Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Papu, Nosh ja kaikki nämä merkit, jotka myy jotain superisoja trikoorusetteja aikuisille naisille kalliilla hinnalla. En omista yhtään tuotetta heiltä niin en tiedä laadusta. En vaan tykkää kotiäiti-luokanopettaja-trikoo-tyylistä.
En keksi yhtään merkkiä, jota inhoaisin.
On kuitenkin paljon sellaisia merkkejä, mitä mä en osta, kun ovat joko huonolaatuisia tai eivät ole mun tyyliä tai tiedän, että ne ei malliltaan ja mitoitukseltaan sovi mulle.
Mä en osta ikänä semmosia vaatteita, jotka ovat liian kalliita suhteessa tilin saldoon. Veikeä juttu, kun farkkujen tehtaan myymälästä ostin Lewikset 70 eurolla ja ne samat näkyi maksavan Stokmannilla melkein 150 euroa. Järkyttävä hinta!
- kaikki lastenvaatetrendimerkit, mihin moni on hurahtanut ihan liikaa ja mitä tyyliin jonotetaan + lapset näyttää niissä vaatteissa miniteineiltä
- luksusbrändit kuten mm. Vuitton ym.
- Adidas ym. mitkä ratsastaa sillä merkillä
- kaikki Kiinassa ja Aasiassa ym. epämääräisesti tehty kakka
- Molo nimen takia
Vierailija kirjoitti:
- kaikki lastenvaatetrendimerkit, mihin moni on hurahtanut ihan liikaa ja mitä tyyliin jonotetaan + lapset näyttää niissä vaatteissa miniteineiltä
- luksusbrändit kuten mm. Vuitton ym.
- Adidas ym. mitkä ratsastaa sillä merkillä
- kaikki Kiinassa ja Aasiassa ym. epämääräisesti tehty kakka
- Molo nimen takia
ai niin ja kaikki, jotka olevinaan suomalaisia, mut tuotanto jossain ihan muualla ja ratsastetaan sillä "Design from Finland" -linssiinviilauksella...
482
Adidas täälläkin. Jotenkin se logo tuottaa negatiivisia fiiliksiä. Ehkäpä just siksi, kun teinit ja muut ”kaappasivat” merkin. Jotenkin nyt siitä tulee auttamattomasti mieleen valkoroskaisuus. Joku nyppääntynyt musta adidaksen college ja jättimäinen kuva hamppulogosta. Niken ja Pumat vaatteet ja logot on omaan silmään paljon kivempia ja tyylikkäämpiä.
Toisena Superdry. Erittäin paljon 2000-luvun alun vaikutteita vaatteissa ja silti jokseenkin suosittu. Rumimpia vaatteita mitä tiedän..
Monet luksusmerkit on siirtyneet sijoittajien omistukseen, josta on yleensä seurannut brändin ”romahdus”. Sijoittajat haluavat tietysti maksimoida voitot, tuotteet suunnataan keskiluokkaiselle kuluttajalle, joka haluaa ns halpaa luksusta.
Marimekon kotikutoiset kuosit edustavat minulle sellaista elämänmakuista, pieruista kotona nyhväämistä. Ne nimet vain pahentavat tätä mielikuvaa.
Marimekko. Lapsena ysärillä kaikilla parempien perheiden koulukiusaajalapsilla oli vaatteet ja penaalit Marimekkoa ja meidän köyhempien perheiden tiimari/halpahalli- tavaroista ja vaatteista kiusattiin.
Jotenkin niin vastenmielinen mielleyhtymä että en vaan pidä koko merkistä aikuisenakaan.
ByPias on kauheita ylihintaisis rättejä!! Luhta nyt on vaan kans yök Rumaa. Assua nyt ei osta muut kuin väkivaltaverkkariteinit. Kari Traata pumppibeibit pusuhuulineen. Lettikuosia lapsille ostaa uskonlahkot.
Billebeino ja se joku toinen Miss Suomi-logolta näyttävä merkki mikä näkyy jatkuvasti Temppareissa. En nyt niitä inhoa, mutta en kyllä ikinä itse ostaisi vaatetta, jonka ainoa mielleyhtymä on tempparit.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteissa ei ole minkäänlaisia intohimoja boikotointiin asti, mutta Vallilan kankaat ja valmistuotteet on boikotissa koska Berner ja koska tyylitöntä massaa.
Sama 👍. Ei tule edes Vallilan kuvioitua talouspaperia meidän ovesta.
Muistatteko kun Esko Eerikäinen pukeutui niihin kauheisiin ruusu-pääkallo vaatteisiin mustalla kynsilakalla! Hyi vi***u!!
No mua ärsyttää luksusvaatemerkit. Ei siksi, että minulla ei ole niihin varaa, vaan siksi että onhan se aivan älytöntä käyttää vaikka 20 000 takkiin. Tai joku käsilaukku. Kuka hullu maksaa 10 000 e laukusta? Jotku hermesit saattaa maksaa lähemmäs 100 000. Siis yks laukku!
Vierailija kirjoitti:
Marimekko. Ensinnäkin kuosit ihan järkyttäviä sekametelisoppia. Yhdistän Marimekon tanttoihin, tätiytyneihin ihmisiin. Sinänsä tuo mielikuva on positiivinen ja äidillinen, esim. ymmärtäväinen ja lempeä sosiaalityöntekijä joka työasunaan käyttää Marimekon taskumekkoa. Se vaan on omasta tyylistäni niin kaukana etten koske tikullakaan. Marimekon mielikuvaa brändinä on heikentänyt omalla kohdallani jokusen vuosi sitten jokapoika(?) raitapaidan muuttuminen jonkinlaiseksi hipsteruniformuksi. Kaikilla helsinkiläisillä ylimielisillä imagolasi-läppärilaukku tyypeillä oli se sama raitapaita. Lisäksi Marimekon laatu huononi jossain kohtaa aivan suunnattomasti. Ennen Marimekon vaatteet kesti vuosikymmeniä. Minullakin oli käytössä teininä jotain mummoni vanhoja paitoja ja yksi aivan ihana laukku. Nykyään kaikki Marimekon vaatteet kulahtaa vuodessa normaalikäytössä. Tämän tiedän siitä, että anoppini on armoton Marimekko fani. Lisäksi sain joskus exältäni lahjaksi Marimekko yöpaidan. Rispaantui alta aikayksikön. Musta on jotenkin kieroa että Marimekko luo edelleen aktiivisesti mielikuvaa suomalaisuudesta ym. kun ovat aikaa sitten hissunkissun siirtäneet tuotannon Viroon jne halpamaihin.
En olisi kyllä itse paremmin osannut asiaa ilmaista 😂😂 siis juuri näin. Marimekko on tätibrändi, joka silloin tällöin muodin kierrossa tekee paluun muka-trendikkäänä. Ja silloin kaikki ne, joilla ei ole oikeasti omaa tyyliä, tempautuvat siihen mukaan, kuten kaikkiin muihinkin mauttomiin muotijuttuihin. Hirveämpää saa oikein hakemalla hakea. Raitapaidat ainoat, mitkä oikeasti ihan jees, ja niistäkin kyllä katosi maku, kun alkoi näkyä päivittäin päällä vähintään puolilla kavereista.
Dorothy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteissa ei ole minkäänlaisia intohimoja boikotointiin asti, mutta Vallilan kankaat ja valmistuotteet on boikotissa koska Berner ja koska tyylitöntä massaa.
Sama 👍. Ei tule edes Vallilan kuvioitua talouspaperia meidän ovesta.
Niinpä. Menee samaan sarjaan Marimekon kanssa: näitä ostavat vain ne, joilla ei ole minkäänlaista omaa tyyliä, ja jotka luulevat, että "merkkiä" ostamalla pystyvät korvaamaan tyylitajunsa puutteen.
Mammat on vissiin ahkeroita vaatteiden ompelijoita kun tässä keskustelussa on jo useampaan kertaan mainittu kaikki merkittävimmät vaatemerkit.
Onpas suomalaiset kateellista sakkia, ihan ihme mielipiteitä.. Ei teidän juttuja kukaan voi ottaa tosissaan.