Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö pyöräilykypärää?

Vierailija
05.04.2020 |

Nyt on taas jokavuotisen kypäräkeskustelun aika. Käytätkö sä? Miksi käytät? Miksi et käytä? Enemmistö ei taida käyttää, mut entistä useemmat pitää. Ap ajelee hiukset hulmuten, mutta osto harkinnassa.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kypärää koska pipo suojaa paremmin. Tein testin ja tiputin kypärän ja pipon 6 kerroksesta alas. Kypärään tuli särö ja pipo säilyi täysin ehjänä. Jiihaa ja kovaa ajoa.

Vierailija
22/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Ei ole mitän muuta syytä kuin se että olen syntynyt vuonna 1980, enkä koskaan oikein oppinut asiaa. Yksi kypärä minulla on ollut, mutta se oli epämukava ja painoi, joten jäi käyttämättä. Niin rumaa kypärää ei ole olemassa että en sitä päähän ulkonäön takia laittaisi, mikäli se ei sitten olisi jollain tavoin loukkaava.

Minä käytän kypärää, vaikka olen myös sen ajan lapsi jolloin pyöräilykypäriä ei ollut oikeastaan edes olemassakaan (synt. 1975). Aloin käyttää kypärää samaan aikaan, kun lapseni alkoi pyöräillä (ja käyttää pyöräilykypärää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kypärää koska pipo suojaa paremmin. Tein testin ja tiputin kypärän ja pipon 6 kerroksesta alas. Kypärään tuli särö ja pipo säilyi täysin ehjänä. Jiihaa ja kovaa ajoa.

Seuraavaksi voit tehdä ns. vasaratestin. Annat kaverillesi vasaran ja sitten valitset että laitatkö päähäsi kypärän vai pipon kun kaverisi mäjäyttää sinua vasaralla päähän.

Vierailija
24/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voit tehdä ns. vasaratestin. Annat kaverillesi vasaran ja sitten valitset että laitatkö päähäsi kypärän vai pipon kun kaverisi mäjäyttää sinua vasaralla päähän.

Onneksi mulla ei ole tuollaisia kavereita. Sun oikeasti kannattaa vähän katsoa paremmin kenen kanssa olet kaveri. Kerran sain lahjaksi propellihatun. Se oli huijausta tai maanantai kappale. Ei sillä päässyt lentoon edes kovalla tuulella.

Vierailija
25/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, aina. Olen riittävän fiksu suojaamaan pääni. Viileällä laitan kypärän alle buffin ja talvella villaisen buffin.

Vierailija
26/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei ole tuollaisia kavereita. Sun oikeasti kannattaa vähän katsoa paremmin kenen kanssa olet kaveri. Kerran sain lahjaksi propellihatun. Se oli huijausta tai maanantai kappale. Ei sillä päässyt lentoon edes kovalla tuulella.

Voit kyllä kokeilla ihan vain itsekin vasaraa heilutellen. Sopii hyvin sinulle ja voit ottaa vaikka kolmenneksi kokeiltavaksi sen propellihatun ja katsoa miten hyvin se suojaa.

Vierailija
27/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

Itselläni on ainakin vain yksi pää. Ei tarvitse edes itse kämmäillä, niin voi käydä huonosti.

Vierailija
28/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pyöräilykypärä pelastaa vuodessa alle 20 henkilöä kuolemalta. Sen sijaan kävelijöitä ja autoilijoita jäisi vuodessa eloon jopa satoja enemmän jos myös he käyttäisivät kypärää.

Joten miksi kävelijät ja autoilijat eivät käytä kypärää? Kävelijöiden kaatumavammat aiheuttavat vuosittain tuhansia loukkaantumisia ja jopa satoja kuolemia samoin kuin autoilijoiden päävammat.

Miksi autoilijan ja kävelijän kypärä koetaan nolona? Tilastojen mukaan kävely on vaarallisempaa kilometriä kohden kuin pyöräily.

Vierailija
29/134 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL: Kypärän käyttö aiheuttaa vaarallista turvallisuudentunnetta, siksi sen käyttöä ei suositella. Ei kannata myöskään käyttää pyörän jarruja.

Vierailija
30/134 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se isku päähän oikein tuntuu? Tätä voi kysyä jokainen itseltään, ja miettiä onko omapää suojaamisen arvoinen.

Kyllä käytän kypärää!

Vierailija
31/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
32/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijoo kypärää en käytä

Vierailija
33/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt enkä tule koskaan käyttämään. En tarvitse sitä.

Vierailija
34/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. On mielestäni ihan oma asiani haluanko olla ylihysteerinen suojautuja vai en. En muutenkaan koskaan käytä mitään päähinettä. Väljää huivia voin käyttää kovimmilla pakkasilla jos joudun oikein ulkoilemaan. Yleensähän en ulkoile. En siis yleensä pyöräilekään. Mutta jos pyöräilen, niin taatusti ilman kypärää. Pyörällä olen kaatunut viimeksi joskus 15-vuotiaana. Kävellen kaadun joka talvi useita kertoja. Käytän talvella kenkiä, jossa on sileät ja liukkaat pohjat, emmekä me koskaan hiekota omaa pihaamme. Siinä siis kaatuilee useasti. Ja minulla on oikeus kaatuilla, jos niin haluan.

Toivon että kallosi halkeaa sitten kunnolla, letkuelätin elättäminen tulee liian kalliiksi veronmaksajille.

Kaipaamaan ei kukaan jää.

Vierailija
35/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pyöräilykypärä pelastaa vuodessa alle 20 henkilöä kuolemalta. Sen sijaan kävelijöitä ja autoilijoita jäisi vuodessa eloon jopa satoja enemmän jos myös he käyttäisivät kypärää.

Joten miksi kävelijät ja autoilijat eivät käytä kypärää? Kävelijöiden kaatumavammat aiheuttavat vuosittain tuhansia loukkaantumisia ja jopa satoja kuolemia samoin kuin autoilijoiden päävammat.

Miksi autoilijan ja kävelijän kypärä koetaan nolona? Tilastojen mukaan kävely on vaarallisempaa kilometriä kohden kuin pyöräily.

Paksu valepäästö

Vierailija
36/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin käytän aina, se ei saisi olla noloa

37/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytän. Mä en halua aivovauriota.

Mun mielestä on absurdia, että joskus näkee, kun aikuinen pyöräilee yhdessä lapsen kanssa ja aikuisella ei ole kypärää, mutta lapsella on. Ei se lapsi tee mitään vanhemmalla, joka makaa sairaalassa aivot vaurioituneena.

Vierailija
38/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on samaa sarjaa "oletko lopettanut tyttö- tai poikaystäväsi hakkaamisen" kanssa. :)

Vierailija
39/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja onneksi olen käyttänyt. Ollut huono tuuri pyöräilessä ja ilman kypärää en varmaan olisi tässä naputtamassa. Miksi muuten tosi moni lapsi pitää sitä kypärää päässä mutta ei sulje hihnaa tai pyöräilee se kypärä ohjaustangossa!?

Vierailija
40/134 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ja onneksi olen käyttänyt. Ollut huono tuuri pyöräilessä ja ilman kypärää en varmaan olisi tässä naputtamassa. Miksi muuten tosi moni lapsi pitää sitä kypärää päässä mutta ei sulje hihnaa tai pyöräilee se kypärä ohjaustangossa!?

Valitettavasti näökee usein juu että kypärä löysällä... mitä sinulle sattunut?