä maltaita noista kammotuksista. 

Vierailija
488/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gant. Vanhojen miesten mielikuvat.

Vierailija
489/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BilleBeino jo pelkästään typerän nimen takia.

Vierailija
490/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta ikänä semmosia vaatteita, jotka ovat liian kalliita suhteessa tilin saldoon. Veikeä juttu, kun farkkujen tehtaan myymälästä ostin Lewikset 70 eurolla ja ne samat näkyi maksavan Stokmannilla melkein 150 euroa. Järkyttävä hinta!

Jos olet ostanut Lewis farkut 70 eurolla olet kyllä maksanut pahasti yli hintaa. En tiedä tarkoitatko Levi’s merkkiä ja ehkä ja silloin n. 70. € on ihan normihintaa halvempi riippuen mallista.

Ihan vaan ohiksena niin Lewis lausutaan ”luuis” ja ”Levi’s taas ”liivais”.

Vierailija
491/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knop...liian alankomaalainen

Riviera Maison liian et mammojen

Vierailija
492/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ByPias on kauheita ylihintaisis rättejä!! Luhta nyt on vaan kans yök Rumaa. Assua nyt ei osta muut kuin väkivaltaverkkariteinit. Kari Traata pumppibeibit pusuhuulineen. Lettikuosia lapsille ostaa uskonlahkot.

Mua niin ärsyttää byPiasin tyyli; keski-ikäisten bohoilu. Kuvissa mallit tuijottelee varpaitaan pahimpaan blogityyliin pipot tötteröllä. Argh.

Vierailija
493/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat on vissiin ahkeroita vaatteiden ompelijoita kun tässä keskustelussa on jo useampaan kertaan mainittu kaikki merkittävimmät vaatemerkit.

Ja näiden ulkopuolelle jää tuhansia pienempiä valmistajia.

Itse ostan suurimman osan käytettynä (ja silloinkin kartan monia mainittuja merkkejä epämieluisan tyylin ja/tai huonon laadun takia, tai jopa imagon jos vaikka näkyvä merkki jota en halua "mainostaa"), uutena pyrin suosimaan eettisempiä pienvalmistajia jos mahdollista. Aina ei tietenkään ole, silloin voi olla pakko tyytyä johonkin mitä ei muuten valitsisi.

Vierailija
494/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gant. Vanhojen miesten mielikuvat.

Niin, neli-viiskymppisten? Mammaa on alkanut vanhemmiten miesvihastuttaa vai? Vanha mieskin on horny as hell, ja sekös kuivunutta mammaa korpeaa.

Vierailija
495/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByPias on kauheita ylihintaisis rättejä!! Luhta nyt on vaan kans yök Rumaa. Assua nyt ei osta muut kuin väkivaltaverkkariteinit. Kari Traata pumppibeibit pusuhuulineen. Lettikuosia lapsille ostaa uskonlahkot.

Mua niin ärsyttää byPiasin tyyli; keski-ikäisten bohoilu. Kuvissa mallit tuijottelee varpaitaan pahimpaan blogityyliin pipot tötteröllä. Argh.

Sama! En kestä noita :D :D 

Enkä mitään mitä myydään jossain Cittareissa tai Tokmaneilla

Vierailija
496/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dilledeino.

Vierailija
497/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille :D Mä olen niin merkitön ihminen, että jouduin googlailemaan useita mainitsemianne merkkejä koska mitään kuvaa niistä ei mulla ollut. Joitain muistamiani merkkejä googlailin myös sillä olen aivan pihalla nykytilanteesta.

No niin, seurauksena tästä saan banneriin näitä merkkivaatemainoksia, ou jee!

Mä olen varmaan vaatevalmistajien painajainen. Mulle on aivan yks hailee, onko joku vaate jotain merkkiä. Ostan vain vaatteen ulkonäön perusteella, enkä osta mitään jossa merkki näkyy, tai näkyy ainakin häiritsevästi. Jotkut kai ovat merkkiuskollisia. Pesulapun katson ennen merkkiä :D

Mulla voi siis olla markettivaate yhtä hyvin kuin merkkivaate. Elekää kivittäkö!

Vierailija
498/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess- oikea pissiksen unelma. Yrittää olla Vähän kuin Gucci, mutta siis todella vähän brändi siinä onnistuu.

Guccista on valitettavasti tullut uusi elämämkoulumerkki.

Lienee piraattikopiotuotteita, sillä ihmettelen miten em. ihmisryhmällä on varaa aitoihin 299-350 euron t-paitoihin, tai 550-699 euron huppareihin.

Elämänkoulu ei ihmisestä häviä, vaikka tienaisi 3000-5000 e kuussa. Nämä Gucciin pukeutujat fanittaa Sofia Belorfeja ym seiskajulkkiksia, ja heidän poikaystävänsä käyvät strippiklubeilla. Yhtään kirjaa ei lueta jne, mutta sofioiden perässä hankitaan Guccia ja Vuittonia. Mulle nuo molemmat brändit ovat tätä nykyä ihan elämänkoulu/rosk.as.akkisymboleita. Juuri rosk.asakkihan heittää tätä läppää: "maksoi 800e/1500e, en siis voi olla rosk.asakkia".

Kyllä voit.

Sofia shoppaili bikbokilla kampissa viime sunnuntaina.:)

Vierailija
499/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gugguu (? vai mikä brändi tekee niitä lapsellisia lettikuosisia leggingsejä?)

Jo ajatuksena toi nimi herättää inhoreaktion + ne vaatteet.

Vierailija
500/1096 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ois kuinka hyviä vaatteita niin Kari Traa. En vaan halua näkyä missään niin, että päälläni lukee ”KariTraa”.

Lasten vaatteissa Mini rodini, järkyttävän rumia ja jengi vielä maksaa niistä, en käsitä.