Kannattaa kuulua liittoon, muuten jää päivärahat saamatta
Nyt olen tyytyväinen että kuulun liittoon. Mitään päivärahaa ei tippuisi, jos olisin ollut yhtä itsekäs kuin jotkut työkaverit.
Kommentit (61)
Itse kuulun pelkkään kassaan. Tulee huomattavasti halvemmaksi.
mutta kun paha ay liike ja kommu nismi
Ei saa päivärahaa jos ei liitossa.
Työttömyyskassaan kannattaa kuulua. Kassa ja liitto ovat kaksi eri asiaa.
Ei liittoja työttömät kiinnosta, se kuuluu kassoille.
Meillä liitto ilmoitti rahoittavansa kassaa ja lakkovarat otetaan myös käyttöön jos Kela ei ehdi käsitellä kaikkia anomuksia. Miten Loimaan kassa?
Uusi palstahullu on syntynyt.
Ei, en aio jatkossakaan liittyä liittoon. koska vaikka ne ajavat hyviäkin asioita, niin esimerkiksi lakko on vanhentunut työtaisteluase. Lisäksi liitot keräävät omaisuutta ja maksavat hillittömiä palkkoja johtajilleen. Kuulun jatkossakin YTK:hon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä liitto ilmoitti rahoittavansa kassaa ja lakkovarat otetaan myös käyttöön jos Kela ei ehdi käsitellä kaikkia anomuksia. Miten Loimaan kassa?
Miten tuo Kela tähän liittyy? Kelasta haetaan jos ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen.
Liittojen pomot ansaitsevat enemmän kuin presidentti ja ylläpitävät yhteiskuntaa murentavaa lakkoilevaa uhkailupolitiikkaa. Ei tosiaan kiinnosta maksaa öykkäreille senttiäkään, kun vaihtoehtokin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen alalla, jolla työt eivät ihan heti tulevaisuudessa lopu. Jos kuitenkin jotain katastrofaalista tapahtuisi ja ne loppuisivat, niin minulla on noin puolen vuoden puskuri (ja nyt kertyy koko ajan lisää, kun en pääse matkustamaan). Sen jälkeen pitäisi varmaan puolison kanssa sopia, että hän ottaa isomman vastuun yhteisistä kuluista siihen saakka, että alan saada ansiosidonnaista tai löydän uuden työpaikan (nykyiseen vaihdoin toisesta paikasta ja siihen edelliseen työllistyin oltuani 1.5 kk lomautettuna).
Hienoa että koet tilanteen kannattavaksi itsellesi. Olisi outoa jos kuuluisit liittoon vastentahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Uusi palstahullu on syntynyt.
Ei, en aio jatkossakaan liittyä liittoon. koska vaikka ne ajavat hyviäkin asioita, niin esimerkiksi lakko on vanhentunut työtaisteluase. Lisäksi liitot keräävät omaisuutta ja maksavat hillittömiä palkkoja johtajilleen. Kuulun jatkossakin YTK:hon.
10 eniten palkkaa nostavien joukossa suurin osa ay-pampuista, ansaitsevat enemmän kuin presidentti, pääministeri. Lisäksi siellä on kovapalkkaisia pikkupomoja vielä heidänkin lisäkseen. Täysin vanhentunut laitos, joka luo työttömyyttä ja murentaa koko hyvinvointivaltion.
tässä vaiheessa on turha liittyä yhtään mihinkään. pitää olla riittävän pitkään töissä että saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän liitto tämmösiä ilmoittelee? Onkohan pamin kassassa jo tsekattu tasoitusrahaston saldo? Mitenköhän sijoitukset on jakautuneet?
Ei saa liiton rahaa jos ei kuulu liittoon!!
Kassaan kuulumattomat saa työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa.
Liittojen propagandaa, yrittävät pitää kiinni harvenevasta jäsenistöstä. Työttömyyskassan jäsenyys riittää päivärahan saamiseen.
Olin liiton jäsen kymmenen vuotta.
Ekan kerran kun tarvitsin liiton apua, aluepäällikön neuvo oli
"työnantajat nyt on vähän hankalia, yritä pärjätä siellä ja neuvotella asiat kuntoon.."
Kysyin että mihin vttuun minä tarvitsen liittoa, jos mun itse pitää neuvotella siitä, että työnantaja ei noudata TESsiä!?
Ja maksaa siitä ilosta 600e vuodessa! Aika hiton kallis taskukalenteri, minkä sieltä kerta vuoteen sai.
Sen jälkeen en ole liittoihin kuulunut.
Ukko37 kirjoitti:
Olin liiton jäsen kymmenen vuotta.
Ekan kerran kun tarvitsin liiton apua, aluepäällikön neuvo oli
"työnantajat nyt on vähän hankalia, yritä pärjätä siellä ja neuvotella asiat kuntoon.."
Kysyin että mihin vttuun minä tarvitsen liittoa, jos mun itse pitää neuvotella siitä, että työnantaja ei noudata TESsiä!?
Ja maksaa siitä ilosta 600e vuodessa! Aika hiton kallis taskukalenteri, minkä sieltä kerta vuoteen sai.
Sen jälkeen en ole liittoihin kuulunut.
Saman tyylisen vastauksen sain. Lisäksi olisi pitänyt ymmärtää työnantajaa kun vasta osti liiketoiminnan. Minun siis pitäisi antaa ymmärrystä kun toinen rikkoo lakia ja oikeuksiani, se oli liiton ohje.
En kuulu mihinkään liittoon.
Silti jokaiselta työpäivältä juoksee kotimaan päiväraha.