Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko mennä korona-aikana lääkäriin ei niin kiireelisen asian takia?

Vierailija
05.04.2020 |

Pitäisi mennä gynekologille vuosikontrolliin ja reseptejä uusimaan, mutta mietin, että uskaltaako korona-aikana mennä?! Kyseessä Espoo ja Mehiläisen toimipiste Sellossa. Ilmeisesti Sellossa eivät vastaanota hengitystieinfektio-oireisia ollenkaan, joten pienempi riski ehkä saada sieltä korona.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko niin menen. 

Vierailija
2/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ajan, niin ilman muuta menen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt prismassa voit käydä lääkärissä.

Vierailija
4/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti lääkäri, mutta siirsin mammografian kuukaudella ja siirtänen vieläkin eteenpäin. Hammaslääkärin jätän syksyyn suosiolla, muuten olisin käynyt lähiaikoina.

Vierailija
5/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan ajan, niin ilman muuta menen.

Kyllähän yksityiselle saa aikoja. 

Vierailija
6/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menen! Mistä löydät paremmin desinfioituja tiloja kuin lääkärin vastaanotolta?

Vierailija
7/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuvat uskaltavan.

tk-lääkäri, joka itsekin on menossa lähiaikoina gynelle ja keuhkolääkärille

Vierailija
8/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, peruin omat aikani (kaksi ei kiireellistä asiaa). En liiku nyt missään missä on paljon ihmisiä ellei  ole pakko (kuten ostaa ruokaa).

Suosittelen samaa muille, tämä tauti tarttuu myös kun kantaja vielä oireeton!

Vierailija
9/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt prismassa voit käydä lääkärissä.

No ei näitä nyt ihan voi verrata. Lääkärin kanssa olet sen 20 min samassa huoneessa, maksat käyntisi ja lähdet. Yleisesti ottaen lääkäriasemilla käy sairaita ihmisiä, miksipä ei sitten osuisi joku koronatapauskin, joka on vain varannut ajan huolimatta ohjeista, että hengitystieinfektioisia ei hoideta jossain toimipisteessä. Prismassa voit sentään kipittää kaupan nopeasti läpi jumittamatta kenenkään kylkeen vartiksi. 

Vierailija
10/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä, vaikka saattaa olla akuutti asia.

Vierailija
11/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuvat uskaltavan.

Miten uskallat?! 

Vierailija
12/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan mennä mihin vaan.

Vierailija
13/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä arvon. Työskentelen itsekin alalla, jossa olen tekemisissä riskiryhmien kanssa koko ajan. Nyt olisi semi-kiireellinen asia hoidettava lääkärissä ja mietin miettimästä päästyäni, että menenkö nyt vai myöhemmin. Toisaalta nyt kun rajoitukset ovat vielä päällä ja ihmiset eivät liiku vapaasti niin riski koronalle lienee pienempi kuin siinä vaiheessa, kun porukka saa vapaasti kulkea... 

Vierailija
14/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuvat uskaltavan.

Miten uskallat?! 

Töissähän mä enemmän koronalle altistun, kuin itse lääkärille menemällä.

Vierailija
15/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene minnekään muualle kuin töihin ja kauppaan. Muuten olen kotona. Siirrän syksyyn.

Vierailija
16/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kiireettömässä terveydenhuollossa, ja välillä ihmetyttää miten banaaleja vaivoja monisairaat vanhuksetkin tukevat näyttämään. Minusta terveydenhuollossa - sekä julkisella että yksityisellä - pitäisi tehdä tässä ryhtiliike ja laittaa kiireettömät ajat tilapäisesti kiinni. Monelle potilaalle näyttää tulleen nykylinjasta aiheeton turvallisuuden tunne. Ajatellaan, ettei riskiä ole kun ei aikaa kerran ole meidän puolesta nähty tarpeelliseksi perua. Näinhän se ei valitettavasti ihan mene. Etenkin yksityiselle puolelle kelpaa raha aina, ei siellä mietitä saako se vanhus vaivaisenluukäynnillään ehkä tappavan koronan vai ei.

Vierailija
17/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuvat uskaltavan.

Miten uskallat?! 

Töissähän mä enemmän koronalle altistun, kuin itse lääkärille menemällä.

Niin, eli saatat itse tartuttaa sen keuhkolääkärin joka tartuttaa sitten potilaita. Ja ne keuhkopotilaat oikeasti kuolee tuohon tautiin. Terveydenhuoltohenkilökunnan soisi miettivän oman turvallisuuden ohella myös sitä, miten ne omat valinnat vaikuttaa muiden turvallisuuteen. En tietenkään tiedä miten kiireellinen asiasi on, mutta jos se voi odottaa, niin minusta aikaa olisi asiallista siirtää.

Vierailija
18/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Koronaan voi kuolla huonolla tuurilla, näihin muihin vaivoihin ei.

Vierailija
19/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on inhottava varsiluomi, joka on taas tänään ärtynyt ja vuotanut verta. Samoin jalassa oleva näppylä on ärtynyt. Mennäkö lääkäriin vai ei, siinäpä pulma! Voihan näitä siirtää vaikka syyskuulle, mutta mielestä ne ei poistu mihinkään. Työskentelen riskiryhmien parissa, joten on kyllä vaikeaa päättää miten tekee :( 

Vierailija
20/24 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mietin perunko hammaslääkäriajan tämän kuun loppupuolelta. Ja kaikki tämä koronahössötys ja puhe rokotteista sai minut tajuamaan, että minulta puuttuu muutama rokotus, joka olisi pitänyt uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi