Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusterveet pliis. Miksi tilaatte ruokakasseja?

Vierailija
05.04.2020 |

Nimimerkillä yritän tilata ruokakassia kaupasta 75v äidilleni. Menee 2 viikon päähän.😔

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi että on aiemminkin käyttänyt kuljetuspalvelua, on vähän köykäinen selitys. Miksi sitä pitää käyttää myös nyt, jos ei ole tarvetta, kun palvelu ruuhkautuu ja ne 90-vuotiaat, joilla ei ole vaihtoehtoa, joutuu pitkään odottamaan?

Tottakai jos on itsekin palveluntarpeessa, niin joo, mutta ihan vaan mukavuussyistä se on nyt vähän itsekästä.

Itse tilasin kotiin nyt ensimmäistä kertaa, koska olen kuumeessa ja täällä ei tuo palvelu ole pahasti ruuhkautunut, tilasin torstaina ja toimitus on huomenna. Koko viikolle oli vielä vapaita aikoja. Jos olisi huono tilanne täälläkin, niin olisin pyytänyt että joku kaveri toisi kauppakassin ovelle.

Vierailija
62/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole laiska vaan käy itse ostamssa ja viemässä kassi äidillesi,.

Tuossa on juuri se syy ap:n kiukutteluun. Hän tietää, että hän voisi aivan hyvin itse hoitaa homman ja projisoi nyt alitajuista huonoa omaatuntoaan haukkumalla muita.

Ei muuta kuin kumihanskat käteen ja kauppaan!

Jos äiti asuu kaukana ja on vaikkapa itse jumissa Uudellamaalla, voi aina soittaa äidin kotikunnan kotihoitopalveluum ja kertoa tilanteet. Sieltä osaavat varmasti auttaa, vaikkapa ohjaamalla paikallisen palveluntuottajan pakeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi että on aiemminkin käyttänyt kuljetuspalvelua, on vähän köykäinen selitys. Miksi sitä pitää käyttää myös nyt, jos ei ole tarvetta, kun palvelu ruuhkautuu ja ne 90-vuotiaat, joilla ei ole vaihtoehtoa, joutuu pitkään odottamaan?

Tottakai jos on itsekin palveluntarpeessa, niin joo, mutta ihan vaan mukavuussyistä se on nyt vähän itsekästä.

Itse tilasin kotiin nyt ensimmäistä kertaa, koska olen kuumeessa ja täällä ei tuo palvelu ole pahasti ruuhkautunut, tilasin torstaina ja toimitus on huomenna. Koko viikolle oli vielä vapaita aikoja. Jos olisi huono tilanne täälläkin, niin olisin pyytänyt että joku kaveri toisi kauppakassin ovelle.

Minä olen kauan sitten muokannut koko elämäntapani sellaiseksi, joka ei onnistu ilman ruuan kotiinkuljetusta. Asun paikassa, jonne myös juomavedet pitää ostaa kaupasta, eli kannettavaa tulee paljon. Olen perheetön ja autoton ihminen, vapaa-aikani on kortilla, ja lähin kauppa ei ole missään parin korttelin päässä.

Siis yksinkertaisesti: minä tarvitsen tuota palvelua, ja siksi sitä myös käytän.

Vierailija
64/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakiotilaaja ja täällä ainakin näkyy olevan vielä tilaa, joten jatkan tilaamista. 

Eiköhän tämä ole paikkakuntakohtainen tilanne. 

Vierailija
65/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kauppias voi laittaa ehdoksi, että vain riskiryhmäläiset saavat tilata. 

Mulla on viikottainen vakitilaus, joka tulee aina automaattisesti ellen tee siihen muutoksia. 

Kauppias ei ole viranomainen eikä saa asiakkaiden terveystietoja käyttöönsä, joten mistäpä hän saisi tietoonsa, tuleeko tilaus riskiryhmäläiselle vai ei.

Kauppias voi laittaa suosituksen vain riskiryhmäläisille ja ehkäpä joku sitä asiaa alkaa miettiä. 

Vierailija
66/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kauan sitten muokannut koko elämäntapani sellaiseksi, joka ei onnistu ilman ruuan kotiinkuljetusta. Asun paikassa, jonne myös juomavedet pitää ostaa kaupasta, eli kannettavaa tulee paljon. Olen perheetön ja autoton ihminen, vapaa-aikani on kortilla, ja lähin kauppa ei ole missään parin korttelin päässä.

Siis yksinkertaisesti: minä tarvitsen tuota palvelua, ja siksi sitä myös käytän.

Niin? Mähän kirjoitin, että jos on palveluntarpeessa itsekin niin ok.

Vierailija
67/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vakiotilaaja ja täällä ainakin näkyy olevan vielä tilaa, joten jatkan tilaamista. 

Joo kyllä. Ei selvästi koske sun paikkakunnan tilannetta, eikä munkaan. Et tainnut lukea tota mun kirjoitusta, tai ainakaan sisäistää mitä tarkoitin. 🙄

Vierailija
68/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole autoa ja kotiin tilaaminen on kätevää. Kauppias varmaan ilmoittaa, jos haluaa että vain riskiryhmäläiset ostavat tilauksia. Samassa kaupassa on esim. valmislounaita, jotka on tarkoitettu nimenoamaan riskiryhmille, ja näitä en tietenkään tilaa itse. 

Vierailija
69/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se olis nyt suositeltavaa kaikille? Olis paljon turvallisempaa sekä asiakkaille, että myyjille, jos ostokset tilattais eikä kaupoissa kävis ihmisiä. Ja mitä enemmän näin on, sitä paremmin kaupat pystyy satsaamaan kotiinkuljetuksen sujuvuuteen, kun tarvitaan vähemmän henkilökuntaa palvelemaan asiakkaita kassoilla.

Tässä ei nyt myöskään ole kyse siitä, että perusterve pyrkis välttämään omaa sairastumista, vaan pitää pyrkiä välttämään toisten tartuttamista. Oireettomat tartuttaa myös. Eli fyysisesti siellä kaupassa käymällä lisään muiden riskiä sairastua. Juuri sitä pitää nyt välttää.

70/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole autoa, ja lähin kauppa on kilometrin päässä.

Miksi oot muuttanut tollaseen osotteeseen sitten?

Vierailija
71/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen omat palvelut ovatkin useimmiten nyt jumissa. Ihme etteivät lisää kapasiteettiaan, kun varmaan väkeä ja kuljettajia löytyisi nyt vapaana.

Tällä hetkellä ei kannata etsiä palvelua ainoastaan kauppojen sivuilta, oman alueen puskaradioissa tarjotaan apuja, samoin monet taksifirmat palvelevat. Laajenna vähän ajatusmallia, ja etsi eri muistakin palveluista kuin kauppojen omilta sivuilta. Eiköhän ala löytymään.

Vierailija
72/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kauppias voi laittaa ehdoksi, että vain riskiryhmäläiset saavat tilata. 

Mulla on viikottainen vakitilaus, joka tulee aina automaattisesti ellen tee siihen muutoksia. 

Kauppias ei ole viranomainen eikä saa asiakkaiden terveystietoja käyttöönsä, joten mistäpä hän saisi tietoonsa, tuleeko tilaus riskiryhmäläiselle vai ei.

Kauppias voi laittaa suosituksen vain riskiryhmäläisille ja ehkäpä joku sitä asiaa alkaa miettiä. 

Tällöinhän kauppias toimisi juuri kaikkia suosituksia vastoin? Sitä kaupassa käyntiä tulee jokaisen välttää, jos vain mahdollista, ja nimenomaan suosia kuljetuspalveluja. Näin hillitään leviämistä, eikä niin, että käydään kaupassa mahdollisesti levittämässä tautia.

Vierailija
73/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin toki mielelläni ostamassa ruuat vaan asun hänestä noin 180km päässä. Näinä aikoina tämä kauppa-apu olisi tärkeää juuri näille, jotka oikeasti tarvitsee. Riskiryhmät ja vanhukset.

Ap.

Lapset pliis. Miksi hylkäätte vanhat vanhempanne 180 kilometrin päähän?

Aina löytyy näkökulma, jolla voi syyllistää muita kuin itseään. Minä tilaan sen takia, että yksi kärryllinen ei lapsiperheessä riitä kahdeksi viikoksi ja kovin usein en pärskivien mammojen sekaan citymarketiin jaksa lähteä altistumaan.

Vierailija
74/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa raportoidaan joka päivä kuolemantapauksista, perusterve 30-40 vuotias Koronaan.

Vierailija
75/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin leviämisen hidastamiseksi. Sinulle ja äidillesi suosittelisin hieman suunnitelmallisempaa otetta, se oli jo ajat sitten ennustettavissa että toimitusajat tulevat pitenemään. Itsellänikin on jo ensi viikon ja seuraavan viikon kotiinkuljetukset varattu. Varsinaisen tilauksen teen ja maksan kuljetuspäivää edeltävänä iltana. 

Vierailija
76/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Ei selvästi koske sun paikkakunnan tilannetta, eikä munkaan. Et tainnut lukea tota mun kirjoitusta, tai ainakaan sisäistää mitä tarkoitin. 🙄

No laita se paikkakunta mistä perusterveet eivät saisi tilata ruokaa kotiinkuljetuksena, kun on niin paljon ruuhkaa. Täällä on tilaa, joten ei mitään ongelmia tilata ja sen takia tilauksia jatketaan. 

Vierailija
77/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ”jos ei ole tarvetta”? Kaikilla on nyt tarve vältää julkisia paikkoja.

Vierailija
78/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on rahaa siihen, haluan kuormittaa systeemiä. Perusterveenä minulla olisi marketit kivenheiton päässä, mutta tilailen kotiini niin ruoat kuin kauppaostokset. Palkatkoon lisää kuriireja.

Vierailija
79/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut ruokaa satunnaisesti ovelle vuodesta 2013 tai 2014 lähtien.

Ja onkin huvittavaa, että minua on pidetty sen takia tyhmänä, kun on niin kallista ja jaada jaada. Nyt sitten jonkun flunssa 2.0:n takia kaikki muutkin tekevät sitä mitä minä olen tehnyt kuutisen vuotta. Ja nyt se on sitten niin viisasta.

Kyllä minä ne hinnat olen aina tiennyt, mutta minä olen vähän tällainen, että jos joku asia helpottaa omaa elämääni, niin sitten maksan siitä.

Nykyäänkin autollisena pääsen kirjaimellisesti vuorokauden ympäri kauppaan, mutta joskus tilaan silti ovelle tavaraa. Minulle jää koko päivä aikaa vaikka siivota, ja illalla tulee ruokakassit nenän eteen. Helppoa ja hyödyttää minua, joten mikäs siinä.

T. Sama

Vierailija
80/108 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt tilaa juuri siitä syystä, kun olen lukenut että palvelut on ruuhkaantuneet. Haluan että ne jotka ei saa / voi mennä itse kauppaan saavat palvelunsa, minä voin kyllä perusterveenä käydä ihan itse. Käynhän minä töissäkin, ei se kauppa sen isompi koronariski ole. Ja toisaalta, minä melkein haluaisin saada

Koronan ja sairastaa alta pois, kun suunnitteilla on että vasta-ainetestien kautta jo sairastaneet pääsisi elämään vapaammin.