Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusterveet pliis. Miksi tilaatte ruokakasseja?

Vierailija
05.04.2020 |

Nimimerkillä yritän tilata ruokakassia kaupasta 75v äidilleni. Menee 2 viikon päähän.😔

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronahysteerikot ovat ihmissaastoja.

Saatankin olla saastainen, eli viruksen kantaja, tietämättäni. Siksi pysyttelen mahdollisimman paljon poissa kaupoista, jotta en levittäisi virusta. Ja kyllä minä myös itseäni ja perhettäni ajattelen. Rakastan elämää ja toivon pysyväni terveenä.

Vastenmielistä ja itsekästä.

Vierailija
42/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on todettu covid-19 virus.

Pitäisikö mennä kauppaan itse jotta saisit mammallesi tilattua ruoat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauppias voi laittaa ehdoksi, että vain riskiryhmäläiset saavat tilata. 

Mulla on viikottainen vakitilaus, joka tulee aina automaattisesti ellen tee siihen muutoksia. 

Vierailija
44/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tilasimme jo ennen koronaa. Perusarkea meille.

Vierailija
45/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen käyttänyt foodieta jo kaksi vuotta ja olen autoton. Tilaan aina kahden viikon tarvikkeet.

Vierailija
46/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut jo viimeiset 10 vuotta ruuat kotiinkuljetuksena. Tuntuisi hullulta lähteä sitten tähän aikaan kauppaan.  

Vierailija
47/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei mekään haluta sairastua. Tämä virus voi olla tappava ihan kenelle tahansa. Ja täällä saa edelleen kotiinkuljetuksen samalle päivälle.

Vierailija
48/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt ei kenenkään pitäisi mennä kauppaan. Kyllä täälläpäin ainakin vapaita toimitusaikoja on ihan hyvin, kun tilaa ajoissa.

Vierailija
49/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perheessämme on oireita, jotka sopii koronaan. Pitäisikö mennä kauppaan tartuttamaan?

Vierailija
50/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataan välillä kotiinkuljetuksella, koska miehellä on pientä köhää ja välttää siksi kauppaan menemistä, ja oma työaikatauluni on välillä niin hektinen, että en ehdi hakea ruokaa jatkuvasti. Kerta viikkoon ei oikein tahdo riittää, kun ei ole autoa. Pikkukaupoista saa onneksi hyvin kotiinkuljetuksia, vaikka valikoima onkin niissä huonompi ja tavara kalliimpaa. Kaupat voisivat myös vaikka palkata lisää väkeä keräilyyn ja kuljetukseen, kun kysyntää kerran riittää. Tulijoita varmaan olisi, kun lomautettuja on nyt paljon eikä keräily tai tilausten kuljetus juuri vaadi mitään erikoisosaamista (kotiinkuljetusten autotkin lienevät pääosin sellaisia, joita saa ajaa B-kortilla).

Vierailija
51/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen käyttänyt kauppakassipalvelua jo viitisen vuotta ja havainnut sen hyväksi. Ja koska olen tartuntariskityössä, voi koska tahansa tulla karanteeni ajankohtaiseksi ja haluan että perhe saa ruokaa silloinkin.

Vierailija
52/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette haluneet olla ”hysteerisiä” ja hankkia kotivaraa ajoissa, ja nyt ulisette kun kauppakassin saa kotiinkuljetuksella ”vasta parin viikon päästä”? Minä olen hoitanut asiani alusta asti niin, että ruoka ei lopu kesken eikä viikon tai parin odotusaika haittaa mitään.

Vierailija
53/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni takia - minusta on enemmän hyötyä terveenä kuin sairaana. Ehkä sinullekin joskus.

Vierailija
54/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Foodien vakiasiakas ja kuljetusaikoja seuraavan viikon toimituksiin on ollut vielä pari päivää ennen kuljetuksia vapaana tähän asti, mitään päivittäisiä vaihtoehtoja ei ole koskaan ollutkaan. Nyt näyttää olevan ensi viikon ajat loppu ensimmäistä kertaa. Minusta on tärkeää lähettää signaalia palveluntarjoajille että kysyntää on jotta tietävät lisätä kapasiteettia, jos ihmiset käy tavalliseen tapaan kauppareissullaan niin syntyy käsitys ettei riskiryhmiin kuulumattomat näitä palveluita tarvitse vaikka KAIKKIEN tulisi kontakteja välttää. Vaikka minulla ei ole mitään perussairautta todettu niin haluan silti pysyä toistaiseksi hengissä ja noudattaa eristysohjeita kun on mahdollisuus niin toimia.

Vierailija
55/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän ihmisiä käy kaupassa, sen parempi. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tilata ruokia kotiin, joten heidän on pakko käydä kaupassa. Siispä on paras, että ne jotka voivat niin tilaavat kotiin.

Meidän Prismassa (ja kai muuallakin?) pystyy tilaamaan vain viikon päähän kotiinkuljetuksen. Eli joka päivä aukeaa uudet toimitusajat viikon päähän. Kun on aamulla tilaamassa, onnistuu hyvin ja saa ostokset sitten viikon päästä. Tämä on oikein hyvä systeemi.

Monet pikkukaupat toimittavat nyt myös kotiin tai keräilevät ostokset valmiiksi.

Vierailija
56/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kauppias voi laittaa ehdoksi, että vain riskiryhmäläiset saavat tilata. 

Mulla on viikottainen vakitilaus, joka tulee aina automaattisesti ellen tee siihen muutoksia. 

Kauppias ei ole viranomainen eikä saa asiakkaiden terveystietoja käyttöönsä, joten mistäpä hän saisi tietoonsa, tuleeko tilaus riskiryhmäläiselle vai ei.

Vierailija
57/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ruokaa satunnaisesti ovelle vuodesta 2013 tai 2014 lähtien.

Vierailija
58/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta en tartuttaisi muita. Itämisaika voi olla kaksi viikkoa ja suuri osa sairastuneista on oireettomia, mutta oireetonkin voi tartuttaa. Pysyn kotona niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
59/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä nyt poikkeustilanteessa voisi 180km ajaa jos kerta äitisi kaks viikkoa joutuisi ilman ruokaa olemaan.. Eihän tuo ole kuin puolen päivän reissu.

Vierailija
60/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen:

Minulla on ylähengitystieoireita, ja hallituksen määräys on että silloin ei saa käydä kaupassa. Siksi.