Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusterveet pliis. Miksi tilaatte ruokakasseja?

Vierailija
05.04.2020 |

Nimimerkillä yritän tilata ruokakassia kaupasta 75v äidilleni. Menee 2 viikon päähän.😔

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvitse ruuhkauttaa kauppoja. Nyt on kaupoilla syytä vuokrata autovuokraamoista autot ja lisätä kuljettajia.

Vierailija
22/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin toki mielelläni ostamassa ruuat vaan asun hänestä noin 180km päässä. Näinä aikoina tämä kauppa-apu olisi tärkeää juuri näille, jotka oikeasti tarvitsee. Riskiryhmät ja vanhukset.

Ap.

Harkitse nyt ihmeessä tota jota ehdotin että pyydät paikallista taksifirmaa avuksi. Olisivat varmasti kiitollisia työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska voin. Kauppa tarjoaa palvelua kaikille, sitä ei ole rajattu karanteenissa oleville tai riskiryhmille.

Pitääkö kaikki säätää virallisilla rajoituksilla vai onko oman järjen käyttö noin köyhää?

Niin? Olen aiemminkin tilannut valmiin ruokakassin kaupan lastauslaiturille, miksi en saisi tehdä samaa koronan aikana?

Vierailija
24/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun terveet kuolee, kuka auttaa riskiryhmäläisiä?

Vierailija
25/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja käynyt katsomassa äidin paikkakunnan taksifirmojen nettisivut? Siellä voi hyvinkin olla takseilla palvelu, että he hakevat tavarat ja kaupasta ja toimittavat kotiin, tavarat ja tuonti maksetaan taksikusille. Omalla paikkakunnalla se alkaa tulevalla viikolla ja ostoksia toimitetaan myös kauemmas keskustasta. Hintakin on ihan kohtuullinen eli 10-15 euroa.

Keräävät siis ostokset kaupasta vai hakevat kaupasta jo valmiiksi kerätyn kassin?

Ap.

Vierailija
26/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinä olet sanomaan, ketkä noita palveluja saa käyttää ja ketkä ei? Ne käyttää, joilla varaa.

Vierailija
27/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin toki mielelläni ostamassa ruuat vaan asun hänestä noin 180km päässä. Näinä aikoina tämä kauppa-apu olisi tärkeää juuri näille, jotka oikeasti tarvitsee. Riskiryhmät ja vanhukset.

Ap.

On tämä nyt jumalavit, että joku naukuu siitäkin, että ihmiset käyttävät yksityisiä palveluja arkensa helpottamiseen.

Vierailija
28/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ollut läheisissä tekemisissä koronapotilaiden kanssa ja erittäin suurella todennäköisytdella kannan koronaa, vaikka olen oireeton. Juuri oireettomat levittää koronaa eniten. Miksi siis lähtisin markettiin levittämään tautia, siellä voi olla vanhuksiakin.

Vierailija
29/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun täytyy asiakkaitteni takia pysyä erossa siitä koronasta. Mun asiakkaat ei käy missään, ne itse tilaa ruokansa ja kaiken muun nyt kotiin kuljetuksella. Olen ainoa linkki, joka voi taudin tuoda tullessaan, joten mun on toimittava samoin kuin heidän, ettei tauti tule.

Vierailija
30/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seuraavassa ketjussa kritisoidaan sitä kun lähtee pienten lasten kanssa kauppaan. Jos tilaan tuotteet valmiiksi keräiltyinä ei lapseni ole kaupassa nuolemassa ostoskärryjä. Teet niin tai näin, menee aina väärin jonkun mielestä.

Vierailija
31/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seuraavassa ketjussa kritisoidaan sitä kun lähtee pienten lasten kanssa kauppaan. Jos tilaan tuotteet valmiiksi keräiltyinä ei lapseni ole kaupassa nuolemassa ostoskärryjä. Teet niin tai näin, menee aina väärin jonkun mielestä.

Jos olet perusterve perhe, niin jätä mukulat kotiin ja yksi käy kaupassa. Viikon ostokset kerralla. Miksi on niin vaikeaa?

Vierailija
32/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja käynyt katsomassa äidin paikkakunnan taksifirmojen nettisivut? Siellä voi hyvinkin olla takseilla palvelu, että he hakevat tavarat ja kaupasta ja toimittavat kotiin, tavarat ja tuonti maksetaan taksikusille. Omalla paikkakunnalla se alkaa tulevalla viikolla ja ostoksia toimitetaan myös kauemmas keskustasta. Hintakin on ihan kohtuullinen eli 10-15 euroa.

Keräävät siis ostokset kaupasta vai hakevat kaupasta jo valmiiksi kerätyn kassin?

Ap.

Joo. Tuotteet tilataan mahdollisimman tarkoin kerrottuna taksifirmasta puhelimitse, kuski kerää tavarat ja tuo ne kotiin. Tavarat ja kuljetus maksetaan kuskille. Näin toimii kaksi oman paikkakunnan taksifirmaa, muualla voi olla samoin tai jotenkin muuten. Jos ei ole, niin sitten kannattaa katsoa äidin kotipaikkakunnan nettisivut, kunnan puolelta osaavat neuvoa miten kannattaa toimia.

Vierailija
33/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet perusterve perhe, niin jätä mukulat kotiin ja yksi käy kaupassa. Viikon ostokset kerralla. Miksi on niin vaikeaa?

Kaupat pitäisi sulkea ja lisätä kotiinkuljetusta.

Vierailija
34/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia riskiryhmäläiset pitäisi juuri pitää kotonaan eikä päästää haahuilemaan kauppaan ja hakemaan sitä mahdollista tartuntaa.

Vierailija
35/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää itsekkäät ihmiset. Minä minä ja minun vanha äiti. Ap et sinä ja äitisi yksin tätä maapalloa asuta. On myös perusterveitä, jotka eivät voi sairastua koronaan, etteivät vie vaikka hoitolaitoksiin sitä.

Vierailija
36/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia riskiryhmäläiset pitäisi juuri pitää kotonaan eikä päästää haahuilemaan kauppaan ja hakemaan sitä mahdollista tartuntaa.

Ohhoh. Riskiryhmäläiset pysyvät kotonaan, koska heitä ei haluta tehohoitoon!

Vierailija
37/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin, kuten olin tilannut joka viikko ennen koronaa. Nyt niitä aikoja ei vaan enää saa ja joudun itse menemään kauppaan. Olisivat voineet jättää ohituskaistan vakiasiakkaille, joiden avulla systeemi on edes saatu pystyyn. ☹️

Vierailija
38/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupoissa saa täällä pk-seudullakin vielä runsaasti aikoja noutopalveluun ja kotiinkuljetukseen.

Vierailija
39/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronahysteerikot ovat ihmissaastoja.

Saatankin olla saastainen, eli viruksen kantaja, tietämättäni. Siksi pysyttelen mahdollisimman paljon poissa kaupoista, jotta en levittäisi virusta. Ja kyllä minä myös itseäni ja perhettäni ajattelen. Rakastan elämää ja toivon pysyväni terveenä.

Vierailija
40/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä 75-vuotiata on omaisten hylkäämänä vanhainkodit täys. Ja niitä hoitaa perusterveet, jotka tilaavat ruoat kotiinkuljetuksella.