Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hommaisi mulle puolison/kumppanin?

Vierailija
05.04.2020 |

Haluaisin kumppanin, mutta en haluaisi tehdä asian eteen itse oikein mitään. Ok, voisin pitää itseni suihkunraikkaana, hoikkana, pukeutua tyylikkäästi ja olla sivistynyttä juttuseuraa, mutta en jaksa sitä sosiaalista puolta liittyen uuteen ihmiseen tutustumiseen. Mitä kautta voisin löytää kumppanin? Tunnen alemmuudentunnetta, kun en saa puolisoa. ☹

Voisin tarvittaessa fiksata itseäni paremman näköiseksi, jos joku kertoisi myös, mikä mussa on vikana. Mutta siis en enää jaksaisi miettiä koko asiaa, vaan vain saada sen fiksatuksi. Olen vuosikausia elämästäni miettinut, mikä mussa on vikana, mutta en ole keksinyt syytä. Kuka minua voisi auttaa?

T. Nainen 35+, pääkaupunkiseutu

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisella asuinalueella Helsingissä, että täällä on todella vähän ikäisiäni tai minua vanhempia sinkkuja, enkä muutenkaan saa tuolla ulkona kävellessä tai lähikaupassa oikein kontaktia ihmisiin tositarkoituksella, enkä ole koskaan saanutkaan. Oon angstannut asiasta teini-iästä lähtien ja pari seurustelusuhdetta mulla on ollut menneinä vuosina, mutta nekin olivat ihan järjettömän työn takana. Jos olisin joku instabeibe, niin saisin miehen varmaankin päivässä, mutta olen vain jotenkin seinään sulautuvan näköinen mitätön (vaikkakin hoikka) naisraasu, niin en saa koskaan ketään.

T. Ap

Vierailija
2/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan se vastaus on heti alussa. Et jaksa tutustua uusiin ihmisiin niin mistäs se puoliso silloin ilmaantuisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää sekin, että mistä ihmeestä ne monet tavallisenkin näköiset seurustelevat ovat löytäneet kumppaninsa. Siis häh...oon missannut jotain pahasti, kun ei minulle ole tullut koskaan oikein tarjokkaita mistään (ainakaan sen jälkeen, kun täytin 20 vuotta).

Vierailija
4/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suuresti, kun yksi kaverini saa jatkuvasti deittailukavereita jonkun kavereidensa kautta eikä siinä itse paljoa tarvitse enää tehdä kun kamu pedannut tarpeeksi. Minun taas pitäisi tehdä kaikki alusta lähtien itse.

Vierailija
5/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan se vastaus on heti alussa. Et jaksa tutustua uusiin ihmisiin niin mistäs se puoliso silloin ilmaantuisi?

Rehellisesti sanoen useimmat ihmiset ovat aika tylsiä ja miehistä 99% ei viehätä minua ulkoisesti lainkaan. Miten ihmiset yleensä kokevat tuon asian? Koen sosiaaliset tilanteet todella stressaaviksi ja raskaiksi, kun häpeän itseäni ja stressaan jokaista sanaani suunnilleen. Koen myös alemmuuskompleksia muihin naisiin verrattuna ja oletan, että miehet pitävät mua kuvottavana ja rumana. Olen itse melko tyly (vaikkakin muodollisesti kohtelias) ihmisille, sillä uskon, että he inhoavat minua ja pitävät mua jotenkin huonompana kuin muita.

T. Ap

Vierailija
6/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on löytänyt puolison baarista, netistä, töistä, harrastusten tai opiskelujen parista. Ja ajatella, että moni nainenkin on joutunut olemaan aloitteellinen saadakseen jonkun.

Vierailija
7/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen deittailija kirjoitti:

Moni on löytänyt puolison baarista, netistä, töistä, harrastusten tai opiskelujen parista. Ja ajatella, että moni nainenkin on joutunut olemaan aloitteellinen saadakseen jonkun.

Olen ollut kolmea henkilöä kohtaan aloitteellinen elämäni aikana ja kahdelta heistä sain todella tuskallisen kirvelevät pakit. Ne ensimmäiset olivat ensimmäiseltä liveihastukseltani koskaan ja olin jo rakastunut. Pariumismielessä itsetuntoni mureni loppuiäksi niiden myötä.

T. Ap

Vierailija
8/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mut. Olen kiltti, akateeminen, työssäkäyvä, matkustelua, liikuntaa ja luontoretkiä harrastava mies.

Vierailija
9/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kolmea henkilöä kohtaan aloitteellinen elämäni aikana ja kahdelta heistä sain todella tuskallisen kirvelevät pakit. Ne ensimmäiset olivat ensimmäiseltä liveihastukseltani koskaan ja olin jo rakastunut. Pariumismielessä itsetuntoni mureni loppuiäksi niiden myötä.

T. Ap

Siinä tapauksessa sinut voidaan luokitella toivottomaksi tapaukseksi. Mutta hei, kukaan ei ole ikisinkkuuteen kuollut.

Vierailija
10/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Älä luovuta. Kyllä sinulle löytyy kumppani. Mutta kannattaa olla ystävällinen, se nyt on ensimmäinen ehto löytää joku.

Vierailija
11/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutat puolituttua sinkkunaista. Hänessä ei ole muuta vikaa kun kummallisen negatiivinen käsitys itsestään. Ulkoisestikin on kaunis, ei ilmeisesti vain tajua sitä. Mitä jos alkaisit tietoisesti ajatella itsestäsi positiivisia asioita ja kirjoittaisit ylös vahvuutesi. Kuulostat tasapainoiselta, mutta alistetulta. He, jotka murskasivat sydämesi, eivät ole mikään ylin auktoriteetti. Ethän itsekään näe kuin sen 1% miehistä kiinnostavina, mieti asia toisin päin. Ihastuit vain tässä mielessä samanlaisiin miehiin. On monia miehiä, jotka eivät ole yhtä ehdottomia.

Vierailija
12/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse sinulle hommata mitään. Mene vain useammin kaupungille oleilemaan, niin kyllä joku mies sinut hommaa itselleen. On miesten tehtävä hommata itselleen puoliso.

Vierailija
13/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit kumppanin, mutta et tehdä mitään sen eteen? Ei hätää, olet tyypillinen nainen. Odotat, että mies tulee ja hurmaa. Sitten voit sanoa, kuinka "asiat vain tapahtuivat".

Vierailija
14/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa esim. Tinderissä tai nettipalveluissa? Niistä voit valkata ja pistää viestiä vaikka kuinka monelle. Kyllä joku vastaa. Ei se vaadi sinulta kuin selailua ja näpyttelyä ja ehkä sitten deitit. Ne ovat se raskain osuus, myönnetään.

Vierailija
15/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mut. Olen kiltti, akateeminen, työssäkäyvä, matkustelua, liikuntaa ja luontoretkiä harrastava mies.

Ei ilmeisesti kelvannut ap:lle, vaikka ihan tarjottimella tarjottiin hyvää miestä?

Vierailija
16/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansaitset jonkun paremman. Olen loppujen lopuksi aika vajavainen itse. Joku vähän rikkinäinen, angstinen, jossain asiassa epäonnistunut mies sopisi minulle. Pitäisi siis olla hieman "pikkuvikainen" myös sen miehen, sillä omatuntoni ei kestäisi liian priimaa miestä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu, työssäkäyvä, kiltti, asiallinen jne. ja pidän luontoretkistä, matkailusta ja liikunnasta, mutta en ole sellainen kunnon "ideaalinainen", jollainen naisen kuuluu olla.

T. Ap

Vierailija
17/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti kelvannut ap:lle, vaikka ihan tarjottimella tarjottiin hyvää miestä?

Toivon sydämestäni, että hän löytää jonkun ihanan, söpön, kunnollisen naapurintytön. En ole riittävän hyvä hänelle. Olen jotenkin vain liian huono ihmisenä kaikin puolin.

T. Ap

Vierailija
18/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitset jonkun paremman. Olen loppujen lopuksi aika vajavainen itse. Joku vähän rikkinäinen, angstinen, jossain asiassa epäonnistunut mies sopisi minulle. Pitäisi siis olla hieman "pikkuvikainen" myös sen miehen, sillä omatuntoni ei kestäisi liian priimaa miestä. Olen itsekin akateemisesti koulutettu, työssäkäyvä, kiltti, asiallinen jne. ja pidän luontoretkistä, matkailusta ja liikunnasta, mutta en ole sellainen kunnon "ideaalinainen", jollainen naisen kuuluu olla.

T. Ap

Häh? Oliko tää jotain parodiaa vai tosissasi? Jos tosissasi, niin aika huolestuttava on tuo asenne kyllä...

Vierailija
19/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin vanhempieni avioeron nuorena ja näin kaikkea kamalaa. Luin joitain liian rankkoja kirjoja jo nuorena. Olen jotenkin likainen sisältänikin, vaikka olen elänyt itse tosi viatonta elämää loppujen lopuksi ja olen todella kokematon ikäisekseni ihmissuhdejutuissa ja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Mulle tulee sellainen olo, että en vain koskaan tulisi olemaan sellainen ihana, raikas, söpö naapurintyttö, vaikka voisin näyttää sellaiselta ulkoisesti tai harrastaa samoja asioita. Olen jotenkin liian "syntinen" tms. henkisesti, joten en ansaitse mitään liian hyvää.

T. Ap

Vierailija
20/59 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ollaampa sitä nyt ni-in vaatimattomia itseä kohtaan...