Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusterveet pliis. Miksi tilaatte ruokakasseja?

Vierailija
05.04.2020 |

Nimimerkillä yritän tilata ruokakassia kaupasta 75v äidilleni. Menee 2 viikon päähän.😔

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin ruokakauppa 3km päässä, ei autoa, ja olen raskaana.

Ei näillä asetelmilla lähetä bussilla suhaamaan useamman kerran viikossa kauppaan, hyi olkoon. Jokaisella on oikeus ja vastuu suojata itseään ja muita kaikin keinoin. Nytpä tiedät toimitusajat ja osaat tilata aiemmin.

Vierailija
102/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan sen pitääkin mennä. Kaikilla riskiryhmäläisillä ei kuitenkaan ole osaamista, jaksamista tai rahallista mahdollisuutta kauppakassipalvelun käyttämiseen. Kun terveetkin käyttävät noita palveluita, niin kaupassa on vähemmän ihmisiä mahdollisesti altistamassa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan nyt että "perusterve" on kuolemanvaarassa myös. 

Tähän tautiin on kuollut ja kuolee kaikenlaisia ihmisiä. Aluksi luultiin, että koskee vain vanhuksia ja sairaita. Nyt tiedetään, että se koskee kaikkia. Ihan tuurista tai max jostain veriryhmästä kiinni miten rajuna iskee.

Ei ole kukaan luullut (paitsi ehkä sinä), että koskee vain ja ainoastaan noita ryhmiä. Kaikki kulkutaudit voivat tarttua kaikkiin, vaikkakin toisiin helpommin. 

Vierailija
104/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on taksikuski ja kuljettaa sairaita asiakkaita hoitoihin.

Ei käydä kaupassa, jotta vältytään itse siltäkin altistukselta eikä levitetä mahdollista tartuntaa eteenpäin erityiseen riskiryhmään kuuluville.

Vierailija
105/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gubben kauppakassipalvelu toimittaa tosiaan alle 2 päivässä ympäri koko Suomen! Me käytettään sitä itselle, anopille sekä mun vanhemmille. Nimi on tosin vähän huvittava😄 www.gubbekassi.fi

Vierailija
106/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja käynyt katsomassa äidin paikkakunnan taksifirmojen nettisivut? Siellä voi hyvinkin olla takseilla palvelu, että he hakevat tavarat ja kaupasta ja toimittavat kotiin, tavarat ja tuonti maksetaan taksikusille. Omalla paikkakunnalla se alkaa tulevalla viikolla ja ostoksia toimitetaan myös kauemmas keskustasta. Hintakin on ihan kohtuullinen eli 10-15 euroa.

Taksisuharit/taksiautot eivät ole tarpeeksi hygienisiä kuljettamaan ruokaa.

Minäkään en ikinä tilaisi. Joka kerta kun taksia olen käyttänyt siellä on haissut oksennus. Siihen nuo kaupan ostoskassit jotka repeävät jo kahdesta maitopurkista... Ja jos ei ole mitään kylmälaukkua ja varmaan kuljetetaan useamman asiakkaan kassit kerralla.., kaikki eivät vaan tajua kylmäketjuista mitään.

Vierailija
107/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen hyvin todennäköisesti sairastanut viime viikkoina koronaa (ei testattu), ja siksi omaehtoisessa karanteenissa. Minimoin kaikki kontaktit, eikä tulisi mieleenkään mennä kauppaan lääppimään ja altistamaan muita.

Tauti voi olla vaarallinen myös perusterveille. Monessa kunnassa on kunnan puolesta kauppa-apu yli 70-vuotiaille. Oletko tarkastanut sen, voisi saada nopeammin apua kuin 2 viikon päästä.

Vierailija
108/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kauppias voi laittaa ehdoksi, että vain riskiryhmäläiset saavat tilata. 

Mulla on viikottainen vakitilaus, joka tulee aina automaattisesti ellen tee siihen muutoksia. 

Kauppias ei ole viranomainen eikä saa asiakkaiden terveystietoja käyttöönsä, joten mistäpä hän saisi tietoonsa, tuleeko tilaus riskiryhmäläiselle vai ei.

Kauppias voi laittaa suosituksen vain riskiryhmäläisille ja ehkäpä joku sitä asiaa alkaa miettiä. 

Tällöinhän kauppias toimisi juuri kaikkia suosituksia vastoin? Sitä kaupassa käyntiä tulee jokaisen välttää, jos vain mahdollista, ja nimenomaan suosia kuljetuspalveluja. Näin hillitään leviämistä, eikä niin, että käydään kaupassa mahdollisesti levittämässä tautia.

Meillä tuli yhteen kauppaan kotiinkuljetus riskiryhmäläisille. Kauppias halusi näistä aloittaa, ja laajentaa muihin myöhemmin tilanteen salliessa. Olisi kyllä melko härskiä jos terveet rynnisivät tuota käyttämäån, mutta eihän kauppiaalla ole keinoja tarkistaa. Toki jos ovat laskeneet riskiryhmäksi vain vanhukset niin voisihan tämmöinen nuorempi verenpainetautinen saada haukut tilausta vastaanottaessaan, en tiedä, minulla ei siihen ole varaa.

Kuljetus on ihan uusi juttu täällä, ja toimii taksiyrittäjän voimin, en ymmärrä miten voitaisiin sanoa että "vastoin kaikkia suosituksia" jos hän yhdestä ryhmästä aloittaa.

Noin se onkin ihaneri asia kuin rajata aiemmin kaikille avoin palvelu vain yhdelle ihmisryhmälle.