Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
361/1096 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä https://www.vauva.fi/comment/40221484

ketjussa joku oli laittanut tällaisen linkin 👍🙂 https://www.maammekauppa.fi/suomessa-valmistetut-naistenvaatteet-lista-…

Nuo aidot suomalaiset vaatteet on vaan niin muodottomia ja rumia. Miksei täällä osata suunnitella ja valmistaa muuta kuin tunikoita ja telttamekkoja. Sitten niistä pyydetään toistasataa.

Tätä minäkin ihmettelen. Toki poikkeuksiakin on, mutta harvassa. Minna Parikka ja Balmuir (jonka valikoima tosin romahti yrityskaupan myötä. Luhdalla ei vaan osata...). 

Harmittaa, kaipaisin hienoja materiaaleja ja klassisia malleja, mutta turhaan kaipaan. Marimekko ja siitä "inspiroituneet" räikeisiin trikoisiin panostavat merkit ovat uusi kansallispukumme.

Löytyy muunlaistakin suomalaista, tutustukaa vaikka Vestiariumiin, Pene Collectioniin tai Kudokkoon.

Vierailija
362/1096 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess- oikea pissiksen unelma. Yrittää olla Vähän kuin Gucci, mutta siis todella vähän brändi siinä onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1096 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä https://www.vauva.fi/comment/40221484

ketjussa joku oli laittanut tällaisen linkin 👍🙂 https://www.maammekauppa.fi/suomessa-valmistetut-naistenvaatteet-lista-…

Nuo aidot suomalaiset vaatteet on vaan niin muodottomia ja rumia. Miksei täällä osata suunnitella ja valmistaa muuta kuin tunikoita ja telttamekkoja. Sitten niistä pyydetään toistasataa.

Tätä minäkin ihmettelen. Toki poikkeuksiakin on, mutta harvassa. Minna Parikka ja Balmuir (jonka valikoima tosin romahti yrityskaupan myötä. Luhdalla ei vaan osata...). 

Harmittaa, kaipaisin hienoja materiaaleja ja klassisia malleja, mutta turhaan kaipaan. Marimekko ja siitä "inspiroituneet" räikeisiin trikoisiin panostavat merkit ovat uusi kansallispukumme.

Löytyy muunlaistakin suomalaista, tutustukaa vaikka Vestiariumiin, Pene Collectioniin tai Kudokkoon.

Mua ärsyttää nää id ioutit nimet... Pene tarkoittaa italiaksi p enistä. Sit on Acne merkki xD noi ranskalaiset merkit sentään kuulostavat hienoilta.

Vierailija
364/1096 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guess- oikea pissiksen unelma. Yrittää olla Vähän kuin Gucci, mutta siis todella vähän brändi siinä onnistuu.

Mua enemmänkin on naurattanut kun Helsingissä 40-60 naisilla oli jossain vaiheessa kaikilla Guessin laukku. Oli aika koomista! Stockan edessä kävellään niin askan tärkeinä xD

Vierailija
365/1096 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten ostatte?

Jopa Tarjoustalon vaatteissa on joku logo jossakin kohtaa. Eikä ne ainakaan enää erityisen laadukkailta tunnu. Joskus muinoin tein sieltä hyviä löytöjä mutta en enää moniin vuosiin.

Vierailija
366/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy todeta, ettei mun Hilfigerin tai Gantin neuleet oo kestäny yhtään sen pitempää, ku Zaran tai H&M:n vastaavat. Ärsyttää vaan enemmän, jos pistät 140€ neuleeseen ja se kulahtaa yhtä nopeesti, ku 15€ rätti. Nyt sitten ostan mieluummin halpismerkkejä. Toki tarkistan materiaalin ennen ostoa.

Samassa maassahan ne samoilla koneilla samoista tekstiileistä samojen työntekijöiden puolesta ommellaan käytännössä, eli ihmekös tuo. Lopussa vain brodeerataan ko. merkin logo tai läntätään se kauhea muovimaalinen logoprintti rintakehän kohdalle joka sitten krakeloituu jo muutamassa pesussa kaamean näköiseksi ja irrottaa pesuveteen ja vesistöihin mikromuoveja..

Vierailija
367/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämässä vähän ongelmia, jos niitä joutuu vaatemerkkien brändeistä etsimään!

Vierailija
368/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollister

Miksi?

Vierailija
369/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin typerää, että Niken joissain hienoissa leggingseissäkin lukee ”Just do it” tms, jonka takia en niitä osta sitten. Joo, brändin ns. iskulause mutta mielestäni vähän nolo sellainen.

Vierailija
370/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haukutte sellaisia merkkejä, joihin teillä ei olisi koskaan varaa?

Miksi luulet ettei olisi varaa?

Vierailija
371/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä, että joku lopettaa jonkun merkin käytön sen takia, että siitä on tullut yleisesti suosittu, esim juuri tämä adidas-tyyppi.

En ole koskaan tykännyt niiden raitojen takia. Kerran tosin näin nelihenkisen perheen joilla kaikilla oli Adidasta päällä, oikea mainoslauma. Pisti silmään.

Vierailija
372/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain vaatteita jotka näyttää hyvälle, merkistä riippumatta. Marimekon tanttavaatteet jää kyllä ostamatta

Vierailija
373/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Korsin laukut, koska niitä on niin monella.

Guessin ja Ed Hardyn koko tuotanto, pissisleima liian vahvana.

Gugguuhun meni maku, kun ottivat Karalahdet mukaan yhteistyöhön. Stokkan viimeinen naula arkkuun oli ottaa Metti Forssell brändilähettilääksi.

Vierailija
374/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka kotimaiset vaatteet, ja muutkin tuotteet, jäävät kauppaan. Esimerkiksi Marimekko, Rukka (Luhta), Nanso  (Finlayson, Arabia, Hackmann...)

Vierailija
375/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kun en inhoamiani brändejä osta. 😜

Vierailija
376/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kysymykseen:

Ei tietenkään ole. En erityisemmin pidä tai inhoa mitään brändiä, kun en ole bränditietoinen. Ostan vaatteeni käyttötarkoitukseenn sopivuuden mukaan, brandiin katsomatta. Kokemusperäisesti saatan suosia joitain itse laadukkaaksi toteamiani merkkejä/valmistajia.

Vierailija
377/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin merkkejä joita en osta (esim. Balmuir hikipajapaljastusten jälk., Makia plagioinnin jälk., Marimekko halpamaihin siirtymisen jälk.), mutta vain yhtä en osta pelkän inhon vuoksi. Ja se inhokki on Gant.

Opiskeluaikoina kaikista ylimielisimmät rikkaiden perheiden kermapersekakarat pukeutuivat niihin pastellinvärisiin neuleisiin ja college-paitoihin, joissa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla GANT eikä inhoni brändiä kohtaan ole yhtään vähentynyt vaikka nykyään kuuluisin hyvinkin kohderyhmään. Halveksunnan jättämät haavat ovat syvät!

Vierailija
378/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin typerää, että Niken joissain hienoissa leggingseissäkin lukee ”Just do it” tms, jonka takia en niitä osta sitten. Joo, brändin ns. iskulause mutta mielestäni vähän nolo sellainen.

Minusta tuo iskulause on hyvä ja juuri tuon lauseen takia pidän niitä housuja. Se nimittäin on just niin, JUST DO IT, äläkä selittele mitään jonnin joutavia.

Vierailija
379/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaate merkit Molo ja Ticket to heaven.

Molo, yöks ja "lippu taivaaseen" no thanks.

Vierailija
380/1096 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Kors.

Brändihän tuli suosituksi lähinnä telkkariohjelman takia, niin kuin Tommy Hilfigerkin. Muuten tuskin suomalaiset olisivat oppineet ostamaan niitä.

Mulle oli viimeinen niitti se, että Michael Kors oli teettänyt avaimenperiä kaneista.

Eli kaneja kasvatettiin pienissä häkeissä, niiden koskaan näkemättä edes auringonvaloa, jotta typerykset saisivat kaninkarva-avaimenperät, jotka on värjätty vaaleanpunaisiksi ja muotoiltu sydämen muotoisiksi. Sitten he käyttävät sitä 6kk ja sen jälkeen heittävät roskiin.

Halpaa on elävän olennon elämä ja kärsimys.

Täysin turhan takia.

Ai, mun Kors-avaimenperä on kylläkin tehty ketusta ja maalattu siniseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan