Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun kunto ei nouse?! Painonpudotus. Apuja?

myötähäpyilijä
05.04.2020 |

Kaikki on tehty painonpudotuksessa niiiiiin vaikeaksi. Olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla tiputtanut 18 kiloa ja vielä 23 kiloa tiputettavaa. Paino on ollut nyt jo kuukauden 111-114kg päivästä riippuen. Ei millään mene edes 110 kiloon. Olen ottanut käyttöön urheilemisen mutta tuntuu ettei kunto kohene ja tänäänkin jaksoin vähemmän kuin eilen. Liikuntaa harrastan päivässä noin 45 minuuttia. Minulla ei pitäisi olla mitään sairauksia ja olotila on hyvä.

Mitä teen enää? Epätoivoinen olo.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta nostaa painoa. Kunto ei nouse, jos sulla ei ole suunnitelmaa ja tarpeeksi vaihtelevaa treeniä.

Vierailija
2/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt lihaskuntoharjoituksia kuinka paljon? Myös lihaksia tarvitaan laihdutuksessa sekä lihaksia vahvistavan liikunnan jälkeen ne vielä jatkavat energiankulutusta pitkään normaalia energiankulutusta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä käveleminen ei sitten nosta kuntoa. Jaksat ehkä vain kävellä pidemmälle tai nopeammin, mutta siinä se sitten olikin. Kunto rakennetaan monipuolisella liikunnalla, hiellä ja lihaksia kasvattamalla. Tärkeää on jatkuva kuormituksen lisääminen ja tavoitteiden nostaminen pikkuhiljaa ylöspäin.

Vierailija
4/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä vähän liikunnan määrää. Kunto ei nouse, jos et palaudu riittävästi.

Vierailija
5/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuuttia on lyhyt aika päivästä, jos loput 23 tuntia 15 minuuttia viettää istuen tai maaten.

Vierailija
6/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 minuuttia on lyhyt aika päivästä, jos loput 23 tuntia 15 minuuttia viettää istuen tai maaten.

Riippuu siitä mitä sen 45 min aikana tekee ja mikä on ollut lähtötaso.

Vierailija
7/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Teen itse fyysistä työtä 8h vuorokaudesta, jossa voi istua vain kahvitauolla ja lounaalla siis. Omistan koiran, eli ulkoilen 3 kertaa päivässä sen kanssa. Harrastan 3-4 kertaa viikossa kuntosalia, siihen menee 1h 15min päivästä.

Eli liikun tavallisena arkipäivänä noin 10-11 tuntia. Lisäksi hyötyliikunta päälle. Eli jos ap liikkuu 45min ja minä 11h, niin kummankohan kunto nousee todennäköisemmin.

Vierailija
8/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Teen itse fyysistä työtä 8h vuorokaudesta, jossa voi istua vain kahvitauolla ja lounaalla siis. Omistan koiran, eli ulkoilen 3 kertaa päivässä sen kanssa. Harrastan 3-4 kertaa viikossa kuntosalia, siihen menee 1h 15min päivästä.

Eli liikun tavallisena arkipäivänä noin 10-11 tuntia. Lisäksi hyötyliikunta päälle. Eli jos ap liikkuu 45min ja minä 11h, niin kummankohan kunto nousee todennäköisemmin.

Jos ap ei ole tehnyt aiemmin yhtään mitään ja on yhtäkkiä alkanut liikkua 45min päivittäin, siinä menee tosi nopeasti alipalautumisen puolelle ja silloin kunto ei kasva. Ainoa vertailukelpoinen ap:n tämän hetken tilanteeseen on se, miten hän teki aiemmin ja kuinka nopeasti hän on päätynyt nykytilanteeseen. Kunnon kasvattaminen täytyy aloittaa riittävän pienin askelin.

Vierailija
9/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei ole tehnyt aiemmin yhtään mitään ja on yhtäkkiä alkanut liikkua 45min päivittäin, siinä menee tosi nopeasti alipalautumisen puolelle ja silloin kunto ei kasva. Ainoa vertailukelpoinen ap:n tämän hetken tilanteeseen on se, miten hän teki aiemmin ja kuinka nopeasti hän on päätynyt nykytilanteeseen. Kunnon kasvattaminen täytyy aloittaa riittävän pienin askelin.

Tai sitten jaksamattomuus johtuu vain hiilareiden vähyydestä.

Vierailija
10/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jaksamattomuus johtuu vain hiilareiden vähyydestä.

Totta, silläkin on varmasti vaikutusta.

Vierailija
11/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisesta ei ole kyse sillä en ole mitenkään

väsynyt. Tänään kylläkin lopetin liikkumisen eli kuntomatolla kävelyn ja hölkän 30 minuutin jälkeen kun en jaksanut enempää. Eilen meni 45 minuuttia. Ei ole minkäänlaista liikuntakokemusta alla eli kylmiltään.

Vierailija
12/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta nostaa painoa. Kunto ei nouse, jos sulla ei ole suunnitelmaa ja tarpeeksi vaihtelevaa treeniä.

Huoh, ei liikunta itsessään nosta painoa.. ja varmasti kunto nousee jos ei ole aiemmin liikkunut.

Vierailija
13/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötähäpyilijä kirjoitti:

Jaksamisesta ei ole kyse sillä en ole mitenkään

väsynyt. Tänään kylläkin lopetin liikkumisen eli kuntomatolla kävelyn ja hölkän 30 minuutin jälkeen kun en jaksanut enempää. Eilen meni 45 minuuttia. Ei ole minkäänlaista liikuntakokemusta alla eli kylmiltään.

Juuri jaksamisesta on kyse. Kuormitus on lähtötasoosi nähden aivan liian suurta. Nyt kannattaa pitää vähintään yksi lepopäivä viikossa (muuten toimit normaalisti, mutta ei liikuntaa). Eikä ole hyvä jumittua pelkkään kävelyyn ja hölkkään, vaan mukaan myös muita lajeja ja vähintään kerran viikossa lihaskuntoharjoittelua. On myös hyvä tehdä vaikka kerran viikossa yksi pitkä liikuntasuoritus matalalla sykkeellä, se on rasvanpolton kannalta ihanteellisin. Sinun tapauksessasi pitkä harjoitus voisi alkuun olla 1-1,5 tuntia kävelyä, sellaista "pitää pystyä puhumaan puuskuttamatta" -vauhtia.

Vierailija
14/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkö se syy sitten on ettei painokaan tipu? Kalorivaje minulla päivässä noin 800. Syön noin 1600 kaloria päivässä.

Vierailija
15/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtötaso on "ei mitään liikuntaa", niin yksi lepopäivä viikossa on alkuun aivan liian vähän. Aluksi joka toinen päivä pitäisi olla lepopäivä, jolloin voit korkeintaan tehdä rauhallista kävelyä (sellaista, joka ei tunnu millään tavalla rasittavalta).

Muista, että kunto kasvaa levossa. Liikuntaa tarvitaan antamaan impulsseja kunnon kasvulle, mutta ilman riittävää lepoa kunto ei kasva lainkaan.

Vierailija
16/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oletko ajatellut juoksukoulua? Siinä edistytään pikkuhiljaa, liikaa rasittamatta. Itse olen tehnyt sen ihan alusta alkaen (en tosin allaolevaa) ja nykyään menee jo se 5km, ei tosin kovin nopeasti, mutta menee kuitenkin. Nyt tavoitteena juosta kymppi. 

Tässä on yksi hyvä ohje. Seuraat vain ohjelmaa joka päivä ! Helppoa kuin heinänteko. 

https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…;

Vierailija
17/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötähäpyilijä kirjoitti:

Siinäkö se syy sitten on ettei painokaan tipu? Kalorivaje minulla päivässä noin 800. Syön noin 1600 kaloria päivässä.

Näin äkkiseltään arvioiden liian raju liikunnan aloitus. Ja ehkäpä liian suuri kalorivaje. Malttia liikunnan kanssa ja vain -500kcal niin voisit ehkä päästä taas vauhtiin. Sanotaan, että ylikunnosta (eli alipalautumisesta) toipuminen vie yhtä kauan aikaa kuin tilan saavuttaminen, eli ota rauhallisesti.

Vierailija
18/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, oletko ajatellut juoksukoulua? Siinä edistytään pikkuhiljaa, liikaa rasittamatta. Itse olen tehnyt sen ihan alusta alkaen (en tosin allaolevaa) ja nykyään menee jo se 5km, ei tosin kovin nopeasti, mutta menee kuitenkin. Nyt tavoitteena juosta kymppi. 

Tässä on yksi hyvä ohje. Seuraat vain ohjelmaa joka päivä ! Helppoa kuin heinänteko. 

https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…;

Jos aloittaja ei satu olemaan 2-metrinen mies, niin reilusti yli satakiloisen ei missään tapauksessa kannata juosta jos aikoo pysyä liikuntakykyisenä jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan